Teraz jest Cz 13 gru, 2018 10:10

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt 04 sie, 2009 12:38 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
Zamontowałem dziś dystanse poszerzające rozstaw kół o 50mm (po 25mm na stronę)
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek


Fotki marne, bo z komórki a więc trzeba odejść daleko żeby była jakaś sensowna perspektywa, no i potem powiększać.
Jak bedzie chwila to zrobię fotki (ale tylko "po") czymś lepszym.

Krótki test drive po placu - prowadzi się jakby stabilniej - takie pierwsze wrażenie - mniej sie kładzie w ciasnych łukach.
No w sumie nie powinno byc inaczej :D

A najlepsze jest to, że cała "impreza" kosztowała mnie 53pln za 20 nowych śrub :D

No i pierwszy krok w stronę lift kitu zrobiony...

Lepsze fotki:
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn 31 sie, 2009 23:18 przez KrisB4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 04 sie, 2009 14:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 10 mar, 2009 12:11
Posty: 242
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Był Samurai 1.3 było Terrano2 jest Jeep GC ZJ
Mnie kiedyś 30mm dystanse kosztowały przyspieszoną wymianę amortyzatorów - rośnie masa nieresorowana i szlag trafia amorki - z mojego punktu widzenia poprawa stabilności w zakrętach jest bardziej kosztowna niż można początkowo przypuszczać :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 04 sie, 2009 20:07 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
A z czego je miałeś zrobione?
Moje ważą jakieś 900gram każdy (aluminium PA6), z 5 śrubami to może będzie 1kg per koło więcej.
Przy kole które samo waży pewnie z 10kg i kolejnych kilku kg masy nieresorowanej tarczy, zacisku, zwrotnicy, połowy masy wahacza, półosi itp, powiedziałbym że wzrost masy nieresorowanej jest moze ok 5%. To nie spodziewam się żeby mi od tego zaraz amortyzatory padły.


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 04 sie, 2009 22:00 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
KrisB4, widze, ze spotw Poznaniu jest potrzebny :P

musze to obejrzec :P


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 04 sie, 2009 22:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 10 mar, 2009 12:11
Posty: 242
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Był Samurai 1.3 było Terrano2 jest Jeep GC ZJ
Może niedokładnie się wyraziłem - nie tyle chodzi o wzrost masy nieresorowanej co o jej przeniesienie. Obciążenie przesuwa się w bok od osi pionowej - odsuwając koło od osi pionowej tworzymy jakby ramię na którym wisi ciężar (koła) - powstają dodatkowe naprężenia co odbija się to na zawieszeniu - w moim przypadku amortyzatory ale na pewno wahacze też cierpią. Co innego szersza felga o ET=0 ale dystans to raczej nic sensownego w aucie miejskim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 04 sie, 2009 22:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:09
Posty: 108
Lokalizacja: Białystok
Model:: Vitara 2.0 V6
Podobno po takim zabiegu najbardziej cierpią łożyska kół.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 05 sie, 2009 08:07 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
Nie zmienia się geometria układu: oś wahacza-punkty mocowania amortyzatora.
Zmienia się tylko "długość wahacza" - punkt przyłożenia siły.
Owszem daje to większe siły na amortyzatorze i większe siły w miejscu łożyskowania wahacza ale nadal wzrosty nie sa kosmiczne, ponieważ przyrost długości wahacza nadal jest rzędu 5-10%.

Łożyska kół mogą faktycznie prędzej ucierpieć, bo w ich przypadku efektywny przyrost ramienia jest większy (pewnie ze 20-30%), ale to w sumie zależy jaki jest zapas ich wytrzymałości i jak jest samochód eksploatowany.


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 05 sie, 2009 08:12 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
spoono napisał(a):
KrisB4, widze, ze spotw Poznaniu jest potrzebny :P

musze to obejrzec :P


To musisz sie pofatygować do Konina :P

Bo ja w P-niu teraz to rzadko bywam, :diabelek: a SX-em jeszcze rzadziej

Sam adapter wygląda tak:
Obrazek

Wiem, wiem, mam pordzewiałe bębny, ale nie chce mi się ich malować.
Może za rok :)


Ostatnio edytowano Śr 05 sie, 2009 08:19 przez KrisB4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 05 sie, 2009 16:29 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
KrisB4, kupiłeś na niemieckim e-bay'u?

P.S. może wpadniesz poszaleć w tę sobotę na tor w Gostyniu? ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 06 sie, 2009 08:03 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
Gdzie tam
Nagryzmoliłem kredką na kartce i dałem do wystrugania. :D

Jakbym kupił na ebay-u to bym nie pisał ze kosztowało mnie to tylko 53 pln, nie? :P

Tor odpada, już mam inną imprezę zaplanowaną.


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 06 sie, 2009 09:27 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
KrisB4 napisał(a):
Tor odpada, już mam inną imprezę zaplanowaną.


dobrze Smerfie Ważniaku :okulary:


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 06 sie, 2009 15:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 02 kwi, 2009 20:36
Posty: 140
Lokalizacja: Łódzkie
Model:: SX4 1,9DDIS 4X4
no to wrzuć te gryzmoły :czytaj: na forum albo wyślij mi na pw
spoono - widzę że będzie impreza 6000 postów to trzeba uczcić


Ostatnio edytowano Cz 06 sie, 2009 15:39 przez sorek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
SX4 1,9DDIS 4X4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 06 sie, 2009 15:47 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
aquator napisał(a):
Co innego szersza felga o ET=0 ale dystans to raczej nic sensownego w aucie miejskim.

też się zgadzam - żeby odsadzić koło lepiej znaleźć felgę z mniejszym ET niż wsadzać dystanse.

i miejskim i sportowym

wg mnie felga lepiej będzie przenosić wszystkie naprężenia bo jest zaprojektowana w taki sposób a dokładając dystans wydłużasz tylko ramię

wygląda fajnie ale wygląd wg mnie to nie wszystko ;)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 07 sie, 2009 09:31 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
jasne napisał(a):

wg mnie felga lepiej będzie przenosić wszystkie naprężenia bo jest zaprojektowana w taki sposób a dokładając dystans wydłużasz tylko ramię


Pomyśl jeszcze raz.
Porównując dwa przypadki: felga z ET=45 + dystans 25, a felga z ET=20.
Odległość od punktu styku koła z nawierzchnią do łożyskowania wahacza, mocowania amortyzatora, czy łożyska koła jest taka sama.
A więc siły od nawierzchni przenoszone na elementy zawieszenia są takie same (pomijając przyrost mas nieresorowanych spowodowany masą dystansu).

Przewaga rozwiązania z felgą o mniejszym ET to: zazwyczaj mniejsza masa (ale zależy od masy obu felg, więc może być nawet gorzej), większa sztywność (zależy od projektu obu felg - też może być gorzej) i mniejsza komplikacja układu (mniej elementów, mniej śrub).

Wada - koszty.
Komplet felg kosztuje...


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 15 sie, 2009 09:40 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
odległość jest taka sama ale chodzi mi o to że przy feldze masz jakąś tam krzywiznę od mocowania przy piaście do dołu felgi z dystansem masz kąt prosty

chodzi mi o przeciążenia przy prędkościach a bardziej o ich przenoszenie ale mechanikę nie studiowałem zbyt długo ;)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 16 sie, 2009 21:46 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
Oj chyba należało ;) (no offence :) )

Feldze jest wszystko jedno do czego jest przykręcona :) (w tych dwóch przypadkach)
A adapter jest przykręcony do piasty i jest praktycznie tak samo sztywny jak sama piasta.


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 17 sie, 2009 10:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 27 kwi, 2009 16:54
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Model:: SX4 4WD 1,6 Premium
Sztywność sztywnością, moment skręcający momentem skręcającym... Siły tnące i normalne się nie zmieniają, ale moment już tak, bo zwiększa się ramię, na którym jest przyłożona siła...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 17 sie, 2009 19:57 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
Dokładnie tak samo jak dla felgi o ET mniejszym o 25mm, czyż nie? :P :D


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 sie, 2009 10:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 27 kwi, 2009 16:54
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Model:: SX4 4WD 1,6 Premium
Zawsze liczy się punkt przyłożenia siły... :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 19 sie, 2009 11:57 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
No dobra...
Jaki moment masz na myśli?
I gdzie jest punkt przyłożenia siły?
Weź mi to rozrysuj :D

Anyway...rozpędziłem wczoraj SXa do 180 (nie powiem gdzie :) ) i wcisnąłem ostro hamulce zwalniając do 70 - oponki ze dwa razy jęknęły - załapał ABS (suchy, ciepły, czysty asfalt).
Przeżyłem... :D
Adaptery i reszta samochodu też
Testy typu szybko (z piskiem) przejeżdżane ciasne łuki (np. ślimaki autostradowe) też bez problemów.


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 19 sie, 2009 15:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 27 kwi, 2009 16:54
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Model:: SX4 4WD 1,6 Premium
Moment skręcający "wyciąga" wahacz i "wciska" amortyzator w gniazdo.

To nie jest takie proste do rozrysowania i wytłumaczenia w formie tekstu, to by trzeba było tłumaczyć w trakcie rysowania - bo tam jest dużo więcej składowych sił i momentów... Ale dorwij jakiegoś budowlańca albo kogoś po wydziale mechanicznym - to zupełne podstawy, więc bez problemu może to być nawet student II roku. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 20 sie, 2009 08:10 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
Ee,...że jak? :D
Coś chyba nie za bardzo.

Nie ma różnicy w siłach i momentach pomiędzy układem felga + adapter a felga z mniejszym ET.
Bo siły od nawierzchni pojawiają się w tym samym miejscu (styk opony z nawierzchnią) a odległości od punktów węzłowych zawieszenia są takie same.

Jest różnica pomiędzy układem seryjnym a poszerzonym (niezależnie w jaki sposób), ale to jakby inna bajka - jasne że obciążenia są trochę większe, ale ponieważ przyrost "długości wahacza" jest rzędu 5-10% to i te wzrosty obciążeń są podobne.

PS. Ja wprawdzie przerabiałem to na studiach (SiMR :okulary: ) jakieś 10 lat temu, ale wystarczająco dokładnie żeby nie musieć pytać studentów II roku :czytaj:


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 20 sie, 2009 14:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 27 kwi, 2009 16:54
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Model:: SX4 4WD 1,6 Premium
No ja mówię tylko i wyłącznie o duecie "goły" i modyfikowany zawias...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 21 sie, 2009 07:35 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:38
Posty: 136
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 DDiS 4x4
No to wzrost obciążeń pomiędzy tymi dwoma przypadkami jest oczywisty i ja go neguję.
Jedynie stwierdzam że jego wielkość nie jest katastrofalnie duża.


Góra
Krzysiek
GSX-R 7/12
SX4 DDiS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 01 lut, 2010 19:34 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
KrisB4, znalazłem dwie wg mnie ciekawe opinie i rozwiewające pewne moje obawy :)

Przemysław Włudarczak napisał(a):
Nie znamy też wyników badań wpływu zmian poszczególnych parametrów – w tym ET – na zużycie i trwałość elementów zawieszenia.
Wiemy jednak, iż każda zmiana wymaga spełnienia określonych norm i zaliczenia testów wytrzymałościowych, które też gwarantują poprawność modyfikacji dla danego pojazdu.
Tym samym, np. na rynku niemieckim każde koło (felga + opona) musi spełnić szczegółowe normy TUV, by mogło być dopuszczone do jazdy na drogach publicznych. Na tymże rynku, każde poszerzenie rozstawu osi poprzez zastosowanie pierścieni dystansowych wymaga spełnienia właściwych norm TUV.


powiedzmy że nie wierze aż tak w TUV ;) ale lepsze tutaj:

Oskar Gorzeński napisał(a):
Inne ET niż fabryczne praktycznie nie ma wpływu na zużycie elementów zawieszenia, ale pod warunkiem, że różni się w granicach normy. Norma ta pozwala na mniejsze ET od fabrycznego maksymalnie o około 1% rozstawu kół (dotyczy to zarówno auta, jak i felg), tzn. jeżeli samochód ma rozstaw kół 150cm, to ET może być mniejsze nawet o 15 mm, czyli przy fabrycznym - wynoszącym 45 - można zastosować felgę nawet z ET30.


to chyba bardziej przystępnie opisane

źródło: http://www.opony.com.pl/opinie_eksperto ... how=opinie

może znalazł ktoś jeszcze jakieś wypowiedzi expertów ? :)


Ostatnio edytowano Pn 01 lut, 2010 20:35 przez jasne, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .