Teraz jest Wt 11 gru, 2018 19:32

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 22 mar, 2012 13:50 
Offline

Dołączył(a): Pn 14 lip, 2008 17:59
Posty: 113
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: GV 1,9DDiS 3D 2008
wraz z zaplonym "zygzakiem" pojawił sie błąd opisywany jako:

p2002 wydajność pułapki pyłów poniżej wypaganej wartości $7A

p2002 Diesel Partivulate filter Efficiency Below Threshold Bank 1


Czy ktos wie czego dotyczy ?


Góra
maciek
GV 1,9 DDiS 3D 2008

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 22 mar, 2012 19:23 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
Chodzi o zapchany filtr powietrza? Za dużo syfu się zgromadziło i ostrzega że nadmiar może być puszczany do układu zasilania [-> sprężarka -> cylindry]?


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 22 mar, 2012 19:24 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5668
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
sprawdzę ale dopiero jutro bo dziś nie mam dostępu do programu. Poszukam jeszcze może coś w serwisówce bedzie

[ Dodano: Czw 22 Mar, 2012 19:32 ]
jest to dokładnie ,,NIEDROŻNOŚĆ FILTRA CZĄSTECZEK STAŁYCH". Optymistycznie wygląda to tak że musisz sobie zrobić wycieczkę za miasto i go wypalić.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 23 mar, 2012 09:25 
Offline

Dołączył(a): Pn 14 lip, 2008 17:59
Posty: 113
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: GV 1,9DDiS 3D 2008
kzaremba2 napisał(a):
sprawdzę ale dopiero jutro bo dziś nie mam dostępu do programu. Poszukam jeszcze może coś w serwisówce bedzie

[ Dodano: Czw 22 Mar, 2012 19:32 ]
jest to dokładnie ,,NIEDROŻNOŚĆ FILTRA CZĄSTECZEK STAŁYCH". Optymistycznie wygląda to tak że musisz sobie zrobić wycieczkę za miasto i go wypalić.


gdyby to był filtr czastek stałych to powinna zapalić sie inna lampka ( ta z kropkami ) a zapala sie "zygzak" - tak myślę :-) ....... a może to EGR czyli system recyrkulacji spalin ??
ktos wymieniał zawór EGR ? gdzie to sie miesci w silniku ?


Ostatnio edytowano Pt 23 mar, 2012 09:30 przez marathon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
maciek
GV 1,9 DDiS 3D 2008

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 23 mar, 2012 09:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 21:48
Posty: 429
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:: Grand Vitara 1,9 DDiS 2007
Mnie zapalił się raz filtr (kropki) + zygzak i niestety filtr był zapchany. Konsekwencją było ograniczenie mapy zapłonu do poziomu awaryjnego i jazda do maks. 3000 obr/min. Pomogło dopiero przepalenie w serwisie. Żadne inne (jazda na trasie) przepalanie nie pomagało.

Od przepalenia w serwisie jest OK.

Powodem było częste prowadzanie auta z miejsce na miejsce (garaż, podjazd, przed płotem) kiedy byłem w delegacji. Wg mnie gaszenie silnika bez nagrzania go to masakra dla filtra - pewnie wszystko się osadza i zostaje w środku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 23 mar, 2012 14:48 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5668
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
niestety to zapchany filtr :niewiem:


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 23 mar, 2012 17:32 
Offline

Dołączył(a): Pn 14 lip, 2008 17:59
Posty: 113
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: GV 1,9DDiS 3D 2008
Tomek napisał(a):
Mnie zapalił się raz filtr (kropki) + zygzak i niestety filtr był zapchany. Konsekwencją było ograniczenie mapy zapłonu do poziomu awaryjnego i jazda do maks. 3000 obr/min. Pomogło dopiero przepalenie w serwisie. Żadne inne (jazda na trasie) przepalanie nie pomagało.

Od przepalenia w serwisie jest OK.

Powodem było częste prowadzanie auta z miejsce na miejsce (garaż, podjazd, przed płotem) kiedy byłem w delegacji. Wg mnie gaszenie silnika bez nagrzania go to masakra dla filtra - pewnie wszystko się osadza i zostaje w środku.


czy rożni sie przepalanie w serwisie od normalnego "na trasie " ?


Góra
maciek
GV 1,9 DDiS 3D 2008

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 24 mar, 2012 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 25 kwi, 2009 18:55
Posty: 272
Lokalizacja: Żyrardów
Model:: Grand Vitary 2006 1.9ddis Samurai 96'
A może po prostu przegniły Ci gumowe rurki sprawdzające ciśnienie przed i za DPF. Bo ja miałem taki błąd i po wymianie tej rurki problem ustał.


Góra
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!

images/photos/57cda4614f1f0a88dc7ba.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 26 mar, 2012 12:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 21:48
Posty: 429
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:: Grand Vitara 1,9 DDiS 2007
marathon napisał(a):
czy rożni sie przepalanie w serwisie od normalnego "na trasie " ?


wygląda to tak, że auto jest podłączone do komputera, silnik pracuje. Diagnosta odpala program przepalania w egzaminerze, który ma za zadanie dopalić pozostałości w filtrze sterując odpowiednio pracą silnika. Później kasowanie błędów. Całość trwa ok. 30 / 40 minut i już. Koszt to ok. 150 zł o ile dobrze pamiętam ?

Jak masz ELM327 to możesz sam pokusić się o zrobienie całej procedury ... zaznaczam, że będzie potrzebne odpowiednie oprogramowanie.


Ostatnio edytowano Pn 26 mar, 2012 12:13 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 26 mar, 2012 20:32 
Offline

Dołączył(a): Pn 14 lip, 2008 17:59
Posty: 113
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: GV 1,9DDiS 3D 2008
Tomek napisał(a):
marathon napisał(a):
czy rożni sie przepalanie w serwisie od normalnego "na trasie " ?


wygląda to tak, że auto jest podłączone do komputera, silnik pracuje. Diagnosta odpala program przepalania w egzaminerze, który ma za zadanie dopalić pozostałości w filtrze sterując odpowiednio pracą silnika. Później kasowanie błędów. Całość trwa ok. 30 / 40 minut i już. Koszt to ok. 150 zł o ile dobrze pamiętam ?

Jak masz ELM327 to możesz sam pokusić się o zrobienie całej procedury ... zaznaczam, że będzie potrzebne odpowiednie oprogramowanie.


ELM327 mam - znasz nazwę oprogramowania może ? :-)


Góra
maciek
GV 1,9 DDiS 3D 2008

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 04 kwi, 2012 13:37 
Offline

Dołączył(a): So 20 sie, 2011 17:52
Posty: 4
Lokalizacja: FUTOMA
Model:: GRAND VITARA
Witam ostatnio Pan z serwisu w Rzeszowie powiedział tak jeśli świeci DPF i nie ma trybu awaryjnego to dopalanie samemu ( jazda ze stałą prędkością przez określony czas ) , jeśli jest tryb awaryjny wtedy serwis i o ile dobrze pamiętam koszt to 200-300 zł plus wymiana oleju i filtra w silniku ( ja dopaliłem sam pomogło ) . Pozdrawiam Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 02 cze, 2012 19:57 
Offline

Dołączył(a): Pn 14 lip, 2008 17:59
Posty: 113
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:: GV 1,9DDiS 3D 2008
żadne dopalanie DPFu nie pomagało -
usterka okazała sie bardzo prozaiczna a usunięcie banalne :-)

gryzoń jakowyś przegryzł jeden z dwu gumowych przewodów łączących DPF z czujnikiem ( chyba EGR ) przez co elektronika wariowała

w sewisie koszt zakupu owego gumowego przewodu to prawie 200 pln ( suzuki part nr 18591-67J01-000 ) + wymiana ok 200 pln.

najpierw wycieczka do sklepu zakup 50 cm przewodu gumowego z przeplotem w środku, fi 8 ( 5,00 pln ) + 2 szt zacisków ( 4,00 pln ) = 9 pln
wymiana = 0,00 pln

naprawa:
- odkręcić klemy i listwę utrzymującą akumulator
- wyjąc akumulator
- okręcić podstawę metalową akumulatora
- przewody znajdują sie po prawej stronie poniżej akumulatora w otulinie z plecionki
- usunąć stare ( uwaga na gorącą osłonę silnika ! )
- założyć nowe

czas pracy: 30 min
koszt całkowity: 9 pln
satysfakcja + oszczędność bezcenne .......za wszystko inne zapłacisz karta Visa :-)


ps. kzaremba2,moziembl dziękuję pomoc !

admin proszę tu podpiąc temat: viewtopic.php?t=11015 a tamten zamknąć bo to to samo


Góra
maciek
GV 1,9 DDiS 3D 2008

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 sie, 2014 19:57 
Offline

Dołączył(a): N 01 gru, 2013 15:26
Posty: 70
Model:: GVII 1,9DDiS
może komuś sie przyda.
Podczas jazdy , po kilku kilometrach zapalał mi sie "zygzak". Po paru dniach do "zygzaka" dołaczyła lampka ze znaczkiem silnika. Poza palacymi sie lampkami silnik pracował normalnie. Podłaczenie pod komputer wykazało błąd P2002. Winnym okazał sie dziurawy jeden z węzyków biegnacych od DPF do jakiegoś tam czujnika. Po wymianie problem zniknął.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .