Teraz jest So 18 sie, 2018 17:11

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 21 lis, 2013 13:19 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Witajcie,
Czy ktoś z was zmieniał sam tarcze z klockami na przodzie? Czynność dość prosta i w zasadzie poza oczyszczeniem piasty, nie wiele różni się od wymiany klocków(a niektórzy nawet nie czyszczą piasty, tylko zakładają tarcze i też jest ok). Tak więc, zdejmuje klocki, zdejmuje zacisk, tarcze. Czyszczę miejsce przylegania tarczy, zakładam nowy zestaw i tyle? Ktoś z Krakowa lub okolic zmieniał sam? Jak coś pomieszałem to poprawcie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lis, 2013 14:19 
Offline
Sekretarz Stowarzyszenia
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 14 sie, 2009 11:26
Posty: 7330
Lokalizacja: Nowy Sącz - Okolice
Model:: Honda CR-V 2.0 i-VTEC
SX4 graphite napisał(a):
Witajcie,
Czy ktoś z was zmieniał sam tarcze z klockami na przodzie? Czynność dość prosta i w zasadzie poza oczyszczeniem piasty, nie wiele różni się od wymiany klocków(a niektórzy nawet nie czyszczą piasty, tylko zakładają tarcze i też jest ok). Tak więc, zdejmuje klocki, zdejmuje zacisk, tarcze. Czyszczę miejsce przylegania tarczy, zakładam nowy zestaw i tyle? Ktoś z Krakowa lub okolic zmieniał sam? Jak coś pomieszałem to poprawcie ;)

w zasadzie masz rację ale poza zwykłą procedurą jaka jest przy wymianie klocków prawdopodobnie będziesz musiał odkręcić mocowanie docisku i klocków (nie tylko same tłoczki) no i jeszcze śruba mocująca tarczę do piasty :) ale to drobiazgi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lis, 2013 16:26 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Mocowanie docisku, śruba do piasty, plus czyszczenie piasty, w tył zwrot i skręcanie wszystkiego do kupy? Chodzą słuchy, że trzeba do tego warsztat. Wiem, że to nie maluch no ale bez przesady.. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lis, 2013 17:58 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5650
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
dokładnie tak jak napisałeś, najpierw koło, potem zacisk, klocki, jarzmo zacisku i tarcza. Zanim zdejmiesz jarzmo włóż śrubokręt między żeberka tarczy i zablokuj żeby się nie kręciła (w ten sposób ułatwisz sobie odkręcenie śrubki mocującej tarczę do piasty)


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lis, 2013 18:23 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
To jeszcze forum sobie otworze przy wymianie, żeby wszystko było jak trzeba :D
Piastę przed montażem tarczy wyczyścić rozpuszczalnikiem/benzyną i szczotka druciana, czy lepiej ja wypolerować do połysku szlifierką, żeby idealnie przylegała tarcza? Gdzieś mi się pytali kto mi zmieni łożysko, skoro sam chcę wymieniać tarcze, po co zmieniać łożysko (chyba chodzi o łożysko koła) przy zmianie tarcz i klocków? :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lis, 2013 18:56 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5650
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Po pierwsze: zmień serwis bo co ma w tym samochodzie łożysko wspólnego z tarczą to nie wiem i oni też chyba za bardzo nie.
Po drugie: piastę wyczyść delikatnie szczotką drucianą, zmyj rozpuszczalnikiem i ... to tyle.
Żadne smary, żadne polerki i tym podobne (wszelkie takie zabiegi powodują że tarcza nie przylega idealnie i potem bije przy hamowaniu)


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lis, 2013 19:07 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Okazało się, że pomyliło się komuś z innym samochodem(no cóż, każdy może popełnić błąd):D Jutro zabieram się za wymianę, napisze jak mi poszło i może nawet zrobię zdjęcia :) Dzięki za informacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 lis, 2013 14:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Leciutki problem może być z wciśnięciem tłoczka, ale dwa młotki i trzonkami się wciśnie.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 lis, 2013 15:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
I odkręcenie korka zbiorniczka płynu hamulcowego w czasie wymiany ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 24 lis, 2013 16:17 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Jeszcze nie wymieniłem, we wtorek jade odebrać zestaw i montować w samochodzie. Po co odkręcać korek zbiorniczka płynu hamulcowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 24 lis, 2013 18:28 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5650
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
bo będzie łatwiej cofnąć tłoczek hamulcowy w zacisku. Uprzedzając pytanie, jak nie odkręcisz to też cofniesz tłoczek tylko ciężej


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 24 lis, 2013 20:17 
Offline
Sekretarz Stowarzyszenia
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 14 sie, 2009 11:26
Posty: 7330
Lokalizacja: Nowy Sącz - Okolice
Model:: Honda CR-V 2.0 i-VTEC
a i dobrze by było jednak trochę ująć płynu żeby nie zalać bo jak mocno wycofasz to może miejsca w zbiorniczku braknąć :) To taka uwaga nie musi się tak stać ale lepiej spoglądaj na zbiorniczek przy wpychaniu tłoczka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 lis, 2013 23:26 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Już po zmianie. Wniosek: jeśli jechać zmieniać do mechanika tarcze i klocki, to tylko i wyłącznie z wielkiego lenistwa, lub całkowitego braku czasu. Wymiana prosta jak budowa czołgu.. yyy tego no, cepa :D
Poszło prosto i przyjemnie. Zbiorniczka odkręcać nie musiałem, tłoczka wbijać też nie(trochę mnie zaskoczyło, że tak wszystko ładnie weszło). Zostało mi 7 mm klocków. Tarcze po zdjęciu i zmierzeniu suwmiarką mają trochę poniżej 20mm, z czego rant na jednej tarczy 2mm, co daje 18mm. Dla bezpieczeństwa i spokoju o hamulce wolałem zmienić (tym bardziej, że w przyszłym roku Suzi pewnie zmieni właściciela, więc coś dobrego po sobie zostawie, oprócz auta oczywiście :D ). Tarcze sobie przetoczę i zmierzę grubość. Jeśli ktoś by potrzebował "na gwałt" klocki "dojazdowe :D" to chętnie pomogę, "dojazdowymi" tarczami też pomogę ;). Poza tym, że prawa tarcza zajęła chwilę zanim zeszła(lewa sama spadła po odkręceniu śrub) całość pracy przy jednym kole zajęła 10 minut. Każdemu kto zdecyduje się zmienić sam tarcze, polecam wyposażyć się w puszke wd 40, jest co psikać, śruby trzymają naprawdę mocno i musiałem chwile odczekać, zanim cokolwiek dało się odkręcić. Puszkę piwa też możecie zabrać ze sobą, ale pod warunkiem, że jest z wami kierowca :D Zostałem miło zaskoczony otwierając pudełko z klockami EBC, znajdują się w nim podkładki antywibracyjne zapobiegające piszczeniu, plus pasta montażowa do hamulców :) Co do odczucia po przejechaniu kilku kilometrów, mimo tego, że zmieniłem od razu koła na zimowe ze stalowymi felgami, auto skręca lżej i jest większy luz na kierownicy(pierwsze wrażenie po wyjęciu nowej tarczy z pudełka - nowe tarcze w ręce są trochę lżejsze, aż sobie poszukam parametrów wagowych)Być może lżej wszystko chodzi, bo zostało przesmarowane. Jeśli chodzi o odczucia z hamowania, to będę mógł coś powiedzieć jak przejadę chociaż 200 km ;)
Stara tarcza z rantem:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64d ... 915fc.html
Nowa tarcza założona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abe ... 549df.html
Szkoda, że nie miałem więcej czasu, bo bym sobie zaciski wyczyścił i pomalował, ale co się odwlecze... ;)

Dziękuje wszystkim za informacje co do wymiany tarcz :piwo: :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 08:02 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
Jakiej firmy tarcze ?
Klocki EBC, jaki model ?


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 15:14 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Tarcze EBC standard, klocki EBC ultimax. Początkowo miałem założyć ebc turbogroove z ebc green, ale dałem sobie spokój(w końcu nie jeżdżę cały czas sportowo), druga sprawa to auto w przyszłym roku zmieni właściciela. Tak czy inaczej, nowy właściciel będzie mial spokój z hamulcami na długi czas :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 20:42 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
SX4 graphite napisał(a):
Tarcze EBC standard, klocki EBC ultimax. Początkowo miałem założyć ebc turbogroove z ebc green, ale dałem sobie spokój(w końcu nie jeżdżę cały czas sportowo), druga sprawa to auto w przyszłym roku zmieni właściciela. Tak czy inaczej, nowy właściciel będzie mial spokój z hamulcami na długi czas :-)


a są turbogroove do SX4 ?


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 21:48 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
dawids napisał(a):
SX4 graphite napisał(a):
Tarcze EBC standard, klocki EBC ultimax. Początkowo miałem założyć ebc turbogroove z ebc green, ale dałem sobie spokój(w końcu nie jeżdżę cały czas sportowo), druga sprawa to auto w przyszłym roku zmieni właściciela. Tak czy inaczej, nowy właściciel będzie mial spokój z hamulcami na długi czas :-)


a są turbogroove do SX4 ?


Słuszna uwaga, już się poprawiam: miałem założy początkowo, ale nie ma ich do SX4. W zamian za to, można założyć sp performance lub black diamond (nawiercane, nacinane, nacinane-nawiercane, wybór jest dobry). Ale do tego już trzeba mieć odpowiednie klocki, bo zwykłe to będzie zjadać w oczach a i skuteczność nie taka jak trzeba :-)
p.s Są też Galfera tarcze nacinane do SX 4 :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 22:38 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
SX4 graphite napisał(a):
dawids napisał(a):
SX4 graphite napisał(a):
Tarcze EBC standard, klocki EBC ultimax. Początkowo miałem założyć ebc turbogroove z ebc green, ale dałem sobie spokój(w końcu nie jeżdżę cały czas sportowo), druga sprawa to auto w przyszłym roku zmieni właściciela. Tak czy inaczej, nowy właściciel będzie mial spokój z hamulcami na długi czas :-)


a są turbogroove do SX4 ?


Słuszna uwaga, już się poprawiam: miałem założy początkowo, ale nie ma ich do SX4. W zamian za to, można założyć sp performance lub black diamond (nawiercane, nacinane, nacinane-nawiercane, wybór jest dobry). Ale do tego już trzeba mieć odpowiednie klocki, bo zwykłe to będzie zjadać w oczach a i skuteczność nie taka jak trzeba :-)
p.s Są też Galfera tarcze nacinane do SX 4 :-)


kupilem klocki ebc green ale na razie czekają na montaż bo nie wiem jakie tarcze do nich dobrac....:(
mam niecale 170km wiec dobre hamulce sa wskazane...
a te Galfera godne polecenia ?

ps. sa tez nawiercane robione przez Mikode ale opinie o nich sa skrajne....


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 16:24 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
O tarczach mikody nacinanych jest taka sama sytuacja jak z ate power disc. Tarcza nacinana, ale nie poddana ponownej obróbce termicznej, po prostu usportowili zwykłą tarcze.Tak jakbyś sobie kupił gładką tarcze i ją naciął lub nawiercił. Jeśli masz klocki ebc green, to raczej celuj w coś mocniejszego, zwiększy to żywotność tarczy, bo seria green to mocny klocek. Mikode gt by zjadły bardzo szybko. Galfer robi też tarcze do motocykli, zaletą jest równa i dobra jakość. Nie ma tam opcji , że trafisz na gorszą partie. Są trochę lepszej jakości jak ebc i np black diamond. Jeśli chodzi o gładkie tarcze, to ebc standard są najmocniejsze z dostępnych tarcz gładkich(pomijając gładkie galfera, bo tu galfer jest mocniejszy), mają bardzo restrykcyjne przepisy typu: jedna maszyna, jedna partia tarczy, jeden odlew i obie tarcze z tej samej partii do pudełka. Zestaw sport do SX4 galfera(klocki i tarcze nacinane) to już dość spory koszt, około 1000 zł. Wiadomo cena=jakość. Ciężko znaleźć złe opinie o tarczach galfer(mnie się nie udało). Spokojnie do ebc green możesz brać gładką tarcze ale dobrej jakości, żeby się nie okazało , że klocki Ci tarcze przegrzewają, albo klocek wyciera tarcze, a nie odwrotnie.. Ebc standard kosztowała mnie 160zł/szt. Jeśli chcesz sportowe tarcze do ebc green, to jeszcze dobrą opcją jest sp perfomance nacinana i nawiercana. Ale koszt jednej to już ponad 400zl/szt.
Masz sx4 po tuningu więc pasuje wsadzić coś mocnego, żeby się zatrzymać szybciej jak rozpędzasz :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 18:43 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
SX4 graphite napisał(a):
O tarczach mikody nacinanych jest taka sama sytuacja jak z ate power disc. Tarcza nacinana, ale nie poddana ponownej obróbce termicznej, po prostu usportowili zwykłą tarcze.Tak jakbyś sobie kupił gładką tarcze i ją naciął lub nawiercił. Jeśli masz klocki ebc green, to raczej celuj w coś mocniejszego, zwiększy to żywotność tarczy, bo seria green to mocny klocek. Mikode gt by zjadły bardzo szybko. Galfer robi też tarcze do motocykli, zaletą jest równa i dobra jakość. Nie ma tam opcji , że trafisz na gorszą partie. Są trochę lepszej jakości jak ebc i np black diamond. Jeśli chodzi o gładkie tarcze, to ebc standard są najmocniejsze z dostępnych tarcz gładkich(pomijając gładkie galfera, bo tu galfer jest mocniejszy), mają bardzo restrykcyjne przepisy typu: jedna maszyna, jedna partia tarczy, jeden odlew i obie tarcze z tej samej partii do pudełka. Zestaw sport do SX4 galfera(klocki i tarcze nacinane) to już dość spory koszt, około 1000 zł. Wiadomo cena=jakość. Ciężko znaleźć złe opinie o tarczach galfer(mnie się nie udało). Spokojnie do ebc green możesz brać gładką tarcze ale dobrej jakości, żeby się nie okazało , że klocki Ci tarcze przegrzewają, albo klocek wyciera tarcze, a nie odwrotnie.. Ebc standard kosztowała mnie 160zł/szt. Jeśli chcesz sportowe tarcze do ebc green, to jeszcze dobrą opcją jest sp perfomance nacinana i nawiercana. Ale koszt jednej to już ponad 400zl/szt.
Masz sx4 po tuningu więc pasuje wsadzić coś mocnego, żeby się zatrzymać szybciej jak rozpędzasz :-D


Z hamowaniem sx4 nie jest powiem tak zle... ;) np. civic ufo hamuje gorzej.... :/ ale zawsze moze być lepiej :)
Klocki green stuff już mam, takze tak jak pisałem wczesniej potrzebuje tylko tarcze i wolę zainwestować coś lepszego niz często wymieniać tańsze bo nie dają rady...
Zaproponowałeś SP Performance, tylko które...? http://www.brakes.pl/index.php/19-2006- ... 9481_49482
Są 4 odmiany a na dodatek są jeszcze te czarne black diamond....
Widze że się troche orientujesz w tym temacie wiec które byś kupił do tego grren stuff'a ?
Powiedzmy że moge wydać 1tyś na same tarcze bo klocki już mam :053:


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 00:11 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
dawids napisał(a):
SX4 graphite napisał(a):
O tarczach mikody nacinanych jest taka sama sytuacja jak z ate power disc. Tarcza nacinana, ale nie poddana ponownej obróbce termicznej, po prostu usportowili zwykłą tarcze.Tak jakbyś sobie kupił gładką tarcze i ją naciął lub nawiercił. Jeśli masz klocki ebc green, to raczej celuj w coś mocniejszego, zwiększy to żywotność tarczy, bo seria green to mocny klocek. Mikode gt by zjadły bardzo szybko. Galfer robi też tarcze do motocykli, zaletą jest równa i dobra jakość. Nie ma tam opcji , że trafisz na gorszą partie. Są trochę lepszej jakości jak ebc i np black diamond. Jeśli chodzi o gładkie tarcze, to ebc standard są najmocniejsze z dostępnych tarcz gładkich(pomijając gładkie galfera, bo tu galfer jest mocniejszy), mają bardzo restrykcyjne przepisy typu: jedna maszyna, jedna partia tarczy, jeden odlew i obie tarcze z tej samej partii do pudełka. Zestaw sport do SX4 galfera(klocki i tarcze nacinane) to już dość spory koszt, około 1000 zł. Wiadomo cena=jakość. Ciężko znaleźć złe opinie o tarczach galfer(mnie się nie udało). Spokojnie do ebc green możesz brać gładką tarcze ale dobrej jakości, żeby się nie okazało , że klocki Ci tarcze przegrzewają, albo klocek wyciera tarcze, a nie odwrotnie.. Ebc standard kosztowała mnie 160zł/szt. Jeśli chcesz sportowe tarcze do ebc green, to jeszcze dobrą opcją jest sp perfomance nacinana i nawiercana. Ale koszt jednej to już ponad 400zl/szt.
Masz sx4 po tuningu więc pasuje wsadzić coś mocnego, żeby się zatrzymać szybciej jak rozpędzasz :-D


Z hamowaniem sx4 nie jest powiem tak zle... ;) np. civic ufo hamuje gorzej.... :/ ale zawsze moze być lepiej :)
Klocki green stuff już mam, takze tak jak pisałem wczesniej potrzebuje tylko tarcze i wolę zainwestować coś lepszego niz często wymieniać tańsze bo nie dają rady...
Zaproponowałeś SP Performance, tylko które...? http://www.brakes.pl/index.php/19-2006- ... 9481_49482
Są 4 odmiany a na dodatek są jeszcze te czarne black diamond....
Widze że się troche orientujesz w tym temacie wiec które byś kupił do tego grren stuff'a ?
Powiedzmy że moge wydać 1tyś na same tarcze bo klocki już mam :053:


Masz racje, hamulce są ok. Ale jeśli można lepiej, to czemu nie :) Jeśli coś z black diamond, to brałbym combi. Nacinane i nawiercane czarne tarcze z zielonymi klockami, to fajny bajer wizualny :D A jak chcesz jasno i ładnie, to sp drilled slotted ;) Właściwie to co byś nie wziął z tych wymienionych sportowych, to będzie dobrze i klocki Ci ich nie zjedzą, a do tego w każdym z nich mieścisz się w cenie :) Sp performance trochę mniej sie grzeją, tylko tu kwestia czy często i ostro używasz hamulców :diabelek: Sam parę miesięcy temu byłem zdecydowany na sp performance drilled slotted i ebc green. Gdybym planował kolejny rok mieć SX-a dalej, to taki właśnie zestaw bym wziął :)
P.s kupiłem hamulce też w brakes.pl i polecam, naprawdę znają się na rzeczy i nie sprzedają byle czego. Do tego oddzwaniają nawet po godzinach pracy, jeśli się do nich nie dodzwonisz i informują jeśli już Twoje zamówienie jest gotowe :) Te lepsze tarcze sprowadzają na zamówienie. Dla przykładu pytałem w innym sklepie o ebc gren, to mi facet napisał, że producent nie przewidział do SX4 tuningowych hamulców i dopiero jak mu napisałem, że nie wypada wprowadzać kogoś w błąd, jeśli takie hamulce są, to odpisał od niechcenia, że oczywiście można założyć :diabelek:
Co do civica, to nie wiem co oni tam wsadzili, jakieś cięcia budżetowe czy co. Ale sporo ludzi narzeka, że jest lekko mówiąc kiepsko.
Co do moich hamulców, to mam przejechane prawie 100 km delikatnego hamowania, więc to jeszcze nie to co ma być, ale dziś mnie pokusiło na suchym, depnąć tak trochę mocniej na hamulec z 60 km/h i abs złapał. Później ładnie wskoczyłem na pas między samochody z 80km/h, jest naprawdę fajnie, a jeszcze się docierają :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 22:43 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
wezme te sp performance bo auta nie zamierzam sprzedawać bo wiem co mam i naprawde szkoda byloby mi go...:)
Co prawda mysle coraz bardziej o czyms pokroju imprezy wrx/audi s4 b5 ale to jako dodatek do ekonomicznego sx4 :)


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 30 lis, 2013 22:37 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Pytaj o rabat w brakes.pl. Na tych zestawach sporo mogą Ci opuścić ;) Co do sportowego auta, nie wiem o jakiej imprezie myślisz, ale miałem przyjemność jechać imprezą kombi 2007 i sedanem wrx 2007. Jazda to bajka. Wrx zrobiony na 280 KM , trzy dorosłe osoby w aucie i pierwsza setka po 3,2 s , wyprzedzanie tym to poezja :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 30 lis, 2013 22:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
SX4 graphite napisał(a):
Wrx zrobiony na 280 KM , trzy dorosłe osoby w aucie i pierwsza setka po 3,2 s
:?: :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 01 gru, 2013 06:28 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
mrquad napisał(a):
SX4 graphite napisał(a):
Wrx zrobiony na 280 KM , trzy dorosłe osoby w aucie i pierwsza setka po 3,2 s
:?: :?: :?:


raczej 5,2s....:)


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 01 gru, 2013 21:56 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Nie, nie. Seryjny wrx 2.5 turbo 230 KM ma niecałe 6 s . Auto porobione, plus program robiony "pod części" wraz z nowa turbosprężarką, intercoolerem i kutymi tłokami, przygotowane już pod zaokrąglenie do 300 KM . Około 4 s to jest norma w tym przypadku. Szkoda, że nie jesteś z Krakowa, to bym może tego wrx-a wyciągnął od niego na jeden dzień :)

Tu masz ten sam silnik, seryjny 230 KM. 0-100 w około 5 s
http://www.youtube.com/watch?v=IlRgC5QTR4Q


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 01 gru, 2013 21:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Seryjny 280 KM to 4.7 s
Co do tego o którym piszesz, może gdyby dwie osoby wyszły, samochód mocno odchudzić, wynik byłby zbliżony do tego o którym piszesz.

Ps. Jest jednak Subaru o takim przyspieszeniu: SUBARU STI 4WD CARSONA 1/10


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 gru, 2013 15:11 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
Zobacz na filmik powyżej, tam jest wersja 230 KM i ma niecałe 6s, więc wrx 280KM z turbiną i intercoolerem przystosowanymi pod 300 KM, z zakutym silnikiem, spokojnie chodzi poniżej 4.
Zapytam kumpla o dokładne parametry jego wrx-a. Może uda mi się go wyciągnąć na przejażdżkę, z kamerą przy liczniku i trzema osobami na pokładzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 gru, 2013 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Kute nie daje mocy, tylko wytrzymałość
Intercooler może być trochę większy, ale to oprogramowanie zmienia parametry
Trzy osoby, to dodatkowe 150 kg................nie ma takiej możliwości, silnik musiałby być jeszcze mocniejszy i skrzynia inaczej zestopniowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 gru, 2013 19:52 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
lancery evo 9 z moca ok. 380km i krotką skrzynią robia ok 3,2s do setki, wiec tez watpie w tą impreze 280km


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 gru, 2013 19:58 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5650
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
trochę się temat wymiany tarcz rozlazł. Jestem ciekaw ile z osób tu wypowiadających się byłoby w stanie zauważyć w warunkach ulicznych czy fura przyśpiesza do setki w 3,5s czy w 5.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 gru, 2013 22:04 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
kzaremba2 napisał(a):
trochę się temat wymiany tarcz rozlazł. Jestem ciekaw ile z osób tu wypowiadających się byłoby w stanie zauważyć w warunkach ulicznych czy fura przyśpiesza do setki w 3,5s czy w 5.


po zmierzonym czasie...? Kazdy :P. Tylko nie o to chodzi..


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 gru, 2013 22:26 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5650
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
po każdym ruszeniu spod świateł czasu chyba nie mierzysz ;)


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 04 gru, 2013 20:24 
Offline

Dołączył(a): Śr 18 lut, 2009 12:41
Posty: 144
Lokalizacja: Kraków
Model:: SX4 1.6 4WD grafitowy mettalic
dawids napisał(a):
kzaremba2 napisał(a):
trochę się temat wymiany tarcz rozlazł. Jestem ciekaw ile z osób tu wypowiadających się byłoby w stanie zauważyć w warunkach ulicznych czy fura przyśpiesza do setki w 3,5s czy w 5.


po zmierzonym czasie...? Kazdy :P. Tylko nie o to chodzi..


dawids napisał(a):
kzaremba2 napisał(a):
trochę się temat wymiany tarcz rozlazł. Jestem ciekaw ile z osób tu wypowiadających się byłoby w stanie zauważyć w warunkach ulicznych czy fura przyśpiesza do setki w 3,5s czy w 5.


po zmierzonym czasie...? Kazdy :P. Tylko nie o to chodzi..


A ja właśnie na podstawie tego zmierzonego czasu się wypowiadam. Chyba każdy mierzy po modyfikacjach;) To nie jakieś moje chore wymysły, na podstawie których chce was przekonać, że jest jak jest, bo nie chodzi o opowiadanie bajek :) Ale faktycznie, jazda tak cieszy, ze mało kto się przejmuje mierzeniem czasu.. Dla przykładu jeszcze raz wychodząc poza temat hamulców podam porównanie sportowego audi r8 cabrio, 1660 kg wagi, wersja cabrio 430KM 0-100 na jakiejś tam drodze ma 5s. Ten model wrx-a kolegi waży 1450 kg i gdzie tkwi haczyk? 200 kg różnicy w masie na korzyść subaru, ale 150 KM więcej na korzyśc na audi. Różnica polega w ustawieniu programu . Wrx ma 500 Nm momentu obrotowego, a jak na taka masę to naprawdę sporo :)

Wracając do tematu hamulców, dawids czy kupiłeś już hamulce? Z mojej strony mogę powiedzieć, że powinno być u Ciebie naprawdę super hamowanie, wczoraj zrobiłem test hamulców taki konkretn., 80km/h czerwone światło widzę z daleka, za mną i przed pusto, obok na pasie dwa samochody już dawno hamują, ja trzymam prędkość, dojeżdzając do drugiego samochodu swoim pasem wcisnąłem hamulec do podłogi, wyrwało mnie i pasażera do przodu złapały nas pasy, zaskoczył abs, zatrzymałem się przed pasami idealnie :galy: Kierowca obok się dziwnie przypatrzył :D Jak dla mnie poprawa hamowania jest kolosalna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 04 gru, 2013 21:52 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
SX4 graphite napisał(a):
dawids napisał(a):
kzaremba2 napisał(a):
trochę się temat wymiany tarcz rozlazł. Jestem ciekaw ile z osób tu wypowiadających się byłoby w stanie zauważyć w warunkach ulicznych czy fura przyśpiesza do setki w 3,5s czy w 5.


po zmierzonym czasie...? Kazdy :P. Tylko nie o to chodzi..


dawids napisał(a):
kzaremba2 napisał(a):
trochę się temat wymiany tarcz rozlazł. Jestem ciekaw ile z osób tu wypowiadających się byłoby w stanie zauważyć w warunkach ulicznych czy fura przyśpiesza do setki w 3,5s czy w 5.


po zmierzonym czasie...? Kazdy :P. Tylko nie o to chodzi..


A ja właśnie na podstawie tego zmierzonego czasu się wypowiadam. Chyba każdy mierzy po modyfikacjach;) To nie jakieś moje chore wymysły, na podstawie których chce was przekonać, że jest jak jest, bo nie chodzi o opowiadanie bajek :) Ale faktycznie, jazda tak cieszy, ze mało kto się przejmuje mierzeniem czasu.. Dla przykładu jeszcze raz wychodząc poza temat hamulców podam porównanie sportowego audi r8 cabrio, 1660 kg wagi, wersja cabrio 430KM 0-100 na jakiejś tam drodze ma 5s. Ten model wrx-a kolegi waży 1450 kg i gdzie tkwi haczyk? 200 kg różnicy w masie na korzyść subaru, ale 150 KM więcej na korzyśc na audi. Różnica polega w ustawieniu programu . Wrx ma 500 Nm momentu obrotowego, a jak na taka masę to naprawdę sporo :)

Wracając do tematu hamulców, dawids czy kupiłeś już hamulce? Z mojej strony mogę powiedzieć, że powinno być u Ciebie naprawdę super hamowanie, wczoraj zrobiłem test hamulców taki konkretn., 80km/h czerwone światło widzę z daleka, za mną i przed pusto, obok na pasie dwa samochody już dawno hamują, ja trzymam prędkość, dojeżdzając do drugiego samochodu swoim pasem wcisnąłem hamulec do podłogi, wyrwało mnie i pasażera do przodu złapały nas pasy, zaskoczył abs, zatrzymałem się przed pasami idealnie :galy: Kierowca obok się dziwnie przypatrzył :D Jak dla mnie poprawa hamowania jest kolosalna.



jeszcze nie zamowilem tarcz
sprawdzilem stan hamulcow i zime na nich przejezdze a na wiosne bedzie montaż ebs green z performance


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 04 gru, 2013 21:56 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
kzaremba2 napisał(a):
po każdym ruszeniu spod świateł czasu chyba nie mierzysz ;)


no nie ale chyba nie o to chodzilo zeby na kazdych swiatlach cisnąć max. w podloge


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 06 gru, 2013 11:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Gorąca prośba o powrót do tematu tarcz, dyskusje o sporcie samochodowym w innym dziale.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 20 lut, 2014 09:57 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
I stało sie :) złożyłem zamówienie na komplet Sport Galfer'a (olałem klocki ebc)

- tarcza przód Galfer Sport DFT G14752VF - 516zł/szt.
- klocki przód Galfer Sport FDT 1055 G1945600 - 330zł/szt

lecz jest coś takiego jak KIT czyli komplet tarcze + klocki:
- zestaw przód Galfer Sport KIT G2937700 - 1085zł

Kit to te same klocki i tarcze co wymieniłem wyżej tylko kupując jak komplet (kit) można zaoszczędzić 277zł i na ten zestaw się zdecydowałem.
Niestety czas oczekiwania wynosi 4-8 tygodni :(

http://www.galfer.eu/index.php/en/produ ... isco-sport

http://www.galfer.eu/index.php/en/produ ... 1055-sport


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 22 kwi, 2014 11:29 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
Zetaw galfera przyszedł po ok. miesiącu czasi i został zamontowany :)

http://naforum.zapodaj.net/b1e851d7dd43.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;"

http://naforum.zapodaj.net/d143f81d502c.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;"

Na razie zrobiłem 400km bez gwałtownego i mocnego hamowania więc nie mogę nic napisać o skuteczności ale jeszcze z 200-300km i będzie pierwsza mocniejsza próba hamowania :)


Góra
166KM 366NM

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .