Teraz jest N 18 sie, 2019 17:19

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So 09 lut, 2008 01:23 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Powaznie sie zastanawiam nad zakupem nowych butkow na to lato do Swifta ;)

Maja swietnie trzymac na suchym i mokrym, wiecej wymagan brak ;)

I maja byc 195/50 R15.

Zastanawiam sie nad Yokohama S Drive i Michelinem Pilot Exalto PE :)

Jakie sa Wasze opinie w tej kwestii?

P.S. Prosze o rzeczowe posty, wszelkie inne beda bez uprzedzenia kasowane ;)


Ostatnio edytowano Wt 12 lut, 2008 23:07 przez spoono, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 lut, 2008 01:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
spoono napisał(a):
Zastanawiam sie nad Yokohama S Drive i Michelinem Pilot Exalto PE :)


sam chyba w lato polaszcze sie wlasnie na Yoko S Drive :) , jescze mysle nad Nokianami H, ktore sa rownie dobra opona.


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 lut, 2008 01:49 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Ty ciagle z tymi Nokianami wyskakujesz, to pozwole sobie na troszke OT

Co to jest w ogole za marka i czy gdzies (w sporcie, czy w testach) znalazla uznanie?

P.S. A Micheliny sa minimalnie lepiej oceniane od Yoko ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 lut, 2008 01:51 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
do Japońca japońskie opony :598:


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 lut, 2008 01:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
spoono napisał(a):
Ty ciagle z tymi Nokianami wyskakujesz, to pozwole sobie na troszke OT

Co to jest w ogole za marka i czy gdzies (w sporcie, czy w testach) znalazla uznanie?


sa to pierwsze zimowe opony :P
W ogole robia bardzo dobre opony, marka wywodzi sie z Finlandii :P
Czy gdzies w sporcie jest ? Nie mam pojecia, co to ma do rzeczy takze to nie wiem.
Co do testow, u nas w gazetach o dziwo rzadko sa ... nie wiadomo czemu, za granica odpowiednik auto swiata, czyli auto bild robil testy opon tej firmy ...

spoono napisał(a):
P.S. A Micheliny sa minimalnie lepiej oceniane od Yoko ;)


podobno odkad miecheliny robia w innej fabryce jakosc sie pogorszyla ( tak mowil mi oponiarz )


Ostatnio edytowano So 09 lut, 2008 01:57 przez Hellsin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 lut, 2008 02:05 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Sprawdzilem juz :D

Firma NOKIAN pochodzi z Finlandii z niejakiego miasta Nokia :P

Obecnie wiekszosc udzialow w niej posiada Bridgestone, natomiast wiekszosc produkcji pochodzi z Rosji (stad cena).

Natomiast nawet w niemiekich testach ADAC nie sa na szczycie tabeli (sprawdzalem tylko letnie), wiec osobiscie wolalbym zaufac jednak marce i kontynuacji jakosci.

P.S. Tez to slyszalem o Michelinach, ale akurat te wymienione w pierwszym poscie na www.reifentest.de ciesza sie swietna ocena (www.opony.com tez swietna opinia).


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 lut, 2008 02:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
Cytuj:
Obecnie wiekszosc udzialow w niej posiada Bridgestone, natomiast wiekszosc produkcji pochodzi z Rosji (stad cena).


Nokiany nie sa tanimi oponami, wiec nie wiem o co Ci chodzi ...
Jesli chodzi o zimowki, wiem ze sa napewno jednymi z lepszych opon.

spoono napisał(a):
Natomiast nawet w niemiekich testach ADAC nie sa na szczycie tabeli (sprawdzalem tylko letnie), wiec osobiscie wolalbym zaufac jednak marce i kontynuacji jakosci.


rob jak uwazasz w koncu to Twoje pieniadze, ja powiedzialem miedzy czym bede wybierac :)
Myslalem jeszcze nad Goodyearami Hydragrip ( ale odpadly ze wzgledu na nadmierna scieralonosc, typowe opony na deszcze ), oraz Uniroyalami Rallye 550 jesli bede miec mniej gotowki :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 09 lut, 2008 23:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 06 sty, 2008 15:04
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych
Model:: Swift 1.3 Glx 06
Mialem w poprzednim aucie Yokohamy a drive, no ale to klase niższe, musze powiedziec ze świetnie trzymały w zakręcie i na mokrym, jednak droga hamowania była moim zdaniem średnia, Tak samo z trakcją przy ruszaniu spod świateł:) Aha oponki bardzo ciche.


Ostatnio edytowano So 09 lut, 2008 23:49 przez Krzsyu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Swift MK6 1,3 glx Monza Red (witamy się konichiwa)

Dyplomacja to umiejetność powiedzenia "spieprzaj" w taki sposób, że odbiorca
słysząc to czuje emocje związane z wyprawą i nieodpartą chęć poznania nowego i nieodkrytego.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 lut, 2008 12:55 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 12:09
Posty: 34
Lokalizacja: KRK
Model:: swift
widze ze koledzy dyskutuja na temat opon marki nokian. od lat poruszam sie w moich autach tylko i wylacznie na oponach tej marki ( jak pierwszy raz je kupilem to ludzie sie patrzyli co to za marka) i nigdy ale to nigdy sie na nich nie zawiodlem. zreszta zonie do SWIFTA kupilem na zime Nokiany WRG2 i jest bardzo zadowolona. ja posiadam auto innej marki i tez jezdze na nokianach a na ten sezon letni juz kupilem Nokian V ( odpowiednik H w duzym rozmiarze i wiekszym indeksie predkosci) - latem jezdze na 225/45/17. polecam goraco. zreszta samemu mozna poczytac o wynikach testow i opinii na temat tych opon - V i H to pierwsza na swiecie opona odprowadzajaca 43 litry wody na sekunde:) goraco polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 lut, 2008 14:24 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 12:09
Posty: 34
Lokalizacja: KRK
Model:: swift
nie pamietam dokladnie linkow, jak znajde w domiu to podesle - a teraz wysylam kilka znalezionych na szybko
http://www.youtube.com/watch?v=_oBFKpnKXrY
http://nokian.pl/index.php?option=news& ... ews&nid=39


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 lut, 2008 14:34 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
grangerh napisał(a):
nie pamietam dokladnie linkow, jak znajde w domiu to podesle - a teraz wysylam kilka znalezionych na szybko
http://www.youtube.com/watch?v=_oBFKpnKXrY
http://nokian.pl/index.php?option=news& ... ews&nid=39


Zima ok, ale mnie letnie interesuja :okulary2:

Poszukalem sam i rzeczywiscie letnie maja swietna opinie rowniez :)

ale... to nie sa opony dla mnie, ze wzgledu na swoja budowe ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 lut, 2008 17:07 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Wiedzialem, ze bede musial poglebic temat :D bo sie jakis rzep czepi :D

Ani Michelin Pilot Exalto 2 ani Yokohama S.drive nie maja choinki :D

A prawda jest taka, ze (IMO, dokonujac oceny pod katem fizycznym, tarcie i te sprawy) opony z bieznikiem kierunkowym lub jego elementami zapewniaja lepszy start (na suchym to w ogole) i przy mniejszych predkosciach/naglych zwrotach zapewniaja lepsza przyczepnosc. Nie potrzebuje, do Swifta, zeby opona odprowadzala mi 43 litry wody, bo nie latam 160 w deszczu i nie robie prob zygzakowych ;)

Wole wybrać opony "usportowione" (tu jest cudzyslow, jakby kto nie widzial :D ) o wzglednie miekkiej mieszance.

Zreszta czytałem opinie ludzi, którzy wybierali te oponki, stad moje zdanie :)

P.S. A wracajac do tematu ceny, to rzeczywiscie w porownaniu do yoko i michelina nokina jest tani ;) (co oczywiscie o niczym nie swiadczy -dodane znowy, jakby kto sie czepial :D )


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 lut, 2008 20:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
spoono napisał(a):
Wiedzialem, ze bede musial poglebic temat :D bo sie jakis rzep czepi :D


cos sugerujesz :P

Cytuj:
Wole wybrać opony "usportowione" (tu jest cudzyslow, jakby kto nie widzial :D ) o wzglednie miekkiej mieszance.


to ja polecam jeszcze takie jak sa w sporcie seryjne - Goodyear EAGLE F1 GSD3
Super opony, za rozsadne pieniadze, niestety w moim rozmiarze ich nie ma, ale w Twoim sa :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 lut, 2008 22:58 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
1. Nie znam wiekszego czepialskiego :diabel:
2. Do goodyearow mam uprzedzenie ;) (jezdze na letnich Eagle NCT5 i nie polecam), z testow widze, ze maja typowa przypadlosci goodyearow -gorsza ocena na deszczu :/


Ostatnio edytowano Wt 12 lut, 2008 22:58 przez spoono, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 12 lut, 2008 23:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
spoono napisał(a):
1. Nie znam wiekszego czepialskiego :diabel:


:P

Cytuj:
2. Do goodyearow mam uprzedzenie ;) (jezdze na letnich Eagle NCT5 i nie polecam), z testow widze, ze maja typowa przypadlosci goodyearow -gorsza ocena na deszczu :/


nie sugeruj sie testami do konca, raczej jak cos opinia userow.
Jedyny Goodyear ktory jest super na deszczu to Hydragrip, ale cholernie sie sciera :/ ( przypadlosc opony typowej na deszcz )


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 13 lut, 2008 08:34 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 19:39
Posty: 3365
Lokalizacja: Będzin
Model:: A3 Sportback 2.0 TFSI Quattro / 240KM
A ja tam z NCT5 jestem zadowolony :)

Ale co do tego mokrego to racja, niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 13 lut, 2008 08:52 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
chiron napisał(a):
A ja tam z NCT5 jestem zadowolony :)


Też bylem zadowolony :D do czasu :D barierki :D

P.S. Wszyscy mi powtarzali, ze NCT5 sa do niczego, ze na mokrym to tragedia, a ja nie chcialem im wierzyc... do czasu :P


Ostatnio edytowano Śr 13 lut, 2008 08:54 przez spoono, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 lut, 2008 17:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
spoono napisał(a):
I maja być 195/50 R15.


Powiedz mi, co chcesz uzyskać zmieniając profil opony na 50, skoro najbliższym zamiennikiem oryginalnego kapcia 185/60 R15 jest 195/55 R15, przy 195/50 R15 różnica w średnicy wynosi -27mm, prędkościomierz będzie przekłamywał w górę o jakieś 5%, ale powinno się poprawić przyspieszenie, elastyczność oraz prowadzenie, oprócz v-max, ta wręcz powinna spaść, oczywiście licznik będzie kłamał i pokazywał więcej, bo koło będzie się obracało szybciej :/

tyle mojej teorii, czy to w ogóle będzie się dało odczuć przy tak niewielkiej różnicy :?:

spoono napisał(a):
Maja swietnie trzymac na suchym i mokrym, wiecej wymagan brak ;)

Zastanawiam sie nad Yokohama S Drive i Michelinem Pilot Exalto PE :)

Jakie sa Wasze opinie w tej kwestii?


Co do Jokohama S Drive to powiem tyle, że na zdjęciu wyglądają fajo :ok: nigdy nie miałem styczności z produktami tej marki wiec to wszystko w tym temacie, co do Michelinów to w unolocie miałem, oczywiście jakieś cieńszy model, ale powiem tyle że były to całkiem fajne opony, na suchym rewelacja na mokrym tragedia, ciche i bardzo wytrzymałe (tutaj potwierdza się powiedzenie „przychodzi zima i Michelina nima” :D nawet zimówki są kiepskie :D ) ogólnie jak opony są wytrzymałe, (czyli twarde) to na deszczu kiepskie, jak się szybko ścierają, (czyli miękkie) to na deszczu dobrze trzymają, ja jeszcze nie spotkałem złotego środka.

Też się zastanawiam nad wymianą kapci na szersze po zamontowaniu seryjnych kapci na alusy okazało się ż ten cal w szerokości felgi ma kolosalne znaczenie (stalówka 5.5 R15 alus 6.5 R15) koła wyglądają jakby prezerwatywę rozmiar azjatycki założyć na penisa rozmiar afrykański :695: w efekcie felga wystaje ponad oponę, czyli jedno nieuważne parkowanie równoległe przy krawężniku i nasze piękne alusy maja obdarty rant :029: a potem wiadomo korozja, można czymś zaciapać, ale będzie wyglądać jak przez okno w deszczu :690:

Takie moje pytanie do kolegi spoono, jaki rozmiar mają oryginalne alusy w twoim GS czy jak stalówki 5.5 R15 :?:

Tutaj moje pytanie czy na felgę o rozmiarze 6.5 R15 założyć kapcia 195/55 R15 czy 205/55 R15 czy 205/50 R15? ja najbardziej skłaniałbym się do tej pierwszej opcji ale czy nadal opona nie będzie za wąska :?: Chciałbym jeszcze taką oponę, która posiada taką wnękę, w którą chowa się rant felgi, widziałem wygląda spoko i zabezpiecz dodatkowo alusy :)

A co sądzicie o takiej oponie Bridgestone Turanza ER300 :?:


Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 15 lut, 2008 19:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:54
Posty: 2139
Lokalizacja: Warszawa
Model:: inny
guli napisał(a):
Takie moje pytanie do kolegi spoono, jaki rozmiar mają oryginalne alusy w twoim GS czy jak stalówki 5.5 R15 :?:


Oryginalne alu Suzuki 15" mają 5,5" szerokości.

guli napisał(a):
Tutaj moje pytanie czy na felgę o rozmiarze 6.5 R15 założyć kapcia 195/55 R15 czy 205/55 R15 czy 205/50 R15?


Ja na 6,5" założyłbym 195/55. Wprawdzie nie w Swiftcie, ale mam bardzo podobny zestaw - 195/55 na 16" feldze właśnie o szerokości 6,5" i myślę, że opona wcale źle nie wygląda i jak na razie nie rysuje mi się. ;)

Obrazek


Ostatnio edytowano Pt 15 lut, 2008 19:35 przez Mekintosh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 16 lut, 2008 00:33 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
guli napisał(a):
Powiedz mi, co chcesz uzyskać zmieniając profil opony na 50, skoro najbliższym zamiennikiem oryginalnego kapcia 185/60 R15 jest 195/55 R15, przy 195/50 R15 różnica w średnicy wynosi -27mm, prędkościomierz będzie przekłamywał w górę o jakieś 5%, ale powinno się poprawić przyspieszenie, elastyczność oraz prowadzenie, oprócz v-max, ta wręcz powinna spaść, oczywiście licznik będzie kłamał i pokazywał więcej, bo koło będzie się obracało szybciej :/

tyle mojej teorii, czy to w ogóle będzie się dało odczuć przy tak niewielkiej różnicy :?:


Czy da sie odczuc, to czas pokaze, celem mym zwiekszenie przyczepnosci, a w zakladanie dystansów sie bawic nie bede :P

Przeklamania mnie nie interesuja, jakby co mam GPS-a ;)

Co sie poprawi a co sie pogorszy, czas pokaze, trace na oporach toczenia, zyskuje na skroceniu przelozenia, poprzez zmniejszenie kola :P

Profil 195/50 ma jasne i twierdzi, ze da sie przezyc na polskich drogach ;) (profil ma byc jak najmniejszy, zeby najmniej mi opona pracowala na zakretach, czyli mniejsze odchyly, zatem lepsza przyczepnosc ;) )

Mekintosh napisał(a):
guli napisał/a:
Tutaj moje pytanie czy na felgę o rozmiarze 6.5 R15 założyć kapcia 195/55 R15 czy 205/55 R15 czy 205/50 R15?

Ja na 6,5" założyłbym 195/55. Wprawdzie nie w Swiftcie, ale mam bardzo podobny zestaw - 195/55 na 16" feldze właśnie o szerokości 6,5" i myślę, że opona wcale źle nie wygląda i jak na razie nie rysuje mi się. ;)


Jak szukalem felg 16" (byl taki pomysl swojego czasu :) ) to wiekszosc byla szer. 7", wtedy minimum to 205, a wtedy bym Swifta zmulil doszczetnie, na 6,5" 195 pasuja :)

guli napisał(a):
A co sądzicie o takiej oponie Bridgestone Turanza ER300 :?:


Nic :D zielonego pojecia nie mam, dzisiaj widzialem Bridgestone Potenza i przyznam, ze opona jest mega miekka, po 14kkm wyglada jak do wymiany... w testowym A5, ale jednak :P

P.S. Ciesze sie, ze cos konstruktywnego sie zaczyna tworzyc, ale chyba z tego watku dokonam cudownego rozmnozenia na 3 :D


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 16 lut, 2008 12:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Mekintosh napisał(a):
Ja na 6,5" założyłbym 195/55. Wprawdzie nie w Swiftcie, ale mam bardzo podobny zestaw - 195/55 na 16" feldze właśnie o szerokości 6,5" i myślę, że opona wcale źle nie wygląda i jak na razie nie rysuje mi się. ;)


spoono napisał(a):
Jak szukalem felg 16" (byl taki pomysl swojego czasu :) ) to wiekszosc byla szer. 7", wtedy minimum to 205, a wtedy bym Swifta zmulil doszczetnie, na 6,5" 195 pasuja :)


Podsumowując na alusa o szerokości 6.5” kapeć 195/55 lub 195/50 oczywiście wszystko w R15” dobrze że mnie utwierdziliście w tym przekonaniu, 205 wydawało mi się za szerokie jak na takie nieduże auto, im szersza opona tym się gorzej jeździ np. po koleinach, tych nie braknie nam chyba nigdy :029:

spoono napisał(a):
Czy da sie odczuc, to czas pokaze, celem mym zwiekszenie przyczepnosci, a w zakladanie dystansów sie bawic nie bede :P

Co sie poprawi a co sie pogorszy, czas pokaze, trace na oporach toczenia, zyskuje na skroceniu przelozenia, poprzez zmniejszenie kola :P

Profil 195/50 ma jasne i twierdzi, ze da sie przezyc na polskich drogach ;) (profil ma byc jak najmniejszy, zeby najmniej mi opona pracowala na zakretach, czyli mniejsze odchyly, zatem lepsza przyczepnosc ;) )


W zakładanie dystansów nie ma, co się bawić opona może zacząć trzeć np. o błotnik potem trzeba się bawić w podginanie błotników itd :D

na oporach toczenia to raczej zyskujesz, mniejsza średnica = mniejszy obwód= mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią = mniejsze tarcie pomiędzy oponą a ansfaltem, tym samym pod wątpliwość poddał bym zwiększenie przyczepności, oczywiście zwiększenie szerokości ją zwiększy czyli może wyjść na zero :591:

skrócenie przełożenia powinno wpłynąć na lepsze przyspieszenie i elastyczność ale zmniejszyć v-max, zmniejszenie wysokości boku opony jest niewątpliwie zaletą, zwiększa znacznie sztywność boczną kapcia = lepsze prowadzenie i sterowność ale ucierpi na tym komfort :one:

spoono napisał(a):
Nic :D zielonego pojecia nie mam, dzisiaj widzialem Bridgestone Potenza i przyznam, ze opona jest mega miekka, po 14kkm wyglada jak do wymiany... w testowym A5, ale jednak :P


Mój swifcior jest fabrycznie wyposażony w Bridgestone Potenza taka przeciętna ta opona jeszcze na suchym całkiem całkiem, ale na deszczu nie bardzo, co do ścieralności nie wiem, zrobiłem na nich 500km i zmieniłem na zimówki i chyba się nie dowiem, bo raczej je wymienię, choć gdyby nie problemy z szerokością to bym je zostawił, nie jestem zwolennikiem wyrzucania kasy od tak sobie :D

Pytanie do Mekintosh i nie tylko, na fotce jest Dunlop Sp Sport 01 jak się nie mylę, jest to mój drugi typ nawet miałem w poprzednim poście go umieścić w zapytaniu obok Bridgestone Turanza ER 300, ale jakoś zapomniałem, jak się spisuje :?: bo opinie znajomych są różne, ale generalnie, że super na suchym i kiepsko na mokrym


Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 16 lut, 2008 15:22 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
guli napisał(a):
na oporach toczenia to raczej zyskujesz, mniejsza średnica = mniejszy obwód= mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią = mniejsze tarcie pomiędzy oponą a ansfaltem, tym samym pod wątpliwość poddał bym zwiększenie przyczepności, oczywiście zwiększenie szerokości ją zwiększy czyli może wyjść na zero :591:


zakreciles sie kolego :D

wszystko sie okaze w praniu, ale raczej obstawiam, ze mi jednak zmuli auto minimalnie bo minimalnie, ale zmuli :P ale coz :D

co do komfortu, to przezyje :)

a co do Vmax to tez niekoniecznie... jak na czworce osiagam Vmax to mam jeszcze jakies 400-500 obrotow luzu :562:


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 16 lut, 2008 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:54
Posty: 2139
Lokalizacja: Warszawa
Model:: inny
guli napisał(a):
Pytanie do Mekintosh i nie tylko, na fotce jest Dunlop Sp Sport 01 jak się nie mylę, jest to mój drugi typ ... jak się spisuje :?:


Tak, jeżdżę na tych Dunlopkach od pewnego czasu i ogólnie jestem całkiem zadowolony.
Mogę częściowo potwierdzić to co słyszałeś - na suchej nawierzchni są bardzo dobre na mokrej przeciętne, ale nie jest aż tak źle, żeby bardzo narzekać IMHO. :)


Góra
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2008 16:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Halo, co taka cisza w świecie opon :569:

Znalazłem jeden niezaprzeczalny argument przemawiający za oponą z profilem 50 a nie 55
Przykład jest tutaj i tutaj :zdziw:
Tak tak cena czyni cuda, może mi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć :?: Zaprzyjaźniony pan gumiarz twierdzi, że 195/50 R15 jest bardzo popularnym rozmiarem a 195/55 R15 to taki swego rodzaju wynalazek i to stąd ta różnica, może ktoś ma jakąś inną sensowną teorię, bo ja nie wiem jak to wytłumaczyć :?:

Jak już wspomniałem złożyłem wizytę u znajomego pana gumiarza który jest moim osobistym guru od kapci :uklon: i na jego poradach jeszcze się nigdy nie zawiodłem, chociażby na ostatnich zimówkach jakie mi doradził rewelacja :one: przeprowadziliśmy krótką acz treściwą rozmowę na temat opon letnich, między innymi wymienionych przez kolegów w tym poście.

Zaznaczam ze są to opinie mojego guru :uklon: nie moje są to opony jak to określił z górnej półki, więc i wymagania się im wyżej stawia.

Michalin generalnie bardzo obniżył loty dobra opona, ale nie za tą cenę, ale jak na razie najmniejszy odsetek reklamacji, nie poleca :029:
Nokian zimowe dobre letnie przeciętne też nie warte swojej ceny, nie poleca :029:
Dunlop interesujący mnie sp sport 01 bardzo dobra na suchym dobra na mokrym ma jedną wadę, jak dla nas posiadaczy swiftów nadaje się tylko do większych cięższych aut w lekkich autach ma tendencję do ząbkowania,poleca, ale na własne ryzyko :039:
God Year bardzo dobre na suchym kiepskie na deszczu oprócz specjalnych na deszcz, duży odsetek reklamacji, nie poleca :029:
Bridgestone szczególnie interesująca mnie turanza er300 bardzo dobra na suchym dobra w deszczu bardzo cicha, ale szybko się ściera, poleca :)
No i na koniec Yokohama, która bardzo mnie zaciekawiła S.drive bardzo dobra opona sztywna usportowiona jedyne zastrzeżenie to to ze trochę głośna, ale generalnie poleca :) i opona z przykładów C. drive podobnie jak S tylko cichsza i bardziej komfortowa, myślę ze to jest coś dla mnie ja chyba taką łyknę :one:

I jeszcze jedna rada jak się chce się opony sztywniejsze nawet z tego samego modelu, guru ;) poleca kupować w wyższym indeksie prędkości maja więcej warstw, oplotów itd. Przez to są sztywniejsze :D

Napiszcie co sadzicie o Yokohama C.drive :?:


Ostatnio edytowano Śr 20 lut, 2008 16:12 przez guli, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2008 22:30 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
guli napisał(a):
Napiszcie co sadzicie o Yokohama C.drive :?:


Ja nic nie sadze :P

C.drive:

http://www.reifentest.com/pkw_sommerrei ... index.html

Michelin

http://www.reifentest.com/pkw_sommerrei ... index.html

Ale testuj te Yokohamy ;) moze tez sie skusze ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lut, 2008 23:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
spoono napisał(a):
Ale testuj te Yokohamy ;) moze tez sie skusze ;)


C.drive to srednia polka :) ( jesli chodzi o Yoko )

guli napisał(a):
Tak tak cena czyni cuda, może mi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć :?: Zaprzyjaźniony pan gumiarz twierdzi, że 195/50 R15 jest bardzo popularnym rozmiarem a 195/55 R15 to taki swego rodzaju wynalazek i to stąd ta różnica, może ktoś ma jakąś inną sensowną teorię, bo ja nie wiem jak to wytłumaczyć :?:


typowy rozmiar po prostu ( inaczej popularny )- tak samo jak 185/60 R14, opona duzo tansza od np. 185/55 R14 ...

guli napisał(a):
God Year bardzo dobre na suchym kiepskie na deszczu oprócz specjalnych na deszcz, duży odsetek reklamacji, nie poleca :029:


Goodyear - o jakim modelu dokladnie mowil ? Bo nie wierze zeby ktos narzekal na Eagle szczegolnie 3 :P

guli napisał(a):
Bridgestone szczególnie interesująca mnie turanza er300 bardzo dobra na suchym dobra w deszczu bardzo cicha, ale szybko się ściera, poleca :)


szybko sie sciera i poleca ... fajnie ...

guli napisał(a):
poleca kupować w wyższym indeksie prędkości maja więcej warstw, oplotów itd. Przez to są sztywniejsze :D


normalne, czym wiekszy index tym opona musi byc wytrzymalsza, inaczej rozsypala by sie, pamietaj jednak ze niekoniecznie cena juz przy danym indexie wyznacza max. predkosc, kiedys byly testy po ilu s rozleci sie opona po przekroczeniu predkosci indeksu ... wyniki byly dosyc ciekawe :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 02:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Hellsin napisał(a):
spoono napisał(a):
Ale testuj te Yokohamy ;) moze tez sie skusze ;)


C.drive to srednia polka :) ( jesli chodzi o Yoko )


Powiadacie że taka sobie, ciężko coś będzie wybrać, zresztą ja raczej zostanę przy profilu 55 więc cena będzie miała spore znaczenie :)

Hellsin napisał(a):
guli napisał(a):
God Year bardzo dobre na suchym kiepskie na deszczu oprócz specjalnych na deszcz, duży odsetek reklamacji, nie poleca :029:


Goodyear - o jakim modelu dokladnie mowil ? Bo nie wierze zeby ktos narzekal na Eagle szczegolnie 3


Nie wymieniał modeli choć ta o której wspomniałeś wygląda kozacko :diabel2:

Hellsin napisał(a):
guli napisał(a):
Bridgestone szczególnie interesująca mnie turanza er300 bardzo dobra na suchym dobra w deszczu bardzo cicha, ale szybko się ściera, poleca :)


szybko sie sciera i poleca ... fajnie ...


Jak ktoś jeździ spokojnie to jest to bardzo dobra opona, jak ktoś jeździ ostro to nie jest opona dla niego :D


Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 14:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
guli napisał(a):
Powiadacie że taka sobie, ciężko coś będzie wybrać, zresztą ja raczej zostanę przy profilu 55 więc cena będzie miała spore znaczenie :)


ogolem jest tak ze najpierw A. drive potem C.drive na koncu S.drive AVS Sport, Advan I Parady ...

guli napisał(a):
Nie wymieniał modeli choć ta o której wspomniałeś wygląda kozacko :diabel2:


seria do Sporta :)

guli napisał(a):
Jak ktoś jeździ spokojnie to jest to bardzo dobra opona, jak ktoś jeździ ostro to nie jest opona dla niego :D


ogolem mieka opona to niezbyt dobra opona, ale za twarda to to samo ...


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 20:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:54
Posty: 2139
Lokalizacja: Warszawa
Model:: inny
A tak z ciekawości: na jakich oponkach odebraliście Swifta z salonu ?
Chyba na początku dawali Continentale Premium Contact, przynajmniej u mnie takie były.
Czy teraz coś się zmieniło ?


Góra
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 20:41 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 19:39
Posty: 3365
Lokalizacja: Będzin
Model:: A3 Sportback 2.0 TFSI Quattro / 240KM
Mnie w salonie przy podpisywaniu umowy pytano czy chcę mieć gumki Continental czy GoodYear.


Wybrałem DUREX a Suzę kupiłem półroczną na GoodYear NCT5.


Ostatnio edytowano Pn 25 lut, 2008 20:42 przez chiron, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 20:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2245
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
Chyba Continental Potenza czy jakoś tak. Musiał bym sprawdzić.
W każdym bądź razie nie za dobre. Na suchym przy mocnym hamowaniu slizg prawie za każdym razem. Na mokrym totalna porażka. Pierwszy raz na mokrym mało co nie zaliczyłem lotu na dno wąwozu obok drogi gdy mnie wyrzuciło z zakrętu.


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 20:47 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 19:39
Posty: 3365
Lokalizacja: Będzin
Model:: A3 Sportback 2.0 TFSI Quattro / 240KM
Raczej Bridgestone Potenza... rzeczywiście: padaka totalna. Najgorszemu wrogowi nie polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 20:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2245
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
Tak jak pisałem, nie pamiętam. Wiem tylko, że Potenza. Szukałem informacji na sieci na ich temat ale nie udało mi się nic znaleźć. Ogólnie rzecz biorąc, nawet za darmo nie wziąłbym znowu tych samych.


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 20:53 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
chiron napisał(a):
Suzę kupiłem półroczną na GoodYear NCT5.


moja tez byla i nadal na aluskach sa te padaki... :(


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lut, 2008 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
Cytuj:
A tak z ciekawości: na jakich oponkach odebraliście Swifta z salonu ?
Chyba na początku dawali Continentale Premium Contact, przynajmniej u mnie takie były.
Czy teraz coś się zmieniło ?


Sporty wszystkie mialy seryjnie Goodyear Eagle F1 GSD3


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 lut, 2008 00:16 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Hellsin napisał(a):
ogolem jest tak ze najpierw A. drive potem C.drive na koncu S.drive AVS Sport, Advan I Parady ...


To jak mi wytlumaczysz, ze S, AVS i PARADA maja cene taka sama? :|

IMHO to sa porownywalen opony, ale kazda z nich sluzy innemu stylowi i innym warunkom pogodowym :D ale wymyslilem, co nie? :P


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 lut, 2008 01:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Mekintosh napisał(a):
A tak z ciekawości: na jakich oponkach odebraliście Swifta z salonu ?
Chyba na początku dawali Continentale Premium Contact, przynajmniej u mnie takie były.
Czy teraz coś się zmieniło ?

Coś mi się wydaje że węgry były na Continentalach Premium Contact a japan na Bridgestone Potenza


Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 lut, 2008 01:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Hellsin napisał(a):
Sporty wszystkie mialy seryjnie Goodyear Eagle F1 GSD3

A może takie sobie sprawić będzie "prawie" jak sport ;)


Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 lut, 2008 18:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
spoono napisał(a):
To jak mi wytlumaczysz, ze S, AVS i PARADA maja cene taka sama? :|

IMHO to sa porownywalen opony, ale kazda z nich sluzy innemu stylowi i innym warunkom pogodowym :D ale wymyslilem, co nie? :P


przeciez napisalem te na koncu jednym ciagiem :P
Sa to porownywalne opony jesli chodzi o jakosc i walsciwosci, mozna sobie wybrac jaki kto chce bieznik ;)

guli napisał(a):
A może takie sobie sprawić będzie "prawie" jak sport ;)


naprawde dobre opony, jedne z najlepszych na jakich mialem okazje jezdzic do tej pory :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 lut, 2008 18:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Hellsin napisał(a):
guli napisał(a):
A może takie sobie sprawić będzie "prawie" jak sport ;)


naprawde dobre opony, jedne z najlepszych na jakich mialem okazje jezdzic do tej pory :)


no i koniec marzeń o „prawie” sporcie ;) nie występują w rozmiarze 195/55 R15 :/


Ostatnio edytowano Pn 17 mar, 2008 23:52 przez guli, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 26 lut, 2008 20:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
guli napisał(a):
no i koniec mażeń o „prawie” sporcie ;) nie występują w rozmiarze 195/55 R15 :/


GSD 3 sa napewno w 195/50 R15, natomiast na 55 jest to GSD 2 tez dobra ( kolega ja chwalil ktory ma Civa ), natomiast roznica cen ... 100 zl na korzysc 195/50 R15 na oponie.


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 07 mar, 2008 14:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
spoono napisał(a):
Hellsin napisał(a):
ogolem jest tak ze najpierw A. drive potem C.drive na koncu S.drive AVS Sport, Advan I Parady ...


To jak mi wytlumaczysz, ze S, AVS i PARADA maja cene taka sama? :|

IMHO to sa porownywalen opony, ale kazda z nich sluzy innemu stylowi i innym warunkom pogodowym :D ale wymyslilem, co nie? :P


Rozmawiałem z przedstawicielem firmy yokohama, wiadomo jak to jest z takimi przedstawicielami żeby opchnąć to czym się handluje są w stanie wcisnąć ci każdy kit i powiedzieć „panie kupuj pan te oponki bo są najlepsze na świecie no po prostu cud miód” :D słuchając tego co ma do powiedzenia cały czas myślałem żeby patrzeć przez palce na to co mówi, ale okazało się że jest to normalny gościu nie jakiś ściemniacz, pracuje już dla czwartej firmy oponiarskiej w przeciągu 15 lat, o yokohamie mówi że jest normalną firmą jej produkty niczym się nie wybijają ponad czołówkę światową, największym konkurentem firmy jest w tej chwili Bridgestone.

Wielu klientów którzy przesiedli się z markowych opon na yoko nie odczuła różnicy, opony do samochodów osobowych są produkowane w dwóch fabrykach w Japonii i filipinach, tutaj podał przykład michelina kupując opony tej marki można kupić trzy opony z jednej fabryki a jedna z innej, potwierdził opinię że michelin był kiedyś bardzo dobrą firmą teraz jadą tylko na opinii, za rok dwa pewnie się obudzą i trzeba będzie odbudować dobry wizerunek marki wtedy będą to znowu dobre opony :/

Nieprawdą jest, że najpierw a potem c itd. Są to po prostu inne opony, np.

a. drive została skonstruowana głównie pod kontem aut z wielowachaczowym zawieszeniem, konstrukcja jej bieżnika zapobiega ząbkowaniu opony,

s. drive typowa opona o mocno kierunkowej charakterystyce bieżnika czyli jak każda taka opona głośniejsza ale bardzo dobrze trzyma tor jazdy opona o sportowej charakterystyce, sztywniejsza,

c. drive typowy asymetryk bardzo dobrze prowadzi się na mokrym po zakrętach przy większej prędkości, dobrze odprowadza wodę, dość cicha,

avs db jak to określił opona rodzinna bardzo cicha i komfortowa sam ma założoną w swoim prywatnym samochodzie nissan premiera,

parada jak to powiedział jest dla kolesi którzy podjeżdżając pod grupkę znajomych lubią sobie stanąć na skręconych kołach, ale kleją się do asfaltu i znikają w oczach, jak ktoś daje czadu,

Obalił też mit o kupowaniu opon z wyższym indeksem prędkości przy naszych silnikach 1.3 i niecałej tonie masy nie jesteśmy w stanie opony z indeksem W nawet V rozgrzać do temperatury w jakiej ona powinna pracować i posiada swoje najlepsze parametry, jeszcze V ma jakiś sens jak ktoś ostro jeździ ale to już naprawdę max co można założyć przy takim małym aucie,

Pytałem, co sadzi o przekładaniu opon na samochodzie, ma to uzasadnienie niby ekonomiczne żeby opony się równo ścierały szczególnie w autach z przednim napędem o dużej mocy i ciężkich, ale generalnie opony z lepszym bieżnikiem powinny być założone na tylnej osi auta, więc przekładanie nie bardzo ma sens.

Wyjaśniło się też, dlaczego Bridgestone potenza RE 080 w japońskich Swiftach jest taki kiepski, najprawdopodobniej są to opony na rynek japoński, na przykład opony Yokohama na rynek japoński maja inny skład mieszanki gumy na inne warunki pogodowe, w przypadku Bridgestona może być tak samo.

No i po tej rozmowie mam bardziej namieszane w głowie niż przed myślałem, że mi to pomoże w dokonaniu wyboru, ale efekt jest odwrotny :591:


Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 07 mar, 2008 18:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
guli napisał(a):
Obalił też mit o kupowaniu opon z wyższym indeksem prędkości przy naszych silnikach 1.3 i niecałej tonie masy nie jesteśmy w stanie opony z indeksem W nawet V rozgrzać do temperatury w jakiej ona powinna pracować i posiada swoje najlepsze parametry, jeszcze V ma jakiś sens jak ktoś ostro jeździ ale to już naprawdę max co można założyć przy takim małym aucie


jak auto nie jest mocno dlubane to wystarczy H w zupelnosci.
jak dlubane to V powinno starczyc
W mija sie wogole z celem - 270 km/h, gdzie tak pojezdzimy ?

guli napisał(a):
No i po tej rozmowie mam bardziej namieszane w głowie niż przed myślałem, że mi to pomoże w dokonaniu wyboru, ale efekt jest odwrotny :591:


nie martw sie wybierzesz cos :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 17 mar, 2008 23:46 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
odwołam się do postu związanegoz oponami wystepującymi od nowości w Swiftach:

1. Swift GC Hungary - Continental EcoContact
2. Swift GLX Hungary - Continental EcoContact ( nie przypominam sobie opon PremiumContact)
3. Swift GLX Japan - Bridgestone Potenza
4. Swift 1.3/1.5 GS - GoodYear NCT5
5.Swift Sport - GoodYear Eagle F1
takie przychodziły do salonów :)

jak był fajny klient to mógł sobie wybrać :P


Ostatnio edytowano Pn 17 mar, 2008 23:49 przez adamov2, łącznie edytowano 3 razy

Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 17 mar, 2008 23:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:54
Posty: 2139
Lokalizacja: Warszawa
Model:: inny
adamov2 napisał(a):
2. Swift GLX Hungary - Continental EcoContact ( nie przypominam sobie opon PremiumContact)


Na pewno były, przynajmniej na początku 2006r, bo właśnie na takich odbierałem Swifta. IMHO są całkiem niezłe.


Góra
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 17 mar, 2008 23:58 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
aż jutro zadwonie do kuzyna który ma węgra z 2006 i spytam. Wiem że większość była na EcoContaktach.

Ja mam Bridgestona i jak jest sucho to lux...
... jak pada to zwalniam więc można powiedzieć że jestem zadowolony :D ;)


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 mar, 2008 01:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
adamov2 napisał(a):
5.Swift Sport - GoodYear Eagle F1


na koncu jeszcze powinno byc DSG3, bo wystepuje jeszcze DSG2, ot taki maly szczegol :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 mar, 2008 23:20 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
przyznaje racje kolego :) Swifty z oponami o rozmiarze 15 cali były na PremiumContact :)


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 mar, 2008 23:22 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
adamov2 napisał(a):
przyznaje racje kolego :) Swifty z oponami o rozmiarze 15 cali były na PremiumContact :)


A są Swifty z oponami o rozmiarze innym niz 15 cali? :D (poza Sportem :P )


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 mar, 2008 23:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:54
Posty: 2139
Lokalizacja: Warszawa
Model:: inny
spoono napisał(a):
A są Swifty z oponami o rozmiarze innym niz 15 cali? :D (poza Sportem :P )


Swift 5D 1.3 GC jest na 175/70 R14


Góra
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .