Teraz jest Pn 27 maja, 2019 04:45

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 498 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt 25 cze, 2013 10:45 
Offline

Dołączył(a): Cz 09 lut, 2012 13:46
Posty: 78
Lokalizacja: Kraków
Model:: Swift 1,3 2007 r., Civic 1,8 2007 r.
Odnośnie spalania to trzeba też brać pod uwagę, że komputer przeważnie pokazuje zużycie mniejsze niż w rzeczywistości (u mnie ok 0,5l).
Niedawno wyzerowałem spalanie i nie wyjeżdżając z miasta średnie pokazuje 7,6l.
W praktyce wychodzi ok 10-11 LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 27 cze, 2013 12:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 25 sie, 2012 19:52
Posty: 135
Lokalizacja: POLAND
Model:: SWIFT
Ja jak zaczynałem poznawać swifta (zima) miałem spalanie średnie około 10-11 (zima małe dystanse, że silnik się nie ogrzał i w mieście) Teraz w lato itd mam około 7-8 litrów nie ograniczając się (miasto) i na trasie jeszcze mniej około 5-6

1.3 MK6. Myślę że gdyby miał kompresor lub turbo dało by się do 4-5 zejść


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 04 lip, 2013 10:03 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
SzymsonPL, A od kiedy to kompresor i turbo zmniejsza spalanie? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 04 lip, 2013 13:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 25 sie, 2012 19:52
Posty: 135
Lokalizacja: POLAND
Model:: SWIFT
mLo napisał(a):
SzymsonPL, A od kiedy to kompresor i turbo zmniejsza spalanie? :D

no teoretycznie turbina odzyskuje około 20-30% tego co i tak tracimy (przynajmniej tak myślałem)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 04 lip, 2013 19:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
mLo napisał(a):
SzymsonPL, A od kiedy to kompresor i turbo zmniejsza spalanie? :D


Spłaszcza krzywą momentu. Daje możliwość uzyskania wysokiego momentu, przy niższych obrotach, także w pewien sposób wydaje mi się, że zmniejsza spalanie. Znaczy kierowca nie musi kręcić wysoko silnika (zwiększać spalania), żeby osiągnąć wysoki moment.


Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 01:00 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 04 lip, 2013 21:44 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
nie ma reguły ;)

w teście spalania Swift 1.2 94 KM wypadł chyba o litr lepiej niż Ibiza 1.2 TSI

ale np. 1.4 TSI 140 KM wydaje się (właśnie - wydaje się) powinien palić mniej niż 2.0 wolnossak 140 KM


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 05 lip, 2013 07:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
spoono napisał(a):
w teście spalania Swift 1.2 94 KM


Z technologią "START-STOP" ??


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 05 lip, 2013 08:11 
Offline

Dołączył(a): Pn 25 lut, 2013 11:53
Posty: 3
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift Sport
SzymsonPL napisał(a):
mLo napisał(a):
SzymsonPL, A od kiedy to kompresor i turbo zmniejsza spalanie? :D

no teoretycznie turbina odzyskuje około 20-30% tego co i tak tracimy (przynajmniej tak myślałem)

Turbina nie do końca "odzyskuje" cokolwiek.
Zwiększenie mocy silnika (przy zachowaniu zakresu obrotów) można uzyskać na dwa sposoby:
- poprawić wydajność silnika (większy stopień kompresji na przykład), co najczęściej wiąże się z bardziej wyśrubowanymi wymaganiami co do paliwa.
- zwiększyć ilość spalanego paliwa (więcej energii = więc większa moc).
Turbina i kompresor działają właśnie tą drugą metodą. Aby paliwo się spalało musi być wymieszane z powietrzem. Jeśli powietrza będzie za mało to część paliwa się nie spali (spalanie = wiązanie związku z tlenem - nie ma tlenu nie ma spalania). Ilość powietrza którą można upchnąć w jedym miejscu jest ograniczona ciśnieniem (i temperaturą, ale nie wgłębiajmy się w to aż tak dokładnie). Turbina i kompresor zwiększają ciśnienie powietrza dostarczanego do cylindra, przez co powietrza jest tam (masowo, nie objętościowo) więcej, przez co można w nim spalić więcej paliwa i uzyskać większą moc.

Turbina może być postrzegana jako element zmniejszający spalanie (w porównaniu do silnika wolnossącego o tej samej mocy maksymalnej, ale większej pojemności) ponieważ w jeździe miejskiej często po prostu się nie rozkręca (jest napędzana gazami wylotowymi więc potrzebuje sporych obrotów aby działać w pełni sprawnie), a wtedy silnik pracuje jak wolnossący.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 05 lip, 2013 23:20 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
jano_3 napisał(a):
Z technologią "START-STOP" ??


nie pamiętam, ale litr zysku na start-stop w mojej ocenie wątpliwy :P

w tvn turbo taki teścik robili ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 08 lip, 2013 08:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
rewik napisał(a):
często po prostu się nie rozkręca


Wszyscy piszą o tym rozkręcaniu, a nie którzy piszą nawet, że turbina nie działa do pewnych obrotów. Otóż turbina kręci się (działa) zawsze od momentu odpalenia silnika, do momentu zgaszenia silnika (a nawet kręci się chwilę po zgaszeniu). Są przedziały (obrotów silnika), w których działa wydajniej. Aczkolwiek działania turbiny zauważalne jest od na prawdę niskich obrotów. Wadą turbiny, której pozbawiony jest kompresor, jest tzw. turbodziura.

Ja jestem skłonny rzec, że przy innych warunkach niezmienionych (ten sam silnik, styl jazdy kierowcy, warunki na drodze) silnik wyposażony w turbosprężarkę spali mniej, niż silnik z turbo.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 08 lip, 2013 08:56 
Offline

Dołączył(a): Pn 25 lut, 2013 11:53
Posty: 3
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift Sport
jano_3 napisał(a):
rewik napisał(a):
często po prostu się nie rozkręca


Wszyscy piszą o tym rozkręcaniu, a nie którzy piszą nawet, że turbina nie działa do pewnych obrotów. Otóż turbina kręci się (działa) zawsze od momentu odpalenia silnika, do momentu zgaszenia silnika (a nawet kręci się chwilę po zgaszeniu). Są przedziały (obrotów silnika), w których działa wydajniej. Aczkolwiek działania turbiny zauważalne jest od na prawdę niskich obrotów.

Tutaj było to uproszczenie myślowe: jeśli turbina przy maksymalnej wydajności spręża powietrze do (załóżmy) 2.5 atm, a przy niskich obrotach jedynie do (znów załóżmy) 1.1 atm to zakładam że w tym momencie nie "działa" w sensie takim że różnica w stosunku do analogicznego silnika wolnossącego (który dostaje powietrze o ciśnieniu 1 atm) jest o ile nie pomijalna to niewielka. Oczywiście jest to gdybanie, ponieważ faktyczne parametry będą się różnić znacznie w zależności od samej turbiny i celu który chciał uzyskać inżynier projektujący cały układ.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 08 lip, 2013 09:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
rewik napisał(a):
Tutaj było to uproszczenie myślowe: jeśli turbina przy maksymalnej wydajności spręża powietrze do (załóżmy) 2.5 atm, a przy niskich obrotach jedynie do (znów załóżmy) 1.1 atm to zakładam że w tym momencie nie "działa" w sensie takim że różnica w stosunku do analogicznego silnika wolnossącego (który dostaje powietrze o ciśnieniu 1 atm) jest o ile nie pomijalna to niewielka. Oczywiście jest to gdybanie, ponieważ faktyczne parametry będą się różnić znacznie w zależności od samej turbiny i celu który chciał uzyskać inżynier projektujący cały układ.


I teraz się zgadzamy w 100%


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 03 wrz, 2013 22:18 
Offline

Dołączył(a): Wt 13 mar, 2012 00:06
Posty: 33
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Kozy
Model:: Swift
SzymsonPL napisał(a):
Ja jak zaczynałem poznawać swifta (zima) miałem spalanie średnie około 10-11 (zima małe dystanse, że silnik się nie ogrzał i w mieście) Teraz w lato itd mam około 7-8 litrów nie ograniczając się (miasto) i na trasie jeszcze mniej około 5-6

1.3 MK6. Myślę że gdyby miał kompresor lub turbo dało by się do 4-5 zejść


jest takie powiedzenie turbo zyje turbo pije ;)

btw odnosnie spalania, na dystansie niemal 20tys km swifcik spalił mi srednio 5,75l/100km
wynik bardzo mnie satysfakcjonujący biorąc pod uwagę ze 95% dystansu to raczej jazda miejska :) komputer pokazuje oczyiscie wyniki w okolicach 5,1-5,2 :)


Ostatnio edytowano Wt 03 wrz, 2013 22:19 przez covax2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 06 wrz, 2013 09:56 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
Panowie mylicie się trochę :)

Nie możecie porównywać 1,6 N/A do 1,2 turbo i ich spalania.

Turbo nie jest od zmniejszania popytu na paliwo tylko do uzyskania większej mocy i momentu z tej samej pojemności. Koniec kropka!

2.0t spali więcej paliwa niż 2.0 N/A ale będzie miał lepsze osiągi.
1,2t w pewnych okolicznościach spali mniej niż 1,6 N/A a w pewnych więcej. Różnice w spalaniu na korzyść 1,2t w warunkach laboratoryjnych będzie jeszcze większa.

N/A i turbo mają bardzo wiele różnic które nie sposób ze sobą porównać - maksymalny moment, moc, krzywa mocy, krzywa momentu, zakres momentu i mocy, lag, max obroty, przełożenie skrzyni biegów itd.

Oczywiście jeśli pojedzie emeryt 1,4t i nie będzie dmuchał tym turbo spali zapewne mniej niż w 2.0 N/A o teoretycznie tej samej mocy. Tylko że jadąc 1,4t będzie wykorzystywać 50KM a w 2.0 N/A 70 czy 80KM.

Co jest lepsze i co mniej spali to kwestia stylu jazdy i warunków w jakich będzie używać a to kwestie indywidualne i każdy powinien dobrać do własnych potrzeb i oczekiwań.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 14:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
no to, żeby nie było tak wesoło :) spalanie mi wzrosło z 7-8 na 10. różne paliwa wlewane, sprawdzony komputer - bez usterek. jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że jest nie wymieniony olej po 10tys. obecnie jest 13 tys. przejechane na oleju od lutego. sonda? ale chyba wyszłaby na kompie?


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 14:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Olej wymieniam zawsze po 15 tyś i nie ma to wpływu na spalanie.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 18:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
łodyga jakiej długości odcinki jeździsz?? Jak krótkie 3-5km może tyle palić, gdyż silnik jest niedogrzany.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lis, 2013 23:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
jano_3 napisał(a):
łodyga jakiej długości odcinki jeździsz?? Jak krótkie 3-5km może tyle palić, gdyż silnik jest niedogrzany.



jano odcinki są dość krótkie ale takie jak zawsze to nie wyjaśnia dlaczego NAGLE skoczyło spalanie o ponad 2 litry na 100.
sprawdzić filtr powietrza? w ogóle ma to znaczenie?


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 03:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Rozgrzewanie przed ruszeniem.
Zwiększenie objętości płynu chłodniczego do ogrzania, po włączeniu ogrzewania ( dochodzi płyn z nagrzewnicy ).
Niższa temperatura zewnętrzna.
Brudny filtr powietrza.
Krótki odcinek drogi do przejechania.
Awaria sondy.
Stare świece zapłonie.
Zakreślając właściwe, dasz sobie odpowiedź ;)


Ostatnio edytowano Cz 28 lis, 2013 08:38 przez mrquad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 08:24 
Offline

Dołączył(a): Cz 09 lut, 2012 13:46
Posty: 78
Lokalizacja: Kraków
Model:: Swift 1,3 2007 r., Civic 1,8 2007 r.
Może jeszcze zużyty katalizator... Choć u mnie przy krótkich przejazdach po mieście też pali sporo bo ok 11-12 lpg więc pewnie benzyny wyszłoby koło 10. Kiedyś w ASO byłem świadkiem, jak przyjechał na przegląd gość Swiftem (starszy pan) i też mówił, że ogólnie auto super, ale to spalanie... Twierdził, że po mieście nie schodzi poniżej 10l.
Generalnie to nie są zbyt ekonomiczne auta, jak na silnik 1,3, ale za to nadrabiają charakterem :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 09:02 
Offline

Dołączył(a): Cz 14 lis, 2013 11:40
Posty: 68
Lokalizacja: Bielsko
Model:: Swift
Skoro nie był wymieniony olej to pewnie również filtry i świece, czyli spora część spraw z listy "mrquad-a" + niższa temparatura za oknem i moim zdaniem mamy winowajcę :)


Góra
Naaakaaataa ;-)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 10:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
Nakata napisał(a):
Skoro nie był wymieniony olej to pewnie również filtry i świece, czyli spora część spraw z listy "mrquad-a" + niższa temparatura za oknem i moim zdaniem mamy winowajcę :)



do sprawdzenia w takim razie mam świece i filtr powietrza - reszta odpada. poza tym nie jezdze nim od wczoraj i takiego spalania nie miał. zeszłej zimy spalanie było w granicach 8. stoi w garażu więc jest jeszcze na plusie. dzisiaj zajrzę i sprawdzę ten filtr, może faktycznie jest zaje.......... ;) ale wymieniany był w lutym razem z innymi filtrami i olejem także byłoby zdziwko :(:: :one:


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 10:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
meseba napisał(a):
Może jeszcze zużyty katalizator... Choć u mnie przy krótkich przejazdach po mieście też pali sporo bo ok 11-12 lpg więc pewnie benzyny wyszłoby koło 10. Kiedyś w ASO byłem świadkiem, jak przyjechał na przegląd gość Swiftem (starszy pan) i też mówił, że ogólnie auto super, ale to spalanie... Twierdził, że po mieście nie schodzi poniżej 10l.
Generalnie to nie są zbyt ekonomiczne auta, jak na silnik 1,3, ale za to nadrabiają charakterem :).


sprawdzony :)


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 lis, 2013 11:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
mrquad napisał(a):
Rozgrzewanie przed ruszeniem.
Zwiększenie objętości płynu chłodniczego do ogrzania, po włączeniu ogrzewania ( dochodzi płyn z nagrzewnicy ).
Niższa temperatura zewnętrzna.
Brudny filtr powietrza.
Krótki odcinek drogi do przejechania.
Awaria sondy.
Stare świece zapłonie.
Zakreślając właściwe, dasz sobie odpowiedź ;)



mrquad jak zawsze konkretnie :) :shout: dzieki za podpowiedz - szczególnie świece - bo myslę ze tu będzie winowajca takiego spalania. ;) sprawdzę to w tym tygodniu i dam znać.

z innej beczki - stoje sobie ze 2 tygodnie temu palimy fajeczke ze znajomym przy moim samochodzie i podjezdza Pani swiftem tak wypucowanym, ze poczułam zazdrość. ponadto ani jednej ryski - a rocznik ten sam co mój 2007 :) i grzecznie pyta czy mogłabym jej pomóc. ja na to że oczywiście :) Pani pyta: błagam niech mi Pani powie jak wrzucić JEDEN. nie bardzo wiedziałam o co chodzi więc proszę, żeby jasniej powiedziała. jak wrzucic bieg nr 1? przyznam ze zdebiałam, i poprosiłam, żeby pokazała mi jaki bieg wrzuca ruszając. no więc ku mojemu zdumieniu Pani pokazała 2 bieg i wyjasniła, że czasem ten trzeci. (????!!!!!!!!)
pokazałam. podziękowała mówiąc, że syn nie chciał jej pokazac a tylko powiedział, ze nie może ruszać z dwójki :mikolaj:


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 11:17 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
No ja się tej Pani nie dziwię, moja żona też nie lubi jedynki w swifcie (choć nie wynika to z jej niewiedzy) bo jedynka lubi haczyć, fakt że nie zawsze, ale bywa - i szarpanie się z nią nie jest fajne jak inni trąbią na światłach. Gdyby tak "przeszczepić" do swifta skrzynię biegów ze skody fabii to byłby niezły samochód :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 11:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 28 lis, 2013 17:08
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Suzuki Swift 1.2 Premium, Opel Astra J 1,7 CDTi
Moje wyniki można zobaczyć tutaj: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/58872

Samochód: 1-2 os. + 30 kg pies z tyłu ;)

Samochód praktycznie cały czas jeździ po Warszawie, i to 80% w korkach więc spalanie chyba nie jest najgorszy. Żałuję, że nie założyłem konta na mototstat wcześniej. Komputer pokładowy pokazuje mi po tych 16000 spalanie na poziomie 6,3 więc chyba trochę zaniża.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 13:19 
Offline

Dołączył(a): Cz 09 lut, 2012 13:46
Posty: 78
Lokalizacja: Kraków
Model:: Swift 1,3 2007 r., Civic 1,8 2007 r.
Jednak silniki 1.2 są zdecydowanie oszczędniejsze, ale to chyba kosztem osiągów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 15:40 
Offline

Dołączył(a): Cz 14 lis, 2013 11:40
Posty: 68
Lokalizacja: Bielsko
Model:: Swift
łodyga napisał(a):

z innej beczki - stoje sobie ze 2 tygodnie temu palimy fajeczke ze znajomym przy moim samochodzie i podjezdza Pani swiftem tak wypucowanym, ze poczułam zazdrość. ponadto ani jednej ryski - a rocznik ten sam co mój 2007 :) i grzecznie pyta czy mogłabym jej pomóc. ja na to że oczywiście :) Pani pyta: błagam niech mi Pani powie jak wrzucić JEDEN. nie bardzo wiedziałam o co chodzi więc proszę, żeby jasniej powiedziała. jak wrzucic bieg nr 1? przyznam ze zdebiałam, i poprosiłam, żeby pokazała mi jaki bieg wrzuca ruszając. no więc ku mojemu zdumieniu Pani pokazała 2 bieg i wyjasniła, że czasem ten trzeci. (????!!!!!!!!)
pokazałam. podziękowała mówiąc, że syn nie chciał jej pokazac a tylko powiedział, ze nie może ruszać z dwójki :mikolaj:


Fenomenalna historia :053: W sumie to nigdy nie przyszło mi do głowy ruszać z 3. Chyba kiedyś spróbuję :kosci:


Góra
Naaakaaataa ;-)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 22:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
meseba napisał(a):
Jednak silniki 1.2 są zdecydowanie oszczędniejsze, ale to chyba kosztem osiągów...



dokładnie! coś za coś ale ja jednak wolę to drugie coś ;)


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 22:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
Fenomenalna historia :053: W sumie to nigdy nie przyszło mi do głowy ruszać z 3. Chyba kiedyś spróbuję :kosci:[/quote]



proszę ..... nie rób tego :) ja takimi historiami jak z rękawa .... z miesiąc temu chodziłam z wielkim limem pod okiem? kto zgadnie dlaczego? oczywiście swift w roli głównej :)


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 lis, 2013 22:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
Crockett84 napisał(a):
Moje wyniki można zobaczyć tutaj: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/58872

Samochód: 1-2 os. + 30 kg pies z tyłu ;)

Samochód praktycznie cały czas jeździ po Warszawie, i to 80% w korkach więc spalanie chyba nie jest najgorszy. Żałuję, że nie założyłem konta na mototstat wcześniej. Komputer pokładowy pokazuje mi po tych 16000 spalanie na poziomie 6,3 więc chyba trochę zaniża.



polecam tankowanie na różnych stacjach


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 30 lis, 2013 11:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Proszę używać opcji edytuj i unikać pisania posta pod postem. Dziękuję. :)


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 30 lis, 2013 19:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
łodyga napisał(a):
z miesiąc temu chodziłam z wielkim limem pod okiem? kto zgadnie dlaczego? oczywiście swift w roli głównej :)


Bo benzyna była za słona? ;)


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 01 gru, 2013 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
Bo benzyna była za słona? ;)[/quote]

PUDŁO! :)


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 01 gru, 2013 19:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Siłownik klapy padł

Ps. Chyba moderator ma rację, wracajmy do tematu


Ostatnio edytowano N 01 gru, 2013 20:29 przez mrquad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 01 gru, 2013 20:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Panie i Panowie łodyga napisze odpowiedź (bo też mnie to ciekawi :p) i wracamy do tematu :)


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 02 gru, 2013 08:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 12 lut, 2013 15:02
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Model:: suzuki swift
no nic .... tacy z Was formaliści niech będzie :0
róg drzwi kierowcy znalazł się w oku... szybciej chciałam wsiąść niz otworzyłam drzwi ....wstyd mi było powiedzieć co się stało na pogotowiu (tak mi spuchło, że nie mogłam oka otworzyć) a to podobno baaaaardzo częsta sprawa :)

w temacie. filtr sprawdzony, świece również.


Góra
ZNIŻKA OC/AC - AXA nr4691198 - ZNIŻKA PO PODANIU KODU

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 03 gru, 2013 11:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 17 kwi, 2008 18:18
Posty: 1670
Lokalizacja: Czarna/Skierniewice
Model:: SWIFT 1,5 GS
Crockett84 napisał(a):
Moje wyniki można zobaczyć tutaj: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/58872

Samochód: 1-2 os. + 30 kg pies z tyłu ;)

Samochód praktycznie cały czas jeździ po Warszawie, i to 80% w korkach więc spalanie chyba nie jest najgorszy. Żałuję, że nie założyłem konta na mototstat wcześniej. Komputer pokładowy pokazuje mi po tych 16000 spalanie na poziomie 6,3 więc chyba trochę zaniża.


a resetowałeś komputer pokładowy-ja to robię przy każdym tankowaniu (licznik + spalanie średnie) także to co zatankowałem a to co pokazuje mi komputer pokrywa się. Jeśli tak jeździsz od początku to nie dziwię się, że masz różnicę


Góra
brodal78

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 04 gru, 2013 15:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 28 lis, 2013 17:08
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Suzuki Swift 1.2 Premium, Opel Astra J 1,7 CDTi
brodal78 napisał(a):
Crockett84 napisał(a):
Moje wyniki można zobaczyć tutaj: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/58872

Samochód: 1-2 os. + 30 kg pies z tyłu ;)

Samochód praktycznie cały czas jeździ po Warszawie, i to 80% w korkach więc spalanie chyba nie jest najgorszy. Żałuję, że nie założyłem konta na mototstat wcześniej. Komputer pokładowy pokazuje mi po tych 16000 spalanie na poziomie 6,3 więc chyba trochę zaniża.


a resetowałeś komputer pokładowy-ja to robię przy każdym tankowaniu (licznik + spalanie średnie) także to co zatankowałem a to co pokazuje mi komputer pokrywa się. Jeśli tak jeździsz od początku to nie dziwię się, że masz różnicę



Tylko raz, jak miał chybaprzejechane ze 4,500 tyś. Więc pewnie jest tak jak mówisz, zacznę teraz resetować co tankowanie i zobaczę czy pokrywa mi się z tym co wychodzi w motostat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 09 gru, 2013 13:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 28 lis, 2013 17:08
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Suzuki Swift 1.2 Premium, Opel Astra J 1,7 CDTi
Będąc przy temacie spalania mam jeszcze jedno pytanie. Orientuję się ktoś ile wynosi rezerwa w Swifcie od 2010 ? Pytam z ciekawości bo na razie max. przejechałem ok 30 km w mieście i nie próbowałem więcej a chciałbym wiedzieć w razie czego ile mniej więcej da się na niej przejechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 09 gru, 2013 16:50 
Offline
Klubowicz KSP
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:58
Posty: 2898
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift'06 GLX 1,3 jp
Crockett84 napisał(a):
Będąc przy temacie spalania mam jeszcze jedno pytanie. Orientuję się ktoś ile wynosi rezerwa w Swifcie od 2010 ? Pytam z ciekawości bo na razie max. przejechałem ok 30 km w mieście i nie próbowałem więcej a chciałbym wiedzieć w razie czego ile mniej więcej da się na niej przejechać.


Ja tankuje zawsze do pełna i resetuje komputer , różnica między komputerem i rzeczywistym zużyciem była zawsze w granicach 0,5 l / 100km ,
Jeśli natomiast chodzi o rezerwę paliw to wydaje mi się że powinno starczyć na ~ 100 km .
W sierpniu 2007r w trasie przejechałem 710 km na pełnym zbiorniku w tym na rezerwie ponad 100 :) i zostało ~ 4l zapau przy zbiorniku 45l


Góra
Pozdrawiam :)swift[ , Baleno , ignis , liana , Wagon R+, Splash , Vitara, Grand Vitara , sx4 , Jimny, Samurai
亚洛斯拉夫
http://www.klubsuzuki.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 09 gru, 2013 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Crockett84 w okolicach 8l.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 gru, 2013 09:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 28 lis, 2013 17:08
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Suzuki Swift 1.2 Premium, Opel Astra J 1,7 CDTi
Dzięki, czyli tak jak napisał Keraj, koło 100 km powinno dać się spokojnie przejechać po mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 gru, 2013 15:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Do ostatniego litra bym nie piłował :)


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 gru, 2013 20:50 
Offline
Klubowicz KSP
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:58
Posty: 2898
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift'06 GLX 1,3 jp
Crockett84 napisał(a):
Dzięki, czyli tak jak napisał Keraj, koło 100 km powinno dać się spokojnie przejechać po mieście.


Napisałem że starczyło mi na ponad 100 km , ale to było w trasie .
Sam obecnie po zapaleniu się rezerwy zastanawiam się na jakiej stacji zatankować , tylko dlatego że jest to trochę denerwujące jak pali się żółta lampa :)


Góra
Pozdrawiam :)swift[ , Baleno , ignis , liana , Wagon R+, Splash , Vitara, Grand Vitara , sx4 , Jimny, Samurai
亚洛斯拉夫
http://www.klubsuzuki.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 28 gru, 2013 09:45 
Offline

Dołączył(a): Cz 16 wrz, 2010 20:22
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Model:: New Swift
Crockett84 napisał(a):
Będąc przy temacie spalania mam jeszcze jedno pytanie. Orientuję się ktoś ile wynosi rezerwa w Swifcie od 2010 ? Pytam z ciekawości bo na razie max. przejechałem ok 30 km w mieście i nie próbowałem więcej a chciałbym wiedzieć w razie czego ile mniej więcej da się na niej przejechać.

Udało mi się przejechać ok 50km na rezerwie ale wtedy weszło mi do baku coś ok 43 litrów. Przy 30km ponad rezerwę jadę do najbliższej, nawet najdroższej stacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 31 gru, 2013 14:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 28 lis, 2013 17:08
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Suzuki Swift 1.2 Premium, Opel Astra J 1,7 CDTi
Ja jestem po pierwszym tankowaniu na NesteA24. Jednak te 43 gr różnicy na litrze w stosunku do BP w końcu mnie złamało. BP - 5,94 , Neste 5,51 za 98. Chociaż mam wrażenie, że na Ultimate samochód delikatnie żwawiej się zbierał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 13 mar, 2014 21:36 
Offline

Dołączył(a): Wt 13 mar, 2012 00:06
Posty: 33
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Kozy
Model:: Swift
Patris napisał(a):
moja 1.2 komputer pokazuje 5,7 w zime ..a noge mam ciężką. więc myślę że to niezły wynik. choć przy tych cenach paliwa niema co się cieszyc.


Patris... 5,7 przy ciężkiej nodze.... w zimie.... mam tego swifta i fakt pali mało, przy ciężkiej nodze latem 6,2-6,3 , no chyba że przez ciężka noge rozumiesz jazde 80km/h w zabudowanym ;)

W swifcie mkVII nie ma start & stop - przynajmniej w wersjach na PL


Ogólnie mój swift zbliża się do 27 tys. i do kolejnego przeglądu - końcem marca ;)
Spalanie na całym dystansie liczone to 5,79 gdzie jakies 70% to miasto reszta trasy, klima używana raczej sporadycznie - częsciej nawet w zimie niż latem.
Wcześniej spalanie było niższe, ale się rozwiodłem więc mogę więcej poszaleć :D
Jako następny samochód wybrałbym już chyba sporta.... :P 94km jest fajne wiele samochodów zostawiam, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia ;)

Swift mojej siostry mkVI ma już nalatane 70tys - miedzy innymi dlatego że to samochód mojej siostry to już po 60tys miała wymieniane sprzęgło....
I jej 1,3 faktycznie spala około 8l, ale gdy samochodem śmigam ja spala 6,5 - odczyt z komputera, z tym że mamy różnice w prowadzeniu, o ile ja szybko się rozpędzam i utrzymuję stałą prędkość, redukuje biegi przy dojeździe do świateł itd, o tyle siostra co chwile dodaje gazu itd, stąd różnica w spalaniu.

mkVII to nie tylko różnica w fazach rozrządu bo to zupełnie inny silnik, i absolutnie nie polecam do niego gazu, bo więcej wydacie na mechanika niż zaoszczędzicie na LPG ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 498 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .