Teraz jest So 18 sie, 2018 09:04

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N 07 gru, 2008 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 08 sie, 2008 13:43
Posty: 2510
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Baleno Kombi 1.6 GLXS Grade SOHC 16V LPG
mam pytanko :P

przy jakich obrotach zmieniacie bieg jak jeździcie ekonomicznie ?? a przy jakich jak trzeba powera ??

pytam bo krótko jeżdżę baleno i może się czegoś od was nauczę :P

ja jak sobie jade spokojnie to przy około 4 000 zmieniam bieg a jak deptam to 6 000 czasem więcej :kosci:


Ostatnio edytowano N 07 gru, 2008 23:08 przez luto, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 29 lis, 2007 13:51
Posty: 6078
Lokalizacja: Mysłowice
Model:: Zafira, Astra
Jak trzeba powera to z reguły 7,5 a jak jestem śpiący to koło 3-4.


Góra
Sprzedam sporo części do Baleno 3d '96

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 kwi, 2008 21:30
Posty: 5878
Lokalizacja: Poznań
Model:: <-Baleno 1.8, ->Astra H
ekonomicznie ok. 3tys obrotow jednak "5" wrzucam nawet przy 70km/h jesli nie musze (nie moge) przyspieszyc, badz nic/nikt mnie nie goni. Czasem nawet ok 2,5tys jak sie turlam :D

dynamicznie - 5-6tys obrotow, czasem 6,5 :)


Góra
Suzuki Baleno 1.8 - niepozorne i zadziorne :diabel2:
"Każdy problem ma rozwiązanie - skoro nie ma rozwiązania, to nie ma problemu" :okulary:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 21:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 08 sie, 2008 13:43
Posty: 2510
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Baleno Kombi 1.6 GLXS Grade SOHC 16V LPG
dzieki :D teraz coś wiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 21:52 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
ekologiczna czy ekonomiczna :;>: ??

jeżeli ekologiczna to proponuje jazdę tylko w dni parzyste ;)


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 29 lis, 2007 13:51
Posty: 6078
Lokalizacja: Mysłowice
Model:: Zafira, Astra
Teraz doczytałem :D EKOLOGICZNA haha


Góra
Sprzedam sporo części do Baleno 3d '96

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 22:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 kwi, 2008 21:30
Posty: 5878
Lokalizacja: Poznań
Model:: <-Baleno 1.8, ->Astra H
w tytule elokogiczna, w temacie ekonomiczna :D


Ostatnio edytowano N 07 gru, 2008 22:10 przez hoodzix, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Suzuki Baleno 1.8 - niepozorne i zadziorne :diabel2:
"Każdy problem ma rozwiązanie - skoro nie ma rozwiązania, to nie ma problemu" :okulary:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 22:13 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
:lol:

ok a wracając do tematu wystarczy wg mnie oblukać wykresy, i sam dojdziesz do tego gdzie będzie ekonomicznie :)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 gru, 2008 23:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 08 sie, 2008 13:43
Posty: 2510
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Baleno Kombi 1.6 GLXS Grade SOHC 16V LPG
poprawilem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 09:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Troche jezdzilem stosujac kilka z zasad jazdy ekonomicznej: ruszaj sprawnie i szybko sie rozpedzaj (pedal przysp. wcisniety do 2/3), tak, aby skrocic czas rozpedzania (wtedy, gdy konsumpcja jest najwieksza), gdy osiagniesz predkosc docelowa, lekko popusc pedal gazu (tak, aby nie zwalnial, ale zmniejszyl dawke na wtrysku), nie przyspieszaj mocno na niskich obrotach. Optymalnie na trasie to 2.800-3.200 dla benzyny (diesel mniej). Warto korzystac z wybiegow (spalanie chwilowe: 0 l.) oraz z luzu. No i przewidywac: nie rozpedzac sie, gdy wiadomo, ze zaraz trzeba bedzie hamowac. W ogole, im mniej hamulca, tym lepiej. Ale: uwaga: bez przesady, we wszystkim lepiej trzymac umiar i nadrzedna wartoscia jest bezpieczenstwo (nie myslec o ekonomii, gdy sie wyprzedza).

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 09:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 29 lis, 2007 13:51
Posty: 6078
Lokalizacja: Mysłowice
Model:: Zafira, Astra
Z tym luzem to głupi pomysł.


Góra
Sprzedam sporo części do Baleno 3d '96

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 09:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Nie jest glupi, jesli sie rozsadnie z niego korzysta, np. przy dojazdach do skrzyzowan (ale tak, by nie byc zawalidroga). Dla kazdego cos innego jest madre.

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 11:27 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
ztcw na luzie pali tak jak na postoju a przy wrzuconym biegu i bez gazu komputer nie podaje paliwa


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 11:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
To prawda, z tym, ze w czasie jazdy pokonujesz dystans. Czasem jest tak, ze bardziej oplaca sie wrzucic luz niz na wybieg (np. gdy dystans do pokonania jest dluzszy niz zapewni wybieg albo na skrzyzowaniu, gdy mieszanie biegami+wybiegami jest bez sensu).

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 12:05 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
jasne napisał(a):
przy wrzuconym biegu i bez gazu komputer nie podaje paliwa


tak to tylko ma ERA :diabel2:


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 12:11 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
no ale cos więcej :703: ciężko z was wyciąga sie informacje :)

no dobra :) oto jak ja widze jazde na luzie i dlaczego nie używam :)

http://www.rspw.waw.pl/img/oferta/2003/ ... -02-09.jpg


Ostatnio edytowano Śr 24 gru, 2008 12:23 przez jasne, łącznie edytowano 2 razy

Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 12:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 kwi, 2008 21:30
Posty: 5878
Lokalizacja: Poznań
Model:: <-Baleno 1.8, ->Astra H
blizzard napisał(a):
jasne napisał(a):
przy wrzuconym biegu i bez gazu komputer nie podaje paliwa


tak to tylko ma ERA :diabel2:


To widocznie wszyscy mamy ere :P Chyba ze masz gaznik :P


Góra
Suzuki Baleno 1.8 - niepozorne i zadziorne :diabel2:
"Każdy problem ma rozwiązanie - skoro nie ma rozwiązania, to nie ma problemu" :okulary:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 13:10 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
Rozumiem, że Balony nie działają na mieszankę benzyny i powietrza. :D

Tera już jasne są ich odgłosy. To silniki elektryczne. :D


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 13:17 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
no kurde staram sie wyciągnąć z was (no moze akurat z ciebie) a ty piszesz mi tu półsłówkami :/


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 13:23 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
Piszę tylko, że nie ma takiej opcji jak nie podawanie paliwa do silnika.

Ja też staram się jeździć na biegach, co jednak powoduje częstą flustrację kierowców za mną. Ja sobie pyrpyr i redukuję biegami i oszczędzam hamulce. :)


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 13:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 08 sie, 2008 13:43
Posty: 2510
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Baleno Kombi 1.6 GLXS Grade SOHC 16V LPG
jasne napisał(a):


ciekawy artykuł :P coś w nim jest

ja sam zawsze jadę/zwalniam na biegu
luz jest po to żeby stać a biegi żeby jechać :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 24 gru, 2008 13:34 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
blizzard, :poklon: dzięki :)

co do mojej jazdy to u mnie tak samo jak u przedmówców tylko z racji oszczędzania teraz skrzyni hamuje nogą na równi ze skrzynią, no i staram sie gazem wyrównywać obroty 9oszczędzanie sprzęgła :703: ) jeśli jest mały ruch na drodze i mam odpowiednio sporo miejsca :)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 gru, 2008 01:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
blizzard napisał(a):
Piszę tylko, że nie ma takiej opcji jak nie podawanie paliwa do silnika.

Jak najbardziej jest :)
Od kiedy samochody maja wtrysk paliwa zamiast gaznika, podczas hamowania silnikiem ECU odcina calkowicie doplyw paliwa do silnika, przez blokowanie sygnalu otwarcia wtryskiwaczy.
Byly tez silniki z gaznikiem w ktorych montowano zawor odcinajacy doplyw paliwa przez dysze wolnych obrotow, po "stwierdzeniu" przez elektronike, ze nastapilo hamowanie silnikiem - zalaczony bieg, zamknieta przepustnica, sprzeglo w stanie zasprzeglenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 gru, 2008 06:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Naturalnie: w nowoczesnych silnikach (wtrysk) calkowite ujecie gazu powoduje wstrzymanie dozowania paliwa, czyli: jesli hamuje sie 'biegami' - zuzycie paliwa w tym momencie wynosi: 0l/100 km. Na luzie (zalezy od predkosci, np. przy 90 km/h ok.1 l/100 km) spalanie jest niewielkie, ale jest. Dawniej, zalecano, by nie jezdzic dlugo na wybiegach (np. w gorach, zeby nie hamowac tylko silnikiem), bo to bylo szkodliwe dla silnika (np. dwusuwy), ale dzis to juz historia.
Jeszcze raz powtarzam: jakakolwiek przesada jest niewskazana. Ale, jesli z umiarem stosujemy zasady eco-jazdy, 'wybiegow' i jazde na luzie takze - uwazam, ze nie ma w tym nic szkodliwego, zreszta moje doswiadczenie jest tu dla mnie wyznacznikiem (nigdy nie mialem chocby jednej naprawy zwiazanej ze skrzynia biegow, czy zuzyciem silnika - na ponad 650.000 km).

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 gru, 2008 12:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 29 lis, 2007 13:51
Posty: 6078
Lokalizacja: Mysłowice
Model:: Zafira, Astra
Z jazdą na luzie (że to głupi pomysł) chodziło mi bardziej o to co jasne w linku wkleił - nie o spalanie tylko o reakcję na jakąś nagłą sytuację.


Góra
Sprzedam sporo części do Baleno 3d '96

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 gru, 2008 06:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Dlatego: po stokroc: rozsadek. Jesli jade 40 km/h, przede mna skrzyzowanie, dzien, maly ruch, za 100 m bede musial sie zatrzymac, wokol nie ma chodnikow, itp. - takie warunki pozwalaja na skorzystanie z luzu. Ale, oczywiscie: kazde rozlaczenie napedu powoduje, ze w przypadku wystapienia sytuacji awaryjnej hamowanie bedzie mnie skuteczne (nie ma hamowania silnikiem) lecz gdy odrywamy reke od kierownicy, zeby zmienic bieg, tez ryzykujemy (dwie rece na kole zapewniaja lepsza i pewniejsza reakcje w przypadku zagrozenia). Wiec, co? Nie korzystac z luzu? Nie zmieniac biegu? Rozsadek, rozsadek...

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 gru, 2008 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 29 lis, 2007 13:51
Posty: 6078
Lokalizacja: Mysłowice
Model:: Zafira, Astra
No ale znam takich co jadąc trasą (dosc spory ruch) 120 km/h wrzucają luz, zwlaniają do ok. 70, przyspieszają do 120 i znowu luz.


Góra
Sprzedam sporo części do Baleno 3d '96

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 gru, 2008 21:57 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:25
Posty: 3839
Lokalizacja: Łódź
Model:: Baleno navy blue
Na luzie właściwie nie jeżdżę, ruszam powoli, hamuję silnikiem bo z ropniaka mam mocne przyzwyczajenie, jak kiepa zapalę, to już mam tylko jedną rękę na kierownicy, przy CB zresztą też. Wychodzi na to, że z ekonomia lub ekologia to się sprowadza u mnie do tankowania na stacjach LPG :D


Góra
I co dalej?

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 gru, 2008 08:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Szczuply: istnieje cos takiego jak utrudnianie ruchu, za to w wielu krajach otrzymuje sie mandat, bo taka jazda powoduje utrate plynnosci (zwieksza sie mozliwosc powstawania korkow) i jest katalizatorem negatywnych zachowan innych uczestnikow ruchu. W takich sytuacjach, zawsze chcialbym zajrzec do mozgu takiej osoby i dowiedziec sie, co tam sie dzieje (albo: co sie nie dzieje). Jazcda, o ktorej piszesz nie ma nic wspolnego z ekologia/ekonomia, za to wiele z egoizmem.
Sinus: silnikiem hamujesz, dopoki obroty nie zbliza sie do tych, ktore masz na luzie - dalej jest to szkodliwe dla silnika (na 5 biegu ponizej 1000 obrotow) lub niemozliwe (np. na pierwszym biegu) - samochod sam bedzie sie toczyl, mimo, ze prawa noge wysle sie na wakacje.

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 gru, 2008 10:45 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:25
Posty: 3839
Lokalizacja: Łódź
Model:: Baleno navy blue
Adr, ja doskonale zdaję sobie sprawę jakie prawidła stanowią czy jazda jest ekonomiczna i zdążyłem to odczuć na własnej kieszeni. Można by jeszcze rozpatrywać jazdę przy silnym bocznym wietrze, jazdę na oblodzonej nawierzchni albo po ciemku w nieznanym terenie i kilka innych, więc rozpatrywanie w tym wątku skrajnych czy głupich zachowań kierowców, czy mowa o prowadzeniu auta w warunkach odbiegających od normalnych jest rozmową na zupełnie inny temat.


Góra
I co dalej?

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 gru, 2008 11:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Czasami warto przyopminac sobie o sprawach oczywistych. Bo czesto jest tak, ze na oczywistosciach potykamy sie :)

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .