Teraz jest Cz 13 gru, 2018 07:58

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt 08 cze, 2012 22:25 
Offline

Dołączył(a): N 11 mar, 2012 22:43
Posty: 7
Lokalizacja: Zamość
Model:: swift
Witam wszystkich niezbyt często pojawiam się na forum ciągle brakuje czasu, ale do rzeczy buduje silniczek do swojego swifta sedan MK3 tzn blok i tłoki z g13ba 8v na to kładę głowicę z baleno 1.6 16v, silnik będzie w sporym stopniu zmodyfikowany tłoki z 8v frezowane pod zawory co da stopień sprężania w ok 12,5:1, porting głowicy kolektor wydechowy 4-2-1 przepustnica z primery sr20, lekkie koło zamachowe, hybryda skrzynia biegów z GTI, ostry wałek rozrządu regulowane kółko, do tego na koniec DET3 do strojenia, mam kilka pytań o części składowe silnika,
z którego silnika stosować uszczelkę pod głowicę z 1.3 czy 1.6?
czy kolektor dolotowy z G13B czyli Gti pasuje do g16b?
jak wygląda sprawa wiązki silnika czy wystarczy jak zdobędę wiązkę oraz komputer ze swift 1.6 i zepnę z wiązką kabiny 8v czy trzeba więcej rzeźbić?
czy koło zamachowe z 1.6 jest takie same jak w 1.3?
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano N 10 cze, 2012 15:35 przez kazip, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 cze, 2012 19:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
kazip napisał(a):
Witam wszystkich niezbyt często pojawiam się na forum ciągle brakuje czasu, ale do rzeczy buduje silniczek do swojego swifta sedan MK3 tzn blok i tłoki z g13ba 8v na to kładę głowicę z baleno 1.6 16v, silnik będzie w sporym stopniu zmodyfikowany tłoki z 8v frezowane pod zawory co da stopień sprężania w ok 12:1, porting głowicy kolektor wydechowy 4-2-1 przepustnica z primery sr20, lekkie koło zamachowe, hybryda skrzynia biegów z GTI, ostry wałek rozrządu regulowane kółko, do tego na koniec DET3 do strojenia, mam kilka pytań o części składowe silnika,
z którego silnika stosować uszczelkę pod głowicę z 1.3 czy 1.6?
czy kolektor dolotowy z G13B czyli Gti pasuje do g16b?
jak wygląda sprawa wiązki silnika czy wystarczy jak zdobędę wiązkę oraz komputer ze swift 1.6 i zepnę z wiązką kabiny 8v czy trzeba więcej rzeźbić?
czy koło zamachowe z 1.6 jest takie same jak w 1.3?
Pozdrawiam


A jaka idea Ci przyświeca z tym silnikiem? Sztuka dla sztuki?
Nie prościej wsadzić cały 1.3 z Gti albo 1.3 16v SOHC ze Swifta mk5? :okulary2:


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 10 cze, 2012 15:34 
Offline

Dołączył(a): N 11 mar, 2012 22:43
Posty: 7
Lokalizacja: Zamość
Model:: swift
Na swap z Gti G13B trzeba mieć 2tys budżetu ja mam zdrowe G13BA z przebiegiem mniejszym niż 100tys km dodatkowo zdobyłem po cenie złomu G16B z zatartą panewką kolejną korzyścią jest to że składając taki komplet na tłokach z 8v stopień sprężania wychodzi w okolicach 12,5:1,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 10 cze, 2012 17:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
kazip napisał(a):
Na swap z Gti G13B trzeba mieć 2tys budżetu ja mam zdrowe G13BA z przebiegiem mniejszym niż 100tys km dodatkowo zdobyłem po cenie złomu G16B z zatartą panewką kolejną korzyścią jest to że składając taki komplet na tłokach z 8v stopień sprężania wychodzi w okolicach 12,5:1,


Za 2 tyś możesz kupić całego Gti ze zgnitą budą. Sprzedajesz zbędne graty za 1 tyś i w cenie 1 tyś masz kompletny silnik z osprzętem, skrzynię, półosie, wiązkę, kompa... Wszystko.
I 100KM pod maską.

Twoim sposobem teraz wydasz np. 500-1000 i masz jedną wielką niewiadomą. Nie wiesz czy spasuje kolektor do głowicy itp. Na wałek, kołko, kolektor 4-21-1, DET-a i strojenie wydasz 2-3 tyś. Po drodze się okaże, że potrzebujesz jeszcze x dupereli typu komp, uszczelki i inne cuda - kolejny 1 tyś nie twój. Jak będziesz miał szczęście to po paru miesiącach udręki poskładasz całość, wystroisz to na jakieś 90-100KM i zadasz sobie proste pytanie... Po jaką cholerę wydałem 3-5 tyś na dziwny i bardziej awaryjny SWAP jak za 1- 2 tyś mogłem mieć bez problemu wsadzony bardzo fajny i bezawaryjny 100 konny silnik :)


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 10 cze, 2012 18:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 sty, 2010 14:50
Posty: 3244
Lokalizacja: Międzychód
Model:: Focus 2.0 Były: Baleno 1.3 96r, 1.3 GS 99r
Na giełdzie wisi przecież cały komplet z GTi do swpau, pyrex1 sprzedaje :)
Tak jak Erde pisze, lepiej wrzucić silnik z GTi, który będzie mniej awaryjny i złapiesz pewne 100 KM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 13 cze, 2012 22:01 
Offline

Dołączył(a): N 11 mar, 2012 22:43
Posty: 7
Lokalizacja: Zamość
Model:: swift
nigdy nie uwierzę że kupując za 2tys zgnitego swifta Gti wyciągniesz zdrowy silnik po 20 latach katowania, który trzyma moc, remont g13b to ok 1.5 tys i mamy fabryczną moc,
za te pieniądze mam zrobioną głowicę czyli porting, ITB, lepszy wałek rozrządu, i jeszczę na DET3 zostaje, do tego wydech, mam jeszcze krótką skrzynie z Gti, roboty nie liczę wszystko sam ogarniam, po tych zabiegach powinno to dobrze już jechać,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 13 cze, 2012 23:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 sty, 2010 14:50
Posty: 3244
Lokalizacja: Międzychód
Model:: Focus 2.0 Były: Baleno 1.3 96r, 1.3 GS 99r
Może brak Nam doświadczenia, ale chociaż mieliśmy dobre chęci :]


Ostatnio edytowano Śr 13 cze, 2012 23:01 przez Thyzys, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 14 cze, 2012 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
kazip napisał(a):
nigdy nie uwierzę że kupując za 2tys zgnitego swifta Gti wyciągniesz zdrowy silnik po 20 latach katowania, który trzyma moc, remont g13b to ok 1.5 tys i mamy fabryczną moc,
za te pieniądze mam zrobioną głowicę czyli porting, ITB, lepszy wałek rozrządu, i jeszczę na DET3 zostaje, do tego wydech, mam jeszcze krótką skrzynie z Gti, roboty nie liczę wszystko sam ogarniam, po tych zabiegach powinno to dobrze już jechać,


Nie musisz wierzyć :) Ja już takie kupowałem i silniki nie raz były w doskonałym stanie ;)

A ceny też nie wiem skąd bierzesz...
Dobry porting to 500-1500 pln chyba, że robisz sam ale przy braku doświadczenia bardziej popsujesz głowicę niż poprawisz ;) Wałek to około 1000pln i tego sam raczej nie zrobisz. Do ITB same przepustnice to 200-400pln a kolektor do nich to zamówienie flanszy ciętej laserem + spawanie kształtowanych rurek + jakaś puszka zbiorcza i znów Ci ucieknie 100-300pln.
Pierścienie, tłoki, honowanie, wyważanie, uszczelki, planowanie i kolejne pln lecą...
A to wszystko bez deta i wydechu, strojenia też nie liczę.

Skąd Ty wziąłeś te 1,5 tyś? Podaj podział szczegółowy jak możesz :)


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 16 cze, 2012 17:30 
Offline

Dołączył(a): N 11 mar, 2012 22:43
Posty: 7
Lokalizacja: Zamość
Model:: swift
Porting robię sam, z resztą nie pierwszy raz, tłoki zostają seryjne z 8v, będą frezowane, mam nawet znajomego ślusarza który wykona mi to bez wyciągania z silnika, nie chcę rozbierać dołu bo mam złożony fabrycznie z przebiegiem ok 70tys km, sprężanie na wszystkich cylindrach 13.8 tłoki z 8v są płaskie co znacznie podniesie stopień sprężania, wałek rozrządu w rewarze ok 400- 500zł kolektor pod itb będzie przerabiany z seryjnego obcięty i dorobione króćce pod sylikonowe łączniki, przepustnice ok 400zł strojenie i wydech zostawiam na później, puszki zbiorczej do itb raczej nie będzie powinny wystarczyć "skarpetki", uszczelki, planowanie uszczelniacze zaworowe ok 300zł.
co do kosztów remontu G13B powiedziałem to z uśrednieniem, nie znam cen części do tego silnika, ale policzyć panewki, pierścienie, rozrząd, uszczelki, uszczelniacze,i inne drobiazgi 1000 robi się mało.
szukam rozwiązań a nie problemów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .