Teraz jest So 21 lip, 2018 22:01

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt 21 paź, 2014 08:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Nie ma reguły, wszystko zależy od sposobu eksploatacji tego samochodu.
http://www.eurosamochody.pl/advert/list ... d=&zh__do=" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj jest kilka świeżo sprowadzonych samochodów ( kilka lat temu kupiliśmy u nich 3 jamniki ) i pewnie można coś wybrać, ponieważ jest to blisko nas, możemy uczestniczyć w takich oględzinach ( w odległości 500m jest stacja diagnostyczna )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 21 paź, 2014 08:18 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5633
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ciężko będzie zebrać opisywane awarię w jednym wątku, z tego co zdążyłem zaobserwować po tym co w tych autach robię to tak:

w dieslach:
- zawór egr ~ 100kkm (czyszczenie lub wymiana)
- turbina~ 150kkm
- uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni (wada fabryczna- robiłem ok 7-8 przypadków) przebieg różny
- rozrząd powinien być wymieniany co 75kkm i ja jestem zwolennikiem tej zasady

ogólnie:
-w autach jeżdżonych w terenie siadają łożyska kół, łożysko jest razem z piastą (również benzyna)
- zawieszenie przednie, dość często siadają łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora, wahacze przednie mają wymienne wszystkie części ale z reguły jest problem z dostępnością (szczególnie sworznie), łatwiej i drożej wymienić cały wahacz
- rolka od kompresora klimatyzacji- wada fabryczna- rolka pasuje od peugeota 1.4 HDI i kosztuje dużo mniej (50-70zł)
- dość często cieknie przez uszczelniacze półosi z przodu

-akumulator - ~6 lat

benzyna:
- wadliwe sondy lambda- przebieg różny
- rozrząd bezawaryjny jeżeli trzyma się odpowiedni poziom oleju w silniku

klocki hamulcowe starczają z reguły na ok.40kkm, tarcze dwa razy więcej, szczęki ok. 90-100kkm

Skrzynie bezawaryjne, warunkiem jest wymiana oleju w mostach jak i w skrzyni, ja zalecam co 30kkm


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 21 paź, 2014 19:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:48
Posty: 4332
Model:: GV II 1,9DDIS 2007
Posprzątałem :D

Wiele nie zostało :D

Wszystkich użytkowników proszę o wpisywanie wymian i przebiegu z informacją o silniku rodzaju nadwozia. Jeśli to była awaria też proszę o informacje. Ja i Kuba postaramy się to wszystko zebrać w jednym poście.

MarkuC, Twoje posty również przesunąłem, z jednego podstawowego względu: Twoje przygody z GV są jak dla mnie dość niezwykłe, a tu chodzi o średnią :)
Proszę już tutaj na temat czy słusznie czy nie, nie dyskutować. Zapraszam do wątku z OT :)


Góra
Pozdrawiam
Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 22 paź, 2014 13:51 
Offline

Dołączył(a): Wt 08 maja, 2012 19:05
Posty: 614
Lokalizacja: WPI
Model:: GVII 2.0B
@ Czoboki -skoro średnia, to i te gorsze wyniki ją budują (najwyżej wytniesz, by ją polepszyć;-) ):

1. Wymiana tarcz z przodu: ok 47kkm
2. Kolejna wymiana tarcz z przodu: ok 60 kkm
3. wymiana cylinderka hamulcowego: ok 65kkm - do dzisiaj tarcze ścierają się równiutko
4. wymiana wahacza prawego (luźny sworzeń) ok 57kkm
5. wymiana wahacza lewego (sworzeń, tuleje) i ponowna wymiana prawego (sworzeń prawdopodobnie uszkodzony podczas poprzedniej wymiany) - 68kkm
6. wymiany gum stabilizatora co mniej więcej 15kkm
7. wymiany łączników stabilizatora: ok 49 kkm i 54kkm - teraz przy 78kkm jakoś się trzymają
8. Wymiany uszczelniacza prawej, przedniej półosi: ok 60kkm, następnie ok 61kkm (wadliwa wymiana za pierwszym razem, porysowane gniazdo w którym leży uszczelniacz - dodatkowe uszczelnienie gniazdo-uszczelniacz chyba silikonem)
9. Wymiana uszczelniacza przedniego, tylnego wału napędowego - jakieś 58kkm - trzyma dobrze do dzisiaj
10. czyszczenie zaśniedziałych styków we wtyczkach elektrycznych - jakoś 58kkm - do dzisiaj nie ma problemów
11. wymiana szczęk hamulców tylnych - ok 65kkm (ich calkowite starcie spowodowało przeciążenie tarcz przednich - nie ma żadnej sygnalizacji)
12. terkocze coś w CD radia - ok 78kkm - rozbiorę i naprawię sam, albo przy wysokich kosztach - wymiana na coś innego

Uzupełnienie na prośbę mod'a: GVII 5d 2,0B + LPG, obecny przebieg ok 79kkm :-)


Ostatnio edytowano Cz 23 paź, 2014 08:17 przez MarekC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam,
MarekC

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 22 paź, 2014 14:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:48
Posty: 4332
Model:: GV II 1,9DDIS 2007
O i pięknie. Bardzo dziękuję i czekamy na wpisy innych koleżanek i kolegów. Proszę wpisywać wymiany nawet jeśli pokrywają się z tym co już jest napisane. SPróbujemy zrobić z tego taki informator co i kiedy czeka użytkownika Suzuki GV II :)

Ważne, proszę podawać rodzaj silnika i nadwozia, bo nie zawsze macie w profilu :)


Góra
Pozdrawiam
Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 22 paź, 2014 16:29 
Offline
Komisja Rewizyjna

Dołączył(a): N 20 lis, 2011 15:28
Posty: 298
Lokalizacja: Ciechanów
Model:: Vitara 1,6 cabrio 3d i GV 2,4
wymiana gum stabilizatora po 33 kkm.
klocki tył 33 kkm gv 2,4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 22 paź, 2014 19:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 05 sty, 2013 16:47
Posty: 513
Lokalizacja: Kolbudy k. Gdańska
Model:: Była :( Grand Vitara II 2.0 B J20A
Gumy stabilizatora 150000 km, auto na drogach od lutego 2007, u mnie styczeń 2013
żarówki przednie średnio co pół roku, góra rok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 23 paź, 2014 20:24 
Offline

Dołączył(a): So 29 gru, 2012 11:53
Posty: 129
Lokalizacja: Zielona Góra
Model:: GVI 2005 + GVII 2006
Około 130k km. GVII 2.0i

Rozszczelniła się chłodnica wody, od roku widziałem, że delikatnie kapie. Spawanie 250 zł. Kupiłem zamiennik Thermoteca za 320 zł.
Przy okazji wymieniam chłodnice klimy, bo 1/3 lameli została wybita przez kamienie. Na dolnej kratce, od wewnątrz zamontowałem siatkę aby ograniczyć dostęp kamieni.
Plus osuszacz, odgrzybianie i nabicie ponowne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 24 paź, 2014 06:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 05 sty, 2013 16:47
Posty: 513
Lokalizacja: Kolbudy k. Gdańska
Model:: Była :( Grand Vitara II 2.0 B J20A
Chłodnica klimatyzacji 140000 po 7,5 roku uzyty, akumulator przy przebiegu 125000 czyli po 6 latach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 24 paź, 2014 08:13 
Offline

Dołączył(a): Wt 08 maja, 2012 19:05
Posty: 614
Lokalizacja: WPI
Model:: GVII 2.0B
akumulator po 63kkm, 6 latach
ok 61kkm - wymiana dwóch piast (łożyska rzęziły niemiłosiernie).


Góra
Pozdrawiam,
MarekC

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 25 paź, 2014 16:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 08 kwi, 2012 10:21
Posty: 93
Lokalizacja: Kujawsko/Pom.
Model:: GV 1.9DDiS
Na Liczniku 190 000 km.
Aku po 4 latach zdechło - wina ASO za mocno dokręcona obejma zdeformowała aku.
Gumy stabilizatora 2 razy
Uszczelniacz przedniego mostu prawa półoś i od strony wału napędowego
Turbo 85 000 km.
Czyszczenie EGR i śmiga
Wymiana czujnika temperatury powietrza doładowania
190 000 km . Wymiana amortyzatorów tylnych i rozrusznika ( rozleciał się Bendix VALEO made by Poland )


Góra
GV 1.9 DDiS

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 27 paź, 2014 14:56 
Offline

Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 08:31
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Model:: GV 2,0 2006 + BRC Sequent 24
Przy 125 tys. km - chłodnica klimatyzacji i wody do wymiany
Przy 130 tys. km - klocki przód + tarcze przód.


Góra
* Grand Vitara 2,0 2006 + BRC Sequent 24

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 27 paź, 2014 17:00 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5633
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
chłodnica wody- rozszczelnienie
o przebieg proszę pytać Rennesa, z tego co kojarzę nie wytrzymała 120kkm.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 27 paź, 2014 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 23 paź, 2010 16:23
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław
Model:: GVII 2,4 '10 & Vitara 1,6 '90
Przejechałem GV II 2,4 50k. Na gwarancji po ok. 30 k wymieniono mi amortyzatory z tyłu (pocił się jeden ale wymienili oba) i napinacz paska?, łańcucha? w ramach akcji serwisowej. Teraz od roku jeździ nią żona i nic się nie dzieje.
Teren widziała, ale błoto i woda tylko do progów :). Dwukrotnie prostowałem stalowe osłony podwozia Sheriff. Za drugim razem wyrwałem nawet tylne mocowanie osłony reduktora i pierwszego tłumika z mocowań w budzie. Mimo dość obcesowego użytkowania nie występowały przypadłości opisywane przez MarkaC. Zobaczymy co będzie dalej ...

Pozdrawiam
Marek


Góra
Pozdrawiam
Marek
Vitara 1,6 1990, GV II 2,4 2010, Pajero Sport 2,5 2013

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 paź, 2014 08:22 
Offline

Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 08:31
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Model:: GV 2,0 2006 + BRC Sequent 24
Jeszcze zauważyłem jakieś rozszczelnienie przy wale od strony skrzyni biegów, poci się.
Muszę podjechać na podnośnik.


Góra
* Grand Vitara 2,0 2006 + BRC Sequent 24

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 29 paź, 2014 11:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:48
Posty: 4332
Model:: GV II 1,9DDIS 2007
tomko napisał(a):
Jeszcze zauważyłem jakieś rozszczelnienie przy wale od strony skrzyni biegów, poci się.
Muszę podjechać na podnośnik.

Przebieg?


Góra
Pozdrawiam
Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 29 paź, 2014 12:31 
Offline

Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 08:31
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Model:: GV 2,0 2006 + BRC Sequent 24
135 tys.km.

Jutro jadę sprawdzić co to jest.


Góra
* Grand Vitara 2,0 2006 + BRC Sequent 24

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 29 paź, 2014 16:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:48
Posty: 4332
Model:: GV II 1,9DDIS 2007
Pewnie uszczelniacz ;)


Góra
Pozdrawiam
Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 30 paź, 2014 14:11 
Offline

Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 08:31
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Model:: GV 2,0 2006 + BRC Sequent 24
Dokładnie uszczelniacz w mechanizmie różnicowym. Parę stówek pęknie za naprawę.


Góra
* Grand Vitara 2,0 2006 + BRC Sequent 24

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 30 paź, 2014 14:39 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5633
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
tomko napisał(a):
Dokładnie uszczelniacz w mechanizmie różnicowym. Parę stówek pęknie za naprawę.


bez przesady, uszczelniacz 20zł, naprawa ok 100 :)


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 30 paź, 2014 14:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:48
Posty: 4332
Model:: GV II 1,9DDIS 2007
I koniec dyskusji o uszczelniaczu proszę. Resztę jakby co ustalajcie na PW :)


Góra
Pozdrawiam
Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 02 lis, 2014 10:08 
Offline

Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 08:31
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Model:: GV 2,0 2006 + BRC Sequent 24
Aktualizacja: poszedł simering w skrzynce redukcyjnej, więc na pewno nie około 100zł ;)
Przebieg 135 000


Góra
* Grand Vitara 2,0 2006 + BRC Sequent 24

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 02 lis, 2014 10:42 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5633
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
przód czy tył?


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 02 lis, 2014 14:21 
Offline

Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 08:31
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Model:: GV 2,0 2006 + BRC Sequent 24
Przód, wyciek tuż nad belką zabezpieczającą.

Z tego co wiem skrzynka rozdzielcza jest jedna w tym aucie, podobno należy wymontować skrzynię biegów by tam się dostać.


Ostatnio edytowano Pn 03 lis, 2014 10:06 przez tomko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
* Grand Vitara 2,0 2006 + BRC Sequent 24

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 02 lis, 2014 14:33 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5633
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
no to tylko do zdjęcia wał i flansza z reduktora, półtorej godziny roboty max


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 03 lis, 2014 13:56 
Offline

Dołączył(a): Wt 08 maja, 2012 19:05
Posty: 614
Lokalizacja: WPI
Model:: GVII 2.0B
przypomniałem sobie - ok 61kkm wymiana manszety wewnętrznej, prawej, przedniej półosi. Musiałem gdzież rozerwać.
Kuba ja podklejał, ale wytrzymało kilka kkm i bryzgało smarem.

manszeta wewnętrzna - podobno tylko oryginał, bo ma jakiś grzybki czy inne wypustki stabilizujące ją na przegubie. Zewnętrzne można spokojnie dobrać z zamienników.


Góra
Pozdrawiam,
MarekC

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .