Teraz jest N 21 paź, 2018 10:01

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn 11 lut, 2008 00:35 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Cała sprawa dotyczy mechanizmu wycieraczek przednich i ich obwodu elektrycznego.

Mechanicznie mówię o mechanizmie powrotnym - czyli dla mniej obeznanych elemencie odpowiedzialnym za powrót wycieraczek w pozycję przy podszybiu.

Natomiast elektrycznie mówię o obwodzie całego układu wycieraczek, który zabezpieczony jest bezpiecznikiem prądowym 15A, który powinien się przepalić m.in. w przypadku przyblokowania pracujących wycieraczek jakimś przedmiotem.

O ile w momencie przyblokowania wycieraczek gdy te jadą w górę można mówić o prądzie >15A co jest empirycznie proste do sprawdzenia bez multimetru (test na odwagę - trzeba zablokować wycieraczki i po 2/3 sekundach bezpiecznik się spali), to w przypadku gdy wycieraczki jadą w dół zabezpieczenie nie zadziała.

Pies pogrzebany jest we wcześniej wspomnianym elemencie odpowiedzialnym za powrót wycieraczek na swoje miejsce. Zatrzymując pracujące wycieraczki w ich fazie opadania, nie ma szans na przekroczenie 15A czy nawet zbliżenie się do tego.
Prosty test - zatrzymanie mechanizmu gdy pracuje (tym razem nie polecam nikomu bo kosztuje to 915,39 zł) prowadzi do upalenia styków które są wraz z ich mocowaniem przynitowane do obudowy całości mechanizmu wycieraczek.
Przed upaleniem układ pobiera ok 9A co wystarczyło do wytopienia i utlenienia się styków po niecałej minucie. A niestety, że 9A to nie 15A, nie można polegać na bezpieczniku głównym układu.

Kolejna porada - odśnieżajcie dach :)
Mój był pięknie przysypany, ale ciut zmarzniętym śniegiem, którego nie chciałem odrywać, więc wyruszyłem no i po chwili jak wszystko się nagrzało, hamując śnieg spłynął mi z dachu, spadł na podszybie, a wycieraczki które wracały akurat w dół przyblokowały się dosłownie tuż nad nim (podszybiem, zresztą to nie miałoby znaczenia gdzie one by się zatrzymały), a ja beztrosko chwilę jeszcze jechałem. Minuta w ciepłym autku mija bardzo szybko, zanim znajdziemy miejsce do zaparkowania to jest po przysłowiowych ptakach.

Pozytywnie wtrącając - wycieraczek nie tracimy, ale nie wracają do pozycji wyjściowej, co porą zimową jest lekko mówiąc arcy-irytujące, i niebezpieczne. Mechanizm wycieraczek sprzedawany jest jako jedna nierozłączna całość, a delikatność jego nie pozwala na wiele zabaw w naprawę (cynowanie itp.)

® by pimposh, za jego zgodą :)

ode mnie: ODśNIEżAJCIE ZATEM SAMOCHóD DOKłADNIE!


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 00:03 
Offline

Dołączył(a): Śr 29 paź, 2008 22:03
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Model:: civic eg8
może jestem nooob w elektryce - ale nie wystarczy wrzucić słabszego bezpiecznika?? :smok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 00:32 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Martin napisał(a):
może jestem nooob w elektryce - ale nie wystarczy wrzucić słabszego bezpiecznika?? :smok:


podobno 10A sprawdza się ;) ale to pimposh musiałby sie w tej kwestii wypowiedziec ;)

z drugiej strony 10A to nadal nie 9A :P a tyle pobiera układ podczas wracania :P


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 00:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 15 lip, 2008 10:50
Posty: 101
Lokalizacja: Łódź
Model:: Swift 1,3 GLS - "J"
zasilanie wycieraczek jest z innego bezpiecznika niz zasilanie powrotu... na logikę!
Uruchamiamy wycieraczki kiedy je potrzebujemy włacznikiem, a zasilanie powrotu jest załączane juz w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce czyli zawsze pozycji ON kluczyka...


Góra
powrót do cywilizacji, na zimowe leże :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 00:51 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
wandelt, przeczytałeś może mojego pierwszego posta? :P (nota bene posta pimposha ;) )

leć do auta sprawdzać bezpieczniki :D


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 08:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 15 lip, 2008 10:50
Posty: 101
Lokalizacja: Łódź
Model:: Swift 1,3 GLS - "J"
spoono napisał(a):
wandelt, przeczytałeś może mojego pierwszego posta? :P (nota bene posta pimposha ;) )

leć do auta sprawdzać bezpieczniki :D

moje rozwazania sa czysto empiryczne a sprawa nie na tyle pasjopnujaca zebym lecial ;)
---
zawsze czyszczę szybe dokladnie w zasiegu pracy wycieraczek oraz przednią częsc dachu oraz kawałem przy tyle.... i na to uczulam Moją
była nauczona ze w snieg i mróz pierwej zalacza światla postojowe... czysci szyby... zapala silnik wzbudzonym akumulatorem... wlacza nawiew na maksa i grzanie szyb oraz lusterek... czysci dalej
po takim rytuale na otwartym parkingu mogła wyjezdzac
sprawa sie znacznie ograniczyła odkąd auta stoja po wiatami
nagminnym przewinieniem jest wsiadanie do auta i urchamianie silnika następnie przymarźnietych wycieraczek, jesli silniczek wytrzymuje taka brutalna próbę to nic chyba mu nie będzie ;) ale lepiej nie probowac
---
przeczytale jeszcze raz twoj post ale nie wiem czy chodzi o ten posty 3 w górę :/


Góra
powrót do cywilizacji, na zimowe leże :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 10:20 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:11
Posty: 24
Lokalizacja: WB
Model:: Brak pojazdu marki Suzuki :D
wandelt napisał(a):
zasilanie wycieraczek jest z innego bezpiecznika niz zasilanie powrotu... na logikę!
Uruchamiamy wycieraczki kiedy je potrzebujemy włacznikiem, a zasilanie powrotu jest załączane juz w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce czyli zawsze pozycji ON kluczyka...

Nie wiem na czyją logikę, ale napewno nie żadnego elektryka :-)
Zasilanie silnika wycieraczek potrzebne do powrotu jest stałe, niezależne od pozycji manetki. Dzięki temu nie trzeba żadnego układu dbającego o ich powrót, zrobione jest to czysto mechanicznie.
spoono napisał(a):
wandelt, przeczytałeś może mojego pierwszego posta? :P (nota bene posta pimposha ;) )
leć do auta sprawdzać bezpieczniki :D

Tak długo jak nie przyblokuje ich coś w powrotną drogę, nie trzeba zmieniać bezp. na 10A :-)


Ostatnio edytowano So 08 lis, 2008 10:22 przez pimposh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 11:33 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
pimposh napisał(a):
Tak długo jak nie przyblokuje ich coś w powrotną drogę, nie trzeba zmieniać bezp. na 10A :-)


no dobra, ale:

Cytuj:
z drugiej strony 10A to nadal nie 9A :P a tyle pobiera układ podczas wracania :P


sprawdzałeś, czy 10A się spali, jak zatrzymasz wycieraczki?


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 14:06 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
pimposh napisał(a):
Zasilanie silnika wycieraczek potrzebne do powrotu jest stałe, niezależne od pozycji manetki. Dzięki temu nie trzeba żadnego układu dbającego o ich powrót, zrobione jest to czysto mechanicznie.


czytajcie uważnie kolege


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 14:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 08 lis, 2008 08:13
Posty: 84
Lokalizacja: Zielonki/Warszawa
Model:: Swift 07' 1,3 GS 4x4
u siebie mam coś takiego, że podczas 'opadania' wycieraczek (gdy dźwigienkę od wycieraczek przesunę do góry, pojedyncze ściągnięcie wody z szyby), one tak jakby wieszały się na chwilkę i szły dalej
nie przeszkadza to jakoś w jeździe ale jest irytujące


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 14:37 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:11
Posty: 24
Lokalizacja: WB
Model:: Brak pojazdu marki Suzuki :D
spoono napisał(a):
pimposh napisał(a):
Tak długo jak nie przyblokuje ich coś w powrotną drogę, nie trzeba zmieniać bezp. na 10A :-)


no dobra, ale:

Cytuj:
z drugiej strony 10A to nadal nie 9A :P a tyle pobiera układ podczas wracania :P


sprawdzałeś, czy 10A się spali, jak zatrzymasz wycieraczki?


Może prościej.
Jak wycieraczki jadą w górę - zatrzymanie ich spowoduje spalenie się bezpiecznika. A stanie się tak ponieważ silnik mały nie jest więc zatrzymując go spokojnie zassa więcej niż 15A.

Ale powrót wycieraczki na dół realizowany jest przez taką (chyba dawałem kiedyś fotkę? teraz już nie mam) blaszkę która jest w obudowie silnika/przekładni wycieraczek. Po której suną sobie metalowa kulka.
Jeżeli zatrzymacie wycieraczki jadące w dół (a zasilanie dostają już dodatkowego kabelka) to owa blaszka wypali się prędzej niż spali się bezpiecznik 15A.

No i problem jest w tym, że część ta nie jest wymienna w żaden sposób :) Jaśniej nie potrafię tego opisać, szkoda, że nie mam już zdjęcia bo by rozjaśniło wszystkim :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 14:41 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:11
Posty: 24
Lokalizacja: WB
Model:: Brak pojazdu marki Suzuki :D
wandelt napisał(a):
zasilanie wycieraczek jest z innego bezpiecznika niz zasilanie powrotu... na logikę!
Uruchamiamy wycieraczki kiedy je potrzebujemy włacznikiem, a zasilanie powrotu jest załączane juz w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce czyli zawsze pozycji ON kluczyka...

Są z tego samego. W manetce jest tylko i wyłącznie układ do przerywania. Sam mechanizm silniczka zrobiony jest tak, że wycieraczka uruchomiona dojedzie "do góry" i na "dół" tylko w środku obudowy "góra" zrobiona jest zupełnie inaczej niż "dół".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 14:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 15 lip, 2008 10:50
Posty: 101
Lokalizacja: Łódź
Model:: Swift 1,3 GLS - "J"
pimposh napisał(a):
wandelt napisał(a):
zasilanie wycieraczek jest z innego bezpiecznika niz zasilanie powrotu... na logikę!
Uruchamiamy wycieraczki kiedy je potrzebujemy włacznikiem, a zasilanie powrotu jest załączane juz w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce czyli zawsze pozycji ON kluczyka...

Są z tego samego. W manetce jest tylko i wyłącznie układ do przerywania. Sam mechanizm silniczka zrobiony jest tak, że wycieraczka uruchomiona dojedzie "do góry" i na "dół" tylko w środku obudowy "góra" zrobiona jest zupełnie inaczej niż "dół".

---
no to pociagnac z wolnego miejsca bezpieczkowego stacyjki ON kabelek do kostki wiązki silniczka i wpiąć w wejscie "powrotu" - założyć bezpiecznik BEZPIECZNY
---
nie chce mi sie szukac ale tak maja markowe dorosłe auta :P


Góra
powrót do cywilizacji, na zimowe leże :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 15:44 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:11
Posty: 24
Lokalizacja: WB
Model:: Brak pojazdu marki Suzuki :D
Oj farmazony walisz :-) Nie da się oddzielnie zasilić ścieżki powrotnej bez kompletnej przebudowy tego silnika. EOT.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 08 lis, 2008 16:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 15 lip, 2008 10:50
Posty: 101
Lokalizacja: Łódź
Model:: Swift 1,3 GLS - "J"
pimposh napisał(a):
Oj farmazony walisz :-) Nie da się oddzielnie zasilić ścieżki powrotnej bez kompletnej przebudowy tego silnika. EOT.
:galy:


Góra
powrót do cywilizacji, na zimowe leże :)

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .