Teraz jest Wt 21 sie, 2018 10:38

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 523 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt 24 maja, 2016 19:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 mar, 2010 21:11
Posty: 200
Lokalizacja: KRK
Model:: Jimny 1.3KAT
Miałem, ale miałem też polibusze które to niwelowały, i w rezultacie auto stało trochę wyżej niż na nowych z fabryki.
BTW klapnięte czy nie, nie ma to znaczenia... jak na aucie jest rozmiar "bezproblemowy" to należy takiego używać, a nie ładować się w idiotyczne "mody".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 25 maja, 2016 07:35 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
Będę się upierał że 205/75 i 215/70 są "bezproblemowe" [8 sezonów na zimówkach, 4 na AT]


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 25 maja, 2016 08:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 mar, 2010 21:11
Posty: 200
Lokalizacja: KRK
Model:: Jimny 1.3KAT
Boreal napisał(a):
Będę się upierał że 205/75 i 215/70 są "bezproblemowe" [8 sezonów na zimówkach, 4 na AT]


A proszę Cię bardzo, nie piszę tego żeby się z Tobą spierać tylko w charakterze ostrzeżenia dla osób, które stają przed koniecznością wymiany opon, a przy tym nie zamierzają niczego ponad to w aucie zmieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 25 maja, 2016 17:22 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
RagnarTheRed napisał(a):
Boreal napisał(a):
Będę się upierał że 205/75 i 215/70 są "bezproblemowe" [8 sezonów na zimówkach, 4 na AT]


A proszę Cię bardzo, nie piszę tego żeby się z Tobą spierać tylko w charakterze ostrzeżenia dla osób, które stają przed koniecznością wymiany opon, a przy tym nie zamierzają niczego ponad to w aucie zmieniać.

Naprawdę nie muszą - ja lift założyłem dopiero w listopadzie, do tej pory jeździłem na seryjnym zawieszeniu.


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 25 maja, 2016 18:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 mar, 2010 21:11
Posty: 200
Lokalizacja: KRK
Model:: Jimny 1.3KAT
Boreal napisał(a):
Naprawdę nie muszą - ja lift założyłem dopiero w listopadzie, do tej pory jeździłem na seryjnym zawieszeniu.


Czego nie musi i kto? Opony obcierać, czy użytkownicy trudzić się z przywracaniem funkcjonalności samochodowi który zyskał piździ włos na prześwicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 25 maja, 2016 21:59 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
W znaczeniu - jeśli chcą założyć jeden rozmiar więcej, to nie muszą w żaden sposób dodatkowo ingerować w zawieszenie. Warunkiem są oczywiście sprężyny w dobrym stanie - kolega który dostał moje, jeździł już jak motorówka, dziób wysoko, rufa zanurzona :D
Poza tym nie przesadzajmy że to taka wielka modyfikacja. Koła są trochę większe, trochę lepiej wybierają wyboje, licznik mniej zaniża. Znaczną różnicę robi dopiero bieżnik, ja do szosówek na pewno nie wrócę. I to jest kolejny argument, 205/70 jest chyba najmniejszym rozmiarem gdzie można znaleźć AT, ale wybór jest mocno ograniczony - im większe tym łatwiej...


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 26 maja, 2016 12:36 
Offline

Dołączył(a): N 06 sty, 2008 21:44
Posty: 89
Lokalizacja: Hrubieszów
Model:: Jimny
Boreal napisał(a):
RagnarTheRed napisał(a):
z łatwością można popaść w kłopoty. O czym sam się boleśnie przekonałem

Ooo.... mógłbyś coś bliżej na temat? :zdziw:
Grunthor napisał(a):
235/75x15 i... mniejszych nie chcę

No, to już konkret :diabel2: Czy jeździsz nim na codzień, również po asfaltach? Czy zachował chociaż resztki dynamiki? Jak z wytrzymałością przeniesienia napędu, łożysk kół itp :?:

Tak Jamnik jest żony i jeździ nim codziennie do pracy 4 km w jedna stronę i ewentualnie jakiś shopping. Ja jeżdżę nim czasami częściej, czasami rzadziej do lasu (niech będzie raz w tygodniu) i raz w miesiącu/dwa msc. na jakąś wycieczkę terenową. Dziś żona pogoniła nim 250 km i jako kobitka nie ma z Jamnikiem na dużych kołach jakiegokolwiek problemu (oczywiście wytłumaczyłem jej ograniczenia większych kół). Na początku narzekała że w spódnicy musi wysoko wsiadać, ale to chyba jedyny minus :D . Jeśli chodzi o dynamikę Jamnik po prostu nią nigdy nie grzeszył i przestałem się na tym zastanawiać.
Napiszę tylko jeszcze dla pesymistów w temacie większych kół, że kilka lat temu (jak nie miałem większej terenówki) Jamnik na tych oponach zrobił pentelkę dookoła morza czarnego ponad 11 tyś km w miesiąc.
Obrazek
W związku z powyższymi faktami myślę że mój głos może być co nieco wartym i nie można mnie nazwać teoretykiem.


Góra
Grunthor

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lip, 2016 21:22 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
Grunthor napisał(a):
W związku z powyższymi faktami myślę że mój głos może być co nieco wartym i nie można mnie nazwać teoretykiem.


Daję !Like :D


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 22 lip, 2016 07:34 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
:galy: O, następny co się z mordoksiążki urwał :;>:


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 18 sie, 2016 13:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 20 paź, 2008 21:51
Posty: 94
Lokalizacja: Irlandia
Model:: Jimny 2004, 1.3
chyba tu będzie najlepiej zapytać :-)

------------------------------------------

Cześć Jimniowcy :-)

Witam znowu po latach :-)

nie uwierzycie, ale od ostatniego czasu (kiedy pytałem i kupowalem sonde lambda) nic sie nie zepsuło w moim ziemniaczku ;-)

wiec po co własciwie pisze , ano właśnie lepiej zpobiegac niż naprawiać ;)

dobra do rzeczy

kończą mi sie amortyzatory i chcę kupić nowe, tylko nie wiem jakie, tzn wiem jakie i do jakiego samochodu ;), ale czy lepsze olejowe, a moze olejowo gazowe :-) , a moze jeszcze jakies inne,
polećcie coś dobrego, nie musza byc z tych najtańszych, ale też nie chciałbym aby wartość amortyzatorow potrajała wartosc ziemniaka ;)

to pierwsza sprawa,

druga to taka, że jak już mam wymieniac mu tam cos od spodu to może faktycznie lepiej kupić pełen kit do liftu o dwa cale, kumpel mechanik by mi to pozakładał, bo jak widzicie moja wiedza motoryzacyjna zamyka sie w tym, ze wiem jak kręcić kierownicą w prawo i lewo ;)


i tu z kolei kolejne pytanie a'propos takiego zestawu liftingowego (heheh fajnie brzmi )

jak to potem wyglada na badaniu techincznym nie powie mi gościu ze amortyzatory do d.py ?
czy mogę sie spodziewac jakis problemow?

aha i widzialem jeszcze podzial w amortyzatorach na jakies tam i drugie "SPORT" co to oznacza ?


dzieki wielkie

Zawsze wierny ziemniakow

TsergaIRL


Góra
Szczesliwy posiadacz Kubusia (04) :-) i Zuzi (06) :-)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 08 maja, 2018 09:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24 lis, 2015 18:46
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Koszalina
Model:: Jimny 1.3 M13A A/T 2008 r.
Jak oceniacie twardość kompletów liftowych 2-calowych w stosunku do serii? Ironman, Trailmaster, OME?

Bo rozważam lift, ale nie chcę twardziej niż jest w serii...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 08 maja, 2018 09:45 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5650
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Trail master troszkę twardszy, prawdziwą różnicę poczujesz po wrzuceniu poliuretanu w zawias


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 08 maja, 2018 10:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24 lis, 2015 18:46
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Koszalina
Model:: Jimny 1.3 M13A A/T 2008 r.
No ale z poliuretanami będzie twardziej niż w serii, rozumiem?

Kurczę, jechałem kiedyś na evencie liftowaną Vitarką, to myślałem, że zęby stracę... Za to Jeep'y i Merc G płynęły w tych samych miejscach... Nie chciałbym bym po lifcie osiągnął efekt jak w Vitarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 08 maja, 2018 13:44 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5650
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Kojarzę że Triar Mastera można kupić z różnym stopniem twardości


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 10 maja, 2018 08:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24 lis, 2015 18:46
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Koszalina
Model:: Jimny 1.3 M13A A/T 2008 r.
A jak wg Waszej wiedzy wygląda sprawa nierównego liftu?

Daniel_I sygnalizował, że w Trailmasterze tył miał jeden cal wyżej niż przód.
Tu znowu problem z Polski, że przy OME przód podniósł się tylko 15 mm, a tył jest wyżej: http://auszookers.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=53886


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 10 maja, 2018 09:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 09 lis, 2008 16:33
Posty: 437
Lokalizacja: Bytom
Model:: Jimny JLX zmodyfikowany
ponieważ w swoim benzynowym jimniku mam z przodu stalowy zderzak z wyciągarką dlatego dałem sprężyny i amory OME dedykowane dla jimników z dieslem i dla liftu 2 cale z dodatkowym obciążeniem


Góra
hen

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 10 maja, 2018 09:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24 lis, 2015 18:46
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Koszalina
Model:: Jimny 1.3 M13A A/T 2008 r.
Aha, czyli dałeś 2969 (diesel + obciążenie 36-85 kg) zamiast - teoretycznie proponowanych (benzyna + obciążenie 36-85 kg) - 2965.
Takie rozwiązanie też mi proponują właśnie - wziąć 2965 w miejsce 2963 (nie mam stali z przodu).

Obrazek

Czy teraz auto masz równo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 10 maja, 2018 10:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 09 lis, 2008 16:33
Posty: 437
Lokalizacja: Bytom
Model:: Jimny JLX zmodyfikowany
z przodu mam właśnie 969 a wysokości od osi do nadkola: z tyłu 465 mm, z przodu 455 mm, widać trochę klapły z przodu ale też już kilka lat pracują


Góra
hen

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 12 maja, 2018 22:12 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
A co Ci przeszkadza że tył stoi wyżej? Osobiście świetnie mi się na takim TM jeździ, jak wrzucam do tyłu 300kg to stoi równiutko a nie orze asfaltu hakiem.
A Wrotką rzucało bo jest leciutka, Gelenda waży chyba ze trzy razy więcej to i bezwładność inna


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 14 maja, 2018 05:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24 lis, 2015 18:46
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Koszalina
Model:: Jimny 1.3 M13A A/T 2008 r.
Czyli z TM bez ładunku masz tył też wyżej (jak Daniel_I, mendelmax)?

Sęk w tym, że u mnie Jimny is just for fun - żadnego ładunku z tyłu poza ekwipunkiem ratowniczym i plecakiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 14 maja, 2018 21:12 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
Tak, zdecydowanie wyżej, być może też swoje dodały polibusze. Jak nie zapomnę to jutro zmierzę odległość od gruntu do krawędzi błotnika przód/tył. Mógłbym też zrobić fotkę ale już zapomniałem jak się je wrzuca ;)
Kermit już się nie bawi, sama praca została.

-- 14 maja 2018, o 22:12 --

Tak, zdecydowanie wyżej, być może też swoje dodały polibusze. Jak nie zapomnę to jutro zmierzę odległość od gruntu do krawędzi błotnika przód/tył. Mógłbym też zrobić fotkę ale już zapomniałem jak się je wrzuca ;)
Kermit już się nie bawi, sama praca została.


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 15 maja, 2018 08:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24 lis, 2015 18:46
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Koszalina
Model:: Jimny 1.3 M13A A/T 2008 r.
Dawaj foty!
Ja wrzucam ostatnio przez https://postimages.org/
Szybko, bez logowania, można zmienić format na mniejszy przy wrzucaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 17 cze, 2018 16:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 maja, 2011 07:23
Posty: 231
Lokalizacja: Lubin, Polska
Model:: Suzuki Jimny 1.3 A/T
Jimniak napisał(a):
A jak wg Waszej wiedzy wygląda sprawa nierównego liftu?

Daniel_I sygnalizował, że w Trailmasterze tył miał jeden cal wyżej niż przód.


Ja wysłałem w tej sprawie pytanie do producenta. Odpowiedź nawet znalazłem jeszcze w skrzynce:

Obrazek

W zasadzie uznałem wtedy, że ta odpowiedź wyczerpuje temat. :) Poza tym, że widać, że ten tył jest wyżej i trzeba było stosownie do tego skorygować ustawienie reflektorów, żadnych problemów nie zauważyłem.


Góra
Pozdrawiam, D.

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 523 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .