Teraz jest Pn 23 wrz, 2019 00:10

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 01 mar, 2012 18:59 
Offline

Dołączył(a): Pn 27 lut, 2012 15:33
Posty: 5
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: swif t1,0 gls
O wielcy forumowicze :D Stałem się właśnie właścicielem swifta 1,0 i poszukuję gadzetów do właśnie tego modelu. Mile widziane linki . W pierwszej kolejności jakieś ciekawe zderzaczki i fele. Potem lakier itd...


Góra
Arqo

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 01 mar, 2012 19:03 
arqo1807 napisał(a):
O wielcy forumowicze :D Stałem się właśnie właścicielem swifta 1,0 i poszukuję gadzetów do właśnie tego modelu. Mile widziane linki . W pierwszej kolejności jakieś ciekawe zderzaczki i fele. Potem lakier itd...


Zderzaki to z GTI zapewne będą Cię interesować... :D
Potem lotka na tylną klapę(no chyba że masz bo niektóre GS-y miały). Feli wybór masz gigantyczny. Jedyne co musi pasować to cztery śruby i odpowiednie ET felgi. :)


Góra
  
 
PostNapisane: Pt 02 mar, 2012 15:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 sty, 2010 14:50
Posty: 3244
Lokalizacja: Międzychód
Model:: Focus 2.0 Były: Baleno 1.3 96r, 1.3 GS 99r
BPX33 napisał(a):
Feli wybór masz gigantyczny. Jedyne co musi pasować to cztery śruby i odpowiednie ET felgi.


Nie taki gigantyczny, bo rozstaw śrub jest 4x114.3 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 02 mar, 2012 17:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 15 lut, 2012 12:31
Posty: 1071
Lokalizacja: Szamotuły
Model:: Grand Vitara 2.0HDI, Maxima 3,0 V6, Micra 1,0
filtr stożkowy sobie załóż (od 60zł wzwyż) :D poprawia znacząco dzwięk :P, a z bajerów załóż sobie moduł domykania szybek z pilota cena 60 zł :), pasta tempo, dobra ściereczka, wosk, myjnia i samochodzik jak nowy :mikolaj: nie wiem czy masz wersje z poduszkami czy nie, jeśli nie to polecam patent Szczupłego kiera od nowego swifta bądź też gv, zaślepka od poduszki i super efekt koszt ok 200zł :D

Thyzys nie wiedziałem że swifty miały taki rozmiar myślałem że 4x100 :D


Ostatnio edytowano Pt 02 mar, 2012 17:52 przez snorlaxs, łącznie edytowano 3 razy

Góra
ALBO SUZUKI ALBO NIC
SUZUKI THE SPIRIT OF JAPAN

Moja Zuzka :D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 02 mar, 2012 23:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 26 paź, 2011 21:36
Posty: 125
Lokalizacja: wolsztyn
Model:: Suzuki Swift
o ile dobrze pamietam to do 2005 jest wlasnie rozstaw 4*114,3 a po 2005 jest 4*100


Góra
AVE SUZUKI

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 09:42 
Offline

Dołączył(a): Cz 05 sty, 2012 22:46
Posty: 63
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: suzuki swift cabrio
a stozek to chyba bedzie zly pomysl :) bo chcialem zrobic to samo ale mi odradzali poniewaz moc znacznie spadnie :) jak chcesz zrobic cos w wizualu to mozesz zrobic podobie do tego co ja ale wszystko z azem :) na samymn poczatku sprawdz lepiej progi a pozniej dokladki od gti i reszta :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 15:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 sty, 2010 14:50
Posty: 3244
Lokalizacja: Międzychód
Model:: Focus 2.0 Były: Baleno 1.3 96r, 1.3 GS 99r
Boxxing napisał(a):
a stozek to chyba bedzie zly pomysl bo chcialem zrobic to samo ale mi odradzali poniewaz moc znacznie spadnie


g#wno prawda ... moc nie spada, może jest to zmiana rzędu 1-2 KM, czyli nie odczuwalna, równie dobrze, może być to kwestia benzyny... Dźwięk silnika i strzelanie z przepustnicy malina :one:

Boxxing, kolejny raz piszesz o czymś co ktoś Ci mówił, zamiast pisać o własnych doświadczeniach...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 18:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 26 paź, 2011 21:36
Posty: 125
Lokalizacja: wolsztyn
Model:: Suzuki Swift
Thyzys napisał(a):
Boxxing, kolejny raz piszesz o czymś co ktoś Ci mówił, zamiast pisać o własnych doświadczeniach...

Lubie to :one: :piwo:


Góra
AVE SUZUKI

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 21:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 15 lut, 2012 12:31
Posty: 1071
Lokalizacja: Szamotuły
Model:: Grand Vitara 2.0HDI, Maxima 3,0 V6, Micra 1,0
Boxxing, lepiej kupić i sprawdzić jaki dzwięk i osiągi a oddać do sklepu zawsze możesz :D ewentualnie może się spalanie pogorszyć, bo się bardziej ciśnie jak się wie że bedzie lepiej mruczał :P, mi i bez stożka wskazówka często staje na 5k obrotów bo lubie ten dzwięk :diabel2:


Ostatnio edytowano N 04 mar, 2012 21:06 przez snorlaxs, łącznie edytowano 1 raz

Góra
ALBO SUZUKI ALBO NIC
SUZUKI THE SPIRIT OF JAPAN

Moja Zuzka :D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 21:21 
Thyzys napisał(a):
Nie taki gigantyczny, bo rozstaw śrub jest 4x114.3 ;)


Ja nie miałem problemów ze znalezieniem... :D

[ Dodano: Nie 04 Mar, 2012 21:23 ]
Thyzys napisał(a):
g#wno prawda ... moc nie spada, może jest to zmiana rzędu 1-2 KM, czyli nie odczuwalna, równie dobrze, może być to kwestia benzyny... Dźwięk silnika i strzelanie z przepustnicy malina :one:


Nie spada pod warunkiem, że doprowadzisz dobrze zimne powietrze... :)
Bo jak założysz stożek dla picu i będzie Ci brał ciepłe powietrze z komory silnika to zostaje Ci jakieś 50% mocy wyjściowej silnika... :P


Góra
  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 22:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 26 paź, 2011 21:36
Posty: 125
Lokalizacja: wolsztyn
Model:: Suzuki Swift
BPX33 napisał(a):
Nie spada pod warunkiem, że doprowadzisz dobrze zimne powietrze... :)
Bo jak założysz stożek dla picu i będzie Ci brał ciepłe powietrze z komory silnika to zostaje Ci jakieś 50% mocy wyjściowej silnika... :P


powiedz mi z jakiej ksiazki albo od jakiego znajomego to wiesz??
bo jakos moi znajmomi tego nie zauwazyli:]
auto sie zbiera tak jak sie zbieralo a nawet troszke lepiej


Góra
AVE SUZUKI

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 05 mar, 2012 00:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
Nie trzeba książki żeby wiedzieć że w ciepłym powietrzu jest mniej tlenu. A mniej tlenu to mniejsza moc. W większości przypadków jeszcze jest tak ten stożek zamontowany że spada drastycznie prędkość gazów wlotowych i pojawiają się zawirowania przed samą przepustnicą, która w 1.0 i 1.3 8v jest malutka. A to napełniania cylindrów nie polepsza. Po drugie jak już ktoś zwiększa drastycznie dopływ powietrza do silnika to powinien wiedzieć że samym powietrzem silnik nie jedzie i trzeba jeszcze dodać paliwa. Do tego jest potrzebny piggyback bo seryjny ECU co najwyżej minimalnie skoryguje dopływ paliwa i będzie lipa. O odczuciach i dźwięku się nie wypowiadam bo każdy uważa że jest super i auto się lepiej zbiera a hamownia już nie raz weryfikowała takie odczucia... A nawet jak się zdarzało, że moc była przypadkiem wyższa o te 2KM to było to przy bardzo wysokim pułapie obrotów.
Za to przebieg momentu obrotowego był całkiem z d...y. Ale na to już nikt nie patrzy. A moc to tylko parametr matematyczny i mocą się nie jeździ.
Ale dalej montujcie sobie stożki do seryjnych 1.0 :one:


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 05 mar, 2012 10:25 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Co do tego że "ciepłe" powietrze jest nie korzystne to nie ma wątpliwości i książki do tego nie trzeba, ale stwierdzenie że moc wyjściowa silnika spada o jakieś 50% to tu można polemizować, warto by to było poprzeć jakąś literaturą.
Co do filtra stożkowego to bez większych przeróbek jak już wspomniano uzyskasz tylko inny dźwięk (czy lepszy?), prawdopodobnie straci moc (ile? zależy jak będzie to rozwiązane, czyli test na hamowni przydatny), przy zmianie dolotu warto pomyśleć również o wydechu oraz to co wspomniał Erde.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 05 mar, 2012 17:44 
Filipxl7 napisał(a):
ale stwierdzenie że moc wyjściowa silnika spada o jakieś 50% to tu można polemizować, warto by to było poprzeć jakąś literaturą.


Z 50% sobie żartowałem po prostu... :one:

pyrex1, nie jestem specem od samochodów, ale tak podstawową rzecz jak to, że montaż stożka na "odwal się" pod maską nic nie daje(przez gorące powietrze) to wiem... :D Najlepszym dowodem na zgubną "siłę" gorącego powietrza jest to, że w Veyronie przy wysokiej temperaturze turbo nie działa na 100% i może dostać baty od(w sumie) wiele słabszego auta... :lol: Owy przypadek opisywany był w jednym z numerów TG! :one:


Ostatnio edytowano Wt 06 mar, 2012 18:22 przez BPX33, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
PostNapisane: Pn 05 mar, 2012 17:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
No wiadomo, że nie 50% :) Ja to potraktowałem jako ironię a nie faktyczną wartość ;) Ale nieznacznie może moc spaść i krzywa momentu obr. może się zrobić mocno niekorzystna na niższych obrotach. Dlatego ja bym w 1.0 ze stożkiem nie eksperymentował, ew. wkładkę jeśli już. Obudowa filtra i umiejscowienie przepustnicy też nie ułatwiają sprawy.


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 05 mar, 2012 22:22 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Zaciekawiła mnie ta nowinka z veyronem, pamiętasz BPX33 w którym to było nr wspomniane, bo szukałem po necie jakiś informacji ale nic nie mogę znaleźć.
sorrki za mały offtop arqo1807


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 06 mar, 2012 18:30 
Filipxl7 napisał(a):
Zaciekawiła mnie ta nowinka z veyronem, pamiętasz BPX33 w którym to było nr wspomniane, bo szukałem po necie jakiś informacji ale nic nie mogę znaleźć.


Dokładnie nr 19 z września 2009. ;) "Pojedynek" odbywał się w Abu Dhabi między Bugatti Veyronem, a McLarenem F1. :D
Mały cyt. z owego artykułu:
"...Veyron huczy na wolnych obrotach dźwiękiem, w którym silnik miksuje się z batalionem wentylatorów: przecież to auto ma 10 chłodnic! Pewne jest, że w chwili próby jego cztery turbosprężarki Mitsubishi, wielkie jak kubły, nie będą pracowały z pełną wydajnością. Powietrze im chłodniejsze, tym gęstsze, a moc zależy przecież pośrednio od tego, ile pożywnego tlenu sprężarki zdołają wtłoczyć do silnika. Dzisiaj nawet superwydajne intercoolery Veyrona ledwie sobie radzą..."


Góra
  
 
PostNapisane: Śr 07 mar, 2012 10:27 
Offline

Dołączył(a): Pn 27 lut, 2012 15:33
Posty: 5
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: swif t1,0 gls
Dzięki za wyczerpujące informacje. Sie prawdziwa dyskusja z tego zrobiła. Ale mam smutną wiadomość. Zanim zaczne ulepszać mojego swifta najpierw muszę wymienić całą podłużnice po stronie kierowcy bo mi wahacz wyrwało i półoś wyskoczyła. Może ktoś wie gdzie tanio kupię ćwiartkę auta żeby popszeszczepiać.


Góra
Arqo

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 08 mar, 2012 19:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 25 sty, 2012 17:07
Posty: 3
Lokalizacja: Wrocław
Model:: Swift GS 1.3 MK3
Najłatwiej na jakimś szrocie trafisz :)


Góra
Pozdrawiam,
Grzesiek

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .