Teraz jest Wt 11 gru, 2018 19:28

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N 21 sie, 2016 08:44 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
Witam.
Mam problem z gasnącym silnikiem.
Auto ma przejechane 155 tyś km., LPG BRC.

Luzy zaworowe sprawdzane przy 140 tyś km.

Sprawa wygląda tak, że na zimnym silniku auto po odpaleniu pracuje normalnie. Po przejechaniu kilkuset metrów, po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie. Jest problem, aby je odpalić (trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiem).
Na ciepłym silniku na biegu jałowym obroty nie zawsze, ale często falują w zakresie 600-800, a nawet 500-800. Na ciepłym nie gaśnie.

Pojechałem do mechanika, sprawdziłem kompresję - 13/13/13/13,5.

Silnik 2.0, 140KM.

Czy auto posiada regulator biegu jałowego (silnik krokowy)?

Co sugerujecie?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.


Ostatnio edytowano N 18 wrz, 2016 17:57 przez b77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 21 sie, 2016 09:05 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5668
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Czujnik położenia wałka rozrządu


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 23 sie, 2016 11:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 18 kwi, 2014 11:49
Posty: 117
Lokalizacja: prawie Sochaczew
Model:: GV I '05
Standard - wymiana świec kabli - kiedy były wymieniane? Dolot sprawdzić czy szczelny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 23 sie, 2016 20:59 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
grzech25 napisał(a):
Standard - wymiana świec kabli - kiedy były wymieniane? Dolot sprawdzić czy szczelny.


Dziś przeczyściliśmy przepustnicę. Była dość mocno zabrudzona. Na ciepłym pracuje jak dawniej. Jutro rano sprawdzę jak praca na zimnym - czy gaśnie...

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 18 wrz, 2016 15:21 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
I problem wrócił. Przez chwilę czułem lekką poprawę a dziś to samo. Odpaliłem auto przejechałem do skrzyżowania (około 1,4km), sprzęgło i.... zgasł...

Przepustnica wyczyszczona. Jak już wcześniej pisałem kompresja była ok.

Na biegu jałowym (rozgrzany) pracuje dobrze (zarówno na gazie jak i na PB).

Gdzie w GVII znajduje się czujnik temperatury?

Witki opadają :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 18 wrz, 2016 19:06 
Offline

Dołączył(a): Wt 05 sty, 2016 20:50
Posty: 18
Model:: Suzuki Gran Vitara II 2.0 automat
Wyżej kzaremba2 podał Ci odpowiedź, czujnik położenia wałka rozrządu !!! U mnie wymieniłem pół poprzedniego auta, objawy były identyczne, też zaczynałem od kabli, świec itp... szkoda kasy i czasu, winny był czujnik położenia wałka rozrządu. Kolega kzaremba2 ma rację, zresztą z tego co czytam forum, bardzo dobrze zna się na naszych autkach i chyba nie tylko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 18 wrz, 2016 19:51 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
Postaram się jutro sprawdzić - o ile mi się uda gdzieś dostać :)

Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 18 wrz, 2016 20:31 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5668
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
albo oryginał, nawet używany, albo w InterCarsie sobie zamów Jakoparts J5668001


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 18 wrz, 2016 21:24 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
Dzięki, zamawiam :)

Poinformuję o rezultacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 19 wrz, 2016 19:22 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
Mam jeszcze jedno pytanko - czy po czyszczeniu przepustnicy wystarczy odpiąć aku w celu zresetowania ustawień czy potrzebna jest ingerencja komputera w celu adaptacji?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 19 wrz, 2016 20:48 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5668
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Nic nie rób sama się zaadaptuje po kilku cyklach odpalenia


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 20 wrz, 2016 09:36 
Offline

Dołączył(a): Cz 16 cze, 2016 11:02
Posty: 14
Model:: Grand Vitara II 1.9ddis
Problem występuje na benzynie i na gazie? Może wtryskiwacze albo reduktor puszczają gaz? Nie znika Ci za dużo lpg?


Góra
Obrazek

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 20 wrz, 2016 11:19 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
Dzis bylo dobrze. Nie zgasł. Na zewnątrz rano było tylko 5 stopni. Problem występuje ona pb i na lpg. Jak tylko auto sie podgrzeje jest ok. Wtryskiwacze lpg sprawdzone. Jeden był padniety i został wymieniony ale problem pozostał.

Pali tyle samo ile palił wcześniej.

Sorki za brak znaków polskich ale pisze z telefonu.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 28 lis, 2016 23:59 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
I problem rozwiązany... wyregulowane zawory i Suzi znów sunie jak "ta lala" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 29 lis, 2016 08:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 18 kwi, 2014 11:49
Posty: 117
Lokalizacja: prawie Sochaczew
Model:: GV I '05
Ile km teraz Suzi ma najechane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 29 lis, 2016 21:12 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
grzech25 napisał(a):
Ile km teraz Suzi ma najechane?


161 kkm... z czego 70 kkm na LPG.

Jak robiłem skrzynię przy 140kkm mechanik twierdził, żę sprawdzał luzy, że są ok... ale teraz jak robiłem je w innym warsztacie mechanik powiedział, że to była fikcja :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 29 lis, 2016 21:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 18 kwi, 2014 11:49
Posty: 117
Lokalizacja: prawie Sochaczew
Model:: GV I '05
Tak myślałem:)
Skrzynię przy 140kkm? Czy GVII była wyprodukowana by przejechać 150-200kkm? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 29 lis, 2016 21:31 
Offline

Dołączył(a): Wt 20 paź, 2015 17:06
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Model:: GVII 2.0 140KM 16V
grzech25 napisał(a):
Tak myślałem:)
Skrzynię przy 140kkm? Czy GVII była wyprodukowana by przejechać 150-200kkm? ;)


Okazało się, że przy ok. 130kkM\m poleciała przesuwka 1 biegu. Po rozebraniu skrzyni prócz przesuwki do wymiany synchro 1 i 2 biegu i wszystkie łożyska. Pojechałem do SUZUKI i wycena wbiła mnie w posadzkę - za same części - (przesuwka, 2 synchro, 6 łożysk) - 2900 brutto.
Kupiłem z duszą na ramieniu skrzynię od GVII z 2007 roku, ale wszystko jest ok, działa, jeździ, nawet jedynka dobrze wchodzi ;)

Też się zdziwiłem... a nigdy tym autem (a mam je od 3 lat i od 74 kkm) nie jeździłem po jakichkolwiek ekstremalnych terenach... jedynie dojazd do pracy szutrówką... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .