Klub Suzuki Polska
https://forum.klubsuzuki.pl/

Opony bieżnikowane
https://forum.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?f=53&t=4557
Strona 2 z 2

Autor:  WES82 [ Pn 20 kwi, 2009 21:20 ]
Tytuł: 

No ja tez nie byłem za używkami, ale te naprawdę są ok. Maja naprawdę 6 mm, sa równe i bez uszkodzeń. No i to nie byle jakie opony. Kupiłem je tylko dlatego że kosztowały mnie 100 zeta ;) no i są w dokładnie potrzebnym mi rozmiarze

PS: niestety nie widzę nigdzie daty produkcji.. :(

Autor:  spoono [ Wt 21 kwi, 2009 11:23 ]
Tytuł: 

ADAC zaleca zawsze ładować lepsze opony na tył

wynika to też z logiki:

zdecydowana większość kierowców lepiej sobie radzi ze zjawiskiem podsterowności niż nadsterowności, dlatego trzeba zrobić wszystko, by nadsterowności uniknać, nawet kosztem małej podsterowności, którą jednak kierowca będzie umiał bez problemu opanować

WES82 napisał(a):
Po za tym ja nie wariuję


to o niczym nie świadczy... wjedziesz z normalną prędkością w kałuże na zakręcie, tył, ze względu na gorszy bieżnik nie odprowadzi tyle wody, co przód i już ci d... lata :P bo masz róznice w przyczepności :P

zawsze lepsze opony zakłada sie na tyl ;)

P.S. No chyba, że jest to jakiś KJS i chcesz skutecznie korzystać z ręcznego na nawrotach :P

Autor:  WES82 [ Wt 21 kwi, 2009 12:01 ]
Tytuł: 

No dobra zgadzam się, ale trzeba wziac jeszcze pod uwage dwie sprawy:

1:
spoono napisał(a):
wjedziesz z normalną prędkością w kałuże

na tyle bedę maił teoretycznie gorsze opony, ale deszczówki dedykowane :P
czyli teoretycznie lepiej dla mnie, bo to opony deszczowe :P

2: Pewnie za jakiś czas te z przodu sie zużyja i wtedy będzie po równo :)

a tak na poważnie to chyba przy zakładaniu tych Uniroyalów, zamienie je tak jak piszecie ;) Ufam wam :D

Autor:  spoono [ Wt 21 kwi, 2009 12:18 ]
Tytuł: 

WES82 napisał(a):
na tyle bedę maił teoretycznie gorsze opony, ale deszczówki dedykowane
czyli teoretycznie lepiej dla mnie, bo to opony deszczowe


pomierz bieżnik tu i tu i zdecyduj, które lepsze i te daj na tył

6mm to nie jest aż tak dużo...

no i nie przesadzaj z tymi "dedykowanymi deszczówkami" :D to nie F1 :P

Autor:  banan1122 [ Wt 21 kwi, 2009 17:03 ]
Tytuł: 

no to koledzy co powiecie w moim przypadku?? Teraz mam oponki 205/50/R15. jaki rozmiar oponki będzie najbardziej zbliżony do dedykowanego oryginału??

Autor:  Szczupły [ Wt 21 kwi, 2009 19:28 ]
Tytuł: 

WES82 napisał(a):
na tyle bedę maił teoretycznie gorsze opony, ale deszczówki dedykowane :P
czyli teoretycznie lepiej dla mnie, bo to opony deszczowe :P


To nie ten model. To co kupiłeś to nie rainsporty.

banan1122 napisał(a):
no to koledzy co powiecie w moim przypadku?? Teraz mam oponki 205/50/R15. jaki rozmiar oponki będzie najbardziej zbliżony do dedykowanego oryginału??


195/55/15? Przynajmniej GSR ma takie w serii :P

Autor:  WES82 [ Wt 21 kwi, 2009 21:46 ]
Tytuł: 

Napisałem uniroiale. faktycznie na aukcji gość napisał rainsporty.
Ale jak pisał jasne, to to ich poprzedniki, tez deszczowe :)
No i maja narysowana parasolkę :P

Autor:  banan1122 [ Wt 21 kwi, 2009 22:19 ]
Tytuł: 

Szczupły napisał(a):
banan1122 napisał(a):
no to koledzy co powiecie w moim przypadku?? Teraz mam oponki 205/50/R15. jaki rozmiar oponki będzie najbardziej zbliżony do dedykowanego oryginału??


195/55/15? Przynajmniej GSR ma takie w serii :P


No dobra ale GSR ma 121 koni a ja mam tylko 86... Myślałem raczej o 195/50/15. Czy waszym zdaniem nie będą miały za niskiego profilu?? chcę po prostu średnicę koła z oponą i jej szerokość jak najbardziej zbliżyć do tego co mówi producent naszych aut :)

Autor:  Szczupły [ Wt 21 kwi, 2009 22:29 ]
Tytuł: 

Dobry bedzie.

Autor:  banan1122 [ Wt 21 kwi, 2009 22:44 ]
Tytuł: 

ale rozmiarowo taki sam jak w oryginale??

Autor:  WES82 [ Wt 21 kwi, 2009 22:48 ]
Tytuł: 

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
tu zobacz ;)

Autor:  Szczupły [ Śr 22 kwi, 2009 05:42 ]
Tytuł: 

banan1122 napisał(a):
ale rozmiarowo taki sam jak w oryginale??


Rozmiarowo to samo.

Autor:  jasne [ Śr 22 kwi, 2009 08:01 ]
Tytuł: 

banan1122 napisał(a):
Myślałem raczej o 195/50/15. Czy waszym zdaniem nie będą miały za niskiego profilu?? chcę po prostu średnicę koła z oponą i jej szerokość jak najbardziej zbliżyć do tego co mówi producent naszych aut :)


będzie super a profil wcale nie jest taki niski, 40 to już tak ale 50 :]

Autor:  malins [ Śr 22 kwi, 2009 09:13 ]
Tytuł: 

Spójrz na moje zdjęcia, wcale nie jest za niski :)

Autor:  banan1122 [ Śr 22 kwi, 2009 09:25 ]
Tytuł: 

no ja teraz mam profil 50 i w sumie starcza, ale szerokość opony teraz to 205 więc opona o szerokości 195 przy tym samym profilu będzie nie tylko węższa ale też niższa. To chyba jasne, stąd moje pytanie :) Ale wszedłem sobie na opony.com i tam kalkulatorem wylookałem że średnica będzie się różniła od tego co mam i oryginału zaledwie 0.8mm. Więc chyba się skusze na Michelin energy saver :):):)

Autor:  malins [ Śr 22 kwi, 2009 09:35 ]
Tytuł: 

Weź panie nawet nie mów o energy saverach, różnice są w ułamkach procent, taki chwyt marketingowy, bo kryzys nadszedł, brak paliwa itd. A różnica w cenie jest znaczna, po prostu zanim odrobisz w paliwie różnicę w cenie opony, to ho ho ho... (z tego co widziałem, energy savery są w tym rozmiarze koło 300zł, a bardzo dobre opony letnie wyrywasz za 150-180 zł) Ale do magnetyzerów mnie przekonałeś, może coś więcej powiesz, bo póki co informacji mam tylko tyle, co od producenta; lepiej nawet, żebyś założył temat o magnetyzerach.

Co do różnicy, co do standardowych 195/55/15, jest to nikły ułamek, więc nie ma co sobie głowy zaprzątać, drogi się trzyma fantastycznie, a do tego jest w sumie dosyć wyważony stosunek oporów związanych z szerokością do mocy. Ja tam lubię sobie czasem pogazować i daje radę, tym bardziej, że nie muszę zwalniać przed zakrętami, tak jak mocniejsze auta :diabel2: No i cena taka, ze aż człowiekowi miło się robi :)

Autor:  banan1122 [ Śr 22 kwi, 2009 10:24 ]
Tytuł: 

hej Panie!! A jeździłeś na energy saverach?? Może skoro miałeś je w balonie to możesz sie wypowiedziec z autopsji, ja czytałem komentarze o tych oponach na opony.com ludzi którzy już je zakupili bądź tych którzy mieli poprzednie modele z serii energy. Wszyscy byli bardzo zadowoleni, a jeśli chodzi o spalanie to jest to u mnie drugorzędna sprawa, bardziej interesuje mnie fakt iż te opony są po prostu ciche, a jak wiadomo suzi do cichych aut nie należy.... A jeśli chodzi o magnetyzery to myślę że już wszystko zostało zapisane... Na stronie expandrea i na aukcjach allegro jest również bogaty opis działania. WES82 już się skusił :)

Autor:  chiron [ Śr 22 kwi, 2009 10:30 ]
Tytuł: 

Wtym tozmiarze to i TOYO T1R wyrwiesz do 200zł za szt :)

Autor:  banan1122 [ Śr 22 kwi, 2009 11:06 ]
Tytuł: 

no też o nich myślałem, w zasadzie to zastanawiam się właśnie nad tymi dwoma modelami opon... Tyle że TOYO są już głośniejsze....

Autor:  spoono [ Śr 22 kwi, 2009 11:07 ]
Tytuł: 

banan1122 napisał(a):
A jeśli chodzi o magnetyzery to myślę że już wszystko zostało zapisane...


zdejmij te magentyzery i sprawdz, czy to cokolwiek daje :P

IMHO spalanie nie wzrosnie :P

Autor:  chiron [ Śr 22 kwi, 2009 11:14 ]
Tytuł: 

banan1122 napisał(a):
TOYO są już głośniejsze


mam... nic takiego nie słyszę... ale może głuchy już jestem

Autor:  malins [ Śr 22 kwi, 2009 12:51 ]
Tytuł: 

Cóż, temat opon jest na nowym Swifcie :) Dość dużo tam jest napisane. Nie jeździłem na saverach, z powodu takiego jak wcześniej napisałem -> po co mam bulić za coś o 100 zł więcej, jeśli te same parametry jezdne/lepsze ma opona tańsza? Oszczędności tu nie wliczam, bo różnicę są takie, że jak dla mnie żadne, o wiele więcej operowaniem gazu uzyskasz (zresztą dobrze to wiesz, bo sam jesteś w te klocki mistrzem :) ). Co do głośności - tu już są chyba różnice subiektywne, bo przy moich jedni pisali głośne, a drudzy że ciche. To nie jest tak, że ci je odradzam, tylko piszę, jak ja to widzę z własnego punktu widzenia. Bo z tego co wiem, to w testach wypadają porównywalnie (przyczepność, aquaplaning), do innych letnich.

Autor:  Hellsin [ Śr 22 kwi, 2009 16:29 ]
Tytuł: 

Cytuj:
mam... nic takiego nie słyszę... ale może głuchy już jestem


ja mam CF1 i tak samo ... wręcz bym powiedział że są bardzo ciche ... ale ja się nie znam :hahaha:

Autor:  banan1122 [ Śr 22 kwi, 2009 21:19 ]
Tytuł: 

spoono napisał(a):
banan1122 napisał(a):
A jeśli chodzi o magnetyzery to myślę że już wszystko zostało zapisane...


zdejmij te magentyzery i sprawdz, czy to cokolwiek daje :P

IMHO spalanie nie wzrosnie :P


Ale po co mam je teraz zdejmować skoro wcześniej jeździłem bez?? Mam porównanie :) Z reszta ile userów magnetyzerów tyle zbieżnych opinii nt temat dlatego też nowego topicu nie zakładam bo jeszcze się tam pogryziemy... Z reszta można zakupić zestaw magnetyzerów i jeśli ktoś będzie uważał że nic a nic nie pomogły to mogą zwrócić pieniądze i już. Ja swoich nie mam zamiaru odsyłać :)



Dodano: 22:25


malins napisał(a):
Cóż, temat opon jest na nowym Swifcie :) Dość dużo tam jest napisane. Nie jeździłem na saverach, z powodu takiego jak wcześniej napisałem -> po co mam bulić za coś o 100 zł więcej, jeśli te same parametry jezdne/lepsze ma opona tańsza? Oszczędności tu nie wliczam, bo różnicę są takie, że jak dla mnie żadne, o wiele więcej operowaniem gazu uzyskasz (zresztą dobrze to wiesz, bo sam jesteś w te klocki mistrzem :) ). Co do głośności - tu już są chyba różnice subiektywne, bo przy moich jedni pisali głośne, a drudzy że ciche. To nie jest tak, że ci je odradzam, tylko piszę, jak ja to widzę z własnego punktu widzenia. Bo z tego co wiem, to w testach wypadają porównywalnie (przyczepność, aquaplaning), do innych letnich.


Z pewnością w tym co piszesz jest dużo racji, dopiero stoję przed wyborem opon, wiem już jaki mają mieć rozmiar ale tyle tego na rynku że szok.... Wiem że są tańsze opony i że mogą nie odbiegać od norm, ale z jakiegoś powodu muszą być tańsze. Oczywiście pomijam tu fakt marki za którą też się płaci. Czy te tańsze nie będą się np szybciej zużywały?? Boję się po prostu wyładować kupę forsy na opony które nie będą spełniały moich oczekiwać, a na forum chyba nikt nie ma takiego rozmiaru jak ja mam (a może sie mylę??) Mi osobiście najbardziej własnie zależy na bezpieczeństwie w pokonywaniu zakrętów i jak najbardziej cicha oponka...

Autor:  malins [ Cz 23 kwi, 2009 09:58 ]
Tytuł: 

Teraz to ja się pogubiłem. Miałeś 205... Myślałeś o 195/55... Później doszło 195/50... Więc jaki rozmiar w końcu chcesz kupować? Ten ostatni jest najpopularniejszy i najtańszy, dużo osób w Swifcie ma taki rozmiar, ja też. Ceny zależą od: a) pozycjonowania marki, b) miejsca gdzie je kupujesz, c) ile dany model jest już w produkcji. A że Michelin jest z najwyższej półki + najmodniejsza opona teraz (nowy model - 1 rok, oszczędność energii, mniejsze spalanie, mniej zanieczyszczeń, nie wydzielają freonu ;) ), to i się buli za to. Do tego dochodzi jeszcze jaka to marka z najwyższej półki (Pirelli np. jest droższa często od innych).

Radzę Ci, poczytaj w Swifcie, tam były zakupione różne opony i są naprawdę wartościowe rady. Ja tam swoje polecam, mówię szczerze. A wybierałem je chyba z miesiąc zanim się zdecydowałem. Sam bym się zdecydował na TOYO, gdyby nie to, że stwierdzono zauważalną różnicę w zachowaniu (niekoniecznie przyczepności) na mokrej nawierzchni.

Co do ceny, to nie zgadzam się z tym, ze im coś droższe, tym lepsze. Czasem to się sprawdza, czasem nie.

I tu nie chodzi o to, że ci narzucam co masz kupować. Spytałeś się o radę, to po prostu radzę :)

Autor:  jasne [ Cz 23 kwi, 2009 14:16 ]
Tytuł: 

banan1122 napisał(a):
a na forum chyba nikt nie ma takiego rozmiaru jak ja mam (a może sie mylę??)

Masz racje - mylisz się, albo ja też się pogubiłem :D

Autor:  banan1122 [ Cz 23 kwi, 2009 18:37 ]
Tytuł: 

Heh... Podsumowując, nigdzie nie napisałem że chce opony 195/55/15. Ostatecznie po skalkulowaniu rozmiaru wyszło ze najodpowiedniejszym bedzie 195/50/15. I takiego szukam. :D

Autor:  banan1122 [ Cz 23 kwi, 2009 18:39 ]
Tytuł: 

malins napisał(a):
Co do ceny, to nie zgadzam się z tym, ze im coś droższe, tym lepsze. Czasem to się sprawdza, czasem nie.

I tu nie chodzi o to, że ci narzucam co masz kupować. Spytałeś się o radę, to po prostu radzę :)


Wielkie dzięki. Nadal jednak nie wiem co wybrać... Z tymi michelinami chyba dam sobie spokój. Cena jednak nie jest miarodajna z ich właściwościami....

Autor:  malins [ Cz 23 kwi, 2009 20:28 ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od tego, na czym ci najbardziej zależy, uniroyal robi najlepsze na deszcz, na suchym też są dobre, sam miałem rallye540 i na wodzie były [pomidor]..., na suchym też miłe, więc sobie wyobrażam jaka musi być jazda na rainsportach.

TOYO są wyśmienite na suchym, chyba naj z tego co czytałem, ale na mokrym trzeba już się do nich przyzwyczaić.

A te co mam Firestony, od tego roku sprzedawane jako DAYTON, i szczerze je polecam. Chociaż mogą się komuś wydawać głośne, ale a) jeżdżę bez radia (się zepsuło), b) nawet gdyby, nie przeszkadza mi to :) A następca moich Firestonów, coś tam 200 czy 300 ma już podobno gorsze właściwości...

Co do ceny różnych opon, to jeszcze dokładniej to wytłumaczyłem właśnie na temacie Swiftowskim :) A teraz już raczej zamilknę, bo wyszło na to, ze tylko ja odpisuję :P

Autor:  kriski16v [ Cz 09 lip, 2009 16:42 ]
Tytuł: 

Witam, czy ktoś z oszczędnych forumowiczów kupował już opony od tego cudaka ?
http://www.ecoopony.pl/ jeśli tak to prosiłbym o jakieś opinie

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/