Teraz jest Cz 24 paź, 2019 06:20

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So 16 lut, 2013 12:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Szukałem podobnego wątku na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na temat który mnie dręczy.
Zamierzam zamontować światła do jazdy dziennej w moim Swifcie w miejsce przeznaczonym oryginalnie na halogeny (otwór okrągły 90mm), ale nie chce montować Ledów, bo nie pasują stylistycznie do samochodu z designem z lat 90 i nie chce aby wyglądały jak AgroTunning, a poza tym ciężko znaleźć dobre ledy, w sklepach internetowych roi się od podróbek.
Więc postanowiłem poszukać coś ze zwykłą żarówką.
Udało mi się znaleźć jedynie dwa modele:
1. Hella:
Obrazek
Fajna lampa, z homologacją, powinna pasować :)

2. Wesem

LINK DO STRONY PRODUCENTA

LINK YOUTUBE Z ZAMONTOWANYMI W MK4

Wymiary ok, cena jeszcze lepsza, ale nie jestem pewny atestów (napisałem na ten temat do producenta)

Poza tymi dwoma pozycjami, nic konkretnego nie znalazłem, może macie jakieś propozycje alternatywne?
Co o tym myślicie?
Montował ktoś w swoim swifcie światła do jazdy dziennej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 16 lut, 2013 13:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Cytuj:
Wymiary ok, cena jeszcze lepsza, ale nie jestem pewny atestów (napisałem na ten temat do producenta)

Przecież producent zamieszcza na karcie produktu nr. homologacji
Wszystkie produkty z Wieliczki ją posiadają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 16 lut, 2013 15:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
mrquad napisał(a):
Cytuj:
Wymiary ok, cena jeszcze lepsza, ale nie jestem pewny atestów (napisałem na ten temat do producenta)

Przecież producent zamieszcza na karcie produktu nr. homologacji
Wszystkie produkty z Wieliczki ją posiadają.


Chodzi mi o to czy posiadają konkretną homologacje dotyczącą użytkowania jako światła do jazdy dziennej "DRL".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 17 lut, 2013 20:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 10 lut, 2010 23:41
Posty: 1225
Lokalizacja: Łódź
Model:: KIA CLARUS 1.8 POLIFT
mi się podobają ale do baleno nie podejdą


Góra
Klub Suzuki Polska / Hyundai Klub Polska

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 17 lut, 2013 23:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Zamówiłem Hella, dam znać jak zamontuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 20:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Dzisiaj dotarły do mnie światła.
Zamontowałem je (niestety nie pasują do otworów seryjnych na halogeny, zamontowałem przed zaślepkami, mocując do góry zderzaka), przeprowadziłem instalację elektryczną, lecz mam problem, bo światła nie zapalają się po zapłonie… Nie jest to wina samych świateł gdyż działają gdy dotknę przewodem plusowym do plusa akumulatora, więc coś mam źle podpięte, instalacja jest prosta a jednak…


Schemat instalacji świateł do jazdy dziennej:
Obrazek

- Przewód (30) podpiąłem bezpośrednio do plusa akumulatora
- Przewody (87) do przekaźnika w gniazda (87)
- Przewód (85) podpiąłem do przewodu od bezpiecznika nr.2 ze skrzynki w samochodzie (bezpiecznik grupowy 60A- światła)
- Przewód (86) podpiąłem do przewodu od bezpiecznika nr.3 ze skrzynki w samochodzie (bezpiecznik grupowy 60A- zapłon), podpinałem również pod przewód bezpiecznika nr. 9 (bezpiecznik układu elektronicznego sterowania wtryskiem paliwa 20A), podpinałem pod ten przewód, bo po uruchomieniu samochodu pojawiało się napięcie.

Schemat bezpieczników:
Obrazek

Jak myślicie, co jest nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 21:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)


Ostatnio edytowano Śr 20 lut, 2013 21:30 przez Erde, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Erde napisał(a):
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)

Masa jest podpięta do ramy w wyczyszczone miejsce i dobrze zwiera i działa, bo jak dotknę przewodem (87) do + akumulatora to światła świecą.
(15) na moim schemacie oznacza plus od zapłonu (tak wyczytałem na internecie i kiedyś już zakładałem taką instalację i wiem że takie połączenie jest niezbędne) czyli miejsce, gdzie pojawia się napięcie, gdy odpalimy samochód.

Przed chwilą byłem jeszcze raz w garażu i mierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników i trochę dziwi mnie fakt że we wszystkich jest napięcie przy wyłączonym i wyjętym kluczyku, co prawda parę Volt mniej niż przy uruchomionym podzespole (np. gniazdo bezpiecznika świateł ma 10V przy wyłączonych światłach i 14V przy włączonych), czy to normalne? Może muszę poszukać podpięcia w innym miejscu, bo to napięcie komplikuje sprawę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 22:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)

Masa jest podpięta do ramy w wyczyszczone miejsce i dobrze zwiera i działa, bo jak dotknę przewodem (87) do + akumulatora to światła świecą.
(15) na moim schemacie oznacza plus od zapłonu (tak wyczytałem na internecie i kiedyś już zakładałem taką instalację i wiem że takie połączenie jest niezbędne) czyli miejsce, gdzie pojawia się napięcie, gdy odpalimy samochód.

Przed chwilą byłem jeszcze raz w garażu i mierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników i trochę dziwi mnie fakt że we wszystkich jest napięcie przy wyłączonym i wyjętym kluczyku, co prawda parę Volt mniej niż przy uruchomionym podzespole (np. gniazdo bezpiecznika świateł ma 10V przy wyłączonych światłach i 14V przy włączonych), czy to normalne? Może muszę poszukać podpięcia w innym miejscu, bo to napięcie komplikuje sprawę?


A jak włączysz światła normalne to wtedy zapalają Ci się te do jazdy dziennej? :)


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 22:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)

Masa jest podpięta do ramy w wyczyszczone miejsce i dobrze zwiera i działa, bo jak dotknę przewodem (87) do + akumulatora to światła świecą.
(15) na moim schemacie oznacza plus od zapłonu (tak wyczytałem na internecie i kiedyś już zakładałem taką instalację i wiem że takie połączenie jest niezbędne) czyli miejsce, gdzie pojawia się napięcie, gdy odpalimy samochód.

Przed chwilą byłem jeszcze raz w garażu i mierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników i trochę dziwi mnie fakt że we wszystkich jest napięcie przy wyłączonym i wyjętym kluczyku, co prawda parę Volt mniej niż przy uruchomionym podzespole (np. gniazdo bezpiecznika świateł ma 10V przy wyłączonych światłach i 14V przy włączonych), czy to normalne? Może muszę poszukać podpięcia w innym miejscu, bo to napięcie komplikuje sprawę?


A jak włączysz światła normalne to wtedy zapalają Ci się te do jazdy dziennej? :)


Aktualnie w ogóle się nie zapalają. Chyba że ręcznie dotykając kablem klemy :)
A według instalacji i homologacji to powinny się zaświecać wraz z zapłonem silnika i wyłączać przy włączeniu innych świateł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 22:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)

Masa jest podpięta do ramy w wyczyszczone miejsce i dobrze zwiera i działa, bo jak dotknę przewodem (87) do + akumulatora to światła świecą.
(15) na moim schemacie oznacza plus od zapłonu (tak wyczytałem na internecie i kiedyś już zakładałem taką instalację i wiem że takie połączenie jest niezbędne) czyli miejsce, gdzie pojawia się napięcie, gdy odpalimy samochód.

Przed chwilą byłem jeszcze raz w garażu i mierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników i trochę dziwi mnie fakt że we wszystkich jest napięcie przy wyłączonym i wyjętym kluczyku, co prawda parę Volt mniej niż przy uruchomionym podzespole (np. gniazdo bezpiecznika świateł ma 10V przy wyłączonych światłach i 14V przy włączonych), czy to normalne? Może muszę poszukać podpięcia w innym miejscu, bo to napięcie komplikuje sprawę?


A jak włączysz światła normalne to wtedy zapalają Ci się te do jazdy dziennej? :)


Aktualnie w ogóle się nie zapalają. Chyba że ręcznie dotykając kablem klemy :)
A według instalacji i homologacji to powinny się zaświecać wraz z zapłonem silnika i wyłączać przy włączeniu innych świateł.


Ten przewód od innych świateł (mijania, postojowych itp) ma działać jako sterowanie i jeśli pojawia się na nim napięcie to otwiera obwód w przekaźniku i napięcie z aku nie poleci na światła dzienne. Skoro tam masz 10V to zapewne dlatego Ci nie działa. Swift ma to do siebie, że na światłach stale jest + a są sterowane masą. Większość samochodów na rynku ma odwrotnie i wtedy ten schemat ma sens (dopiero po włączeniu świateł się na przewodzie pojawia napięcie). Poszukaj przewodu na którym normalnie jest 0V a dopiero po włączeniu świateł pojawi się coś koło 12V. Może jakiś od podświetlenia zegarów albo tablicy rej. itp - sprawdź miernikiem i takiego użyj ;) Powinieneś znaleźć taki bez problemu na wiązce wychodzącej z przełącznika zespolonego pod kierownicą ("pająka"), ew. któryś z wiązki lecącej do zegarów.


Ostatnio edytowano Śr 20 lut, 2013 22:52 przez Erde, łącznie edytowano 5 razy

Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 22:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)

Masa jest podpięta do ramy w wyczyszczone miejsce i dobrze zwiera i działa, bo jak dotknę przewodem (87) do + akumulatora to światła świecą.
(15) na moim schemacie oznacza plus od zapłonu (tak wyczytałem na internecie i kiedyś już zakładałem taką instalację i wiem że takie połączenie jest niezbędne) czyli miejsce, gdzie pojawia się napięcie, gdy odpalimy samochód.

Przed chwilą byłem jeszcze raz w garażu i mierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników i trochę dziwi mnie fakt że we wszystkich jest napięcie przy wyłączonym i wyjętym kluczyku, co prawda parę Volt mniej niż przy uruchomionym podzespole (np. gniazdo bezpiecznika świateł ma 10V przy wyłączonych światłach i 14V przy włączonych), czy to normalne? Może muszę poszukać podpięcia w innym miejscu, bo to napięcie komplikuje sprawę?


A jak włączysz światła normalne to wtedy zapalają Ci się te do jazdy dziennej? :)


Aktualnie w ogóle się nie zapalają. Chyba że ręcznie dotykając kablem klemy :)
A według instalacji i homologacji to powinny się zaświecać wraz z zapłonem silnika i wyłączać przy włączeniu innych świateł.


Ten przewód od innych świateł (mijania, postojowych itp) ma działać jako sterowanie i jeśli pojawia się na nim napięcie to otwiera obwód w przekaźniku i napięcie z aku nie poleci na światła dzienne. Skoro tam masz 10V to zapewne dlatego Ci nie działa. Swift ma to do siebie, że na światłach stale jest + a są sterowane masą. Większość samochodów na rynku ma odwrotnie i wtedy ten schemat ma sens (dopiero po włączeniu świateł się na przewodzie pojawia napięcie). Poszukaj przewodu na którym normalnie jest 0V a dopiero po włączeniu świateł pojawi się coś koło 12V. Może jakiś od podświetlenia zegarów albo tablicy rej. itp - sprawdź miernikiem i takiego użyj ;) Powinieneś znaleźć taki bez problemu na wiązce wychodzącej z przełącznika zespolonego pod kierownicą ("pająka"), ew. któryś z wiązki lecącej do zegarów.


Słuszna uwaga, dzięki.
Myślałem aby podpiąć się do przewodu od postojówki, powinna mieć 0V jeśli nie działa i 12V gdy jest włączona, a postojówka chyba się świeci cały czas, przy mijania i drogowych również, mam rację?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 23:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)

Masa jest podpięta do ramy w wyczyszczone miejsce i dobrze zwiera i działa, bo jak dotknę przewodem (87) do + akumulatora to światła świecą.
(15) na moim schemacie oznacza plus od zapłonu (tak wyczytałem na internecie i kiedyś już zakładałem taką instalację i wiem że takie połączenie jest niezbędne) czyli miejsce, gdzie pojawia się napięcie, gdy odpalimy samochód.

Przed chwilą byłem jeszcze raz w garażu i mierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników i trochę dziwi mnie fakt że we wszystkich jest napięcie przy wyłączonym i wyjętym kluczyku, co prawda parę Volt mniej niż przy uruchomionym podzespole (np. gniazdo bezpiecznika świateł ma 10V przy wyłączonych światłach i 14V przy włączonych), czy to normalne? Może muszę poszukać podpięcia w innym miejscu, bo to napięcie komplikuje sprawę?


A jak włączysz światła normalne to wtedy zapalają Ci się te do jazdy dziennej? :)


Aktualnie w ogóle się nie zapalają. Chyba że ręcznie dotykając kablem klemy :)
A według instalacji i homologacji to powinny się zaświecać wraz z zapłonem silnika i wyłączać przy włączeniu innych świateł.


Ten przewód od innych świateł (mijania, postojowych itp) ma działać jako sterowanie i jeśli pojawia się na nim napięcie to otwiera obwód w przekaźniku i napięcie z aku nie poleci na światła dzienne. Skoro tam masz 10V to zapewne dlatego Ci nie działa. Swift ma to do siebie, że na światłach stale jest + a są sterowane masą. Większość samochodów na rynku ma odwrotnie i wtedy ten schemat ma sens (dopiero po włączeniu świateł się na przewodzie pojawia napięcie). Poszukaj przewodu na którym normalnie jest 0V a dopiero po włączeniu świateł pojawi się coś koło 12V. Może jakiś od podświetlenia zegarów albo tablicy rej. itp - sprawdź miernikiem i takiego użyj ;) Powinieneś znaleźć taki bez problemu na wiązce wychodzącej z przełącznika zespolonego pod kierownicą ("pająka"), ew. któryś z wiązki lecącej do zegarów.


Słuszna uwaga, dzięki.
Myślałem aby podpiąć się do przewodu od postojówki, powinna mieć 0V jeśli nie działa i 12V gdy jest włączona, a postojówka chyba się świeci cały czas, przy mijania i drogowych również, mam rację?


Chyba tak. Poza tym, tam też pewnie jest stale napięcie (a dopiero podanie masy przez przełącznik zespolony powoduje zapalenie żarówki) więc to Cię nie urządza ;)


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 23:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
konrad-dg napisał(a):
Erde napisał(a):
A gdzie podpiąłeś masę?
Co oznacza 15 na twoim schemacie?
Ten schemat nie jest do halogenów przypadkiem? :)

Masa jest podpięta do ramy w wyczyszczone miejsce i dobrze zwiera i działa, bo jak dotknę przewodem (87) do + akumulatora to światła świecą.
(15) na moim schemacie oznacza plus od zapłonu (tak wyczytałem na internecie i kiedyś już zakładałem taką instalację i wiem że takie połączenie jest niezbędne) czyli miejsce, gdzie pojawia się napięcie, gdy odpalimy samochód.

Przed chwilą byłem jeszcze raz w garażu i mierzyłem napięcie w skrzynce bezpieczników i trochę dziwi mnie fakt że we wszystkich jest napięcie przy wyłączonym i wyjętym kluczyku, co prawda parę Volt mniej niż przy uruchomionym podzespole (np. gniazdo bezpiecznika świateł ma 10V przy wyłączonych światłach i 14V przy włączonych), czy to normalne? Może muszę poszukać podpięcia w innym miejscu, bo to napięcie komplikuje sprawę?


A jak włączysz światła normalne to wtedy zapalają Ci się te do jazdy dziennej? :)


Aktualnie w ogóle się nie zapalają. Chyba że ręcznie dotykając kablem klemy :)
A według instalacji i homologacji to powinny się zaświecać wraz z zapłonem silnika i wyłączać przy włączeniu innych świateł.


Ten przewód od innych świateł (mijania, postojowych itp) ma działać jako sterowanie i jeśli pojawia się na nim napięcie to otwiera obwód w przekaźniku i napięcie z aku nie poleci na światła dzienne. Skoro tam masz 10V to zapewne dlatego Ci nie działa. Swift ma to do siebie, że na światłach stale jest + a są sterowane masą. Większość samochodów na rynku ma odwrotnie i wtedy ten schemat ma sens (dopiero po włączeniu świateł się na przewodzie pojawia napięcie). Poszukaj przewodu na którym normalnie jest 0V a dopiero po włączeniu świateł pojawi się coś koło 12V. Może jakiś od podświetlenia zegarów albo tablicy rej. itp - sprawdź miernikiem i takiego użyj ;) Powinieneś znaleźć taki bez problemu na wiązce wychodzącej z przełącznika zespolonego pod kierownicą ("pająka"), ew. któryś z wiązki lecącej do zegarów.


Słuszna uwaga, dzięki.
Myślałem aby podpiąć się do przewodu od postojówki, powinna mieć 0V jeśli nie działa i 12V gdy jest włączona, a postojówka chyba się świeci cały czas, przy mijania i drogowych również, mam rację?


Chyba tak. Poza tym, tam też pewnie jest stale napięcie (a dopiero podanie masy przez przełącznik zespolony powoduje zapalenie żarówki) więc to Cię nie urządza ;)


Kurde, zawsze pod górę... Mam nadzieję że znajdę jakiś bez problemu:)
Dzięki za pomoc, jakbyś wpadł na pomysł gdzie najłatwiej znaleźć poszukiwany przewód to daj znać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2013 23:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
A gdzie masz tą "centralkę" zamocowaną? :)


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lut, 2013 01:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
Nie mogłem spać przez te światła i zszedłem do garażu, chwyciłem za miernik i sru zrobione, trzeba było znaleźć dwa przewodu pod deską rozdzielczą, reagujący na zapłon i reagujący na światła, wszystko już działa :)
Wkrótce dodam jakieś zdjęcia i kilka informacji dla potomnych, a teraz mogę już iść spokojnie bez nerwów spać, Erde, jeszcze raz dzięki za pomoc! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lut, 2013 01:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
konrad-dg napisał(a):
Nie mogłem spać przez te światła i zszedłem do garażu, chwyciłem za miernik i sru zrobione, trzeba było znaleźć dwa przewodu pod deską rozdzielczą, reagujący na zapłon i reagujący na światła, wszystko już działa :)
Wkrótce dodam jakieś zdjęcia i kilka informacji dla potomnych, a teraz mogę już iść spokojnie bez nerwów spać, Erde, jeszcze raz dzięki za pomoc! :)


Nie ma za co ;) Grunt że działa :D


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2013 12:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 25 wrz, 2012 21:11
Posty: 102
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:: SwiftGLX 1.3 85hp 2002/było Baleno 1.6
PODSUMOWANIE:
* niestety nie udało się dopasować lamp do standardowych otworów. Poza tym dziury na halogeny nie są zaślepione zaślepkami lecz litym plastikiem, więc jeśli dobierzecie lampy to przyda się jeszcze otwornica o średnicy 9cm.
* poprowadzenie instalacji nie jest ciężkie, do przekaźnika należy poprowadzić przewody:
- 2x od lamp drl,
- 1x z plusa akumulatora,
- 1x z miejsca gdzie pojawia się napięcie po zapłonie
- 1x z miejsca gdzie pojawia się napięcie po włączeniu świateł.
Dwie ostatnie pozycje było najtrudniej znaleźć, bo w większości przewodów instalacji jest stały plus, ale znajdziecie omawiane przewody w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą (zdjęcie poniżej),
- poza tym należy poprowadzić dwa przewody z masą w dowolne miejsce karoserii.
Wszystko należy spiąć na przekaźniku według schematu (schemat jest podany kilka wątków wyżej, zdjęcie przekaźnika poniżej).
* co do samego montażu lamp, to w przypadku lamp które ja zastosowałem, jestem bardzo zadowolony, uchwyty przemyślane z szerokim zakresem regulacji, do tego zestaw dobrze wyposażony (drugie przewody, wtyczki, złączki, bezpiecznik, przekaźnik już z pospinanymi właściwie przewodami, śruby, wkręty, elementy mocujące, a nawet 10x opaski elektryczne). W poprzednim samochodzie montowałem chińskie ledy i różnica jest ogromna. Przy chińskich lampach, ogólnie jakość całego zestawu była niższa, a same przewody za krótkie i musiałem dosztukowywać (mimo że nie musiałem prowadzić ich do kabiny).

* zdjęcia podsumowujące efekt:
- miejsca gdzie znajdziemy wpięcie do plusa zapłonu i świateł:
Obrazek
- schemat na przekaźniku:
Obrazek
- światła w nocy:
Obrazek
-światła w dzień 1/2:
Obrazek
- światła w dzień 2/2:
Obrazek


To tyle w skrócie, jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie, postaram pomóc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2013 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 28 kwi, 2012 15:58
Posty: 252
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Suzuki Swift 1.0 GLX Mk4 53KM
Całkiem fajnie wyszło :)
Btw, widzę że nie byłem jedyny z trumną na dachu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .