Teraz jest Pt 22 cze, 2018 01:06

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 04 wrz, 2014 19:58 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Witam, niedługo jadę na przegląd 45 tys km. Z czym jechaliście do serwisu, co wymienialiście? Zajrzałem do książki i tam sporo tego. Olej w skrzyni przy 45 k km do wymiany, świece zapłonowe też? Płyn chłodzący? Zmienialiście to wszystko według zaleceń producenta? Jak to było u was na przeglądzie przy 45k km? Oczywiście we wszystko zaopatruje się sam i przyjadę tym na przegląd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 05 wrz, 2014 07:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Świece nie. Wymiana chyba po 100 tys. km.
Serwisuję w ASO wg książki, ale olej i filtry mam zawsze swoje, oprócz przekładniowego - niewielka różnica.


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 05 wrz, 2014 11:10 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Własnie cos mi tu nie pasowało z tymi świecami, przeciez nie mam gazu w aucie, żeby zmieniać tak często. A co Ty zmieniałeś przy 45, oprócz oleju z filtrem,filtra powietrza? W książce jest tez płyn chłodzący zaznaczony do wymiany przy 45, tak samo olej w mechanicznej skrzyni biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 05 wrz, 2014 13:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Na pewno wszystko było wymieniane wg książki.
Płyn chłodzący miałem wymieniany wcześniej, bo po 1,5 roku puściła opaska na przewodzie i wyciekał. Przy okazji naprawy gwarancyjnej wymienili przed terminem.

Zawsze też wymieniam filtr kabinowy (na gwarancji używałem oryginałów kupionych w Internecie, potem zamienniki lub oryginały, jak się trafiło).


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 09 wrz, 2014 09:55 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Najlepiej chyba będzie zadzwonić do serwisu, zapytać co wymieniają i zrobić zaopatrzenie :)
Filtr kabinowy tez będę zmieniał przy okazji ozonowania klimy, wszystko sam kupuje , dlatego pytam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 09 wrz, 2014 10:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Z tym czyszczeniem klimy, to lepiej sprawdź czy naprawdę coś robią, bo np. serwis YAMA skasował mnie raz za czyszczenie/odgrzybianie klimy i uzupełnienie czynnika, a 2 dni później - po uruchomieniu klimy - śmierdziało jak przedtem :560:


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 20 wrz, 2014 15:51 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Dobra, więc tak, wymieniam: olej + filtr oleju, filtr powietrza, płyn chłodzący, olej w mechanicznej skrzyni biegów, filtr kabinowy.
Czy coś przeoczyłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 20 wrz, 2014 16:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Jeżeli od nowości nie był wymieniany płyn hamulcowy, wypada po pięciu latach to zrobić bez względu na przebieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 20 wrz, 2014 23:04 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
Nie polecam "swojego" filtra oleju. Kiedyś w ASO Skoda była taka sytuacja: człowiek przyniósł swoje kalmoty na przegląd (w tym filtr oleju), filtr po paru km się uszkodził (wada fabryczna), silnik się zatarł (nie wnikam czemu nie zwrócił uwagi na kontrolkę). Efekt taki, że ASO wypięło się na gościa, bo miał sobie skarżyć producenta filtra, jedyne czego nie policzyli mu to za holowanie do ASO. Sytuację znam z opowieści kierownika od reklamacji w tymże ASO


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 21 wrz, 2014 11:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Raz brałem filtr oleju z uszczelką z ASO i rzeczywiście różnica w cenie niewielka, może 20 zł, więc może się nie opłacać.
Zwykle kupuję zestaw filtrów jednorazowo, a filtr oleju jest prawie zawsze oryginalny (ze znaczkiem SGP).


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 22 wrz, 2014 13:03 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Płyn hamulcowy wymieniłem na nowy przy 30 tys :) Filtr oleju tez miałem swój, mam dostęp do wszystkich części ze sprawdzonego źródła. Przy 30tys na przegląd przyjechałem z własnym filtrem oleju bosch.

Olej + filtr oleju, filtr powietrza, płyn chłodzący, olej w mechanicznej skrzyni biegów, filtr kabinowy.
Wszystko jest i mogę robić zaopatrzenie? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 23 wrz, 2014 17:06 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
SX4 graphite napisał(a):
Filtr oleju tez miałem swój, mam dostęp do wszystkich części ze sprawdzonego źródła.

Tylko, że tu nie chodzi o rzetelność źrodła, tylko o wadliwy filtr. W przypadku, kiedy byłby on z ASO, to ASO wzięłoby to "na klatę". A tak, to się nie poczuwają, bo to nie ich towar.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 01 paź, 2014 13:48 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Macioo71 napisał(a):
SX4 graphite napisał(a):
Filtr oleju tez miałem swój, mam dostęp do wszystkich części ze sprawdzonego źródła.

Tylko, że tu nie chodzi o rzetelność źrodła, tylko o wadliwy filtr. W przypadku, kiedy byłby on z ASO, to ASO wzięłoby to "na klatę". A tak, to się nie poczuwają, bo to nie ich towar.


Jeśli filtr jest wadliwy to reklamuje go u producenta filtra. Co ma aso do moich części, skoro auto już dawno nie jest na gwarancji? Wadliwe części mogą zdarzyć się wszędzie i reklamuje sie je w sklepie, gdzie zostały zakupione, aso robi tak samo. Tak poza tematem: myslisz, że beczke oleju, z którego leją wam w aso shell (shell z nazwy na fakturze, bo gdzie to rozlewają to Ci nie powiedzą i lepiej byś tego nie wiedział), który jak większość reklamowanych olejów jest kiepskiej jakości, to oni sami sobie produkują? Oleje znanych z reklam firm mają zerowe inwestycje w badania. Skoro wszystko działa, to po co badać, wsadzimy kasę w reklamy i zrobimy ludziom mętlik z głowy). Z Twojej wypowiedzi nasunął mi się wniosek, że aso ma najlepsze części i samo je sobie produkuje :one: . Skończcie z tym wychwalaniem aso, bo aso dobre było 10 lat temu. Teraz mają gdzieś jakość obsługi, bo naiwniacy i tak przyjadą zapłacić dwa razy tyle, żeby mieć w książke wbitą pieczątkę firmowego serwisu, bo przecież sprzedawca powiedział, że w okresie gwarancji musza jeździć do aso by zachować gwarancje(niezgodne z prawem). A po okresie też pojadą, bo przecież to autoryzowany serwis i sąsiadowi sie pochwalę, że w autoryzowanym robię i stać mnie by płacić dwa razy tyle za przegląd i części... Do aso to sie opłaca jechac tylko raz - na pierwszy przegląd po kupnie auta z salonu.
Wbrew temu co zostało przyjęte, to nieautoryzowany serwis chętniej Ci pomoże, bo jak straci klienta to straci tez kolejnych. Aso ma w to w d...e, bo i tak ludzie do nich przyjadą nawet jak spieprzą robote po całości, tak jak przypadek na forum z olejem, który zalał cały silnik, bo nie dokręcili korka. Moje pytanie czy mam wszystko na przegląd, dalej zostało bez odpowiedzi.
Co się z tym forum stało, nikt już nie pamięta co zmieniał przy 45 tysiacach km??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 01 paź, 2014 19:24 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
SX4 graphite napisał(a):

1. Tak poza tematem: myslisz, że beczke oleju, z którego leją wam w aso shell (shell z nazwy na fakturze, bo gdzie to rozlewają to Ci nie powiedzą i lepiej byś tego nie wiedział), który jak większość reklamowanych olejów jest kiepskiej jakości, to oni sami sobie produkują? Oleje znanych z reklam firm mają zerowe inwestycje w badania.

2. A po okresie też pojadą, bo przecież to autoryzowany serwis i sąsiadowi sie pochwalę, że w autoryzowanym robię i stać mnie by płacić dwa razy tyle za przegląd i części... Do aso to sie opłaca jechac tylko raz - na pierwszy przegląd po kupnie auta z salonu.

3. Wbrew temu co zostało przyjęte, to nieautoryzowany serwis chętniej Ci pomoże, bo jak straci klienta to straci tez kolejnych. Aso ma w to w d...e, bo i tak ludzie do nich przyjadą nawet jak spieprzą robote po całości, tak jak przypadek na forum z olejem, który zalał cały silnik, bo nie dokręcili korka.
4. Moje pytanie czy mam wszystko na przegląd, dalej zostało bez odpowiedzi.


ad1. Nie pisałem o oleju tylko o filtrze (żeby brać w ASO), czytaj ze zrozumieniem zanim odpowiesz. Na logikę: jak włożą ci wadliwy filtr TO NIE TY idziesz z nim do producenta. Poza ty rozumiem, że jesteś zaufanym pracownikiem rafinerii skoro posiadasz szczegółową wiedzę na temat badań laboratoryjnych nad produktami. No i sam sobie produkujesz wysokiej klasy olej, bo tego niebadanego gooowna nie lejesz.
ad2. Do ASo jeżdżę, również po gwarancji, od co najmniej 15 lat ( w tym czasie miałem cztery samochody od nowego w tym francuskie) i NIGDY nie miałem z nimi problemu. Do tego, żadnych problemów z odsprzedażą za dobrą cenę. Sąsiadom się nie chwalę, bo niby po co?
ad3. Skoro jesteś takim wrogiem ASO (nawet nazywasz m.in. mnie naiwniakiem), to skąd czerpiesz wiedzę na temat tych okropności odbywających się w ASO. No bo chyba nie od naiwniaków...
ad4. Kolejna korzyść z ASO w d... nosie mam co trzeba zabrać na przegląd. Jedyna moja aktywność to umówić się telefonicznie, odstawić samochód wsiąść w zastępczy i czekać na telefon.
EOT


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 02 paź, 2014 07:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 20 mar, 2012 22:15
Posty: 168
Lokalizacja: Elbląg
Model:: Suzuki Ignis FH
Macioo71 - dobrze napisane. Pracowałem w różnych ASO, jeżdżę do nich na poważniejsze naprawy, ale jak jest za drogo za konkretną drobną usługę, to jadę do dobrego znajomego warsztatu niezależnego.
SX4 graphite - gdybyś zaglądał czasami do ASO, to byś nie musiał pytać się na forum co zabrać na przegląd. Doradcy "nie gryzą", czasami naciągną na jakieś akcesorium (bo muszą), ale jak z nimi się zaprzyjaźnisz, to krzywdy nie zrobią, a czasami wręcz pomogą w ciężkiej sytuacji. Inna sprawa to dobry mechanik, dlatego czasami warto nadrobić drogi i jechać do sąsiedniego miasta.
A'propos świec - w niektórych SX4 świece wymienia się po 45 tys. km (tam gdzie producent włożył normalne, a nie irydowe). Ponadto i tak trzeba je wykręcić, i sprawdzić ich stan, czy się rdza nie odłożyła.


Góra
Jest: Suzuki Ignis, NT650V, GV125
Było: BMW E34, Fiat 126p, Seicento, Ford Escort, Explorer I, II, Fiesta, Mondeo, Honda Civic 1.3, Isuzu Trooper 2.3, Mazda 121CT, 323F, Premacy, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Safrane, SAM (Muscel+UAZ), UAZ 3.0d

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 02 paź, 2014 11:35 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Skoro już sie tak rozwinęła dyskusja, to jednak coś dopowiem. Korzyść w aso, że nie obchodzi Cie co zabrać? Ciekawa teoria, czyli shell za 200 zł zamiast przywieźć swój za 90, to też Cię nie interesuje, tylko dajesz im zarobić? Nie jestem wrogiem aso, ale po co mam jeździć do kogos kto nawet krzywo patrzy kiedy stoję przy samochodzie? Znam sporo mechaników i wiem jakie przekręty robią, żeby serwis zarobił. Znajomy mechanik zwolnił się z aso z powodu wymiany części tylko na papierze, jakie praktykowali. Miarka się przebrała kiedy mieli tylko wyjmować starą część kwalifikująca sie do wymiany , wyczyścić i wsadzić ponownie, na fakturze wpisując wymiane i wliczając koszt nowej części. Albo przykład znajomego, co pojechał zmienić tarcze i klocki. Wraca, na fakturze wpisane nowe tarcze, klocki i koszt wymiany. Pyta się jak to wymienili? Z czystym sumieniem mechanik mu powiedział, że normalnie, tak jak sie zmienia klocki i tarcze. Znajomy klucz do kół robiony na zamówienie miał w kieszeni, bo zapomniał im zostawić. Sprawa otarła sie o sąd, ale kierownik serwisu jednak miał troche rozumu, kiedy trafiła kosa na kamień Wole sobie chodzić koło samochodu i gadać z mechanikiem podczas wymiany, patrze mu na ręce i wiem co zostało na pewno zrobione.

Jeśli masz dobre wspomnienia z aso to bardzo dobrze, oby tak było zawsze. Ja aso już nie ufam(niestety również ze swojego doświadczenia) Jeżdze do dobrych mechaników bo ich znam od lat, wiem, że syfu mi nie narobią i kiedy pojechałem pierwszy raz, to byłem w szoku jaka różnica w obsłudze między aso a nieautoryzowanymi serwisami.

Macioo, pracownikiem rafinerii nie jestem, przebywam w towarzystwie ludzi z branży tuningu mechanicznego sportowych samochodów, którzy nawet do swoich samochodów "miejskich" ściagają olej z zagranicy.
Mają także ludzi w rafinerii i dokładnie wiedzą jak marną jakość oleju prezentują znane marki. Dlatego żaden nie pokusi się na komercyjne reklamowane oleje w super cenie, bo liczy się jakość. A popularne oleje to "jakoś" a nie jakość. Sam jak zalałem motul to auto zupełnie inaczej chodzi jak na shellu, mało tego, że szybciej sie wkręca to kultura pracy ogólnie bez porównania. To tak jak z paliwem, zalej sobie 98 u nas a wlej na przykład w niemczech 95. Na niemieckiej 95 auto chodzi jakbyś miał zalane polskie 98 z orlenu(tak przy okazji, tankujesz na shellu to masz paliwo z orlenu, bo oni są głównym dostawcą)

Temat rzeka ogólnie. rkosa jak sie sprawuje explorer, bo biorę pod uwagę taki samochód.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 03 paź, 2014 10:36 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
SX4 graphite - zgadzam się w pełni z Twoim zdaniem odnośnie ASO z zastrzeżeniem, że pewnie jak zawsze są pozytywne wyjątki i każdy ma wolny wybór w tym temacie. Ja jedyne dłuższe pozytywne doświadczenia miałem z ASO Fiata (dobry stosunek jakość/cena, fachowa obsługa, nie ma problemu żeby być przy mechaniku, upusty dla stałych klientów, promocje itd.), zaś ASO Suzuki (2) z których korzystałem ugruntowały moje przekonanie o fatalnym stosunku jakości usługi do ceny, a i przysporzyły niejednokrotnie skoków ciśnienia ;). Kupując auto nowe uwzględniałem koszt serwisu i płaciłem bez szemrania (łącznie z olejem z ASO), ale poziom obsługi ASO był poniżej moich oczekiwań, a przypadki odbioru auta po przeglądzie gwarancyjnym z usterką której nie było, czy fatalny poziom merytoryczny mechaników, olewanie, zbywanie uwag klienta, partactwo itd. tylko powodował u mnie odruchy lękowe przed kolejnym przeglądem :). Po gwarancji mam sprawdzonego mechanika od "japońców" i jest nie tylko taniej, ale i bardziej profesjonalnie (jak na razie), można o wszystko zapytać, obejrzeć przy pracy itd. Dla mnie niekompetencja ASO Suzuki to zagadka, ceny dość wysokie (na tle innych marek z segmentu), aut w robocie nie ma dużo, bo suzuki nie jest tak popularne jak np. skoda, niby japońskie standardy, ale wielu klientów jest niezadowolonych (mam 2 kolegów w pracy z suzuki, znajomych, no i forum). Na + o aso - jedynym wyjątkiem jest Gadimex z Warszawy, znają się na robocie (raz korzystałem), ale nie każdy musi/chce jeździć do warszawy ;).
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 03 paź, 2014 13:01 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
marius,
Do Twojej wypowiedzi dodam jeszcze, że od lat zadziwia mnie jak to ująłes , partactwo, fatalny stosunek ceny do jakości i fatalny poziom merytoryczny. Co do tego ostatniego, taka sytuacja z życia niedawno: sx4 stoi przed bramą na wjeździe do posesji koło drogi, leci sobie facet sportowym autem, wystraszył się czegoś, zjechał na bok i schował się przodem pod tył sx-a idealnie na wzmocnienie. Rozwalony przód jak po czołówce, ale sx niestety tez ucierpiał. W zderzaku dziura na wylot od belki wzmocnienia, mocowanie belki do prostowania, wygięło ten tylny spoiler, czarna listwa pod spoilerem z dwóch stron wgnieciona, z jednej zrysowana. Jadę do znajomego blacharza, rozebrał tył posprawdzał wszystko, powiedział co do wymiany, co mozna naprawić. Jedziemy do aso, facet wychodzi, ogląda auto i stwierdza, że wszystko jest do naprawy (!) Spoiler zderzaka wygiął się w łuk tak, że nie wiadomo kiedy pęknie, a facet twierdzi, że przecież się wyprostuje, tu sie domaluje, tu dziurę na zderzaku zaprawimy, schowamy ładnie mocowanie.. Ręce opadają, jak się słucha takiego pieprzenia. Facet nawet nie wiedział o czym mówi, jak mu powiedziałem, co jest do wymiany, a co do zrobienia, ze jestem tu prosto od blacharza/lakiernika, to zrobił wielkie oczy, zamknął się i poszedł tylko sprawdzić ceny części. Po co takie pieprzenie, nie znam się to się nie wypowiadam, wołam kogoś kto się zna..I jak tu ufać ludziom z aso?
Dziwna sprawa jest właśnie z suzuki, bo ceny wysokie a stosunek tej ceny do jakości marny. Nie bardzo w sumie to mogę zrozumieć, bo w żadnej innej marce się nie spotkałem z podobnym działaniem(w tym przypadku to nie do końca działaniem) serwisu aso. Dobrze, że chociaż zdarzają się bardzo dobre serwisy aso suzuki, ale przecież zdarzać to się mogą te złe, a więcej ma być dobrych. Tutaj cos się pokręciło nie w te strone..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 03 paź, 2014 20:25 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
SX4 graphite
Jak miałem Sedici (sx clasic) to nalewali mi olej "selenia" w 2l. puszkach więc raczej nie z beczki i nie sądzę, że np. w DE mają inne puszki. W S-cross na razie jestem po wymianie na 1000km (gratisowej) i przejechałem 8kkm i nie zauważam żadnych negatywnych objawów. Z reguły sprzedaję samochody z przebiegiem 100-140kkm więc nawet jeśli olej nie trzyma dokładnie parametrów to ja tego nie stwierdzę.
Co do sportów motorowych to się zgadzam. Silnik pracujący na granicy swoich możliwości musi mieć idealne smarowanie.
Żade ASO nie odmówi ci zalania własnym olejem jeśli tylko będzie spełniał specyfikację i będzie w ryginalnie zmkniętej bańce.
Z ASO opłac się zprzyjaźnić. Jest sporo korzyści. Jako przykład podam, samochód zastępczy na czas przeglądu, żebym mógł pojechać sobie na miasto (Yama w Toruniu jet nieco na peryferiach). Gdy odmówiłem pan zaproponował mi kawę ze służbowego ekspresu zamiast z "maszyny". Pracę mechaników mogę obserwować przez szklaną ścianę w poczekalni na piętrze, nie plącząc się im pod rękami. Musiałby być niezły magik żeby coś poważnie zakombinować.
Dodam, że pan z ASO pomaga mi dopasować felgi z "oponeo" i niefabryczne czujniki żebym mógł założyć na nie swoje zimówki.
W ASO Renault miałem podobnie.
Więc mam dwie refleksje: jedno ASO drugiemu nie równe, a jak się trafi na przyzwoite, to nie takie straszne jak je malują!
PS 1
Gratuluję posiadania uczciwego serwisu nie ASO. U prywaciarzy też się cuda dzieją (często jak szef nie widzi). Program Bedzie pan zadowolony" to nie jest s-f. TAk wygląda życie niestety.
PS 2
Jeździłem na paliwie w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Chorwacji i nie zauważyłem różnicy do Orlenu (na którym tankuję od lat)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .