Teraz jest Wt 25 wrz, 2018 10:55

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn 13 cze, 2011 18:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
rzecz dzieje się podczas jazdy i jest słyszalne od prędkości 50 km/h.
Częstotliwość stukania 3-4 razy na sekundę i przyśpiesza w raz z prędkością.
Nie ma znaczenia na którym biegu jadę,
Stuki przestają stukać :D gdy puszczam gaz. Gdy gwałtownie go dodaję to też jak by mniej ale może to złudzenie. Bądź co bądź najlepiej to jest słyszalne przy w miarę stałej prędkości bądź równomiernym wolnym przyśpieszaniu.
Podczas postoju dodawanie gazu nie powoduje stuków więc to nie z silnika.
Podejrzewam przeniesienie napędu (np przegub wewnętrzny) bądź skrzynię (ale co tam może stukać?).

Macie może jakieś konkretne pomysły co to może być?


Ostatnio edytowano Pn 13 cze, 2011 18:42 przez WES82, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 cze, 2011 18:51 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
kamień w kole :P


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 cze, 2011 18:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Myślę, że stuka Tobie ostatnie 12 dni wolności, póżniej będzie już tylko gorzej ;)
Przeguby to raczej słychać na zakrętach lub w czasie nagłych przyspieszeń.
Kamień w oponie to rytmiczne stukanie zwiększające częstotliwość w czasie zwiększania prędkości, wystarczy sprawdzić i wyjąć ( ostatnio Kuba to robiłeś w Ivecu )
Możliwe, że odgłosy akustyczne słyszysz jak jest ciszej w kabinie


Ostatnio edytowano Pn 13 cze, 2011 19:00 przez mrquad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 cze, 2011 19:16 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ja nic nie robiłem ,samo się zrobiło


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 cze, 2011 21:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
kamień na pewno nie, bo to zaczęło się nagle, a dwa, że jak puszczam gaz to momentalnie ustaje.


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 cze, 2011 08:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
kiedy jadę po drodze nie równej, ale nie takiej z dziurami tylko po krótkich pagórkach, gdzie auto płynie góra-dół, to te stuki przybierają na sile gdy auto jest w górze, tzn gdy maksymalnie wybija się do góry na wzniesieniu. Cholera nie mam pomysłu co to może być :/


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 cze, 2011 09:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Źródeł takich stuków trzeba sie chyba doszukiwać w zawieszeniu ( gumy, simerbloki amortyzatorów, łączniki stabilizatora itd)


Ostatnio edytowano Śr 15 cze, 2011 09:17 przez mrquad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 cze, 2011 09:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
czyli jadę na szarpaki. Dzięki :)


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 cze, 2011 09:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Na szarpaku mogą być niewidoczne luzy na sworzniach łączników ( trzeba odkręcić). Po podniesieniu samochodu zobaczysz simerbloki amortyzatorów ( czy są całe)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 cze, 2011 09:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
acha.
No dobra czyli sam najpierw wjadę na kanał i sobie zobaczę.

tylko kurcze intryguje mnie fakt, że po puszczeniu gazu momentalnie stuki ustają. A jak go dotknę to zaczyna walić coś zza deski rozdzielczej. Mógłbym nawet jechać po super gładkiej szosie :(


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 cze, 2011 09:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Może sie okazać, że szukamy zupełnie nie tam gdzie trzeba, ale zawieszenie sprawdzic nie zaszkodzi.
Pewnie pomysł ze sprawdzaniem sprzęgła będzie na wyrost, ale te zanikanie odgłosu regularnych stuków po odjęciu gazu też może coś sugerować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 lip, 2011 11:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
dziś o 8 rano odstawiłem auto do mechanika w w/w sprawie.
Przed chwilą miałem telefon, że za cholere nie wiedzą co to stuka. :/
Na razie obstawiają łożyska, ale pewni nie są..
Ja pierdziele co za jazda. :(


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 lip, 2011 11:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 sty, 2010 14:50
Posty: 3244
Lokalizacja: Międzychód
Model:: Focus 2.0 Były: Baleno 1.3 96r, 1.3 GS 99r
Może podjedź do innego mechanika zanim wymienią Ci pół auta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 lip, 2011 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Łączniki stabilizatora mogą stukać a na podnośniku nic nie wyjdzie, trzeba rozkręcić i sprawdzać przeguby kulowe. Robota prosta, tylko cztery nakrętki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 lip, 2011 15:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
Thyzys napisał(a):
Może podjedź do innego mechanika zanim wymienią Ci pół auta


Pół auta nie wymienią. To rzetelny koleś ;) Zawsze dzwonią jak coś wyjdzie w praniu :)
Chociaż ostatnio złapali minusa bo kierownica i gała od biegów był lekko od smaru brudna - wybaczyłem bo mnie przyjęli na doczepkę w ostatni dzień przed swoim urlopem i się śpieszyli.

mrquad napisał(a):
Łączniki stabilizatora mogą stukać

raczej nie bo jak pisałem ewidentnie gdy auto przyśpiesza cos wali - raczej cos z przeniesieniem napędu własnie. Modlę się żeby nie skrzynia :(
Czekam na telefon póki co.

[ Dodano: Sro 06 Lip, 2011 16:33 ]
Zadzwoniłem:
Mechanik stwierdził, że wsio jest w porządku. przeguby ok, łożyska nie mają luzów.
Stwierdził, że przyczyna może leżeć w nie równo zjechanej oponie....

Czyli ja rozumiem to tak, że ta opona powoduje swoiste bicie, które przenosi się na półoś i stąd te stuki? :okulary2:

[ Dodano: Sro 06 Lip, 2011 16:34 ]
acha. koszt pobytu u mechanika 0 PLN :) dobre i to :)


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 lip, 2011 16:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 sty, 2010 14:50
Posty: 3244
Lokalizacja: Międzychód
Model:: Focus 2.0 Były: Baleno 1.3 96r, 1.3 GS 99r
WES82, załóż stare koła na przód i sprawdź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 lip, 2011 16:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
Zamienili mi tył z przodem, ale Justa odebrało alto więc sprawdzę dopiero przy powrotnej drodze z pracy, bo ona twierdzi, że nic nie słyszy :P :)
Mam nadzieję, że będzie ok. Wolę, żeby mi biło na tyle, najwyżej łożyska będę wymieniał - wprawę już mam :D


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 13 lip, 2011 13:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
Zamiana kół nie pomogła. Chyba dam sobie spokój i nie będę nic robił skoro nawet mechanik nie zlokalizował stuków.
pozostaje mi zagłuszać je radiem :/


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 sie, 2011 21:07 
Jak dzisiaj ze mną rozmawiałeś i mówiłeś o tych stukach, to ja mam coś podobnego - związane z pedałem przyspieszenia i minimalną prędkością 70 km/h - cały samochód drgał niemiłosiernie. Ostatnio w ogóle go nie było. Mi się coś ino wydaję, że po regulacji jałowych obrotów silnika (powinny być 900 w roboczej temperaturze, bo to wysokoobrotowe silniki, u ciebie zdecydowanie za niskie, tak ok. 600) silne drgania karoserii ustały(miały podobną, opisywaną przez ciebie częstotliwość). Wtedy doszedłem do wniosku, że po prostu poduchy silnika są zużyte.


Góra
  
 
PostNapisane: Pt 26 sie, 2011 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
ale u mnie rzecz się dzieje tylko podczas jazdy i niezależnie od obrotów. raczej im szybciej jadę tym szybciej stuka.. Więc to chyba nie to u mnie.


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 sty, 2012 10:32 
Offline

Dołączył(a): N 06 lis, 2011 21:53
Posty: 9
Lokalizacja: ŁDZ
Model:: ALTO
Witam

Mam tak samo :(
Nie mogę zlokalizować co to jest puka po prawej stronie i właśnie jakby za deski rozdzielczej. Zastanawiam się może to poduszka pod skrzynią?? Coś ze skrzynią ??
A ty w końcu to zrobiłeś?? czy nadal puka??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 sty, 2012 10:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
Nic nie zrobiłem, bo mój mechanik niczego nie zdiagnozował...
W innym temacie dostałem taką radę od kolegi Erde.
Pozwoli że zacytuję:
Erde napisał(a):
Na 95% walnięty przegub wewnętrzny - a dokładniej to pewnie pęknięty pierścień na jednym z palców. Jak podniesiesz jedno przednie koło na lewarku, włączysz silnik i wrzucisz bieg to dodawaj gazu i słuchaj (albo ktoś pod autem). Bez obawy - ze względu na dyferencjał będzie Ci się obracać tylko to koło w powietrzu. Przy jednoczesnym dodawaniu gazu i hamowaniu stuki powinny się nasilić. W ten sposób też ustalisz z której strony Ci padł ten przegub.
Pozostałe 5% to uszkodzony dyfer.

Jeszcze tego nie próbowałem, bo mam do wymiany przegub zewnętrzny i nie chcę aby on zakłócił badanie :D Jak go wymienię to wykonam tą próbę.

Póki co albo to trochę ucichło, albo pozostaję na to głuchy :/
Jeśli rozwiążę problem to na pewno tutaj o tym napiszę.

Najlepsze jest to, że mój mechanik niewiele słyszał. :D Więc może jestem przewrażliwiony :)


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 05 sty, 2012 13:15 
Offline

Dołączył(a): N 06 lis, 2011 21:53
Posty: 9
Lokalizacja: ŁDZ
Model:: ALTO
Sprawdzę to na dniach, ale nie wiem... niby ten przegub biorę pod uwagę aczkolwiek myślę że to coś innego. Zobaczymy...
dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .