Teraz jest Cz 23 maja, 2019 16:48

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn 16 kwi, 2012 14:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
marekj napisał(a):
bo nawet na 5 biegu nie jest w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości albo rozpędza się przez całe województwo, paląc przy tym jak smok.


Po pierwsze sprawdz stan techniczny auta.

Po drugie kupiles silnik 1.3l wolnossacy, a nie jakies turbo V8 o 4l pojemnosci, nie miej zbyt duzych wymagan.

Chciales cos z mala pojemnoscia i do jezdzenia po trasie bylo kupowac clio Tce drozsze i pozniej marudzic, ze turbo nie dziala. Bylo myslec wczesniej, a nie teraz sie zalic. Chyba, ze nie wiedziales co kupujesz??


Ostatnio edytowano Pn 16 kwi, 2012 14:40 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 kwi, 2012 14:46 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
marekj się ciesz ze nie masz 1.9 w SDI :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 kwi, 2012 15:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 lis, 2009 11:51
Posty: 239
Lokalizacja: ///
Model:: MY16 Cupra 280
marekj- miałeś jeszcze do wyboru silniki 1.5 i 1.6. Wziąłeś bazową wersję i narzekasz na brak dynamiki. :okulary:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 kwi, 2012 16:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Widocznie tylko gały widziały co brały.
Tylko dlaczego potem tacy ludzie zwalają całą winę na samochó :;>: :smok:


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 kwi, 2012 16:59 
Aveya napisał(a):
Tylko dlaczego potem tacy ludzie zwalają całą winę na samochó :;>: :smok:


No bo jest taki typ ludzi, którzy znajdują błędy u wszystkich tylko nie u siebie... ;)


Góra
  
 
PostNapisane: Pn 16 kwi, 2012 19:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Aveya napisał(a):
Tylko dlaczego potem tacy ludzie zwalają całą winę na samochó :;>: :smok:


To właśnie chciałem napisać.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 08:43 
Offline

Dołączył(a): Pt 05 cze, 2009 14:16
Posty: 15
Lokalizacja: Bielsko
Model:: 1,3 GLX
Cytuj:
marekj- miałeś jeszcze do wyboru silniki 1.5 i 1.6. Wziąłeś bazową wersję i narzekasz na brak dynamiki. :okulary:

Dynamikę owszem ten silnik wykazuje ale przy obrotach grubo powyżej 4k. Spalanie jest wtedy niestety bardzo duże jak dla takiej pojemności. Gdyby nie to, nie narzekał bym.
Mam odniesienie do samochodów podobnej klasy i pojemności, którymi jeździłem czy też jeżdżę nadal. Choćby moje stare Punto z silnikiem 75 KM (silnik 1,2), które bez problemu osiągało swoją prędkość maksymalna na 5 biegu, i to bardzo szybko, a spalało przy tym nieporównanie mniej. Mam wrażenie, że Swift ma zbyt długie biegi i to bardzo psuje charakterystykę silnika.
A samochód kupiłem bo mi się bardzo podobał i miał nieporównywalnie lepsze wyposażenie w tej cenie, co odpowiedniki innych Marek. I pewnie gdyby nie ten silnik, to bym chwalił ten samochód jak i wy to robicie :) . Nie mogę się jednak do jego cha-styki przyzwyczaić i nie dam sobie wmówić, że jest to cud techniki w swojej klasie - raczej przeciwnie.
A co do stanu technicznego to jest ponoć idealny. Tak przynajmniej pokazuje na stanowisku komputerowym w ASO.


Ostatnio edytowano Wt 17 kwi, 2012 08:47 przez marekj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam
Marek

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 08:47 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
jano_3 napisał(a):
Aveya napisał(a):
Tylko dlaczego potem tacy ludzie zwalają całą winę na samochó :;>: :smok:

To właśnie chciałem napisać.

No może z tym przyśpieszaniem przez całe województwo to kolega przesadził ;) mój głównie jeżdzi po mieście, więc sie nie wypowiem obiektywnie, ale elastyczność piątki nie powala, nawet jak na 1.3. Fakty pomiarowe są takie: (wg. danych auto-swiat dla swift 1.3) że elastyczność swifta na 4 (60-100 km/h) i 5 biegu (80-120 km/h) szczególnie - jest w ogonie aut z podobnym silnkiem i w tej klasie np. do nissana micry nawet nie podchodzi, od yarisa dzieli go 11 s. Za to od 0 do 100 jest w czołówce. Wiec cytując: widziały gały, co brały, a na marginesie, u nas juz jak w USA - zaczyna być wszystko cool, co mam to jest super, nikt sie nie przyzna, że może źle wybrał np. auto, ale za to że żonę to narzeka co drugi :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 08:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
marekj napisał(a):
nie dam sobie wmówić, że jest to cud techniki w swojej klasie

Pewnie tego nikt Tobie tutaj nie wmawia. Wszyscy raczej sugerują, że kupiłeś samochód trochę oczami ( co zresztą przyznałeś i co robi większość z nas ).
Może jak upłynie trochę czasu i przyzwyczaisz się do pewnych mankamentów oraz nauczysz się jeździć na trochę wyższych obrotach zmienisz zdanie o swoim nabytku, lub będziesz go kochał tylko za wygląd.
Pamiętaj wszystkie samochody mają dobre i złe strony. Teraz tak trochę z autopsji, samochody KIA mają 7 lat gwarancji..................ale w książce jest tyle wyłączeń z tej gwarancji, że tak naprawdę powinno być napisane 2 lata lub 40 tys km. W Suzuki tez tak jest :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 09:05 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
marek moze to twoje punto wydawalo sie bardziej dynamiczne i zamykało obrotomierz ale Suzuki nie zamykajac obrotomierza pewnie i tak objezdza go jak chce. Nie rozpoatruj tego na zasadzie bo nie zamyka budzika- to bezsens. Jeździłem punciakiem z 1.2 i zeby on się rozpędził to potrzebabyło całej galaktyki i zeby jeszcze ktos dobrze pchnął na starcie. Ciesz się ze tą 5tke masz długą bo by ci palił jak smok na trasie i musiałbyś narzekać w temacie ze spalaniem.

Przed zakupem można karnąć się autem i nie wierze ze brałeś kota w worku. Już pomijam że są dane techniczne do któych można się odnieść jak marius wspomina. Chłopaki mają racje z tym ze widziałeś co brałeś a teraz jakieś pretensje. Dlaczego nie wziołeś 1.5? Jeździłem testowym 1.3 i bardzo podobał mi się ten silniczek. W tamtym czasie odniesieniem dla mnie był 1.4 16V z Opla (total beton) i 1.4 FSI z golfa. Oczywiście wziołem 1.6 ale tylko dlatego ze wiekszego nie było:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 11:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
marius ja nie mowie, ze to co kupilem, jest super, mega hiper. Ale wiedzialem co kupuje, czego moge sie spodziewac i za jakie pieniadze.

Narzekasz na dluga piatke jakby byla krotka, narzekalbys na spalanie. Tak, zle i tak nie dobrze. Jeszcze sie taki nie urodzil coby wszystkim dogodzil.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 14:16 
Offline

Dołączył(a): Wt 03 kwi, 2012 13:03
Posty: 124
Lokalizacja: Łódź
Model:: Suzuki Swift MK7
Z tym Puntem to ma rację. Miałem PI 75, to auto (silnik i skrzynia) było tak zestrojone, że się nie jeden mógł zdziwić... Zbierał się i to od samego dołu.
Ten model się Włochom udał. Zbierał się lepiej od Swifta choć niby mniej koników i chyba cięższy.

Natomiast Swift ma jeździć w mieście, to w Polsce segment B jest autem rodzinnym, w innych krajach nie.
Kolega chciał mieć osiągi to trzeba było kupić jakiegoś usportowionego malucha (wszelkie VTS, OPC, SPORT, GTI itp.). Zwykły Swift jest do zwykłej jazdy. W założeniu ten segment nie ma służyć do regularnego przemieszczania się w trasie (autostradzie). Tylko przy zakupie jakiejś usportowionej wersji by był znów lament na stacji benzynowej? ...

Za to gdyby Marekj miał możliwość pogonienia w trasie tego 136-konnego Sporta to by miał inne odczucia. Kolega testował przy jakiejś okazji i bardzo pochlebne recenzje zebrał.


Góra
Ecce homo est

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 14:44 
Offline

Dołączył(a): Pt 05 cze, 2009 14:16
Posty: 15
Lokalizacja: Bielsko
Model:: 1,3 GLX
Cytuj:
Pewnie tego nikt Tobie tutaj nie wmawia. Wszyscy raczej sugerują, że kupiłeś samochód trochę oczami ( co zresztą przyznałeś i co robi większość z nas ).
Może jak upłynie trochę czasu i przyzwyczaisz się do pewnych mankamentów oraz nauczysz się jeździć na trochę wyższych obrotach zmienisz zdanie o swoim nabytku, lub będziesz go kochał tylko za wygląd.

Macie rację, skusiły mnie walory wyposażenia i cena. Na szczegóły techniczne, poza mocą, nie zwracałem uwagi bo wszyscy zachłystywali się samochodem. Do jego wad już dawno się przyzwyczaiłem i zdaję sobie sprawę, że coś za coś. Lata mi się nim dobrze, głównie miasto. Oczywiście czasami korzystam z kręcenia pod kreskę i to poprawia nieco humor bo wtedy pokazuje pazurki - tylko to spalanie :( . Ale czasami też przychodzi jechać autostradą i to wygląda już marnie. Żeby wyprzedzić zdecydowanie przy setce, najlepiej zejść do trójki. Prędkość maksymalną osiąga stosunkowo łatwo ale... na 4 biegu. Spodziewałem się jednak czegoś lepszego po tej marce. Ale jak każdy, lubię to co mam, co nie znaczy, że muszę to wychwalać bezkrytycznie pod niebiosa.
Pragnę zauważyć na koniec, że moje zdanie zostało wypowiedziane w odniesieniu do propozycji 6 biegu jako nadbiegu. I tu swego zdania na temat bezsensu takiego rozwiązania nie zmienię. Gdyby obecny zakres podzielił na 6 to by pewnie zdało egzamin, chociaż łatwiej i taniej jest skrócić obecne biegi.


Góra
Pozdrawiam
Marek

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 21:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Miałem Baleno 1.3, które w tabelkach elastyczności przypominało tego Swifta 1.3.
Żeby bezproblemowo wyprzedzać (przyspieszać 60-90 czy 80-100) wystarczyło zredukować bieg.
Ale teraz takie lenistwo (chyba z dyzli) opanowało kierowców, że chcieliby wyjechać za miasto, wrzucić piątkę czy szóstkę i zredukować dopiero przy ograniczeniu do 40 km/h... :diabel:


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 21:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 lis, 2009 11:51
Posty: 239
Lokalizacja: ///
Model:: MY16 Cupra 280
Akurat 6 bieg teoretycznie by się przydał, choćby po to, żeby auto tak nie darło ryja na autostradzie. Mnie tego brakuje (ale nad wyraz rzadko, bo jeżdżę po polskich drogach), bo przy 200km/h wskazówka obrotomierza jest już całkiem blisko czerwonego pola. :p Fajnie, że w nowym Sporcie dali 6-kę, ale szkoda, że zapomnieli wsadzić turbo. :D

Swoją drogą niektórzy chyba zapominają, że Swift to nie jest auto na trasę tylko do miasta. :p


Ostatnio edytowano Wt 17 kwi, 2012 21:34 przez maciek89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 21:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Aveya napisał(a):
Ale teraz takie lenistwo (chyba z dyzli) opanowało kierowców, że chcieliby wyjechać za miasto, wrzucić piątkę czy szóstkę i zredukować dopiero przy ograniczeniu do 40 km/h...

W życiu diesla nie miałem a z pół roku mi zajęło przyzwyczajenie się do charakterystyki silnika Swifta ;)


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 21:54 
Offline

Dołączył(a): Wt 13 mar, 2012 00:06
Posty: 33
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Kozy
Model:: Swift
ja do charakterystycznego silniczka nowego swifta przyzwyczaiłem się dzięki jeździe splashem ojca, jak się nie depnie porządnie to nie jedzie i tyle, ale za to bardzo oszczędne :) jak na razie spalanie liczone przezemnie wychodzi 5,9l a nie oszczędzam go jakoś szczególnie :)) wg komputera natomiast spala 5,4l, zobaczymy jak się będa dalej pokrywać te wskazania. Zmieniłem samochód i cieszę się ze teraz pod dystrybutorem widzę kwotę 220zł zamiast 320 tak jak przy poprzednim samochodzie, a na baku przejeźdzam niemal tyle samo , róznica dosłownie 10-20km :))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 kwi, 2012 22:31 
Offline

Dołączył(a): Pt 13 kwi, 2012 12:18
Posty: 307
Lokalizacja: PL
Model:: Ignis 4WD, GV XL7
Kamilvti napisał(a):
Wczesniej mialem A6 i przyzwyczailem sie do innej jakosci.

Tu nie ma co komentować.
Samochody minimum klasy średniej lepiej znoszą długie przebiegi, do tego dochodzi jakość napędu.
Też prawie zawsze miałem minimum 2,0.
Od jakiegoś czasu męczę 1,3.
Życie.
I ceny paliw.
Mały silnik na trasie idzie ogarnąć, można się poruszać dynamicznie z prędkościami całkowicie niedozwolonymi.
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 08:56 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
jano_3 napisał(a):
marius ja nie mowie, ze to co kupilem, jest super, mega hiper. Ale wiedzialem co kupuje, czego moge sie spodziewac i za jakie pieniadze.
Narzekasz na dluga piatke jakby byla krotka, narzekalbys na spalanie. Tak, zle i tak nie dobrze. Jeszcze sie taki nie urodzil coby wszystkim dogodzil.

Nie narzekam generalnie na parametry techniczne swifta, wszystko mi pasuje :) - to auto do miasta w końcu i jest OK. Tu dostałem to czego oczekiwałem. Napisałem tylko na zasadzie porównania elastyczności z wybranymi autami w tym segmencie, ale są tez auta podobne lub gorsze w tej materii. Dla mnie zsadniczym problemem jest, że za takie pieniadze nie spodziewałem się (odnosząc sie do Twojego zdania "czego mogę się spodziewać") tak tandetnie wykonanego auta marki suzuki. Powtórzę się: gdybym kupował dacie, tata, chevroleta czy fiata to może bym sie z tym pogodził (duze, z sensownym bagażnikiem, tanie auto to i wymagania mniejsze), w przypadku takiej kwoty za podkreślam "malutki" samochodzik miejski (najmniejsze auto w segmencie) jestem rozczarowany. Może miałem pecha do egzemplarza ? Skoro auto niszowe i niby japońskie to pytam gdzie jest budowa solidności marki i szacunku klientów (żeby zwiekszyc sprzedaż), gdzie jest ASO i SMP - tylko bzdury na stronie w postaci tzw. nagrody SUZUKI - SUPERBRAND - śmiechu warte :(
Jak się poszpera w necie to takich głosów jak mój nie jest mało, w testach ADAC, TUV, DECRA statystycznie swift też wypada średnio. Trzeba brac pod uwage, że stosunek jakość/cena to takze pozniejsza eksploatacja, koszty przeglądów i części a nie tylko poziom wyposażenia w momencie kupna. Jak kupować oczami to wole fiata 500, drogi ale autko "odlotowe" :D . Swift jest sympatyczny ;) i ładny, ale to zwykłe, nie tanie auto miejskie i w takich kategoriach go oceniam.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 09:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Zastanawia mnie tylko dlaczego kazdy okresla Swifta jako auto miejskie? Mi np najlepiej jezdzi sie z predkosciami 80-90 km/h co ciezko nazwac predkosciami miejskimi. Wlasnie w miejscie jest kaszana - na "dwojke" za wolno, na "trojke" za szybko.
PS. Za Fiata, Dacie z wyposazeniem takim jakie Swift ma w standardzie zaplacil bys wiecej wiec powatpiewam czy na obecnym rynku istnieja naprawde tanie nowe auta. Owszem 3 pedaly i kierownice oraz wentylator (a raczej swego rodzaju "wyjec") ma nawet "maluch". Trzeba bylo go kupic i nie marudzic.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 12:29 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
adamr1984 napisał(a):
Zastanawia mnie tylko dlaczego kazdy okresla Swifta jako auto miejskie? Mi np najlepiej jezdzi sie z predkosciami 80-90 km/h co ciezko nazwac predkosciami miejskimi. Wlasnie w miejscie jest kaszana - na "dwojke" za wolno, na "trojke" za szybko.
PS. Za Fiata, Dacie z wyposazeniem takim jakie Swift ma w standardzie zaplacil bys wiecej wiec powatpiewam czy na obecnym rynku istnieja naprawde tanie nowe auta. Owszem 3 pedaly i kierownice oraz wentylator (a raczej swego rodzaju "wyjec") ma nawet "maluch". Trzeba bylo go kupic i nie marudzic.

Sorry, ale slabo znasz temat wyposażenia i co to znaczy w standardzie (jaka wersja jest standard w suzuki swift teraz?) i czy dotyczy to nowego swifta czy tez przeszlosci czyli 1.3 ?
Mnie nadmierne wyposażenie nie interesuje (akurat trafiłes, bo mam golasa i to mi nie przeszkadza choc golas suzuki jest bardzo ubogi w stosunku do innych golasów, blizej mu do malucha), ale nawet je uwzgledniwszy porównaj sobie z uwzględnieniem promocji np. rocznika 2011 choćby fiata punto czy hyuindai i20. Rożnice moze nie są powalające, choc nie małe, ale punto czy i20 to duże samochody z normalnym w klasie kufrem. Od takiego malucha jak swift oczekiwalem japonskiej jakości. Nie marudze, pisze "dla potomnych" bo gdybym przed kupnem uważniej pośledził fora to moze bym swifta nie kupił. Miałem zbyt dobrą opinię o marce suzuki "ze słyszenia".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 14:28 
Offline

Dołączył(a): Wt 03 kwi, 2012 13:03
Posty: 124
Lokalizacja: Łódź
Model:: Suzuki Swift MK7
Podstawowe Punto też nie powala wyposażeniem, ale cena faktycznie niziutka. Tylko dostać taki model ... bo z reguły właśnie nie ma ... ;)
Nawet tak wielbiona marka jak VW w podstawie Polo nie oferuje wiele. Taki rynek.
Może Citygo trochę pogoni towarzystwo bo 33,500 za wersję z klimą to będzie nokaut dla takiej nowej Pandy (ponad 40K). Ta Skoda jest niby mała ale ze względu na rozstaw osi nadzwyczaj przestronna w środku.
To nie jest wcale taki zły zakup jak ktoś 99% jazd odbywa po mieście.

Co do skrzyni Swifta, moim zdaniem, po jednak krótkiej jeszcze eksploatacji, to ona jest głównym hamulcowym. Jednostka napędowa jest OK ale skrzynia jest zestrojona tak jakby celowo miała blokować możliwości silnika. Nie wiem, mam takie odczucie.
Faktycznie na 4-ce zbiera się przy większej prędkości najlepiej. 5-tka faktycznie jest dla Swifta nadbiegiem, zachowuje się jak typowy nadbieg - nie ma dynamiki a ma de facto służyć ekonomicznemu toczeniu się z większą prędkością przy relatywnie niższych obrotach. Nie jest to biego to wyprzedzania czy przyspieszania.
Niestety przez to 4-ka jest za krótka i się silnik "dławi".
Ale nie ma co marudzić, w mieście chodzi OK, latam w zakresie 2,5K-3K obrotów i jakoś nie muszę zbytnio lewarkiem machać.


Góra
Ecce homo est

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 21:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
OKmarius, teraz może nie jestem za bardzo w temacie. 3 lata temu jak kupowałem Swifta dałem za niego 40100zł dokładnie a np za Fabię z takim wyposażeniem musiał bym wybulić 46200 (to pamiętam dokładnie - inne marki już mniej) a 44000 gdyby zrezygnował z tego i owego.
Klima, skórzana wielofunkcyjna kierownica, elektryka... w jakiej marce dostajesz takie rzeczy w podstawowej wersji?
Ja nie mówię, że Swift jest idealny bo nie jest, ale moim zdaniem jest to najlepszy stosunek ceny do oferowanej jakości w tej klasie.
Nowy Swift jest sporo droższy teraz ale każda marka zdrożała przecież wprost proporcjonalnie. Fiaty np Panda też (za swoją dałem 26900 w 2003r a teraz - ponad 30 tyś podstawowa wersja ).
I zanim go kupiłem prześledziłem bardzo dużo forów, przeczytałem setki opinii itp. i to właśnie Suzuki Swift przedstawiał się najlepiej.
Samochód kupuję na lata więc chce być pewny zawczasu, że dobrze zrobiłem.

[ Dodano: Sro 18 Kwi, 2012 22:11 ]
Vivid napisał(a):
Niestety przez to 4-ka jest za krótka i się silnik "dławi".

Czyli różnice między napędami Mk6 i 7 są widoczne. W moim to właśnie "czwórka" jest najbardziej elastyczna a na "piątce" da się wydusić więcej niż na czwórce ale wymaga to długiej prostej i cierpliwości ;)


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
adamr1984 napisał(a):
3 lata temu jak kupowałem Swifta dałem za niego 40100zł


ja dalem 41.500 z blokada skrzyni, alu felgi, przyciamne szyby i kupa bajerow (wersja Brodzik). Nie bylo innego auta z takim wyposazeniem za takie pieniadze.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 21:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
To miałeś fart bo wtedy kiedy ja brałem to w zasadzie były dwie wersje - moja i full wypas ale to już kilka tysięcy więcej.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 21:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Teraz bazowy Swift 1.2 kosztuje 42.900 + 1.900 lakier met.
Żadnej skóry na kierownicy, brak obrotomierza, radio zwykłe, lusterka czarne i ręcznie regulowane, brak centralnego zamka, klamki czarne,
a w zamian ESP, TCS i 7 poduszek... :|


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
O żesz k5! Ale przynajmniej spalanie sporo niższe ;)


Ostatnio edytowano Śr 18 kwi, 2012 21:57 przez adamr1984, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 kwi, 2012 22:11 
Offline

Dołączył(a): Wt 13 mar, 2012 00:06
Posty: 33
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Kozy
Model:: Swift
Aveya napisał(a):
Teraz bazowy Swift 1.2 kosztuje 42.900 + 1.900 lakier met.
Żadnej skóry na kierownicy, brak obrotomierza, radio zwykłe, lusterka czarne i ręcznie regulowane, brak centralnego zamka, klamki czarne,
a w zamian ESP, TCS i 7 poduszek... :|


Ja za bazowego dałem 37500 za metalik nie dopłaciłem ani złotówki, poza wymienionym wyposażeniem centralny mam :) i komplet zimówek :)
standardowo taki teraz kosztuje 38600


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 06:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
covax2 napisał(a):
Ja za bazowego


na prawde nie ma obrotka??


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 07:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Niestety. Widziałem go na własne oczy i przypomniały mi się Swifty z lat 90-tych :D (chociaż mój GL Plus miał obrotomierz :P ).

Klient powinien mieć wybór czy chce samochód do jazdy (z umilaczami) czy do rozbicia (z milionem poduszek). Osobiście wolałbym to pierwsze i dobre ubezpieczenie - wyszłoby taniej :mikolaj:


Ostatnio edytowano Cz 19 kwi, 2012 07:33 przez Aveya, łącznie edytowano 1 raz

Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 07:46 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
covax2 napisał(a):
Aveya napisał(a):
Teraz bazowy Swift 1.2 kosztuje 42.900 + 1.900 lakier met.
Żadnej skóry na kierownicy, brak obrotomierza, radio zwykłe, lusterka czarne i ręcznie regulowane, brak centralnego zamka, klamki czarne,
a w zamian ESP, TCS i 7 poduszek... :|

Ja za bazowego dałem 37500 za metalik nie dopłaciłem ani złotówki, poza wymienionym wyposażeniem centralny mam :) i komplet zimówek :)
standardowo taki teraz kosztuje 38600

Jeśli to wersja "club" to zamek centralny chyba masz zamontowany przez ASO, bo w standardzie opisanym na stronie nie ma ?.
Generalnie to jesteście "zuchy" ;) , że udało Wam się kupić auta w tak dobrych cenach. Szacunek ! Ja wychodzę na frajera (moze stąd moje przekonanie że swift jest drogi). Nie miałem czasu i "głowy" (troche kłopotów w tym czasie) jak kupowałem, żeby jeździc do Warszawy po salonach, a mój salon (w Białymstoku) to dno i wodorsty i nie chodzi tylko o targowanie się co o wprowadzanie klienta w błąd (opisałem to w ocenie salonów, oj ciśnienie mi podnieśli :( ). W każdym razie Auto-Kras omijajcie z daleka.
Mój też nie ma obrotomierza, wersja base.


Ostatnio edytowano Cz 19 kwi, 2012 07:50 przez marius, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 07:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Aveya napisał(a):
Niestety.


XXI wiek :sciana:

[ Dodano: Czw 19 Kwi, 2012 08:49 ]
marius napisał(a):
Generalnie to jesteście "zuchy" ;)


w tamtych latach kursy walut ukladaly sie tez troszke inaczej 2008/9/10 to byl dosc korzystny czas na kupowanie. Ja na wejscie dostalem 4.000zl rabatu.

Dodam tylko, ze ja kupowalem poprzedni rocznik.


Ostatnio edytowano Cz 19 kwi, 2012 07:59 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 08:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Ja nawet 500 zl wiecej i pakiet ubezpieczen w gratisie choc juz nawet opon zimowych nie udalo mi sie wysepic (znajomy u Nissana w tym samym czasie dostal). Jesli teraz tak to sie przedstawia to faktycznie szczerze przyznaje wybral bym cos mniejszego a lepiej wyposazonego.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 08:24 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
ja mojego GLX w 2007 roku kupiłem za 38.500 z alarmem :D


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 09:06 
Offline

Dołączył(a): Wt 03 kwi, 2012 13:03
Posty: 124
Lokalizacja: Łódź
Model:: Suzuki Swift MK7
Kupowałem Swifta prawie dwa miesiące temu. Za wyposażenie Premium 3dr zapłaciłem 46.600. Jak skonfigurowałem w salonie w podobny sposób Fabię z TSI 1,2 85KM (chyba bez skórzanej kierownicy i bez podgrzewanych foteli) zaśpiewano mi 48.900. I to tyle ...
Niemniej dla równowagi byłem przypadkiem w Citroenie ze dwa tygodnie temu i za C3 "Seleksją" (nie posługuję się francuzkim więc piszę fonetycznie), czyli bogato wyposażone auto zaśpiewano jakieś 44.000. I muszę uczciwie powiedzieć, że gdybym rozważał Citroena przy zakupie i odwiedził salon to bym miał sporo do myślenia ...


Góra
Ecce homo est

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 09:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Ale C3 nie jeździ :diabel:


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 11:53 
Aveya napisał(a):
Niestety. Widziałem go na własne oczy i przypomniały mi się Swifty z lat 90-tych :D (chociaż mój GL Plus miał obrotomierz :P ).


Wypraszam sobie... :wpale:
Osobiście nie kojarzę "starych" Swiftów bez obrotomierzy... :;>: Mój też jest GL i ma obrotomierz, a co to znaczy GL Plus??? :niewiem:


Góra
  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 12:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
Chodziło o Swifty golasy, które nic nie miały w wyposażeniu.
Wiem, że obrotomierze miały wszystkie, porównywałem do nowego ;)

GL Plus to była taka ździebko lepsza wersja GL z Niemiec. Miała lakierowane zderzaki, klamki i lusterka, zegarek i nie pamiętam czym tam się jeszcze różnił.


Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 12:49 
Aveya napisał(a):
Chodziło o Swifty golasy, które nic nie miały w wyposażeniu.
Wiem, że obrotomierze miały wszystkie, porównywałem do nowego ;)


A mój jest GoLas, a mimo to ma podgrzewaną tylną szybę... :D


Góra
  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 13:40 
Offline

Dołączył(a): Wt 03 kwi, 2012 13:03
Posty: 124
Lokalizacja: Łódź
Model:: Suzuki Swift MK7
Aveya napisał(a):
Ale C3 nie jeździ :diabel:

To się wysiada i się pcha (znaczy "pcho") :P


Góra
Ecce homo est

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
W mojej okolicy pewna ponętna brunetka jeździ takim C3 i muszę powiedzieć, że nawet toto jeździ.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:16 
adamr1984 napisał(a):
W mojej okolicy pewna ponętna brunetka jeździ takim C3 i muszę powiedzieć, że nawet toto jeździ.


Lepiej byś powiedział, że już ją bajerowałeś, a nie z C3 wyjeżdżasz... :chair: :D


Góra
  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Jest mężatką i uwierz mi jej mąż chodzi w wadze kitza więc nawet nie zamierzam próbować :wpale:


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:27 
No widzę, że teren wybadałeś... :one: Jest postęp! :winner:


Góra
  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Chodziłem z nimi do podstawówki... Też mi wybadanie :P


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:39 
No to trzeba było się szybciej starać... :one:


Góra
  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010 20:19
Posty: 897
Lokalizacja: Ku...-po mor...
Model:: Vitara
adamr1984 napisał(a):
W mojej okolicy pewna ponętna brunetka jeździ takim C3 i muszę powiedzieć, że nawet toto jeździ.

Zależy od wersji, ale te w porównywalnej cenie ze Swiftem (1.1 lub 1.4) tragicznie przyspieszają, nie mają elastyczności i 1.4 spala średnio ok. 6.5-7 l/100 km.
Zawieszenie też nie sprzyja dynamicznej jeździe.

No i jaki normalny facet by tym jeździł? :053:
Chyba, że toto, to ta brunetka :diabel2:


Ostatnio edytowano Cz 19 kwi, 2012 19:48 przez Aveya, łącznie edytowano 2 razy

Góra
(gościnnie z innego forum Suzuki)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 19:49 
Aveya napisał(a):
No i jaki normalny facet by tym jeździł? :053:
Chyba, że toto, to ta brunetka :diabel2:


Adam, jeśli tamta pani jeździła by na fotelu obok... :lol:


Góra
  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 20:00 
Offline

Dołączył(a): Wt 13 mar, 2012 00:06
Posty: 33
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Kozy
Model:: Swift
jano_3 napisał(a):
covax2 napisał(a):
Ja za bazowego


na prawde nie ma obrotka??


Naprawdę :(( choć przestaje mi to przeszkadzać :) autko po 700km zaczeło dużo lepiej jeździć, tak jakby się bardziej elastyczne zrobiło :)

Jeśli chodzi o centralny, to tak, jest dołożony przez ASO

A wracając jeszcze do obrotomierza to mnie zastanawia czy nie dałoby się jakoś ze splasha zamontować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 kwi, 2012 20:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
covax2 napisał(a):
Jeśli chodzi o centralny, to tak, jest dołożony przez ASO

Z pilota? A jeśli tak to czyżby pilot był oddzielnie?


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .