Teraz jest N 18 sie, 2019 17:03

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr 12 cze, 2013 20:40 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Witajcie,

jakiś czas temu zostałem poproszony przez zarząd stowarzyszenia o przygotowanie opisu Swifta Mk6 na stronkę:

swift.php

no i do teraz nie byłem w stanie :P ciągle coś było

Na szczęście, z pomocą przyszedł jano_3 :one:

Poniżej wklejam opis jego autorstwa z moimi drobnymi poprawkami, który chcemy umieścić na stronie www. Do tego umieścimy kilka zdjęć Swifta Mk6 sprzed liftu i kilka po lifcie.


Cytuj:
W 2005 roku następuje przełom. Na rynek wchodzi zupełnie odmieniony, nowy model Suzuki Swift (zwany Mk6). Jest krótszy, ale zyskał na wysokości w stosunku do poprzedników. Zarówno sylwetka jak i wnętrze mają ciekawą stylizację. Z zewnątrz Swift bywa często kojarzony z Mini z uwagi na swoją swoją dynamiczną sylwetkę. Wnętrze mimo iż dość plastikowe, jest spokojne i stonowane. Minusem auta pozostaje przestronność, ale z tym liczą się klienci kupujący auta segmentu B. Warto zaznaczyć, że model uzyskał dość wysokie noty jeśli chodzi o wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP – 4 gwiazdki.
W aucie możemy spotkać następującą gamę silników:

Silniki benzynowe (wszystkie 16-zaworowe):
• 1.3 92KM (symbol M13A),
• 1.5 VVT 102KM (symbol M15A) dostępny także w opcji z automatyczną skrzynią biegów;
• 1.6 VVT 125KM (wersja Sport, symbol silnika M16A), w Europie dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej. Warto dodać, że nasi przyjaciele w Japonii mogą wybrać również wersję 5-drzwiową, ale czego nie robi się dla mieszkańców kraju, z którego pochodzi autko ;)

Silnik Diesla:
• 1.3 DDiS FAP 75KM (wyposażony w system wtryskowy common rail, symbol silnika: Z13DT, jest jednostką koncernu FIAT-a)

Wszystkie jednostki benzynowe są wolnossące i ożywają dopiero, gdy wskazówka obrotomierza znajduje się w górnym zakresie obrotów. Do takiej charakterystyki pracy motorów nasi przyjaciele z Japonii zdążyli już nas przyzwyczaić.
Samochód z silnikiem diesla został wyposażony w filtr cząstek stałych, który w miejskich warunkach może dawać się we znaki. W zamian za tą niedogodność, motor odwdzięczy się bardzo niskim spalaniem.
Ciekawą propozycją jest Swift Sport z silnikiem 1.6. Jego silnik osiąga moc 125KM i moment obrotowy 148 Nm przy obrotach 4800, co powinno zadowolić amatorów bardziej sportowej jazdy. Warto zaznaczyć, że silnik nie jest wcale tak paliwożerny jakby mogło się wydawać.
Kompromisem między wygodą a osiągami pozostaje Swift z silnikiem 1.3, najbardziej popularny i najczęściej wybierany, mający wiele wersji wyposażenia.
Należy wspomnieć także, że w 2008 roku Swift przeszedł lifting tj. zmieniono tylne lampy oraz wygląd tylnego zderzaka (coś jeszcze???).

Swift Mk6 produkowany był na Węgrzech i w Japonii, jednakże japońskie egzemplarze stanowią w Polsce rzadkość. Uchodzą za mniej awaryjne, zaś ich zawieszenie za bardziej komfortowe dla jednych, a dla innych nie dość sztywne. Japońskie egzemplarze można rozpoznać przede wszystkim dzięki usytuowaniu anteny od radia w tylnej części dachu oraz zamontowaniu we wnętrzu pomarańczowego podświetlenia zegarów i przycisków (zamiast czerwonego, jak w wersjach produkowanych na Węgrzech).



Jeżeli macie jakieś sensowne uwagi, to piszcie, uzupełnimy ;)
Prosimy o uwagi do końca czerwca.


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 12 cze, 2013 22:43 
Offline

Dołączył(a): N 01 kwi, 2012 20:25
Posty: 48
Lokalizacja: Elbląg
Model:: Swift
W przednim zderzaku po lifcie zmieniono rozmiar miejsca na halogen. Jest tak jakby wyższe. W przedlifcie jest niższa niż dolna kratka zderzaka, a wersji poliftowej jest tej samej wysokości co ta dolna kratka pod grillem. Różnicę widać tutaj:

Polift

Przedlift


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 13 cze, 2013 21:03 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
PiLord ok, dzięki za czujność ;)

dopiszemy, że zaszły kosmetyczne zmiany w usytuowaniu przednich świateł przeciwmgielnych ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 13 cze, 2013 22:17 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
Kuba, powinno być jeszcze info o 4×4.


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 14 cze, 2013 07:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
adamov2 napisał(a):
być jeszcze info o 4×4.


W jakich silnikach były wersje 4x4?? I czy ewentualnie Ktoś mógłby napisać 2 zdania o tym w jaki sposób napęd jest przenoszony na tylną oś??


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 14 cze, 2013 19:50 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
adamov2 napisał(a):
Kuba, powinno być jeszcze info o 4×4.


słusznie - masz pole do popisu :one:

i może na pomoc pospieszą posiadacze czterołapów ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 16 cze, 2013 10:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
W 2005 roku następuje przełom. Na rynek wchodzi zupełnie odmieniony, nowy model Suzuki Swift (zwany Mk6). Jest krótszy, ale zyskał na wysokości w stosunku do poprzedników. Zarówno sylwetka jak i wnętrze mają ciekawą stylizację. Z zewnątrz Swift bywa często kojarzony z Mini z uwagi na swoją swoją dynamiczną sylwetkę. Wnętrze mimo iż dość plastikowe, jest spokojne i stonowane. Minusem auta pozostaje przestronność, ale z tym liczą się klienci kupujący auta segmentu B. Warto zaznaczyć, że model uzyskał dość wysokie noty jeśli chodzi o wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP – 4 gwiazdki.
W aucie możemy spotkać następującą gamę silników:

Silniki benzynowe (wszystkie 16-zaworowe):
• 1.3 92KM (symbol M13A),
• 1.5 VVT 102KM (symbol M15A) dostępny także w opcji z automatyczną skrzynią biegów;
• 1.6 VVT 125KM (wersja Sport, symbol silnika M16A), w Europie dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej. Warto dodać, że nasi przyjaciele w Japonii mogą wybrać również wersję 5-drzwiową, ale czego nie robi się dla mieszkańców kraju, z którego pochodzi autko ;)

Silnik Diesla:
• 1.3 DDiS FAP 75KM (wyposażony w system wtryskowy common rail, symbol silnika: Z13DT, jest jednostką koncernu FIAT-a)

Wszystkie jednostki benzynowe są wolnossące i ożywają dopiero, gdy wskazówka obrotomierza znajduje się w górnym zakresie obrotów. Do takiej charakterystyki pracy motorów, nasi przyjaciele z Japonii zdążyli już nas przyzwyczaić.
Samochód z silnikiem diesla został wyposażony w filtr cząstek stałych, który w miejskich warunkach może dawać się we znaki. W zamian za tą niedogodność, motor odwdzięczy się bardzo niskim spalaniem.
Ciekawą propozycją jest Swift Sport z silnikiem 1.6. Jego silnik osiąga moc 125KM i moment obrotowy 148 Nm przy obrotach 4800, co powinno zadowolić amatorów bardziej sportowej jazdy. Warto zaznaczyć, że silnik nie jest wcale tak paliwożerny jakby mogło się wydawać.
Kompromisem między wygodą a osiągami pozostaje Swift z silnikiem 1.3, najbardziej popularny i najczęściej wybierany, mający wiele wersji wyposażenia.
Należy wspomnieć także, że w 2008 roku Swift przeszedł lifting tj. zmieniono tylne lampy oraz wygląd tylnego zderzaka, zaszły kosmetyczne zmiany w usytuowaniu przednich świateł przeciwmgielnych. Metamorfozy najlepiej zobrazują dwa zdjęcia.

Swift Mk6 produkowany był na Węgrzech i w Japonii, jednakże japońskie egzemplarze stanowią w Polsce rzadkość. Uchodzą za mniej awaryjne, zaś ich zawieszenie za bardziej komfortowe dla jednych, a dla innych nie dość sztywne. Japońskie egzemplarze można rozpoznać przede wszystkim dzięki usytuowaniu anteny od radia w tylnej części dachu oraz zamontowaniu we wnętrzu pomarańczowego podświetlenia zegarów i przycisków (zamiast czerwonego, jak w wersjach produkowanych na Węgrzech).


Czekamy na jakieś parę słów o 4x4.


Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 01:00 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 cze, 2013 19:08 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
jano_3 napisał(a):
Czekamy na jakieś parę słów o 4x4.


z tego, co ja kojarzę, to był Haldex jak w Ignisie i chyba 4x4 był tylko w wersji 1.3

+ zapomnieliśmy o wersjach z automatyczną skrzynią (CVT?)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 19 cze, 2013 08:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Koleżanki i Koledzy zróbcie coś dla forum i Klubu :) . Jak w warsztacie masa fachowców, a jak trzeba parę słów skrobnąć to się wszyscy chowają.

Przecież parę osób ma automaty, parę ma 4x4 i wie z czym to się je. Chodzi o max 2 - 3 zdania. Liczycie na naszą pomoc i robimy co możemy, teraz my liczymy na Was.


Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 01:00 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 19 cze, 2013 10:08 
Offline

Dołączył(a): Pn 25 lut, 2013 11:53
Posty: 3
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift Sport
Można jeszcze wspomnieć że 1 stycznia 2007 (to muszę jeszcze dokładnie sprawdzić, możliwe że był homologowany też wcześniej, a wersja z 2007 jest po poprawkach) Swift Sport został homologowany do sportów motorowych zarówno w grupie N (homologacja FIA N-5703) jak i A (homologacja FIA A-5703) do roku 2016. Na bazie tej homologacji powstało auto w klasie S1600, które wygrało JWRC w 2007 (prowadzone przez szweda Per-Gunnara Anderssona) oraz 2010 (prowadzone przez niemca Aarona Burkarta).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 19 cze, 2013 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
spoono napisał(a):
z tego, co ja kojarzę, to był Haldex jak w Ignisie i chyba 4x4 był tylko w wersji 1.3

W Ignisie jest wiskotyczne.


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 20 cze, 2013 20:24 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
jackkk napisał(a):
W Ignisie jest wiskotyczne.


słusznie :) w Swifcie pewnie zatem tak samo

a odnośnie fachowców, to miałem takiego jednego, ale gdzieś się schował...

adamov2!!! :diabel:


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 20 cze, 2013 21:30 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
adamov2 ma na karku 30 tke i pamięć już nie ta :(


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 21 cze, 2013 20:58 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
ech, wszystko z wieku Tobie pada ;P

w necie piszą, że automat w Swifcie to było CVT, a niemieckiej skrzyni była to jakaś zautomatyzowana skrzynia innego sortu

a napęd to wiskoza (z netu)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 21 cze, 2013 22:04 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
Było CVT W 1.3 a 1.5 był klasyczny mokry automat 4 biegowy.

spoono, jak będziesz w moim wieku to tyłka z kopocza nie podniesiesz :)


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 22 cze, 2013 21:13 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
adamov2 napisał(a):
spoono, jak będziesz w moim wieku to tyłka z kopocza nie podniesiesz :)


już niedługo :P

adamov2 napisał(a):
Było CVT W 1.3 a 1.5 był klasyczny mokry automat 4 biegowy.


dzięki :one:

Ludu forumowy! Jakieś inne uwagi do opisu?


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 14 sie, 2013 08:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Czy użytkownicy coś pomogą, żeby sfinalizować projekt (zwłaszcza jeśli idzie o 4x4 jakieś gotowe 3 zdania)?? Czy wrzucamy tak jak jest z wstawką o homolagacji sportowej??


Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 01:00 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 14 sie, 2013 20:43 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
gdybyś miał siłę, to myślę, że możesz już zebrać wszystko do kupy i uzupełnić o info o wiskozie, automatach i homologacji

Dzięki :)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 14 sie, 2013 21:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Jutro coś podziałam :)


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .