Teraz jest N 19 sie, 2018 06:30

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr 11 sty, 2012 21:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2244
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
Premium będzie ok. Dobrze dogaduje się po OBD z ECU auta. Ja miałem Premium, Magic III i wtryski Hana 2000. Swiftem zrobiłem coś koło 12 kkm, Laguną jak na razie ok 30 kkm. Żadnych problemów. Duda z tego co pamiętam ma ten sam układ. Co do spalania to zagadaj do niego.

Co do samego zakładu, szczerze polecam. Gość nie odwala fuszerki przy montażu, wszystko jest pod maską ładnie i schludnie poukładane, wystraja instalkę tak jak tego sztuka wymaga, a nie włącza autoadaptację i do zobaczenia na przeglądzie. Dobiera graty tak żeby było dobrze.


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 sty, 2012 11:05 
Offline

Dołączył(a): Wt 10 sty, 2012 22:37
Posty: 19
Lokalizacja: Nowy Targ
Model:: suzuki sx4 hatchback
ok :). A gdzie montują przełącznik gazu wewnatrz auta? chodzi mi o to żeby nie rzucal sie w oczy, albo raczej zeby w miare ladnie wygladal.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 sty, 2012 11:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2244
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
Gdzie sobie zażyczysz. W Swifcie miałem w zaślepce obok dźwigni ręcznego. Teraz mam we wnęce na kubek przed lewarkiem. Nie widać z zewnątrz.


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 21:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
kitza napisał(a):
W Swifcie miałem w zaślepce obok dźwigni ręcznego

kitza, gdzie w Swifcie obok ręcznego jest zaślepka????


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 22:13 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
adamr1984 napisał(a):
kitza, gdzie w Swifcie obok ręcznego jest zaślepka


odpowiem za kitze ;) tam gdzie jest miejsce na podgrzewanie siedzeń


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 22:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
adamov2 napisał(a):
tam gdzie jest miejsce na podgrzewanie siedzeń

Rozumiem, że w tych co nie mają tych siedzeń podgrzewanych?
Chowanie tego przełącznika gdzieś gdzie nie ma do niego dostępu raczej jest bez sensu więc domyślam się, że ta zaślepka powinna być na wierzchu tego tunelu?
W moim na pewno żadnej zaślepki tam nie ma.
Ja przełącznik zamontowałem w miejscu włącznika ESP.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 25 lut, 2012 18:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Zmieniam zeznania. Jednak są te zaślepki - cały czas myślałem o przedniej części tunelu bo trochę mnie dziwi montaż centralki w takim miejscu.
Po pierwsze nie widać wskaźników (to i tak orientacyjne ale jednak ja zwracam uwagę na przejechaną odległość jak mi się zaświeci kontrolka rezerwy więc muszę ją widzieć), po drugie nie trudno o uszkodzenie - nie raz wożę małych bratanków lub dzieci znajomych, które z tylnego siedzenia kiedy tylko się da przechodzą za kierownicę po czym się da a więc rozdeptanie tak umiejscowionego przełącznika to tylko kwestia czasu :)
Moja opcja bardziej mnie przekonuje.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 06 mar, 2012 19:49 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
Znacie może jakiegoś gazownika w Radomiu lub okolicach.
Zaczynam się po mału zastanawiać nad zagazowaniem mojego sx-a


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 06 mar, 2012 21:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
misio_es napisał(a):
Znacie może jakiegoś gazownika w Radomiu lub okolicach.
Zaczynam się po mału zastanawiać nad zagazowaniem mojego sx-a


Popytaj Boreala... Może się przypadkiem potknął o jakiegoś.

A jak nie ma to z Radomia już nie daleko do Krakowa - tam specjalista od gazowania Suzuk się znajdzie :D


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 19:33 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
Zaproponowano mi coś takiego:
sterownik Compact 4cyl
reduktor AGC AT-09 Alaska
Wtryskiwacze AE Hana HD 344.65
filtr fazy lotnej nierozbieralny z wkładem poliestrowym
Oczywiście lubryfikacja
Zbiornik toroidalny w miejsce koła 47 litr.
końcówka do tankowania przy wlewie paliwa
To wszystko za jedyne 2100 zł
Co o tym sądzicie


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 19:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
http://lpg-forum.pl/ - popytaj tutaj. Lepszych specjalistów w tym kraju od LPG nie znajdziesz.

[ Dodano: Wto 13 Mar, 2012 19:49 ]
A tak w ogóle to jaki silnik ma Twój SX4? Chodzi o pojemność i moc bo to ma znaczenie żeby się czegoś dowiedzieć a w profilu tego nie uwzględniłeś.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 20:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:12
Posty: 533
Lokalizacja: Szczecin
Model:: Swift Comfort 1.3 92KM
misio_es, Co do sterownika to STAG premium. Reduktor na styk dobrany tak więc polecał bym lekko mocniejszy. Wtryski są OK :) Co do filtrów to tylko CZAJA ala filtr oleju!!! Tylko przy założeniu żeby był filtrem do dołu!!!

Damian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 20:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Czyli jak sądzę kolega ma 1.6 120 KM? Komputer też mi się od razu nie podobał.
Lubryfikacja - efekt placebo. Lepiej nadrobić drogi i znaleźć gazownika, który tak to wystroi, że nie będzie potrzebna żadna lubryfikacja. LPG ma chodzić tak jak na Pb i już.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 21:46 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
adamr1984 napisał(a):
A tak w ogóle to jaki silnik ma Twój SX4? Chodzi o pojemność i moc bo to ma znaczenie żeby się czegoś dowiedzieć a w profilu tego nie uwzględniłeś.

silnik 1,6, rocznik 2007 moc 79kW


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
misio_es, zdania specjalistów są jednomyślne - zmień gazownika. Wtryski i zbiornik OK ale reszta do kitu.

[ Dodano: Wto 13 Mar, 2012 22:18 ]
Wracając do tematu:
Wtryski zostają, komputera STAG300 ISA2 lub Premium, reduktor AC r 01 lubryfikację można sobie odpuścić.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 20 mar, 2012 21:02 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
adamr1984 napisał(a):
misio_es, zdania specjalistów są jednomyślne - zmień gazownika.

A kto to są ci specjaliści?
Cytuj:
Wtryski i zbiornik OK ale reszta do kitu.

i na jakiej podstawie wydają te opinie?

Cytuj:
[ Dodano: Wto 13 Mar, 2012 22:18 ]
Wracając do tematu:
Wtryski zostają, komputera STAG300 ISA2 lub Premium

A BRC to jedyna słuszna instalacja?


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 20 mar, 2012 22:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Ja mam Lovato i nie narzekam ale SX4 ma zmienne fazy rozrządu więc lepiej założyć coś znanego i chętnie używanego przez doświadczonych gazowników (łatwiejszy do konfiguracji). STAG lub LPGTech - z tym życie będzie najłatwiejsze :D
Pytasz o specjalistów... Podał bym parę nazwisk wręcz ale tutaj nie wolno ;)


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 14:39 
Offline

Dołączył(a): Wt 17 kwi, 2012 13:54
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Model:: SX 4 1.6
Własnie zastanawiam się nad zakupem instalacji do SX 4 1.6 107 KM przebieg 65 tysi. . Czy może znacie kogoś kto wykona dobrze instalacje w rejonie Olsztyna lub Warszawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 21:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Namiary na dobrego gazownika poszły na pw


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 14 mar, 2013 09:44 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 08:41
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4
Witam wszystkich,

pozwolę sobie odświeżyć ten wątek gdyż jestem obecnie na etapie rozważania montażu LPG w mojej sx4. NIe ukrywam , że do niedawna byłem zdecydowany na montaż gazu jednak...
Przekopałem się przez liczne fora i trafiłem na ten wątek i obliczenia marco, które już całkowicie podkopały moja decyzje o montażu LPG. Proszę o pomoc w decyzji.

Czy rzeczywiście spalanie wzrasta o ok 30 % - jesli tak to na 100 km oszczędność wynosi ok 13,48 zł (bez gazu palę ok 8,5 l/ z gazem liczyłem 11,2 lpg + 1 l PB/100 km) przy moim przebiegu ok 12000 km rocznie daje to oszczędność 1617,6 - 150(serwis gazu) - 60 (dodatkowy koszt przeglądu) = 1407,6 zł
Troszkę mało - sama instalacja zwróci mi się po 2ch latach - to jeszcze było by do przeżycia bo przebiegi mogą mi wzrosnąć w najbliższym czasie.
Jednak najbardziej martwią mnie problemy dotyczące zaworów - jak to jest Panowie i Panie w waszych Suzukach z perspektywy dłuższego użytkowania - jest sie czego obawiać?
Instalatorzy z którymi rozmawiałem wspominali o lubryfikacji ale z informacji , które zdobyłem to dobrze wykonana i wyregulowana instalacja nie wymaga lubryfikacji - czyli wszystkie warsztaty z którymi rozmawiałem w sposób pośredni przyznały sie do nieogarniania tematu :(::
czy ten warsztat polecany tutaj nadal jest ok http://www.autonagaz.net/
ja rozważałem następujące:
Autotest (politechnika), Eco Power Gaz (ul Nazaretańska), Autogaz BG-Gaz (ul. Żaglowa) i Alfa Autogaz (ul Zbożowa).

Proszę jeszczee o jedną informacje - ktoś zasugerował mi umieszczenie butli nie w kole zapasowym ale w przestrzeni blach która znajduje sie pod tylnymi siedzeniami (trzeba zdemontować siedzenie , wyciąć otwór i tam wsunąć butle) jest to wykonalne i bezpieczne dla konstrukcji auta? Propozycja kusząca ale budzi moje obawy.

Tak to jest im więcej człowiek czyta tym mniej wie :( Reasumując : czy oszczędność 1500 zł rocznie jest warta ryzyka rozwalenia silnika prze LPG i straty miejsca w bagażniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 14 mar, 2013 11:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Po pierwsze jeśli założysz gaz Twój przebieg wzrośnie i to sporo (zatankowanie do pełna za ponad 300 zł a 100 działa psychologicznie).
Co do zaworów - jeśli nie będziesz oszczędzał na instalacji i założysz szybkie wtryski, wydajny reduktor i znajdziesz dobrego instalatora, który nie należy do druciarzy (czasami warto poszukać dalej niż w okolicy - choć nie będzie takiej potrzeby w Krk) to problem z regulacją luzu będzie marginalny.
Ten warsztat z linku jak najbardziej zna się na rzeczy.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 mar, 2013 08:30 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 08:41
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4
adamr1984 napisał(a):
Po pierwsze jeśli założysz gaz Twój przebieg wzrośnie i to sporo (zatankowanie do pełna za ponad 300 zł a 100 działa psychologicznie).


no tak ale trzeba Pamiętać, że tankuje się mniejszy zbiornik ;)

Ponowie jeszcze pytanie o montaż butli pod tylnymi siedzeniami - ktoś to przerabiał?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 mar, 2013 09:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2244
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
imrowai napisał(a):
czy ten warsztat polecany tutaj nadal jest ok http://www.autonagaz.net/

Zakładałem tam gaz do swojego Swifta i Laguny, Duduś zakładał tam do swojego SX4.
Jak na razie co najmniej 2 auta jeżdżą nadal i mają się dobrze. ktoś z forum też tam chyba zakładał.
Co do montażu butli pod siedzeniami, trzeba by się spytać gazownika. Nie jestem specem w dziedzinie przepisów ale wydaje mi się, że jeśli chodzi o montaż butli, musi byc zapewniony łatwy dostęp do zaworu w razie jakiegoś zagrożenia. Choć z tego co czytałem i widziałem są spece, którzy montują butle w koszu na zapas, pod podłogą bagażnika. Wymaga to na pewno wzmocnionego uchwytu i jakiejś dodatkowej osłony bo butla znajduje się pod autem ale wtedy dostęp do zaworu jest chyba przez bagażnik.


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 mar, 2013 10:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
imrowai napisał(a):
no tak ale trzeba Pamiętać, że tankuje się mniejszy zbiornik

Tak... Wiadomo, że oszczędności nie są 50% ale jednak spore. Sam widzę po swojej kieszeni (pomimo regulacji luzów).
kitza, ktoś w GV (nie wiem czy nawet tu się nie pojawia - może sam się przyzna) przerobił nawet oryginalny zbiornik benzyny, tj zmniejszył a w jego miejsce wstawił zbiornik gazu - z pewności dostęp do zaworu jest mocno utrudniony.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 19 mar, 2013 08:26 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 08:41
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4
I ta regulacja była konieczna - spotkałem się z opiniami, że silnik ten nie wymaga regulacji gdyż ma - nie wiem czy dobrze powtarzam - hydrauliczną regulacje luzu zaworów?

A jak Panowie ze spalaniem wygląda - rzeczywiście pali ok 11 l/100 km?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 19 mar, 2013 16:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
imrowai, w cenniku usług Abeximu znalazłem regulację luzu zaworowego (bez kosztu płytek) co wskazuje na to, że jednak nie ma hydraulicznych popychaczy.
Co do spalania to powinien palić ok 20% więcej niż na benzynie. Jeśli pali mniej to wskazuje na zubożoną dawkę a to grozi przedwczesną "utratą" odpowiedniego luzu, wypaleniem gniazd zaworowych etc. etc.


Ostatnio edytowano Wt 19 mar, 2013 16:39 przez adamr1984, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 19 mar, 2013 16:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:45
Posty: 1271
Lokalizacja: KRAKÓW-okolice
Model:: GV 2,0 benz 2008r
silnik 1,6 benz przynajmniej ten który był w moim SX4 z 2007 roku nie miał hydraulicznej kompensacji zaworów, regulacja odbywała się przez wymianę odpowiedniej grubości płytek, i jest to dość kosztowna sprawa. Przy jeździe na LPG zalecają ją robić na każdym przeglądzie (jeśli nie regulować to przynajmniej sprawdzić czy regulacja jest wymagana)


Góra
Jest GV 2,0benz z 2008r, a były:P3008, SUZUKI SX4 GS 4x4 w kolorku ZEE i JIMNY 1,3
Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 19 mar, 2013 17:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Jeśli wtryski będą odpowiednio szybkie (Hana, Barracuda lub na wypasie Keihin) to spokojnie ten interwał można wydłużyć dwukrotnie.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 mar, 2013 08:18 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 08:41
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4
ehhh nie wiem czy świadomość, że mam dobre wtryski pozwoli mi nie robić sprawdzenia luzów co każdy przegląd - zwłaszcza po tym co czytam, ze jest to zalecane... po prostu nie znam się na tym na tyle by móc ocenić czy instalacja została poprawnie wykonana i wyregulowana...

A jaki jest orientacyjny koszt kontroli i wymiany tych płytek? i czy możne dojść do sytuacji, że w pewnym momencie, że już żadne płytki nie będą pasowały i trzeba będzie robić generalny remont/wymianę zaworów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 mar, 2013 08:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Koszt regulacji 524, ceny nie zawierają kosztu płytek. Płytka chyba około 40zł.
Koszt płytek nie jest jakiś strasznie duży.

http://www.abexim.suzuki.pl/abexim_cennik.pdf

imrowai napisał(a):
i czy możne dojść do sytuacji, że w pewnym momencie, że już żadne płytki nie będą pasowały


Mało prawdopodobne.


Ostatnio edytowano Śr 20 mar, 2013 08:29 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 mar, 2013 09:33 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 08:41
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4
ehhhhhh... no te koszta to zła wiadomość... tak dla innych poszukujących i rozważających nowe podsumowanie liczbowe

Spalanie PB 9l/100 km (zima i jazda delikatna) -> 9 x 5,62 zł = 50,58 zł /100 km

LPG
Spalanie LPG 11,5l/100 km = 11,5x 2,62= 30,13 zł
Spalanie PB 1l/100 km = 5,62 zł
SUMA = 35,75 zł

OSZCZĘDNOŚĆ = 14,83 zł / 100 km - niby sporo ale poniżej zestawienie roczne.
---------------------------
PRZEBIEG ROCZNY 13000
- koszt na PB 130 x 50,58= 6572,8 zł

- koszt na LPG 130x 35,75= 4647,5
- przegląd LPG 150,0 zł
- koszt dodatkowy przeglądu 60,00 zł
- koszt regulacji płytek 350 zł (połowa zakładanych kosztów regulacji co 2 lata)
- zbieranie na nową butle 50 zł
SUMA 5212,5

OSZCZĘDNOŚĆ ROCZNA 1360,3 zł

czyli wynik jeszcze gorszy niż przy poprzednich wyliczeniach.... jednak kusi ta oszczędność przy codziennych tankowaniach ale strasznie boję sie tych luzów zaworowych. Mam egzemplarz skaładany w Japonii (i wierzę w długie jego bezawaryjne działanie) i nie chciałbym go zepsuć - A MOŻNE niepotrzebnie PANIKUJE?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 mar, 2013 09:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
imrowai napisał(a):
A MOŻNE niepotrzebnie PANIKUJE?


To bardziej kwestia jakości komponentów instalacji i jej odpowiedniego zestrojenia (nie wiem czy to się dokładnie tak nazywa). Jak dobierzesz dobry sprzęt i ktoś Ci go dobrze zainstaluje wszystko będzie OK. Zresztą jak robisz 13.000km rocznie, to za mały przebieg, żeby coś się miało zepsuć :) .


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 mar, 2013 10:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
A koszt samej instalacji?
Zje 2-3 lata oszczędności przy obecnych cenach. Kto wie ile będzie kosztował gaz wtedy :|


Ostatnio edytowano Cz 21 mar, 2013 10:31 przez Aveya, łącznie edytowano 1 raz

Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 mar, 2013 22:57 
Offline
Skarbnik Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 05 lut, 2009 11:46
Posty: 1831
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 1.6 4WD GS
Ruda na gazie? nie...


Góra
pozdrawiam
Konrad vel. Siemion

...znaczek 4x4 na Suzuki coś znaczy i jak kierowca nieustraszony to auto nie zawiedzie niezależnie od tego, że niby nie terenowe... (MML)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 22 mar, 2013 09:45 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 08:41
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4
Siemion napisał(a):
Ruda na gazie? nie...


czemu nie? Może jakieś konkrety?

jano_3 napisał(a):
Zresztą jak robisz 13.000km rocznie, to za mały przebieg, żeby coś się miało zepsuć :) .

hmmm chyba słuszna uwaga na tak


Ostatnio edytowano Pt 22 mar, 2013 09:46 przez imrowai, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 30 mar, 2013 18:14 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 23:44
Posty: 13
Lokalizacja: pomorskie
Model:: SX4
Zamontowałem gaz do SX4. Uśredniając ceny zakupu gazu i benzyny po przejechaniu 2240 km i po sprawdzeniu spalania rzeczywistego gazu i benzyny (przed montażem gazu), w warunkach jakie aura zgotowała przez ostatnie tygodnie moje spostrzeżenia dotyczące tylko różnicy w cenie przejazdu na gazie i benzynie:
Warunki drogowe: zima, około 60% suchy asfalt (w tym połowa drogi szybkiego ruchu i autostrady, połowa miasto), 30% śnieg i lód na asfalcie, 10% drogi szutrowe pokryte częściowo śniegiem i lodem, częściowo kopnym śniegiem. Napęd "auto 4WD". Czyli warunki bardzo zróżnicowane i zmieszane. Można założyć że typowe dla użytkowania tego typu samochodu.
Teraz dane: Przebieg na gazie: 2240km. Spalanie gazu średnio wyszło 10,3-10,7 l gazu na 100km, przy czym kilkakrotne przeloty na autostradzie, przy prędkości przelotowej >130 km/h pokazały że spalanie gazu wyniosło około 12,3l/100km w takich warunkach.
Instalacja gazowa-koszt 3400zł.
Koszt zakupu gazu: przyjąłem uśrednioną cenę 2,6 (ceny wahały się między 2,39 a 2,79 za 1 l gazu): kupiłem 235,91 litrów gazu x 2,6 a wyszło wg rachunków dokładnie 616,02 zł za 2240 km.
Gdybym tankował tylko benzynę, to uśredniając koszt zakupu benzyny na poziomie 5,6 zł za 1 litr benzyny 95 i licząc spalanie 9,5l benzyny na 100 km musiałbym zakupić około 213 l benzyny za 5,6 zł czyli zapłaciłbym około 1193 zł za benzynę.
Na samej różnicy w zakupie paliwa i gazu na przebiegu 2240 km w ciągu dwóch tygodni eksploatując samochód w normalny sposób, zaoszczędziłem około 577 zł.
Koszt przejazdu 1 km na gazie wyniósł 0,275 zł wobec przewidywanego 0,53zł za 1 km na benzynie uwzględniając róznice w ilości spalanego paliwa.
Koszt zakupu instalacji gazowej przy przebiegu ponad 2000 km miesięcznie zwróci mi się po około 6-7 miesiącach zakładając przebiegi miesięczne około 2000km.
Tyle o początkach SX4 na gazie. O reszcie ewentualnych kosztów poinformuję na bieżąco.


Góra
Cykli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 01 lut, 2014 01:10 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 23:44
Posty: 13
Lokalizacja: pomorskie
Model:: SX4
Ogólnikowe dane dla porównania: 30 tys. km przejechane na gazie w ciągu 10 miesięcy. Na gaz wydałem około 8500 zł, do tego może z 5 razy tankowałem paliwo. Czyli baaardzo z grubsza uśredniając ceny gazu załóżmy na 2,65 i benzyny na 5,5 mogę przyjąć że na samej różnicy ceny paliwa zaoszczędziłem około 6,5 tys. w niecały rok. Na szczęście poza wybrykiem ze składem mieszanki po regulacji (zapaliła się kontrolka ukł. wydechowego) nic z instalacją się nie działo, z silnikiem również (przynajmniej nic za co mogło odpowiadać paliwo gazowe). Na razie - opłaciło się i obym nie żałował decyzji.


Góra
Cykli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 03 kwi, 2015 23:49 
Offline

Dołączył(a): Pt 08 mar, 2013 23:44
Posty: 13
Lokalizacja: pomorskie
Model:: SX4
No to wrażenia z dwóch lat używania LPG w SX4.
W zasadzie jazda bezawaryjna poza kilkakrotnie po drugiej regulacji cyrkiem z kontrolką układu wydechowego. Niestety, całkowitą winę ponosi skład mieszanki ustalany "komputerowo" przy przeglądach-ewidentna wina "mechanika" Po ostrej wymianie zdań i pogonieniu szefa serwisu do pracy jakoś udało się ustalić taki skład, żeby nie było problemów. Z desperacji chciałem już założyć obejście sondy lambda, ale dałem sobie spokój i ostatnie dwie regulacje i przeglądy instalacji gazowej już bez nerwów-od prawie roku żadnego komunikatu. Przejechane na LPG ponad 75 tys km. Ogólnie-połowa taniej niż na samej benzynie. W ciągu dwóch lat zaoszczędziłem połowę wartości samochodu na różnicy w cenie paliwa i gazu :-))


Góra
Cykli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 07 sie, 2016 15:34 
Offline

Dołączył(a): N 07 sie, 2016 15:19
Posty: 3
Model:: sx4
Witam wszystkich , czytając wątek znalazłam wiele cennych informacji nt. SX4+ LPG. Sama posiadam takie połączenie od ok 3 lat, 46000 km przejechanych, instalacja BRC montowana w ASO w 2013 (samochód kupiony od dealera już zamontowanym LPG). Jak dotąd jazda można powiedzieć bezawaryjna (wyłączając regenerację reduktora gazu, który nie wiedzieć dlaczego dość szybko się zużył), jednak im więcej przejechanych kilometrów tym większe moje obawy o silnik, zawory... Z uwagi na to, że wątek powstał dość dawno, mogę zakładać, że na swoich instalacjach LPG przejechaliście już dużo więcej niż moje 45 tys i jestem bardzo ciekawa Waszych doświadczeń. Czy nadal jeździcie na LPG? Jak "trzyma się" silnik? Czy kiedykolwiek musieliście regulować luzy zaworowe bądź dokonywać poważniejszych napraw silnika? Będę wdzięczna za każde podzielenie się doświadczeniami :) pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 08 sie, 2016 07:16 
Offline
Sekretarz Stowarzyszenia
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 14 sie, 2009 11:26
Posty: 7330
Lokalizacja: Nowy Sącz - Okolice
Model:: Honda CR-V 2.0 i-VTEC
Moja zuza na LPG przejechała 180 k i pewnie śmiga dalej. W trakcie tego dystansu miała raz regulowane zawory poza tym nic się nie działo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 09 sie, 2016 13:11 
Offline

Dołączył(a): N 07 sie, 2016 15:19
Posty: 3
Model:: sx4
Dzięki wielkie za informację:) a mógłbyś jeszcze napisać po ilu km (mniej więcej) była ta regulacja zaworów i jaki to jest orientacyjny koszt w sx4? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 11 sie, 2016 12:23 
Offline
Sekretarz Stowarzyszenia
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 14 sie, 2009 11:26
Posty: 7330
Lokalizacja: Nowy Sącz - Okolice
Model:: Honda CR-V 2.0 i-VTEC
regulację miałem przy przebiegu około 100 k co do ceny to ja robiłem sam więc tyle co szlifowanie płytek (koło 300 PLN) serwis z robocizną robi w okolicach 1000 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 11 sie, 2016 15:39 
Offline

Dołączył(a): N 07 sie, 2016 15:19
Posty: 3
Model:: sx4
Jestem świeżo po sprawdzeniu luzów, wynik- do regulacji, po przejechaniu 45000... eh. Dzieki za info, najwyraźniej moja suzuki i gaz mniej się lubią..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 27 lip, 2017 18:05 
Offline

Dołączył(a): Cz 27 lip, 2017 17:59
Posty: 2
Model:: SX4
Witam, jestem nowy na forum, a przygnała mnie tu chęć założenia instalacji gazowej w moim SX4 (2007r. 1.6 107KM).
Wiem, że temat już trochę zamarł, ale mam nadzieję, że mi pomożecie.
Decyzję już podjąłem po przeczytaniu kilku wątków tu na forum i chciałem zapytać czy w okolicach Katowic znajdzie się jakiś godny polecenia warsztat, w którym mógłbym sobie taką instalację sprawić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 04 sie, 2017 09:31 
Offline

Dołączył(a): Cz 02 lut, 2017 15:19
Posty: 16
Model:: Swift
Jak dla mnie warto założyć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 07 sie, 2017 09:16 
Offline

Dołączył(a): Cz 27 lip, 2017 17:59
Posty: 2
Model:: SX4
Tak tak, na instalację jestem zdecydowany. Szukam po prostu dobrego instalatora w okolicach Katowic. Na pewno jest tu ktoś godny polecenia, prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .