Teraz jest Wt 11 gru, 2018 23:58

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr 13 sty, 2010 23:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:45
Posty: 1271
Lokalizacja: KRAKÓW-okolice
Model:: GV 2,0 benz 2008r
Po zmianie przepisów dotyczących świateł dziennych, postanowiłem takowe zamontować w swoim SX4.
Na początek kupiłem taki zestawik:

Obrazek

Ale dość szybko zamieniłem go na taki:

Obrazek

Zmiana była podyktowana tym, że po zagłębieniu się w temat świateł do jazdy dziennej, okazało się że ten pierwszy zestawik miał oczywiście homologacje europejską, ale przeznaczenie jego było na światła pozycyne- literki 02A na kloszu nad oznaczeniem homologacyjnym E a wymagane są przy światłach dziennych RL

Opis montażu jest na ten pierwszy typ świateł, ale te właściwe zamontowałem po zdemontowaniu tych pierwszych i powiększeniu otworów.

Przed montażem wyposażyłem się w następujące rzeczy:

Obrazek Obrazek

Zaczynamy montaż, na początek wybieramy miejsce montażu, mój wybór padł na kratkę obok halogenu, jedynym problemem było dobranie świateł dziennych o odpowiedniej wielkości:

Obrazek Obrazek Obrazek

Demontujemy kratkę halogenu pociągając ją do przodu, jest osadzona na zatrzaskach

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Po demontażu przymierzamy lampy i przystępujemy do „robótek ręcznych”, czyli do wycinania- tu uwaga uważać żeby się nie pociąć!

Obrazek Obrazek Obrazek

Po wycięciu środkowej kratki przymierzamy lampę i ją przykręcamy. Ja użyłem do tego celu wkrętów i standardowych uchwytów montażowych od głośników samochodowych. Po zmianie lamp na te właściwe i zgodne z przepisami, musiałem trochę zmodyfikować to mocowanie ponieważ nowe lampy były głębsze i musiałem przedłużyć plastik do którego przykręciłem uchwyt mocujący lampe.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Nie obeszło się również bez małego podcięcia zderzaka ( w rzeczywistości to podcięcie jest trochę większe, ale dopasowywujemy je po przymierzeniu osłon z zamontowanymi lampami.

Obrazek

Następnie podpinamy przewody, ja użyłem tutaj rurki ochronnej, ale polecam kupić odporniejszą na temperaturę czyli czarną

Obrazek Obrazek Obrazek

Przewody od obu lamp przeciągnąłem w okolice skrzynki bezpieczników i tam je połączyłem ze sobą.
Poczym zamontowałem kratki halogenów z zamontowanymi światłami dziennymi, i po złożeniu wyglądało to tak:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Natomiast po zmianie świateł na właściwe wygląda to teraz tak

Obrazek Obrazek

I świeci tak:

Obrazek Obrazek

to tyle montażu mechanicznego, podłączenia elektryczne proponuję wykonać u kogoś kto się na tym zna, a jeśli mamy jeszcze gwarancje to w ASO, ciąg dalszy czyli krótkie info o podłączeniu el. zamieszczę gdy znajdę schemacik modułu sterującego bo się mi gdzieś zapodział


Góra
Jest GV 2,0benz z 2008r, a były:P3008, SUZUKI SX4 GS 4x4 w kolorku ZEE i JIMNY 1,3
Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 14 sty, 2010 12:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
Długo oczekiwany, ale za to jak zwykle zawodowy manual! Dzięki Marco


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 sty, 2010 15:37 
Offline
Skarbnik Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 05 lut, 2009 11:46
Posty: 1831
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 1.6 4WD GS
Domino napisał(a):
Długo oczekiwany, ale za to jak zwykle zawodowy manual! Dzięki Marco

a jak w Rudej mam "skandynawski" (?) system świateł dziennych i cały czas mi się palą, to chyba jeszcze trzeba coś z tym "systemem" zrobić - prawda?


Góra
pozdrawiam
Konrad vel. Siemion

...znaczek 4x4 na Suzuki coś znaczy i jak kierowca nieustraszony to auto nie zawiedzie niezależnie od tego, że niby nie terenowe... (MML)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 18 sty, 2010 09:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
Mam tak samo włącznik obecnie zamontowany do swiateł mijania. Jak będę przerabiał na DLR to będzie konieczność zmiany. A jeśli ty masz moduł wbudowany to można go zawsze wyłączyć...


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 15 mar, 2010 12:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2245
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
marco, masz już jakieś informacje co do wykonania części elektrycznej?


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 15 mar, 2010 19:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 29 mar, 2008 15:39
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Model:: SX4 4x4
Może ja pomogę , jeżeli chodzi o podłączenie samych świateł jest to banalnie proste, z modułu sterującego wychodzi pięć przewodów dwa do świateł trzy do podłączenia zasilania i sterowania wyłaczeniem świateł w momencie uruchomienia świateł mijania,drogowych lub przeciwmgielnych. Zasilanie podłączamy bezpośredni do akumulatora-przewód z bezpiecznikiem, przewód czarny do najbliższej masy, przewód sterujący wyłączeniem -do plusa świateł pozycyjnych (są sterowane plusem, w odróżnieniu od świateł mijania które są sterowane minusem-masą). Załączanie nastepuje po wzroście napięcia powyżej 13,5 V czyli po starcie silnika, wyłączenie łacznie z silnikiem (spadek napiecia poniżej 13,5 V). Co do wyłączenia modułu sterującego automatycznym włączanie świateł mijania tzw skandynawski, niestety trzeba to zrobić mechanicznie tj. po wyjęciu schowka przed pasażerem pod deską rozdzielczą za radiem znajduje się czarny moduł z którego wychodzą przewody zakończone białym gniazdem w którym tkwi wtyczka, rozłączamy i we wtyczce wkładamy zwory z np izolowanego drutu fi 1 mm. Wtyczka jest dziesięciopinowa , 5 pinów w dwóch rzędach, trzmając wtyczkę blokadą u góry należy zblokować 1 i 3 pin w górnym rzędzie licząc od prawej strony i 1 i 5 w dolnym rzędzie lub podjechać do ASO powinni to już umieć zrobić , zrobią to w/w sposób.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 27 cze, 2010 19:01 
Offline
Sekretarz Stowarzyszenia
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 14 sie, 2009 11:26
Posty: 7330
Lokalizacja: Nowy Sącz - Okolice
Model:: Honda CR-V 2.0 i-VTEC
leopk napisał(a):
Co do wyłączenia modułu sterującego automatycznym włączanie świateł mijania tzw skandynawski, niestety trzeba to zrobić mechanicznie tj. po wyjęciu schowka przed pasażerem pod deską rozdzielczą za radiem znajduje się czarny moduł z którego wychodzą przewody zakończone białym gniazdem w którym tkwi wtyczka, rozłączamy i we wtyczce wkładamy zwory z np izolowanego drutu fi 1 mm. Wtyczka jest dziesięciopinowa , 5 pinów w dwóch rzędach, trzmając wtyczkę blokadą u góry należy zblokować 1 i 3 pin w górnym rzędzie licząc od prawej strony i 1 i 5 w dolnym rzędzie lub podjechać do ASO powinni to już umieć zrobić , zrobią to w/w sposób.

Jedna rada do tego przepisu :) lepiej zdemontować radio gdyż z poziomu schowka to dojście do tej wtyczki jest tragiczne :one:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 13 lut, 2011 21:33 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Witam wszystkich.Do SX4 pasują światła Philips LED DayLight4. Są bardzo kompaktowe z automatycznym modułem sterującym. Skorzystam z manualu Marko. Pozdrawiam


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 15 lut, 2011 11:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
http://www.youtube.com/watch?v=pb21i7Btg5s
Ciekawy manual z instalacji tych lamp w Audi


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 11 mar, 2011 10:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:40
Posty: 245
Lokalizacja: Kęty
Model:: miałem SX4 4x4 GS '07
Ja sobie ostatnio takie Philipsy kupiłem :) Jak zrobię jakieś zdjęcia to wkleję :)


Góra
Już nie ma SUZUKI SX4 GS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 11 mar, 2011 18:39 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Ja już zamontowałem i jeżdzę, jutro wkleję fotki. Pozdrawiam :)


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 15 mar, 2011 20:33 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5b ... 0abda.html
Wyciąłem prostokątne otwory w nakładkach zderzaka jak na fotce
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/193 ... 67acc.html
Lampki były dopasowane suwliwie w otworze, od strony wewnętrznej przymocowałem
lampke ceownikiem aluminiowym, a drugi koniec przykleiłem klejem super glu w żelu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2cc ... 5088e.html
Po zamontowaniu i wyschnięciu kleju tak wygląda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e5 ... 0f451.html
Automatyczny włącznik zamontowałem na aluminiowym kątowniku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/193 ... 67acc.html
A tak świecą
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ae ... 11c24.html


Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 01:00 przez Kazik Sakson, łącznie edytowano 2 razy

Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 16 mar, 2011 15:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
Dobra robota.
Powiedz jeszcze ile ci to zajęło i o ile uszczupliło budżet?


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 16 mar, 2011 18:00 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Zajęło mi to cztery popołudnia. Jeśli chodzi o kase to w garażu mam różne materiały odpadowe z poprzednich majsterkowań i je wykorzystałem. Praktycznie uszczupliłem budżet o koszt lamp. Mam nadzieję, że mój samochodzik będzie mniej spalał coraz droższej benzyny. Pozdrawiam


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 22 mar, 2011 15:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:40
Posty: 245
Lokalizacja: Kęty
Model:: miałem SX4 4x4 GS '07
Ja te światła zamontowałem trochę inaczej, zajęło mi to max 2h i gotowe :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Potem całość jeszcze uszczelniłem i zabezpieczyłem śruby przed odkręceniem czarnym silikonem.

Fotki na aucie nie mam czasu zrobić :(


Góra
Już nie ma SUZUKI SX4 GS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 22 mar, 2011 20:00 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Fajnie, ja nie jestem taki szybki. Nie chciałem, aby były widoczne jakiekolwiek śruby na zewnątrz nakładki.Pozdrawiam.


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 22 mar, 2011 21:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:40
Posty: 245
Lokalizacja: Kęty
Model:: miałem SX4 4x4 GS '07
Śruba jest od góry, więc musiał byś leżeć przed samochodem żeby ją zobaczyć.


Góra
Już nie ma SUZUKI SX4 GS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 28 mar, 2011 10:04 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
Jak wam się zmieściły te światełka. Ja mam japończyka najszersza szczelina kratki halogena ma 6,5-7 cm a wymiary otworu montażowego wg. instrukcji to 120.5x23.5 mm. Czy w waszych autach są większe kratki.


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 28 mar, 2011 18:59 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Ja mam SX4 z 2007 roku, tam szczelina jest długości ok. 120mm. W nowszych modelach osłona halogena jest krótsza i te światełka się nie zmieszczą.Może udało by się zamontowac na wspornikach mocowanych pod przednim zderzakiem.Pozdrawiam


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 28 mar, 2011 20:42 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
Mój też jest z 2007. Może przed chłodnicą się zmieszczą dobrze że nie kupiłem jeszcze. Ale najlepiej wyglądają przy halogenach.


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 28 mar, 2011 20:53 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Zobacz moje fotki z 15 marca. Widać tam jak zrobiłem wycięcie o długości 120 mm.Powodzenia


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 29 mar, 2011 08:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:40
Posty: 245
Lokalizacja: Kęty
Model:: miałem SX4 4x4 GS '07
misio_es napisał(a):
...Ja mam japończyka...


W Japończykach są inne przednie zderzaki, a co za tym idzie inne kratki, to samo w wersji FL. Nasze modyfikacje są robione na wersji węgierskiej przed FL.


Góra
Już nie ma SUZUKI SX4 GS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 31 mar, 2011 18:50 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
No właśnie w kratkę przed chłodnicą także się nie zmieszczą. Jest tam 72cm i chyba nici z świateł dziennych :(


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 sty, 2012 10:17 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
Znalazłem coś takiego, myślę nad zakupem.
http://www.swiatla.auto.pl/produkt/swia ... ej-drl-502
Tylko się zastanawiam jak je zamontować?


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 sty, 2012 11:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Ciekawa jaka jest żywotność tych oczek.


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 sty, 2012 18:59 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Może po dwa oczka w górnej i dolnej części a jedno w środku, jak się zmieszczą.Pozdrawiam, powodzenia w montażu. Moje świecą. Zmniejszyło się średnie zużycie paliwa, przed montażem miałem 9,6 a teraz 8,2, przy codziennym dojeżdżaniu do pracy na odległość 1.1 km, i akumulator ładuję co miesiąc zimą, a co dwa latem.


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 sty, 2012 20:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 lis, 2008 14:17
Posty: 74
Lokalizacja: Świętochłowice
Model:: SX4
Kazik Sakson napisał(a):
przy codziennym dojeżdżaniu do pracy na odległość 1.1 km, i akumulator ładuję co miesiąc zimą, a co dwa latem.


1. to przy takiej odległości nie lepiej przejśc pieszo, szybciej nie bedzie ale zdrowiej na pewno
2. zastanawiające jest to ładowanie akumulatora, bo rozumiem, że oprócz jazdy do pracy jeździsz także gdzieś indziej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 sty, 2012 21:43 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Pieszo pewnie zdrowiej, planuje to nawet, ale jakoś mi to nie wychodzi. Latem jeżdże na rybki po pracy, a zimą wstawiam samochodzik do garażu i wole pieszo iść na zakupy. Pracuje 8 godzin przy kompie, to z przyjemnością się przejdę.Pozdrawiam :)


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 27 sty, 2012 20:25 
Offline

Dołączył(a): Cz 09 lip, 2009 20:57
Posty: 8
Lokalizacja: KWIDZYN
Model:: SEDICI
Kazik Sakson napisał(a):
. Zmniejszyło się średnie zużycie paliwa, przed montażem miałem 9,6 a teraz 8,2,


Dżizsss... nawet w najbardziej, ultrazwolenniczych, wyliczeniach sprzedawców dziennych lamp nie widziałem takich wyliczeń. Max co przedstawiano, to 0,2-0,3l. Większość zaś oscylowała wokół błędu pomiarowego, a jako jedyne wymierne korzyści podawano wydłużoną pracę żarówek (zwłaszcza tych premium i HID), oraz mniejsze zużycie reflektorów! Ale żeby 1,4l/100km, to jakoś (wybacz ;) ) nie wierzę.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 20 lut, 2012 17:54 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
leopk napisał(a):
Może ja pomogę , jeżeli chodzi o podłączenie samych świateł jest to banalnie proste, z modułu sterującego wychodzi pięć przewodów dwa do świateł trzy do podłączenia zasilania i sterowania wyłaczeniem świateł w momencie uruchomienia świateł mijania,drogowych lub przeciwmgielnych. Zasilanie podłączamy bezpośredni do akumulatora-przewód z bezpiecznikiem, przewód czarny do najbliższej masy, przewód sterujący wyłączeniem -do plusa świateł pozycyjnych (są sterowane plusem, w odróżnieniu od świateł mijania które są sterowane minusem-masą). Załączanie nastepuje po wzroście napięcia powyżej 13,5 V czyli po starcie silnika, wyłączenie łacznie z silnikiem (spadek napiecia poniżej 13,5 V). Co do wyłączenia modułu sterującego automatycznym włączanie świateł mijania tzw skandynawski, niestety trzeba to zrobić mechanicznie tj. po wyjęciu schowka przed pasażerem pod deską rozdzielczą za radiem znajduje się czarny moduł z którego wychodzą przewody zakończone białym gniazdem w którym tkwi wtyczka, rozłączamy i we wtyczce wkładamy zwory z np izolowanego drutu fi 1 mm. Wtyczka jest dziesięciopinowa , 5 pinów w dwóch rzędach, trzmając wtyczkę blokadą u góry należy zblokować 1 i 3 pin w górnym rzędzie licząc od prawej strony i 1 i 5 w dolnym rzędzie lub podjechać do ASO powinni to już umieć zrobić , zrobią to w/w sposób.


Właśnie planuje założenie DRL w swoim sx4 i posiadam ten system skandynawski, mam pytanko: w jakim celu mam włożyć do tej kostki ten drut ? Czy to ma na celu połaczenie 1 i 3 pinu oraz 1 i 5 piny z wtyczką ? A może w innym celu to moze lepiej przeciąć kable ?
Nie za bardzo kumam jak to ma wyglądać. Wyciągłem schowek i rzeczywiście po prawej stronie radia jest czarna puszka a nad nią kostka.
Jeśli możesz to sprecyzuj o co dokładnie chodzi z tym blokowaniem pinów (nie chcę nic namieszać) :(


Ostatnio edytowano Wt 21 lut, 2012 15:05 przez dawids, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 18:22 
Offline
Sekretarz Stowarzyszenia
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 14 sie, 2009 11:26
Posty: 7330
Lokalizacja: Nowy Sącz - Okolice
Model:: Honda CR-V 2.0 i-VTEC
dawids napisał(a):
Czy to ma na celu połaczenie 1 i 3 pinu oraz 1 i 5 piny z wtyczką ? A może w innym celu to moze lepiej przeciąć kable ?

chodzi właśnie o zmostkowanie (połączenie) tych pinów :) czy lepiej ciąć i połączyć kable ze sobą to chyba nie do końca jest to potrzebne a co w przypadku powrotu do starego ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 04 mar, 2012 18:55 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
Artur_Duda napisał(a):
dawids napisał(a):
Czy to ma na celu połaczenie 1 i 3 pinu oraz 1 i 5 piny z wtyczką ? A może w innym celu to moze lepiej przeciąć kable ?

chodzi właśnie o zmostkowanie (połączenie) tych pinów :) czy lepiej ciąć i połączyć kable ze sobą to chyba nie do końca jest to potrzebne a co w przypadku powrotu do starego ??


Dzieki za odpowiedz. Juz myslałem że sie nie doczekam a światełka czekają na montaż :)

PS. Skąd mogę pociągnąć + po stacyjce w SX4 ? W światłach które kupiłem nie ma tak że że uruchamiają się po wzroście napięcia tzn. nie mogę podłączyć ich bezpośrednio pod aku jak to opisał Leopk , poniewaz wtedy cały czas świecą, dlatego muszę znaleść + po starcie silnika.
Gdzie znajdę ten + ?


Ostatnio edytowano Pn 05 mar, 2012 12:47 przez dawids, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 cze, 2012 20:18 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
W linkach fotki świateł dziennych, które zamontowałem u siebie.
Lampy kupiłem na allegro (koszt ok 160zł), lampa ma 9cm średnicy. Na allegro jest pełno takich, róznych firm i w różnych cenach (od 140zł w góre...) Ja kupiłem od sprzedawcy który po prostu dawał na lampy gwarancje, nie u wszystkich była...
Mam system skandynawski więc musiałem go dezaktywować.
Do montażu tych lamp niezbędne było kupno oryginalnych zaślepek halogenów w których zrobiłem otwory na lampy dzienne (zaślepki kupiłem na allegro - oryginalne suzuki za chyba 30zł/szt)...
Wygląda to tak:

http://postimage.org/image/66ovtcb9n/
http://postimage.org/image/atuxv3ymj/
http://postimage.org/image/5jpz3tedn/
http://postimage.org/image/xxvenp1xn/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 10 cze, 2012 14:50 
Offline

Dołączył(a): N 13 lut, 2011 18:55
Posty: 10
Lokalizacja: Koło
Model:: SX4 1.6 4WD
Dobry pomysł, gratuluje


Góra
Kazik

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 cze, 2012 09:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
Ładne wykonanie. Pasuje do SXa.

PS. Zauważyłem że masz czarne logo. To z wyboru czy z konieczności?
Dawids, Jak je wykonałeś? Po prostu malowanie czy jakieś specjalne zabiegi? :)


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 cze, 2012 17:49 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
Domino napisał(a):
Ładne wykonanie. Pasuje do SXa. PS. Zauważyłem że masz czarne logo. To z wyboru czy z konieczności? Dawids, Jak je wykonałeś? Po prostu malowanie czy jakieś specjalne zabiegi? :)
Czarne logo mam z wyboru bo nie lubie chromu w samochodzie, dlatego pomalowałem wszystkie elementy chromowane na czarny mat (znaczki, napisy z tyłu i na błotnikach)... Mam 2 takie znaczki, jeden pomalowany u lakiernika na czarny mat a ten obecnie zamontowany jest pomalowany gumą w sprayu czyli tzw. PlastiDip. PlastiDip to bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ bardzo łatwo można powrócić do fabrycznego wyglądy bez żadnych konsekwencji. Muszę też nadmienić że pod myjką wysokociśnieniową czy zwykłym myciem gąbką lub szczotką nie schodzi. Jeżeli powierzchnia przed malowaniem była dobrze odtłuszczona i jeżeli dostosowaliśmy się do zaleceń producenta odnośnie malowania to będzie się to dobrze trzymać i nie powinno schodzić. Ja mam to ponad miesiąc i jest wszystko ok.

PS. Zamierzam prysnąć PlastiDip'em oryginalne 16" na zime :D [ Dodano: Wto 12 Cze, 2012 19:26 ]

Dodaje parę fotek ze sposobu montażu tych świateł, ale po ściągnięciu tej czarnej zaślpeki:

Obrazek Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Ostatnio edytowano Wt 12 cze, 2012 18:40 przez dawids, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 13 cze, 2012 11:54 
Offline

Dołączył(a): N 22 lut, 2009 13:40
Posty: 29
Model:: SX4 Sedan
A montował ktoś światła do jazdy dziennej w sedanie ale zachowując przeciwmgielne?


Góra
Dawid

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 13 cze, 2012 16:52 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
dawidtj napisał(a):
A montował ktoś światła do jazdy dziennej w sedanie ale zachowując przeciwmgielne?
A jak to sobie wyobrażasz...? W twoim modelu nie ma przecież miejsca na podłużne ledy (takie jak koledzy montowali w hatchback'u) więc pozostaje tylko taka opcja jak ja mam, czyli wywalenie halogenów... Ja chodz uzytkuje często auto w górzystym terenie i min. zimą to wywaliłem halogeny bo praktycznie ich wogóle nie używałem... Ja nie widzę innej opcji jeżeli chodzi o Twojego sedana jak okrągłe ledy, takie jak moje :P


Ostatnio edytowano Śr 13 cze, 2012 16:54 przez dawids, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 14 cze, 2012 16:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
dawids napisał(a):
a ten obecnie zamontowany jest pomalowany gumą w sprayu czyli tzw. PlastiDip. PlastiDip to bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ bardzo łatwo można powrócić do fabrycznego wyglądy bez żadnych konsekwencji.

Czyli zastoswałeś polecany wcześniej sposób. Cieszę się, że się sprawdziło :)


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 14 cze, 2012 19:31 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
Aveya napisał(a):
dawids napisał(a):
a ten obecnie zamontowany jest pomalowany gumą w sprayu czyli tzw. PlastiDip. PlastiDip to bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ bardzo łatwo można powrócić do fabrycznego wyglądy bez żadnych konsekwencji.

Czyli zastoswałeś polecany wcześniej sposób. Cieszę się, że się sprawdziło :)


Tak jak pisałem wcześniej jeden znaczek pomalowałem u lakiernika (leży teraz w domu)...Dałeś mi do myślenia z tą gumą w sprayu i jakoś przez przypadek znalazłem w sieci filmik o PlastiDip :) Pomalowałem znaczek który miałem zamontowany na samochodzie tą gumą i jak na razie jest ok. Zobaczymy jak przetrwa to zimę, kiedy to leci pełno kamyczków na przód samochodu. Pomalowałem również Plastidipem wszystki napisy na tylnej klapie ale o nie się nie boje bo nie są narażone na atak kamyczków ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 cze, 2012 09:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Też myślę, żeby sobie felgi prysnąć, bo również nie przepadam za srebrnością i błyskiem. Pewnie z dwie buteleczki pójdą... .


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 cze, 2012 11:56 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
Aveya napisał(a):
Też myślę, żeby sobie felgi prysnąć, bo również nie przepadam za srebrnością i błyskiem. Pewnie z dwie buteleczki pójdą... .


Z tego co piszą to na taki rozmiar kół idą właśnie ok. 2 takie puszki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 cze, 2012 13:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
No puszki, puszki. Już myślę o buteleczkach w lodówce... :D


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 cze, 2012 19:42 
Offline

Dołączył(a): N 26 kwi, 2009 13:47
Posty: 222
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:: Suzuki Sx4 1,9DDIS
Aveya napisał(a):
No puszki, puszki. Już myślę o buteleczkach w lodówce... :D


:piwo: :D

[ Dodano: Pią 15 Cze, 2012 21:16 ]
Aveya napisał(a):
Też myślę, żeby sobie felgi prysnąć, bo również nie przepadam za srebrnością i błyskiem. Pewnie z dwie buteleczki pójdą... .


Sory za off topa ale jak już temat zszedł na malowanie felg to wklejam fote sx4 na ori szesnastkach pomalowanych na czarno.

Prezentuje się tak:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 17 cze, 2012 10:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Piknie.
Nawet wiem czyj to samochód ;)


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 14 wrz, 2012 15:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 28 gru, 2009 20:31
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: sx4 4x4
było o światłach dziennych a przeszło na inny temat!!! więc wracam na temat świateł dziennych!!!

LED DAYLIGHT ŚWIATŁA DZIENNE PHILIPS DRL 2 X 4 LED

Takie światła zamontowałem u siebie jakiś miesiąc temu. Posiadają homologację wytłoczoną na szkłach RL i E4, koszt około 200 zł na Allegro. Montaż ich jest bardzo prosty pasują w każdą z 3 przegród a także w najkrótszą z nich czyli środkową przegrodę maskownicy świateł halogenowych. Trzeba bez demontażu tych osłon (od halogenów) wywiercić 3 otworki wiertłem np. 1 mm po przyłożeniu uchwytu lamp po środku wybranego jednego z trzech pól. Dwa otwory dla zamocowania uchwytu metalowego lamp dołączonymi wkrętami w zestawie a trzeci środkowy należy rozwiercić do 11 lub 12 mm celem przeciągnięcia kabla lampy z wtyczką. Wtyczce trzeba pomóc się przepchnąć no chyba, że zrobimy większy otwór niż 12 mm. Aby to zrobić należy po zamocowaniu uchwytów metalowych lamp i wywierceniu dużego otworu od strony zewnętrznej przepchać do środka komory silnika i przeciągnąć jakiś drut lub kabel i wyciągnąć do góry od środka przedziału silnika należy go tak poprzeplatać , przeprowadzić jakbyśmy chcieli aby szedł wg nas kabel lampy (robiłem to sam na parkingu i nikt mi nie pomagał). Lampa z kablem 3 metry zamontowana została z lewej strony stojąc twarzą do przedniej szyby. Przeciągamy kabel obydwu lamp do góry i mocujemy teraz sterownik w/w lamp ja go zamocowałem tuż na akumulatorem żeby było blisko z podłączeniem do + akumulatora (zrobiłem to na dodatkowy motylek) a – (minus) podłączyłem luzując jedną ze śrub przytrzymujących komputer samochodu. Trzeba rozciąć i obciąć kawałek koszulki kabla zasilania sterownika tak jak to będzie pasowało. Przed montażem sterownika należy w domu przedłużyć kabel sterujący (ten trzeci ja dolutowałem i zaizolowałem to miejsce) o jakieś 2 metry a to dlatego, że łatwiej jest się dostać do żarówki a właściwie wtyku świateł pozycyjnych lewej lampy (pamiętajmy stoimy twarzą do szyby przedniej). Po zamocowaniu sterownika przeciągamy teraz i układamy odpowiednio kable lamp i kabel sterujący wykorzystując do tego dołączone zapinki, ale ich jest zbyt mało, więc lepiej dokupić lub kable mocować taśmą izolacyjną. Po ułożeniu i zamocowaniu kabli podłączamy wtyki kabli od lamp do
sterownika (obojętne które gdzie) po czym podłączamy + (plus) sterownika do akumulatora a – do masy jak opisałem wyżej (przez cały czas nie miałem odłączonego akumulatora). Po takim podłączeniu zobaczymy, że nasze lampy zaświecą na moment po czym zgasną co jest prawidłowe. Teraz wyciągamy wtyk żarówki pozycyjnej lewego reflektora i wkładamy w jeden z otworów tego wtyku odizolowany nasz kabel sterujący na długości około 2 cm i tak jak to w opisie instrukcji lamp jeśli włożymy w prawidłowy otwór zapali się niebieski LED od tyłu sterownika oczywiście po ręcznym włączeniu świateł pozycyjnych. Jeśli tak już mamy to wkładamy umiejętnie nasz wtyk z kablem sterującym na żarówkę świateł pozycyjnych lub mocujemy do tego kabla żarówki nasz kabel sterujący za pomocą dołączonego zacisku w zestawie naszych zakupionych lamp. Po takim zamontowaniu mamy poprawnie działające światła dzienne, czyli w chwili, gdy odpalamy silnik nasze światła się włączają a w momencie przejścia ręcznego na światła pozycyjne nasze LED gasną i mamy sterowanie ręczne naszych fabrycznych świateł czyli pozycyjnych i mijania. Z chwilą wyłączenia świateł mijania i pozycyjnych mamy tak jak to mówią przepisy światła dzienne czyli LED. Oczywiście na wstępie należy przed montażem świateł LED pozbyć się automatycznego włączanie naszych świateł typu „skandynawskiego” demontując sterownik tych świateł jak to opisywali koledzy. Są dwie wersje takich sterowników jedna wymaga po odłączeniu sterownika przez wymontowanie schowka pasażera (nie radia) świateł skandynawskich i założenia dwóch ZWOREK (opisano to także wcześniej) ale jest też podobno sterownik, który po odłączeniu nie wymaga zworek. Ten pierwszy sterownik działa tak, że kiedy go odłączymy to nie mamy ŻADNYCH świateł (po odpaleniu silnika) sterując nimi ręcznie i dlatego trzeba założyć te zwory we wtyku (lub gnieździe) jak to nazwiemy chodzi o ten element który pozostaje w samochodzie. Nasz sterownik fabryczny MUSI być odłączony ale może pozostać na swoim miejscu, zawsze możemy powrócić do świateł "skandynawskich". Jest to troszkę trudne i należy uzbroić się w cierpliwość ale nie niemożliwe aby dokonać tego odłączenia i założenia zworek przez wyciągnięty nasz schowek przed nogami pasażera przedniego fotela. Zawsze zapomnę zrobić zdjęcia jak tylko uda mi się to zrobić dołączę takie zdjęcia. jeszcze dodam, że po wyłączeniu silnika nasze światła dzienne gasną za kilka sekund kiedy opadnie napięcie akumulatora.
Dodam również, że jest to wer. węgierska SX4.
Powodzenia i Pozdrawiam


Ostatnio edytowano So 15 wrz, 2012 16:51 przez bolek, łącznie edytowano 3 razy

Góra
Andrzej

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .