Teraz jest Wt 25 wrz, 2018 08:47

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt 18 paź, 2011 19:48 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
Chciałbym się dowiedzieć czy w Grand Vitarze trzeba wymienić w skrzyni biegów , skrzyni rozdzielczej i mostach?
Czytam w prasie różne opinie, jedni piszą, że trzeba i to co 2 lata inni że nie. W instrukcji jest napisane,że powinno się wymienić tylko w skrzyni biegów.
Czy ktoś fachowo potrafi to potwierdzić ? Jakie oleję zastosować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 paź, 2011 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
My wymieniamy
Jak nie jeździsz w teren, wystarczy co 60 tys.
Jak jeździsz i mosty nie maja odpowietrzenia sprawdzamy po każdym większym brodzeniu
Jak masz odpowietrzenia sprawdzamy na przeglądach
Nie zwracaj uwagi na instrukcję, olej kosztuje ok 20 zł litr / most to wydatek kilka tys.
Ze skrzynią jest podobnie, lepiej chuchać na zimne.
Z olejem wystarczy trzymać parametry 75W 90 GL4 lub GL5
Ja leję to http://www.k2.com.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66


Ostatnio edytowano Wt 18 paź, 2011 20:06 przez mrquad, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 paź, 2011 20:18 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
Trzymamy się zasady, kto smaruje ten jedzie :one:


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 30 paź, 2011 20:12 
Offline

Dołączył(a): Śr 15 gru, 2010 13:07
Posty: 46
Lokalizacja: Opole
Model:: XL-7 2002r.
włączając się do tematu ja w swojej GV XL-7 wymieniłem ostatnio w ASO olej w automacie. okazało się, nie wiem czy to prawda, że nie mam w niej filtru oleju? nie wierząc w to kazałem sobie pokazać schematy skrzyni i faktycznie nigdzie nie było takiego elementu? nie wiem dalej czy to prawda :P ale w każdym bądź razie zmienili mi olej na dextron IV i skrzynia działa o połowę ciszej a olej w niej nie był wymieniany od nowości a miała nabite 130.000km w dniu wymiany :P na szczęście działa dobrze.

teraz proszę o poradę jaki klucz trzeba kupić żeby dostać się do śrub od przekładni tych od wymiany olei. na oko śruby są takie same wszędzie czyli wystarczyłby jeden, bo na mojej wsi żaden warsztat od olei nie ma kluczy calowych do japońców. tylko do niemieckiego złomu. :kalach: a w ASO przy wymianie oleju w skrzyni stwierdzi że olej w przekładniach jest ok i mi go nie wymienili... nie stać mnie na jazdę do aso także kupie klucz, kupie olej i pojadę na warsztat do "gienia" i wymienię :diabel2:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 30 paź, 2011 20:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 10 paź, 2011 18:50
Posty: 25
Lokalizacja: Małopolska
Model:: Grand Vitara 2.0 TD '99
do wszystkich korków jest jeden kwadratowy 10mm najlepiej mieć nasadke do grzechotki.... tylko skrzynia biegów manual korki na klucz 24......


Ostatnio edytowano So 12 maja, 2012 14:17 przez Jaczek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 lis, 2011 20:54 
Offline

Dołączył(a): Pt 20 cze, 2008 11:03
Posty: 31
Lokalizacja: Węgierska Górka
Model:: Grand Vitara 2.0
A jakie oleje polecacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 07 lis, 2011 19:38 
Offline

Dołączył(a): Wt 04 sty, 2011 20:41
Posty: 76
Lokalizacja: pomorskie
Model:: grand vitara 2.0
witam ja osobiście leje valvoline


Góra
maro

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 09 lis, 2011 22:22 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
Czy ten olej 75W 90 GL4 lub GL5 można wymienić w skrzyni biegów rozdzielczej i mostach. Czy ten sam może być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 09 lis, 2011 22:24 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
może


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 10 lis, 2011 18:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 10 paź, 2011 18:50
Posty: 25
Lokalizacja: Małopolska
Model:: Grand Vitara 2.0 TD '99
o ile spelnia norme GL 4/5


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 09 lut, 2012 22:23 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
To po co sa instrukcje obsługi samochodu ? Wydawało mi się , że producent wie najlepiej kiedy wymieniac oleje czy części w samochodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 09 lut, 2012 22:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Zwróć uwagą, że producent przewiduje zwiększenie intensywności przeglądów przy większych obciążeniach wynikających z eksploatacji samochodu.
Nastepną sprawą są ograniczenia gwarancji wynikające ze sposobu eksploatacji i przebiegu, później niech się psuje, kierowca zapłaci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 09 lut, 2012 22:45 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
Gwarancja nie obejmuje nigdy wymiany olejów i ceny oleju. Więc firmie powinno zależeć na częstych wymianach tego typu płynów. W serwisie sami mówia, że trzeba wymieniać po 50 % tego co w instrukcji i nie tylko olejów.
Jestem za wymiana olejów w terminie jednak zastanawiam sie czy to nie chodzi o naciaganie nas na kase.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 09 lut, 2012 22:52 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
skoro w serwisie mówią że trzeba częściej wymieniać to na jakimś doświadczeniu te rady opierają ;) nawet jeśli wymienisz oleje przekładniowe zgodnie z instrukcją (czyli 2 razy rzadziej niż sugerują mechanicy) i coś się stanie to kupę czasu zajmie później udowodnienie producentowi że nie katowałeś samochodu. A w tym czasie on będzie stał unieruchomiony.

A jeśli chodzi o wymianę oleju i gwarancję to jeśli olej będzie spełniał wymogi producenta to możesz wymienić go w jakimkolwiek warsztacie nie tracąc gwarancji. A wyjdzie sporo taniej.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 10 lut, 2012 21:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 25 kwi, 2009 18:55
Posty: 272
Lokalizacja: Żyrardów
Model:: Grand Vitary 2006 1.9ddis Samurai 96'
Marten wszytko zależy od sposobu eksploatacji jeśli Vitka nie zjeżdża z czarnego to tak jak pisał Marquad możesz stosować się do instrukcji. Choć w GVII jest źle zrobione odpowietrzanie mostu i wystarczy przejechać szybko przez większą kałużę i na 100% masz w moście kawe z mlekiem zamiast oleju. Tak było u mnie poszukaj wątku, pisałem o tym.
Rób jak chcesz, ale ojej jest tańszy niż most, lub skrzynia


Góra
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!

images/photos/57cda4614f1f0a88dc7ba.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 09 mar, 2012 21:18 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
Mam GV I z 2004. Możecie mi powiedzieć coś o oleju 75W90 GL5 firmy Orlen półsyntetyk.Jest taki olejek przekładniowy. Czy warto go wlac do skrzyni biegów i do roździelczej. Kosztuje ok 35 zł.
Który lepszy półsyntetyk czy syntetyk do tych przekładni?
dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 09 mar, 2012 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
75W90 to raczej syntetyk i cena zacna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 09 mar, 2012 21:20 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Orlenowski spełnia wszystkie zalecenia producenta, ja uważam jednak że lepszy jest syntetyk.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 09 mar, 2012 21:23 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
Jest napisane na opakowaniu semisyntetic 75w90 Orlen GL5. Jest też z Lotosa taki. Te tańsze to sa półsyntetyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 10 mar, 2012 14:28 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
Czy ktos kto sie zna ,może mi powiedziec czy ten półsyntetyk Orlen 75w90 GL5 jest odpowiedni do skrzyni biegów i rozdzielczej do mojej Vitarki.
dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 10 mar, 2012 16:59 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
tak jak pisałem wyżej- jest odpowiedni


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 10 mar, 2012 19:07 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Jesteście pewni że ten będzie odpowiedni skoro szczególnie zalecany jest olej klasy API Gl-4?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 10 mar, 2012 19:11 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
producent dopuszcza również użycie oleju 75w90 GL5. Jak zreanimuje mojego laptopa to wstawię tu cytat z serwisówki


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 10 mar, 2012 19:14 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Tak dopytuje, bo oleje klasy GL-5 ponoć powodują korozję metali kolorowych.

Ja się posiłkowałem informacjami stosowania jakich olejów i gdzie stąd:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano N 11 mar, 2012 11:26 przez Filipxl7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 11:32 
Offline

Dołączył(a): Cz 18 wrz, 2008 20:20
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: Grand Vitara I
Problem w tym,że Orlen ma tylko ten olej 75w90 GL5 nie znalazłem GL4?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 11:42 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Co do olejów do podawałem w tym temacie przykładowe oleje - LINK
tyle że są droższe od orlenowskich.

Ale poczekałbym na wiadomość od kzaremba2 co do stosowania olejów klasy GL-5.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 11:45 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 11:55 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
W tym linku co podałeś jest napisane np. takie coś:

Cytuj:
W skrzyniach rozdzielczych bez elementów synchronizujących można zwykle stosować oleje o wysokich klasach jakości np. GL-5, chyba że producent wyraźnie tego zabrania.


Cytuj:
Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5.


W skrzyni biegów są synchronizatory z metali kolorowych, więc nie bardzo jest to rozsądny wybór.

Zastanawia mnie ten cytat z serwisówki co wspomniałeś, że producent dopuszcza olej klasy GL-5 do tych mechanizmów wyżej wspomnainych, bo dalej nie widzę takich podstaw.

Chyba że olej orlena spełnia jednocześnie GL-4 i GL-5, nie mam etykiety przed sobą więc tego wykluczyć nie mogę, co do tamtych olejów co podałem w innym temacie jest taka informacja (np, Mobilube 1 SHC).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 12:24 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
nie wiem jak jest z olejem Orlenu ale jeśli mówimy o tym to spełnia http://www.sklep.platinumoil.pl/ORLEN-O ... 75%29.aspx

My stosujemy K2 i te warunki są spełnione.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 13:13 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
kzaremba2 napisał(a):
nie wiem jak jest z olejem Orlenu ale jeśli mówimy o tym to spełnia http://www.sklep.platinumoil.pl/ORLEN-O ... 75%29.aspx


Nie wiesz jak jest z olejem orlena ale ten co podałeś orlena spełnia? To w końcu wiesz czy nie wiesz?

kzaremba2 napisał(a):
producent dopuszcza również użycie oleju 75w90 GL5. Jak zreanimuje mojego laptopa to wstawię tu cytat z serwisówki


kzaremba2 napisał(a):
Orlenowski spełnia wszystkie zalecenia producenta


Skoro stwierdziłeś że dopuszcza to warto poprzeć to stwierdzenie jakąś literaturą.
Spełnia na jakiej podstawie?

Z tego co widzę to są dwa rodzaje olejów orlena 75W-90:
HIPOL
Platinum

W obu przypadkach:
Cytuj:
Badanie działania korodującego na płytkach miedzianych, 3h/120°C, stopień korozji
- wzorce 1b


A np. olej klasy GL-4 (inna lepkość, bo taki znalazłem na szybko)
HIPOL 6

Cytuj:
Badanie działania korodującego na płytkach miedzianych, 3h/120°C, stopień korozji
- wzorce wytrzymuje


Przykładowy wzorzec płytek i skala -
Wzorzec

Czyli oleje klasy GL-4 nie dopuszczają korozji metali kolorowych, a oleje tylko klasy GL-5 przyczyniają się do korozji.

kzaremba2 napisał(a):
My stosujemy K2 i te warunki są spełnione.


Nie znalazłem żadnej karty produktu stwierdzającego powyższe badanie, więc nie zaprzeczę i nie potwierdzę. Ale znów jestem ciekaw jak stwierdzasz (na jakiej podstawie) że warunki są spełnione (czyli jeśli dobrze rozumiem chodzi Ci o stosowanie ww. oleju do przekładni, w których występują metale kolorowe, bo w tym przypadku taka jest różnica między GL-4, a GL-5). A druga sprawa to aby była jasność, że producent dopuszcza oleje klasy GL-5 do tych przekładni, warto tu przedstawić ten dowód (nie wiem czy laptop już sprawny?)

A tak w ogóle to myślę że ta dyskusja poparta dowodami pozwoli dokonać właściwego wyboru innym osobom.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 13:36 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ten olej który zamieściłem znalazłem wczoraj w sklepie w Otwocku gdzie sprzedawca na podstawie swojego jakiegoś tam doświadczenia zapewnia że wymagania spełnia. Nie mam żadnego związku z firma Orlen i jej olejami także nie wiem czy to jest jedyny taki olej lub czy są jeszcze jakieś. To że producent dopuszcza oleje GL-5 wiem z ASO Towarowa. Leja go przy wymianach bo maja podpisana umowę na ten rodzaj oleju. Rozmawiałem z p.Piotrem Krzeszlakiem tel.22 631-76-58 wew. 122.

Niestety laptop padł, serwisówka jest do ściągnięcia z internetu

Tyle ustaliłem na szybko


Ostatnio edytowano N 11 mar, 2012 13:41 przez kzaremba2, łącznie edytowano 2 razy

Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 11 mar, 2012 14:34 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Również zaznaczę, że nie mam nic wspólnego z żadnym koncernem olejowym. Po prostu przeważnie żeby coś do mnie przemówiło najlepiej to muszę mieć przedstawione czarno na białym i tak staram tłumaczyć. I tak jak przytoczyłem kilka stron z "Service Manual" tak i w "Instrukcji Obsługi" (GV I i GV II) jest dla mnie jasno napisane co powinno być stosowane i w jakich ilościach. Nie neguję Twoich zdobytych informacji lecz one do mnie osobiście nie przemawiają z powodów jw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 12:30 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Aby przedstawić dodatkowe argumenty w sprawie wyboru olejów przekładniowych, postanowiłem wysłać zapytanie do SMP. Poniżej cytowana odpowiedź (pisownia oryginalna) na mojego maila (podpisana z imienia i nazwiska). Dla mnie jednoznacznie stwierdzająca jakie oleje powinny być stosowane w mechanizmach Grand Vitary I generacji. Informacje z "Instrukcji obsługi" również załączam aby było podane jak na tacy.

Cytuj:
Szanowny Panie,

Uprzejmie Pana informuję iż po przyjrzeniu się Pana zapytania odpisuję co następuje:
W Grand Vitarze I generacji powinny być stosowane oleje w mechanizmach tylnym i przednim, skrzyni przekładniowej głównej i rozdzielcze zgonie z instrukcją obsługi pojazdu.

Z poważaniem,

Jakub Michalski
Specjalista ds. serwisu

SUZUKI MOTOR POLAND Sp. z o.o.

UL. POŁCZYŃSKA 10, 01-378 WARSZAWA
BIURO-TEL.: (48-22) 32 94 135, FAX: (48-22) 32 94 150
SALON SPRZEDAŻY: (48-22) 329 41 41


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 14:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Wracając do instrukcji i sposobu eksploatacji samochodu oraz odpowiedzi z SMP.
Słowo zalecany nie wyklucza możliwości stosowania oleju o wyższych parametrach, tym bardziej, ze pomiędzy olejami GL-4 i GL-5 główna różnica polega na możliwości stosowania przy wyższych obciążeniach.
Dyskusja wydaje się też trochę jałowa, ponieważ prawie wszędzie jest napisane, że producent powinien zazaczyć stosowanie tylko oleju o takiej klasie a w instrukcji jest napisane zaleca stosowanie, co nie wyklucza użycia oleju o wyższych parametrach.
Wszelkie komentarze dotyczące stosowania 4 i 5 mówią o indywiduaalnym doborze oleju uzależnionym od sposobu eksploatacji pojazdu, okresu i warunków.
Rację mają z pewnością ci, którzy o takiej wymianie pamiętają ;)


Ostatnio edytowano Pn 12 mar, 2012 14:29 przez mrquad, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 14:33 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
mrquad napisał(a):
tym bardziej, ze pomiędzy olejami GL-4 i GL-5 główna różnica polega na możliwości stosowania przy wyższych obciążeniach


Bezpieczniej byłoby napisać, że jest to jedna z głównych. Kolejną jest właśnie już przytoczona informacja kilka razy o możliwości korozji elementów wykonanych z metali kolorowych przy zastosowaniu olejów klasy GL-5 (w pliku pdf nawet wrzuconym przez kzaremba2). Oleje GL-5 mają do 6,5% związków zmniejszających tarcie (GL-4 do 4%), są to związki, które powodują szybszą korozję i osłabienie metali takich jak miedź, mosiądz i brąz (wikipedia).
Owszem słowo zalecane nie wyklucza stosowania innych olejów, ale w tym przypadku GL-5 nie jest olejem o lepszych parametrach niż GL-4, jest olejem innym. Nie da się ich porównać w kategorii, który jest lepszy (lecz w kategorii gdzie go stosujemy). Dlaczego szczególnie zaleca SMP taki olej, takiej klasy? A dlaczego zaleca stosowanie oleju silnikowego takiego a nie takiego? Wyrażenie szczególnie zaleca ma tu pewien zamierzony sens i cel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 14:41 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
Zaleca oznacza, że na innym też pojedzie lub będzie się kręcił. Pytanie tylko czy tak samo długo??? Zawsze wychodzę z założenia że lepsze jest wrogiem dobrego i w tym przypadku tak jest.

Jak nie było czego to lałem nawet hipola no name, bo lepsze jakieś smarowanie niż jego brak. A potem wymiana na standardowy olej. :one:


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 14:48 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Z tym "zaleca" to widzę że blizzard lepiej porównał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 15:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Może nasze podejście wynika z tego, że mamy GL-5 w cenie niższej niż GL-4 w detalu i wymieniamy dużo częściej niż przewiduje fabryka :D
Osobiście nie wydaje mi się, aby te chemiczne korozje metali kolorowych w przekładniach miały wymiar epidemii, w/g mnie jest to raczej próba zabezpieczenia się producentów na wypadek sporadycznych roszczeń.
Z naszego doświadczenia wynika, że takowych zmian nie zaobserwowaliśmy.


Ostatnio edytowano Pn 12 mar, 2012 15:35 przez mrquad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 16:38 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
czy olej GL-5 wymieniany często powoduje korozję?? Dam sobie rękę uciąć że nie. Myślę że dopiero przepracowany olej może mieć takie działanie.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 17:42 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Odnoszę wrażenie, że nie czytacie tego co tu się piszę ze zrozumieniem (tak swoja drogą aktualny problem w szkołach z tego co mówią w mediach). I wszystko co ja napiszę traktujecie jakby atak na swoją osobę i staracie się odbić piłeczkę. To tak jako wstęp.

Cytuj:
Czy olej GL-5 wymieniany często powoduje korozję?


Pisałem już kilkakrotnie (i to nie nie są moje domysły, tylko ogólnie dostępne informacje np. wikipedia: po pierwsze może powodować; po drugie to nie sam w sobie olej może powodować korozję lecz dodatki EP (olej klasy GL-5 ma około dwa razy więcej niż GL-4 tych dodatków), po trzecie nie dałbym sobie ręki uciąć, bo jednak olej przekładniowy nie pracuję tak jak silnikowy (np. olej silnikowy nieprzepracowany można powiedzieć że nie jest szkodliwy dla skóry, ale olej przepracowany już jest bardzo szkodliwy dla skóry) i w związku z tym nie widzę tu przyczyny aby olej nieprzepracowany, a przepracowany przekładniowy miał drastyczne różnice działania korodujące (dodatki EP są i tu i tu). Częsta wymiana na pewno nie zaszkodzi smarowaniu układu, ale elementy z metali kolorowych (wikipedia) mogą odczuć działanie tych dodatków jak i przy jednokrotnym zalaniu i długim użytkowaniu tak i przy częstej wymianie tego samego oleju.

Cytuj:
Osobiście nie wydaje mi się, aby te chemiczne korozje metali kolorowych w przekładniach miały wymiar epidemii


Owszem, mi również tak się nie wydaję (ale jest to możliwe, a o epidemii czy innej pandemii tu nie mowy)...

Cytuj:
w/g mnie jest to raczej próba zabezpieczenia się producentów na wypadek sporadycznych roszczeń.


..aczkolwiek właśnie mogą wystąpić jakieś objawy związane z niewłaściwym olejem podczas obejmowania auta na gwarancji. W całej instrukcji obsługi jest użyte kilkanaście jak nie kilkadziesiąt zwrotów "zalecane", podyktowane to właśnie jest tym co zauważyłeś, a ja sam napisałem wcześniej: Wyrażenie szczególnie zaleca ma tu pewien zamierzony sens i cel.

Cytuj:
Z naszego doświadczenia wynika, że takowych zmian nie zaobserwowaliśmy.


Pewnie możecie być zdziwieni, ale w to daję wiarę. Ale znów mam ale, ponieważ można użytkować mechanizmy 300kkm bez remontu, a można 150kkm (albo sporo więcej), to że Wam nic nie daję oznak nie znaczy, że w 100% jest wszystko ok (tu chodzi o możliwość korozji chemicznej, proces może różnie przebiegać; wcześniej załączyłem właśnie w celu głębszej analizy skalę i badanie jakie wykonuje się i jaka jest różnica między GL-4 GL-5 - na skali wtedy możemy zauważyć, że proces nie jest natychmiastową korozją). Tu nie będę zagłębiał się komu wcześniej może rozłożyć się na łopatki mechanizm bo jak wiadomo wiele przyczyn może być i wiele jest sposobów użytkowania, więc reasumując nie znaczy to, że zalewając zalecanym olejem jesteśmy w 100% zabezpieczeni, a nie zalecanym jesteśmy na pozycji przegranej.


Tak swoją drogą to zainspirowało mnie do poszerzenia wiedzy na ten temat stwierdzenie, iż producent dopuszcza oleje GL-5 oraz pozytywne stwierdzenie, bez żadnych wątpliwości, na pytanie czy dany olej będzie odpowiedni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 18:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
No tak, tylko idąc tym tokiem rozumowania każdy samochód powinien mieć dobierany olej do wymagań producenta i warunków eksploatacji. Akurat w przypadku samochodu o którym była mowa w pierwszym poście potrzeby wymiany moga następować nawet co kilkaset kilometrów ( w bardzo ekstremalnych warynkach eksploatacji ) a olej GL-5 byłby bardziej wskazany ze względu na większe obciązenia.
Szkoda, że zakładasz nasz brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, a nie zwracasz uwagi na to, ze piszemy nie o przykładach książkowych a o naszym doświadczeniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 18:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Podobna dyskusja była już w Swifcie... Każdy z nas kupił Castrola 75W-90 GL4 i nie narzeka. Chyba warto dać parę groszy więcej i mieć komfort psychiczny?


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 18:23 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Nie wiem czy zauważyłeś ale zakładam brak umiejętności czytania ze zrozumieniem w związku z tym iż cały czas ja powtarzam to co wyżej napisałem (np. że mogą a nie że powodują - a to jest różnica). Tyle że w takich warunkach olej klasy GL-4 ma wystarczyć (warunki od lekkich do ciężkich, a GL-5 do ciężkich ale też jest zapis - "z wyjątkiem zsynchronizowanych przekładni określających jako GL-4", kolejny brak doczytania informacji) i tak już (znów) pisałem olej klasy GL-5 nie jest lepszy niż GL-4, jest inny.

Nie zauważyłem aby kolega marten (on rozpoczął wątek, on zapytał czy olej orlena GL-5 będzie odpowiedni; ja staram się przedstawić konkretne przykłady, dowody jaki powinien być olej) pisał, że użytkuje auto w ekstremalnych warunkach. Dlatego zakładam wasz brak umiejętności czytania ze zrozumieniem w związku z powyższym.

Edit:
A idąc twoim tokiem rozumowania:
Cytuj:
olej GL-5 byłby bardziej wskazany ze względu na większe obciążenia


A popatrz dalej:
Olej GL-4 zakres stosowania od lekkich do ciężkich (mieści się w zakresie intensywności)
Olej GL-5 stosowany w przekładniach z wyjątkiem synchronizowanych gdzie zalecany jest GL-4 (skrzynia główna jest synchronizowana przynajmniej w GV a o tym temat, nie wiem co ty masz)

Czyli wychodzi, że bardziej wskazanym teraz byłby GL-4
...
Ten tok rozumowania zostawię bez komentarza.

[ Dodano: Pon 12 Mar, 2012 19:07 ]
Dobra, widzę że atmosfera trochę się zmieniła i nie uzyskam oczekiwanego efektu (tzn. jakiegoś konkretu, że producent dopuszcza oleje klasy GL-5 i które konkretnie), więc postanowię przekazać informację że jeśli producent dopuści konkretne oleje klasy GL-5 to mogą być stosowane w skrzyniach synchronizowanych(info już było we wcześniejszych postach nawet moich lecz nie bezpośrednio). Jednakże ja takiej informacji oficjalnej nie uzyskałem, nie zdobyłem, nie znalazłem, ale za to starałem się uzyskać od osób, którzy użytkują swoje pojazdy z takimi olejami (od samego początku jak zapytałem). Jedynie stwierdzili, że producent dopuszcza, lecz jak wspomniałem wcześniej na jakiej podstawie? To tak jakby usłyszeć od Pana od sklepu motoryzacyjnego, że olej silnikowy firmy XXX jest lepszy od firmy YYY i bierz Pan ten.
Pozdrawiam <peace>


Ostatnio edytowano Pn 12 mar, 2012 19:09 przez Filipxl7, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Filipxl7 napisał(a):
Olej GL-4 zakres stosowania od lekkich do ciężkich (mieści się w zakresie intensywności)
Olej GL-5 stosowany w przekładniach z wyjątkiem synchronizowanych gdzie zalecany jest GL-4 (skrzynia główna jest synchronizowana przynajmniej w GV a o tym temat, nie wiem co ty masz)

Czyli wychodzi, że bardziej wskazanym teraz byłby GL-4
...
Ten tok rozumowania zostawię bez komentarza.

Zaczerpnięte z poradnika 4x4, który już gdzieś przytoczyłeś:

O jakosci oleju swiadczy jego klasa jakosciowa. Najbardziej rozpowszechniona klasyfikacja jest
klasyfikacja API składajaca sie z oznaczenia literowego GL i liczb od 1 do 5. Za podstawowa klase
przyjmuje sie najwy&iquest;sza GL-5, charakteryzujaca oleje posiadajace kompletny zestaw dodatków
uszlachetniajacych. W nowoczesnych pojazdach znajduja zastosowanie praktycznie oleje dwóch klas: GL-
5 i GL-4. Nale&iquest;y zaznaczyc, &iquest;e olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy
przypisane sa ró&iquest;nym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odpornosci na naciski
miedzyzebne posiadaja około dwukrotnie wieksza ilosc dodatków oznaczanych jako EP (Extreme
Pressure) w porównaniu z olejami GL-4.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 20:30 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Dziękuję uprzejmie za przypomnienie ale to już sam napisałem wcześniej dzisiaj nawet dwa razy. Kolejny przykład jak czytacie posty bez dokładnej analizy.

Cytuj:
Oleje GL-5 mają do 6,5% związków zmniejszających tarcie (GL-4 do 4%)


Piszesz jedno zapominasz o drugim. Tak jest na rękę. O co chodzi patrz wyżej.

A skoro brniemy dalej, to jak kolega marten zapytał czy olej orlena GL-5 będzie odpowiedni, kzaremba stwierdził że tak. A skoro marten nic nie pisał o jeździe w ciężkich warunkach więc skąd ta pewność że ten olej będzie odpowiedni skoro przytaczasz, kolejny raz już tutaj przedstawioną zależność, iż GL-5 byłby bardziej zalecany do większych obciążeń bo ma ....(już nie mam ochoty pisać po raz nty tego samego).


Ostatnio edytowano Pn 12 mar, 2012 21:09 przez Filipxl7, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 21:20 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Filipxl7 napisał(a):
A skoro brniemy dalej, to jak kolega marten zapytał czy olej orlena GL-5 będzie odpowiedni, kzaremba stwierdził że tak. A skoro marten nic nie pisał o jeździe w ciężkich warunkach więc skąd ta pewność że ten olej będzie odpowiedni


przeczytaj moje posty ze zrozumieniem a dowiesz się skąd moja opinia na ten rodzaj oleju :one:

[ Dodano: Pon 12 Mar, 2012 21:21 ]
dokładnie pierwszy post na tej stronie


Ostatnio edytowano Pn 12 mar, 2012 21:21 przez kzaremba2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 21:24 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Mój post z 18:23 -> dodane 19:07

Tak w skrócie: chodzi o o konkretny dowód. Bo to, że ja mam słonia w domu to też się nie chwalę. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 21:32 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5659
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ale co rozumiesz w tym momencie przez konkretny dowód??

dla mnie wystarczającym dowodem jest rozmowa z serwisem który się na tym zna, który mnie nie zawiódł mimo że dawaliśmy do nich samochody i potem były one sprawdzane czy aby na pewno wszystko się zgadza z fakturą. Po to podałem tel do gościa żeby każdy mógł się o tym przekonać. Czy dowodem dla Ciebie będzie zdanie gościa który robi Suzuki ponad 20 lat? Jeśli tak to zadzwoń do p. Półtoraka, Warszawa Chełmżyńska, obecnie ASO SSangYonga. Myśle że większość powie to samo, a morał będzie taki że nadają się oba rodzaje olejów, byleby były czasowo wymieniane a nie tak jak w niektórych instrukcjach obsługi napisane : niewymienne


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 12 mar, 2012 21:54 
Offline

Dołączył(a): N 17 paź, 2010 11:16
Posty: 67
Lokalizacja: małopolska
Model:: Grand Vitara I 2.0
Konkretny dowód - wspominałeś o serwisówce i dopuszczeniu przez producenta zapis. Tak jak napisałem w tamtym poście dla mnie to by było wystarczające. A co do tel. do Półtoraka nie wykonywałem tylko napisałem maila z niejasnością jaka tu powstała (a także różnicą między service manualem, a instrukcją obsługi) do service@suzuki.com.pl i otrzymałem co otrzymałem.

Taka formalność dlaczego nie dzwoniłem, a napisałem maila. Np. taka sytuacja z urzędem miasta/gminy: Pan X zapytał się słownie Pani urzędniczki Y bo miał wątpliwość co do ścięcia drzew, w skrócie nie było żadnych problemów. Pan X ściął drzewo, a później kara. Poszedł do urzędu wyjaśniając że rozmawiał z Y i nie było problemów. Pani Y zaprzeczyła żeby była taka rozmowa.
Jaki morał? Nie masz na papierze nie masz nic.
Odpowiednio: ktoś zaleje olejem niewłaściwym, zepsuje się, dlaczego nie było zalane zalecanym olejem.

Nadają się oba oleje (GL-5 i GL-4) do przekładni zawierające synchronizatory pod warunkiem, iż olej GL-5 jest dopuszczony przez producenta (ale konkretny typ). I właśnie po to chciałem uzyskać konkretny dowód, bo nie każdy GL-5 będzie odpowiedni, tylko ten co zdeklaruje producent. Tak jak pisałem w poście o którym wspomniałem co mi wytknąłeś brak zrozumienia.

Dlatego ja ze swojej strony starałem się przedstawić w miarę wszystkie materiały, które przemawiały za stosowaniem odpowiedniego oleju.

Jako ciekawostka:
Znalazłem ciekawy artykuł przedstawiający ogólnie różnice GL-4 i GL-5 http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

A co do niewymienianych olejów to też jako ciekawostkę mogę napisać wyczytaną na forum mercedesa, na którym piszą, iż w tylnym moście jest właśnie olej dożywotni, a w jakimś tam modelu (nie zapisałem linka) nie ma nawet magnesu na korku spustowym.


Ostatnio edytowano Pn 12 mar, 2012 22:25 przez Filipxl7, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 17:46 
Offline

Dołączył(a): Wt 11 maja, 2010 15:25
Posty: 100
Lokalizacja: radom
Model:: gv 2006 2.7 usa
witam czy ten olej Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4 bedzie dobry do skrzyni automatycznej w wersji USA ?
czy ten sam olej moge zastosowac do mostow i do dyferencjalu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .