Teraz jest Pn 19 sie, 2019 07:03

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 14:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 07 paź, 2011 10:18
Posty: 19
Lokalizacja: Białobrzegi
Model:: Swift
nie besztajcie za bardzo jak już gdzieś to było ale w tym natłoku informacji nie moge znaleźć

a więc: swift 1,3 2007 rok. oborty skaczą na 300-400 obrotów na granicy zgaśniecia. później elektronika podnosi oborty i jest ok. ale wystaczy pojechac kawałek wrzucić na bieg jałowy albo dłużej przytrzymac sprzęgło i znowu to samo. mam tak gdzieś od tygodnia. czy silnik zimny czy zagrzany jest tak samo

jezeli mogę prosić o jakies sugestie lub nakierowanie na odpowiedni wątek to będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 14:21 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
wyczyścić przepustnicę


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 15:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
emmer napisał(a):
oborty skaczą na 300-400 obrotów na granicy zgaśniecia. później elektronika podnosi oborty i jest ok.


mam tak od samego poczatku. I wiele osob tez tak ma i pisalo o tym.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 17:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:12
Posty: 533
Lokalizacja: Szczecin
Model:: Swift Comfort 1.3 92KM
U mnie takie coś nie występuje. Za to ja mam 3 inne babole:
- skrzypiące siedzisko fotela kierowcy
- nie zawsze immobilizer zdąży odpuścić i ciężko odpala
- rezonans przy około 2500 rpm jak schodzi z obrotów lub kiedy wciśnie się hamulec, sprzęgło

Reszta hula aż miło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 17:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
- skrzypiące siedzisko fotela kierowcy - nie dawno zaczęło
- nie zawsze immobilizer zdąży odpuścić i ciężko odpala - od nowości
- czasami coś zapiszczy - póki co tylko na chwilę.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 18:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 07 paź, 2011 10:18
Posty: 19
Lokalizacja: Białobrzegi
Model:: Swift
D2mian, adamr1984, wydaje mi się że raczej mi to nie pomoże


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 18:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Cytuj:
mam tak od samego poczatku. I wiele osob tez tak ma i pisalo o tym.

Widocznie ten typ tak ma. Jedź do Starowej Góry do Autotrapera a może Twój typ tak już nie będzie miał.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 22:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
adamr1984 napisał(a):
Jedź do Starowej Góry do Autotrapera a może Twój typ tak już nie będzie miał.


i co tam zrobia?? Wszyscy pisza o tych obortach. Ze po wcisnieciu sprzegla obroty leca na 450 i odbijaja po 2 sekunadach na normalna wartosc. BTW ja tam nie daleko mieszkalem kiedys. Ale teraz z Wwy specjalnie nie bede sie fatygowal, zwlaszcza, ze mi te oborty nie przeszkadzaja wogole.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
jano_3, coś masz dzisiaj bojowy nastrój. Pogadamy jutro.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
:) dlaczego?? Tobie wymieniali alternator?? Dobrze pamietam??

Spoono pisal, ze u niego pomogla wymiana alternatora. Ja tam to zostawiam.


Ostatnio edytowano Pn 13 lut, 2012 22:12 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
jano_3 napisał(a):
Tobie wymieniali alternator??

Nie, nie mi... Mi coś tylko piszczy i skrzypi fotel :)
A co do Autotrapera to jedyny naprawdę dobry serwis, który znam... Drogi bo to ASO dlatego sam już (lub póki co) nie korzystam ale jeśli gdzieś coś mają zdiagnozować to tylko tam a jeśli tamtejszy kierownik serwisu powie, że TTTM to znaczy, że TTTM.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 13 lut, 2012 22:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Jak bede odwiedzal rodzinne strony to wpadne :) .


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 14 lut, 2012 08:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 07 paź, 2011 10:18
Posty: 19
Lokalizacja: Białobrzegi
Model:: Swift
no ale raczej normalne to nie jest. i powiedzenie Ten Typ Tak Ma raczej mie nie przekona. jak się zrobi cieplej to zaczne zapoznawać się z tym silnikiem i szukać przyczyny.

na marginesie np. w fiacie linea i grande punto identyczne objawy są spowodowane zabrudzoną odmą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 14 lut, 2012 08:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Jaki przebieg ma już ten Twój Swift?


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 14 lut, 2012 09:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 07 paź, 2011 10:18
Posty: 19
Lokalizacja: Białobrzegi
Model:: Swift
47.000


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 14 lut, 2012 09:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
To zaledwie 2 tyś więcej ode mnie a nic takiego się nie dzieje u mnie. Ale tak jak jano_3, stwierdził, że ma tak od nowości i strasznego się nie dzieję to widocznie nie ma się czym przejmować. Wydasz majątek na diagnozy a może się okazać, że i tak przyczyny nie znajdziesz. Takie to teraz czasy - 80% części jest produkowanych przez różnych producentów (alternatory mamy od mitsubishi a i tak piszczą) i nic na to nie poradzisz, że im nowsze auto tym więcej niedomagań z czasem wychodzi.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 14 lut, 2012 09:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
ktores ASO tlumaczylo to opozniona reakcja komputera. Zaczyna zalaczac IAC (zawor obejsciowy) i moze tak ma to wygladac. Nie wiem. W niczym mi to nie przeszkadza. Pare osob pisalo o wymianie altka. Jakby bylo cos nie tak, to pojawialyby sie problemu z aku. Tak jak pisalem mi to nie przeszkadza, wiec tego nie ruszam. Jak ktos znajdzie rozwiazanie bede wdzieczyny za jego przekazanie na forum.


Ostatnio edytowano Wt 14 lut, 2012 09:45 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 14 lut, 2012 19:18 
Offline

Dołączył(a): Cz 09 lut, 2012 13:46
Posty: 78
Lokalizacja: Kraków
Model:: Swift 1,3 2007 r., Civic 1,8 2007 r.
Mam tak samo... Początkowo trochę denerwowało, ale się przyzwyczaiłem. Oczywiście ASO w Krakowie stwierdziło Ten Typ Tak Ma. Dopóki nie gaśnie to chyba nie ma się czym przejmować, ale gdyby komuś udało się rozwiązać problem to proszę się podzielić... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 12:32 
Offline

Dołączył(a): So 08 sty, 2011 16:05
Posty: 101
Lokalizacja: Jabłonna k. Warszawy
Model:: Swift 1.5 GS
Witajcie podepnę się do tematu aby nie zakładać nowego... Ja też mam problem z obrotami biegu jałowego i wydaje mi si,ę że po nagrzaniu auta są zbyt niskie... Po zatrzymaniu obroty są tak około 800 natomiast po chwili wskazówka schodzi do 600 i zaczyna się drżenie auta... Świecenie świateł też trochę słabnie... zastanawiam się co to jest... Może źle ustawione obroty biegu jałowego? Jak je się ustawia? W starym autku wystarczyło abym podkręcił śróbkę na lince i było ok a w Suzuki jak to się robi?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 12:39 
Offline

Dołączył(a): Cz 09 lut, 2012 13:46
Posty: 78
Lokalizacja: Kraków
Model:: Swift 1,3 2007 r., Civic 1,8 2007 r.
W Suzuki napewno nie wystarczy podkręcić śrubki...to byłoby zbyt proste.
Sam dokładnie nie wiem, jak to jest rozwiązane, ale pewnie jest jakiś silniczek krokowy lub inne ustrojstwo, które odpowiada za wolne obroty. Pytanie tylko, czy wymiana takiego czujnika rozwiąże problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 14:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Oto rozwiazanie :)

W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym:

* system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. - Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu jałowym odbywa się przez bezpośrednie poruszanie przepustnicą za pośrednictwem przekładni zębatej;
* system sterowania ilością powietrza zasilającego silnik na biegu jałowym IAC (ang. - Idle Air Control), w którym silnik krokowy steruje pracą zaworu regulującego ilość powietrza przepływającego przez kanał obejściowy przepustnicy do silnika. W systemie tym powietrze doprowadzane do silnika przepływa przez kanał obejściowy w zespole przepustnicy zamykany przez elektronicznie sterowany zawór. Zawór ten połączony jest mechanicznie z silnikiem krokowym, ten zaś elektrycznie do jednostki sterującej. Ciągi impulsów napięciowych generowanych przez sterownik przesuwają skokowo trzpień zaworu (jeden skok na jeden impuls) od pozycji pełnego otwarcia do pełnego zamknięcia.

Obrazek

w swifcie oczywiscie IAC


Ostatnio edytowano Śr 15 lut, 2012 14:35 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 15:28 
Offline

Dołączył(a): So 08 sty, 2011 16:05
Posty: 101
Lokalizacja: Jabłonna k. Warszawy
Model:: Swift 1.5 GS
jano_3, dzięki za info...

Chyba znalazłem sposób regulacji tego ustrojstwa ale na przykładzie hondy.
Regulacji dokonujemy na rozgrzanym silniku.

1. Odpalic silnik

2. Odpiac podlaczenie elektryczne od ukladu IAC (fot.) (zapali sie CHECK ENGINE ale silnik nie zgasnie - nie powinien) jezeli zgasnie silnik to oznacza brudne kanaly Bypass w przepustnicy lub inna usterke.

3. Srubokretem wyregulowac delikatnie!! wolne obroty zwracajac uwage czy w tym czasie nie wlaczyl sie zaden odbiornik elektryczny (operacje wykonywac przy wylaczonej klimatyzacji - wtedy jedynym utrudnieniem moze byc wentylator chlodnicy). Sruba regulacji wolnych obrotów znajduje sie nad wejsciem doprowadzenia powietrza w przepustnice (fot).

4. Wylaczyc silnik po regulacji.

5. Podlaczyc powtórnie uklad IAC.

6. Wyjac na 10 sekund bezpiecznik oznaczony BACK UP (7,5A) ze skrzynki bezpieczników komorze silnika. Ta operacja kasuje bledy ECU // komentarz: czy odłączenie akumulatora wystarczy?

7. Uruchomic silnik na 1-2 minuty w celu ustabilizowania wolnych obrotów przez uklad IAC.


Ostatnio edytowano Śr 15 lut, 2012 15:29 przez seta_lp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 16:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
Oznaczało by to, że jednak jest śrubka?


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 17:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Obrazek

Obrazek

poczytalem sporo nie ma zadnej srubki. Wszystko idzie do komoa i kompem jest regulowane.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 17:36 
Offline

Dołączył(a): N 28 gru, 2008 18:42
Posty: 54
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Swift 1.3 GLX 2008r.
I mojego Swifta dopadł problem zbyt wolnych obrotów. Kto czyścił przepustnice? Proszę o wskazówki jak to zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 17:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Gaber, proponuje uzywac wyszukiwarki!

viewtopic.php?p=295845&highlight=#295845


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 18:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
jano_3 napisał(a):
poczytalem sporo

Też mam ten Manual ale kurczątko żebym jeszcze ciut lepiej znał angielski to sam bym chętnie poczytał.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 18:12 
Offline

Dołączył(a): N 28 gru, 2008 18:42
Posty: 54
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Swift 1.3 GLX 2008r.
Super! Dzięki za szybką podpowiedź. Czy ktoś z Was to robił w 1.3 92KM i co trzeba zdemontować żeby dostać się do przepustnicy. Swojego czasu jak miałem Fiata Bravo 1.2 16V i pojawiało się falowanie obrotów, po przeczyszczeniu wszystkow wracało do porządku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 18:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Gaber napisał(a):
po przeczyszczeniu wszystkow


napisz jeszcze raz co czysciles

adamr1984, z ktorymi punktami masz problem - przetlumacze.

Gaber napisał(a):
i co trzeba zdemontować żeby dostać się do przepustnicy.


masz schemat z rysunkami, w czym jeszcze masz problem??


Ostatnio edytowano Śr 15 lut, 2012 18:49 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
jano_3 napisał(a):
adamr1984, z ktorymi punktami masz problem - przetlumacze.

Mi na szczęście póki co nie faluje... Tak ogólnie stwierdziłem fakt, że bym se go poczytał ale jednak trzeba znać język w miarę dobrze żeby zrozumieć tekst techniczny.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 18:57 
Offline

Dołączył(a): N 28 gru, 2008 18:42
Posty: 54
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Swift 1.3 GLX 2008r.
Po demontażu dolotu z filtra powietrza odsłaniała się przepustnica. Przytrzymywałem przepustnice w pozycji jak po wciśnięciu pedału gazu do oporu i czyściłem benzyną ekstracyjną miejsce przylegania przepustnicy.
Czy w Suzi jest podobnie? Czytając odnośnik do strony kilka postów wyżej jest informacja że po otwarciu przepustnicy podczas czyszczenia mogą pojawiać się błędy. Czy tak jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 19:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
To dotyczyło Hondy więc na dwoje babka wróżyła a z tego co się z rozmowy można domyślić to nikt tego jeszcze nie robił.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 19:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
TP sensor - czujnik polozenia przepustnicy
IAC valve - zawor obejsciowy
EVAP canister - pochlaniacz par paliwa
intake manitold - kolektor ssacy
coolant plyn-chlodniczy

[ Dodano: Sro 15 Lut, 2012 19:16 ]
Cytuj:
mogą pojawiać się błędy.


moga nie musza. Uklad elektroniczny przepustnicy jest dosc skomplikowany. I nie ma takich opisow co sie mozestac jak sie poruszy talerzyki. Jesli postapisz zgodnie z instrukcja nic nie powinno sie stac.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 19:44 
Offline

Dołączył(a): N 28 gru, 2008 18:42
Posty: 54
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Swift 1.3 GLX 2008r.
Zawsze ktoś może pomóc i zza kierownicy przytrzymać gaz wciśnięty do "dechy". Wtedy przepustnica będzie uchylona a my możemy ją wyczyścić. W tej sytuacji błędy chyba nie wystąpią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 19:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Gaber napisał(a):
przytrzymać gaz wciśnięty do "dechy".


w swifcie nie ma linki. Przepustnica sterowana elektronicznie. Takze taki manewr odpada. Ale moge sie mylic.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 19:52 
Offline

Dołączył(a): N 28 gru, 2008 18:42
Posty: 54
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Swift 1.3 GLX 2008r.
Faktycznie. Nie wziołem tego pod uwagę. Napewno ktoś z forum czyścił już przepustnice i opisze efekty swojej pracy. Czekamy....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 15 lut, 2012 20:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:12
Posty: 533
Lokalizacja: Szczecin
Model:: Swift Comfort 1.3 92KM
W fabii miałem przepustnicę elektronicznie sterowaną i osobiście ją czyściłem dyktą i szmatą, nawet ten "talerzyk" ruszając nim w każdą możliwą stronę!
Jednak w skodzie były tzw. procedury adaptacyjne czyli po czyszczeniu podłączałem się kompem i robiłem adaptację.

Myślę że tutaj bezpieczniej będzie jak albo ktoś się wypowie co do adaptacji albo lepiej nie ruszać talerzyka :) Pamiętam że jak nie zrobiło się adaptacji w fabii to dziwnie się silnik zachowywał :/

Damian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 14:44 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
D2mian napisał(a):
W fabii miałem przepustnicę elektronicznie sterowaną i osobiście ją czyściłem dyktą i szmatą, nawet ten "talerzyk" ruszając nim w każdą możliwą stronę!
Jednak w skodzie były tzw. procedury adaptacyjne czyli po czyszczeniu podłączałem się kompem i robiłem adaptację.
Myślę że tutaj bezpieczniej będzie jak albo ktoś się wypowie co do adaptacji albo lepiej nie ruszać talerzyka :) Pamiętam że jak nie zrobiło się adaptacji w fabii to dziwnie się silnik zachowywał :/
Damian

Dokładnie tak było w fabii, robiłem to kiedyś w tzw. czeskim silniku 44kW. Czyściłem przepustnicę (wymontowaną z auta) benzyną ekstrakcyjną na błysk nie ruszając jednak klapki mechanicznie - syf po 80 tys. km był duży i trzachało obrotami na jałowym az czasami prawie gasł. Później robiłem adaptacje VAGiem z laptopa, polegało to na specjalnej procedurze wgrania domyslnych, fabrycznych nastaw przepustnicy (była specjalana instrukcja z neta krok po kroku jak to zrobić). Po tym zabiegu pacjent był jak nowo narodzony ;) . Te obroty to była dość częsta przypadłość w fabiach ze starszymi silnikami skody, myśłałem że swift jest od niej wolny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 16:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:12
Posty: 533
Lokalizacja: Szczecin
Model:: Swift Comfort 1.3 92KM
marius, forum fabii było wypas jeśli chodzi o dział DIY :) A co do zanieczyszczenia przepustnicy to problem dotyczy każdego auta, niestety :( Myślę że tutaj też istnieją takie procedury adaptacyjne; może ktoś na forum ma wiedzę na ten temat i dostęp do materiałów.

Damian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 17:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
D2mian napisał(a):
na forum ma wiedzę na ten temat i dostęp do materiałów.


w serwisowce nie ma slowa na ten temat.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 17:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:12
Posty: 533
Lokalizacja: Szczecin
Model:: Swift Comfort 1.3 92KM
jano_3, być może serwisówka to nie jedyne źródło informacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 18:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
D2mian, jak ktos ma inne, z checia sie dowiem.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 20:51 
Offline

Dołączył(a): N 28 gru, 2008 18:42
Posty: 54
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Swift 1.3 GLX 2008r.
A może przed ruszaniem czegokolwiek należy odpiąść akumulator. Wtedy niepowinien złapać błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 lut, 2012 21:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Przy kazdej operacji serwisowka kaze odlaczac baterie.

Chodzi o polozenie talerzyka, ktore jesli sie zmieni moze byc problem.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 lut, 2012 09:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:12
Posty: 533
Lokalizacja: Szczecin
Model:: Swift Comfort 1.3 92KM
jano_3, mnie się wydaje że odłączanie aku jest podyktowane innymi względami...

Pozdrawiam Damian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 lut, 2012 09:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
D2mian napisał(a):
że odłączanie aku jest podyktowane innymi względami...


jakimi??


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 lut, 2012 15:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13 maja, 2010 18:12
Posty: 533
Lokalizacja: Szczecin
Model:: Swift Comfort 1.3 92KM
jano_3, chociażby bezpieczeństwa?!

Zauważ że przy każdej czynności pierwszym punktem jest odłączenie aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 lut, 2012 16:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
D2mian napisał(a):
jano_3, chociażby bezpieczeństwa?!


zgadza sie to podstawa. Moze chodzic tez o nie zapisywanie bledow, ale nie jestem pewien.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 lut, 2012 22:56 
Offline

Dołączył(a): N 28 gru, 2008 18:42
Posty: 54
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Swift 1.3 GLX 2008r.
Problem z obrotami pojawił się u mnie po odłączeniu akumultora do ładowania. Czy po podłączeniu powinienem zrobić reset tzn. Odpalić bez dodawania gazu i tak zostawić do włączenia wentylatora? Tak zrobiłem ale żadnej poprawy nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 lut, 2012 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Odpalic, dac pochodzic z 10min, przejechac kawalek z 5km bez szalenstw.

Jak to nie pomoze, to musisz podpiac pod kompa.


Ostatnio edytowano Pt 17 lut, 2012 23:19 przez jano_3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .