Klub Suzuki Polska
https://forum.klubsuzuki.pl/

ss z 2007
https://forum.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?f=22&t=5988
Strona 1 z 1

Autor:  rikitiki [ Śr 04 lis, 2009 20:56 ]
Tytuł:  ss z 2007

może ktoś pamięta jaka była wtedy cena sporta ?
W opiniach na autocentrum ludzie piszą że w 2006 i 2007 kupowali sporta za niecałe 50tys co perpektywy czas wygląda na niezły deal ale pamiętam że glx kosztował ok 42tys a gs i sport były jakoś dużo droższe

Autor:  Hellsin [ Śr 04 lis, 2009 21:12 ]
Tytuł: 

rikitiki napisał(a):
może ktoś pamięta jaka była wtedy cena sporta ?


pamiętam :P

rikitiki napisał(a):
W opiniach na autocentrum ludzie piszą że w 2006 i 2007 kupowali sporta za niecałe 50tys


to głupoty piszą ... fakt w 2006 był najtańszy, potem podniesiono cenę o bodajże 2000 lub nawet 3000 zł.
Podstawa w 2007 jeśli dobrze pamiętam kosztowała 56900 zł

Autor:  adamov2 [ Śr 04 lis, 2009 21:17 ]
Tytuł: 

w 2007 Swift Sport kosztował 56900 PLN brutto według cennika. Jednakże sporo samochodów zostało do wyprzedaży rocznika i była ukryta promocja tzn. dealer mógł dać do 4000 zł rabatu na taki samochód. Jeżeli jeszcze dodatkowo zszedł ze swojej marży to kwota dochodziła do 50000 PLN. Były to jednostkowe przypadki ;)

glx w 2007 roku kosztował 44900 HU lub 45900 JP :)

gs - 48900 PLN

Autor:  keraj [ Śr 04 lis, 2009 21:19 ]
Tytuł: 

rikitiki , witamy i zapraszamy jeszcze TU :one: viewtopic.php?t=5593

Autor:  rikitiki [ So 07 lis, 2009 21:28 ]
Tytuł: 

no to fajnie bo kupując autko za 40tys nie będę się czuł jak frajer
nie wiem jeszcze czy kierować się w kierunku ss czy dobrze wyposażonego gs. Nigdy nie jeździłem nawet pseudo sportowym autem a wg niektórych recenzji ss ma jedno z trwardszych zawieszeń w tej klasie

Autor:  Hellsin [ So 07 lis, 2009 21:57 ]
Tytuł: 

rikitiki napisał(a):
nie wiem jeszcze czy kierować się w kierunku ss czy dobrze wyposażonego gs.


SSS ma wszystko to co GS ... a nawet więcej, to tak na marginesie :P

rikitiki napisał(a):
Nigdy nie jeździłem nawet pseudo sportowym autem a wg niektórych recenzji ss ma jedno z trwardszych zawieszeń w tej klasie


recenzja, recenzją - musisz się takowym przejechać, a potem stwierdzić, czy przypadł Ci do gustu czy nie

Autor:  adamov2 [ So 07 lis, 2009 22:53 ]
Tytuł: 

sport jest rzeczywiście twardszy niż 1.5 GS i ma według mnie tylko jeden minus - jeździ tylko na Pb98 :(

reszta same plusy w porównaniu do GS ;) no może tylko oc jest droższe i nie wiem jak z cenami części choć nie powinno one znacznie odbiegać od cen części do zwykłych Swiftów.

rozmawiamy oczywiście o 3 drzwiowych nadwoziach ?? ;)

Autor:  rikitiki [ N 08 lis, 2009 00:30 ]
Tytuł: 

hej panowie wyluzujcie :piwo: Grono właścicieli swifta jest małe i nie ma sensu się żeby się dzieliło
wiem że do ss wg producenta trzeba lać 98 a do gs 95. I jest to wada tym bardziej że zakładam spalanie 10l. Stopień kompresji zdaje się jest 11:1
Czytałem http://www.autogaleria.pl/migas/suzuki- ... ort,8.html i dlatego mam wątpliwości
Kumpel miał civica type-r i sprzedał bo nie mógł tym jeździć, chociaż inny ma 350z i jakoś jeździ chociaż ja ledwo co sprzęgło wcisnąłem
Ale oglądałem ss w salonie i zdecydowanie bardziej mi się podobał niż zwykłe swifty. A tak poza tym na luksusowe auto jeszcze przyjdzie czas ;)

Autor:  Hellsin [ N 08 lis, 2009 00:39 ]
Tytuł: 

rikitiki napisał(a):
hej panowie wyluzujcie :piwo: Grono właścicieli swifta jest małe i nie ma sensu się żeby się dzieliło


przecież my się nie dzielimy, damy sobie po buziaku i jest ok ;) :D

rikitiki napisał(a):
wiem że do ss wg producenta trzeba lać 98 a do gs 95. I jest to wada tym bardziej że zakładam spalanie 10l. Stopień kompresji zdaje się jest 11:1


jako użytkownik SSS pisałem wyżej, lanie 98 nie ma sensu.
Nie jest to na tyle wysilona jednostka, aby takowe lanie miało sens.

Autor:  maciek89 [ N 08 lis, 2009 01:05 ]
Tytuł: 

Nie kupuje się SSS, żeby oszczędzać na paliwie... W instrukcji wyraźnie napisane jest, że gdy nie ma dostępnej 98, można zalać 95 i to chyba wszystko w tym temacie. Ja wlewam 98 na zmianę z VPR z Shella, a Hellsin (załóżmy) wlewa 95 z bio-gratisami. I tak za 10 lat może okazać się, że kondycja naszych silników jest taka sama, także to indywidualna sprawa. Trzeba też pamiętać, że paliwo z mniejszą liczbą oktanową jest łatwiej spalane i silnik z reguły uzyskuje na nim większą moc. Jednak auta WRC z powodu zastosowania wyżyłowanych jednostek z wiadomych przyczyn nie korzystają z 95.

adamov2, jeśli twarde zawieszenie i konieczność lania 98 rozpatrujesz jako wady, to jasne jest, że nigdy go nie kupisz. Możesz jeszcze dodać głośną pracę silnika i jego wysokoobrotową charakterystykę. Tyle, że dla kogoś, kto tego auta nie traktuje tylko jako środek lokomocji, te wszystkie cechy to prawdziwe zalety.

Autor:  Hellsin [ N 08 lis, 2009 01:53 ]
Tytuł: 

maciek89 napisał(a):
a Hellsin (załóżmy) wlewa 95 z bio-gratisami.


bez przesady, takowego nigdy nie zaleję :D

maciek89 napisał(a):
W instrukcji wyraźnie napisane jest, że gdy nie ma dostępnej 98, można zalać 95 i to chyba wszystko w tym temacie.


instrukcja, znów temat rzeka :D ale niech tak będzie :D
W końcu w instrukcji nie ma jak wymienić żarówkę w reflektorze, więc jedziemy do serwisu ;)

maciek89 napisał(a):
Jednak auta WRC z powodu zastosowania wyżyłowanych jednostek z wiadomych przyczyn nie korzystają z 95.


eliminuje się efekt spalania stukowego, które to znaczenie skraca żywotność silnika.
W JWRC Swift ma 218KM z 1.6, więc nie ma się czemu dziwić, że jeździ na tym na czym jeździ :)

Autor:  adamov2 [ N 08 lis, 2009 10:30 ]
Tytuł: 

maciek89 napisał(a):
jeśli twarde zawieszenie i konieczność lania 98 rozpatrujesz jako wady, to jasne jest, że nigdy go nie kupisz. Możesz jeszcze dodać głośną pracę silnika i jego wysokoobrotową charakterystykę.


blisko 3 lata temu kiedy kupowałem Swifta bardzo chciałem mieć Sporta ale nie było mnie na niego stać :( ( jeszcze 1.5 roku temu żałowałem że nie wziąłem dodatkowego kredytu) :diabel2: i wtedy te wszystkie rzeczy które napisałeś strasznie mnie rajcowały :)

wtedy zadowoliłem się zwykłym 1.3 ale z nadwoziem 5 drzwiowym i teraz jestem bardzo zadowolony z tego wyboru z prozaicznego powodu :) mam malutkie dziecko i nadwozie 5 dr bardzo się przydaję ( wiesz że w Swifcie nie da się wyłączyć airbagu pasażera). Dodatkowo twarde zawieszenie na polskich drogach nie sprzyja przewożeniu dziecka bo dzieci uwielbiają spać podczas jazdy a na polskich dziurach będzie to problem :(

Autor:  Krzsyu [ N 08 lis, 2009 12:31 ]
Tytuł: 

Wejdzicie sobie na forum mazda speed i poczytajcie o rx-8, zobaczycie jaki problem spalania w sss jest błachy :D

Autor:  jasne [ N 08 lis, 2009 13:31 ]
Tytuł: 

Hellsin napisał(a):
jako użytkownik SSS pisałem wyżej, lanie 98 nie ma sensu.
Nie jest to na tyle wysilona jednostka, aby takowe lanie miało sens.


jeździsz tym codziennie i wiesz jak na różnych paliwach się zachowuje ? z tego co piszesz uważam że nie bo np w moim sporcie czuć kiedy jest 98 a kiedy 95 że o VPR nie wspomnę :)


Hellsin napisał(a):
eliminuje się efekt spalania stukowego


jakie spalanie stukowe ? :D

Autor:  Hellsin [ N 08 lis, 2009 13:44 ]
Tytuł: 

jasne napisał(a):
jeździsz tym codziennie i wiesz jak na różnych paliwach się zachowuje ?


przejechałem blisko 60% jego obecnego przebiegu, więc wiem jak się zachowuje ...

jasne napisał(a):
z tego co piszesz uważam że nie bo np w moim sporcie czuć kiedy jest 98 a kiedy 95 że o VPR nie wspomnę :)


jedyna różnica jest taka, że 98 spala mniej niż 95 o średnio 0,2l na 100 km.
Jazda - lepiej zbiera się na 95, ale to tylko moje odczucie.
Jak zwykle trzeba by było pojechać na hamownię, żeby to sprawdzić :P

Cytuj:
jakie spalanie stukowe ? :D


http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe - przy wysilonych jednostkach, nie może być za mało oktanów w paliwie ot co

Autor:  jasne [ N 08 lis, 2009 13:52 ]
Tytuł: 

Hellsin, a o czujniku spalania stukowego słyszał ? i mi tu linków do wiki nie wklejaj :P

Autor:  Hellsin [ N 08 lis, 2009 14:01 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Hellsin, a o czujniku spalania stukowego słyszał ? i mi tu linków do wiki nie wklejaj :P


też słyszał.
Pisałem o wysilonych jednostkach i laniu wysoko oktanowego paliwa, bo w końcu takowa benzyna jest bardziej odporna na takowe zjawisko.

Autor:  Hellsin [ Wt 17 lis, 2009 18:57 ]
Tytuł: 

żeby nie było, że bawię się w archeologa czy coś kolejne info, tym razem strona Suzuki DE:

Cytuj:
Kraftstoffart - Super bleifrei (ROZ 95)*


źródło : http://auto.suzuki.de/auto/live/modelle ... sport.html

Autor:  jano_3 [ Wt 17 lis, 2009 20:07 ]
Tytuł: 

Nie wiem czym jest liczba ROZ ale miedzy RON, MON i DON wystepuje roznice do kilku oktanow. I np 95 wedlug innego oznaczenia moze oznaczac 98 oktanow. W Europie przywyklo sie do stosowania liczby RON.

Autor:  Hellsin [ Wt 17 lis, 2009 20:18 ]
Tytuł: 

jano_3 napisał(a):
Nie wiem czym jest liczba ROZ ale miedzy RON, MON i DON wystepuje roznice do kilku oktanow. I np 95 wedlug innego oznaczenia moze oznaczac 98 oktanow. W Europie przywyklo sie do stosowania liczby RON.


czyli zwykły też ma jeździć na 98 Twoim zdaniem ... ?

http://auto.suzuki.de/auto/live/modelle ... uerer.html - tak samo jak wyżej 95.

95 to nie 98, a 95 ...

EDIT:

Fakt - między ROZ, a MOZ jest różnica jak widać :

http://de.wikipedia.org/wiki/Oktanzahl

Autor:  jano_3 [ Wt 17 lis, 2009 20:33 ]
Tytuł: 

Nie znam niemieckiego. Nie upieram się także, że zwykłe swifty czy sporty muszą jeździć na 98. Zwracam tylko uwagę na pewien detal, który często ludziom umyka a wydaje się być dość istotny.

Autor:  Turtle_nr1 [ Śr 13 sty, 2010 21:33 ]
Tytuł: 

SSS jak otworzycie zaślepkę wlewu paliwa ujrzycie magiczny napis: 98 unleaded or higher...:)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/