08.08.2011
Ocena: 10/10
Koszty:
- filtr oleju: 45,26
- olej (Shell Helix Ultra AV-L 5W-30), z beczki, 4 litry: 276,20
- robocizna: 158,60
Cel wizyty: przegląd po 1000 km, poprawka zamocowania progów bocznych
Ten przegląd to w sumie tylko wymiana oleju z filtrem, więc trudno byłoby coś zrobić źle w tym zakresie. Co do progów, to zamontowano je w salonie przed odbiorem auta, ale zauważyłem, że tył jest zamocowany nieco wyżej niż przód - przy okazji tego przeglądu zostało to poprawione. Myjnia w cenie przeglądu, trudno z niej zrezygnować (trzeba się bardzo stanowczo upierać żeby auta nie myto).
09.09.2011
Ocena: 6/10
Koszty:
- stacja multimedialna Kenwood: 4443,44
- adapter do iPod-a: 220,00
- konsola środkowa do wersji bez fabrycznego radia: 177,31
- robocizna: 517,74
Cel wizyty: wymiana radia fabrycznego na stację multimedialną Kenwood
Umówiony byłem na 09.09.2011. Właściwie było "prawie OK", z kilkoma wpadkami (chociaż w serwisie jeszcze przed montażem uprzedzano, że w tym aucie takie radio będą montować po raz pierwszy, więc sami się będą uczyć, to nie wszystko da się tak wytłumaczyć):
1. nie podłączono prawidłowo kabla do iPod-a (podłączono jeden z dwóch kabli),
2. nie podłączono sygnału z hamulca ręcznego do odtwarzacza DVD (odtwarzacz nie wyświetlał obrazu, cały czas na ekranie była informacja, żeby zaciągnąć hamulec ręczny),
3. brakowało instrukcji obsługi do radia,
4. nie zamówiono konsoli środkowej od wersji bez radia (fabryczna konsola pod fabryczne radio ma niestandardowy otwór) - uprzedzałem, że ta co jest nie będzie pasować, o tym że jej nie zamówiono okazało się w trakcie montażu,
5. mechanik montujący radio w trakcie pracy trzymał nogi na progu i uszkodził nakładkę progową.
Punkty 1, 2 da się wytłumaczyć brakiem doświadczenia, 3 to wina dystrybutora Kenwood, który dostarczył radio bez instrukcji. 4 i 5 to ewidentne zaniedbanie ze strony serwisu.
Jako że był to piątek, to na poprawki zaproszono mnie na poniedziałek, 12.09. Problemy z punktów 1 i 2 poprawiono, instrukcja i konsola dotarły DHL-em ok. 9 rano w poniedziałek więc można było dokończyć montaż, o pkt. 5 już mi się nie chciało kłócić - kupiłem sobie nową listwę i wymieniłem ją na parkingu.
23.09.2011
Ocena: 8,5/10
Koszty:
- klej do szyby: 28,79
- uszczelka szyby czołowej: 296,91
- zestaw do klejenia szyby: 75,00
- szyba czołowa: 1342,07
- robocizna (wymiana szyby): 633,66
- akcesoryjny próg tylny: 944,27
- montaż progu tylnego: 79,30
Cel wizyty: wymiana szyby czołowej + montaż tylnego progu z katalogu akcesoriów
Szyba pękła od uderzenia - wyglądało to na szybko lecący kamień ew. trafienie z wiatrówki, trudno określić. Zadzwoniłem do serwisu z pytaniem o koszty - w serwisie zaoferowali przejęcie formalności związanych z ubezpieczeniem, gdybym chciał to zgłosić jako szkodę, podano mi również cenę. Po informacji, że raczej będę płacił sam, udzielono mi rabatu w wysokości ok. 30%. Na plus jest to, że wszystko dało się załatwić przez telefon, do serwisu przyjechałem gdy mięli już szybę i wszystko co potrzebne do jej wymiany. Przy składaniu auta po wymianie szyby nieprawidłowo zamontowano ramiona wycieraczek - musiałem to sam poprawić.
18.10.2011
Ocena: 0/10
Koszty: brak
Problemy z uruchamianiem auta
Auto uruchomiło się po dłuuugim kręceniu rozrusznikiem - zgłosiłem problem telefonicznie, dostałem informację, że serwis może się tym zająć, tylko ...nie teraz, bo
jedyny mechanik złożył wypowiedzenie i nie ma kto tego zrobić.

Z problemem udałem się do innego ASO.
26.11.2011
Ocena: 9,5/10
Koszty: brak
Cel wizyty: Wymiana poszycia oparcia fotela kierowcy
Auto, miało fabrycznie uszkodzone poszycie fotela kierowcy (wyglądało na pomazane klejem w okolicy jednego ze szwów, defekt głównie estetyczny) - zgłosiłem to w chwilę po odbiorze, ale był bardzo duży kłopot z namierzeniem identycznej tapicerki (serwis tapicerkę otrzymywał kilka razy, coraz to inne wzory, ale żaden nie zgadzał się z tym, co miałem w aucie - w końcy przy okazji jednej z wizyt w ASO obfotografowano wnętrze mojego auta i to chyba pomogło. Serwis zdążył już zatrudnić nowego mechanika - fotel wyjęto, wymieniono tapicerkę, zamontowano fotel w aucie. Szkód nie było, całość trwała ok.40 minut, trudno mieć jakiekolwiek uwagi do jakości samej naprawy. Przy wyciąganiu fotela niepotrzebne odłączono akumulator, musiałem potem od nowa zaprogramować stacje radiowe, za to odjąłem 0,5 punktu.
14.01.2012
Ocena: 10/10
Koszty:
- filtr oleju: 39,82
- olej (Shell Helix Ultra AV-L 5W-30), z beczki, 4 litry: 262,20
- robocizna: 226,01
Cel wizyty: Przegląd po 15 kkm
Usterek żadnych nie zgłaszałem, więc wykonano przegląd zgodnie z harmonogramem (wydrukowany harmonogram z zakresem czynności dla poszczególnych przeglądów dostałem do ręki, mimo że identyczny jest w instrukcji

). Sugerowałem wymianę oleju w skrzynce rozdzielczej i w mostach - serwis stwierdził, że nie ma takiej potrzeby, sprawdzono poziom oleju przekładniowego i to, że jest czysty (zostałem zaproszony pod auto, żeby samemu to zweryfikować). Jak przy każdym przeglądzie trzeba bardzo stanowczo odmawiać, jeśli nie chce się by auto umyto.