Teraz jest Wt 23 paź, 2018 20:18

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 08 mar, 2012 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Witam wszystkich. Ponad rok temu pojawiła się kontrolka Check Engine w Sporcie przy ok. 40 tysiącach kilometrów. Okazała się nią niska sprawność katalizatora (błąd P0420). W serwisie powiedzieli, że koszt katalizatora z założeniem to ok. 7 tysięcy. Podobno to jest bolączka niektórych Sportów. Błąd skasowano i po ok. 500 kilometrach znowu się pojawił. Skasowałem kablem ELM327 i miałem spokój na pewien czas. Po ok. 50 kilometrach znowu się pojawił. Po skasowaniu, pojawiał się błąd jeszcze kilka razy. Przewaliłem trochę stron internetowych i znalazłem tzw. przedłużenie (emulator) sondy lambda.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d3 ... 246bd.html

Zainstalowałem przedłużkę w miejscu, gdzie znajduje się 2 sonda tuż za katalizatorem, przejechałem kilkaset kilometrów i jak na razie zero problemów. Nie pokazuję się błąd silnika, samochód chodzi bezproblemowo, mam nadzieję, że już tak będzie cały czas. Poniżej zdjęcie tuż po założeniu przedłużki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf3 ... fd67d.html

Pozdrawiam, Grzesiek.


Ostatnio edytowano Cz 14 lut, 2013 16:42 przez warriorek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 08 mar, 2012 22:48 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5660
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ciekawy sposób na oszukanie sondy. Dystanse dorabiałeś czy kupne??


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 08 mar, 2012 22:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Zakupiłem na allegro, z kosztami wysyłki 42 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 09 mar, 2012 20:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
A jak to się ma do całokształtu sprawności kata?

Mi ze 3 razy wyskoczył P0420. Raz kasował Kuba później już sam.

W sumie jak patrze organoleptycznie to samochód jeździ jednakowo z checkiem i bez, czyżby sama lambda jest tak bardzo delikatna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 09 mar, 2012 22:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Błąd P0420 pojawia się gdy występuję niesprawność katalizatora, może być częściowo nadpalony, uszkodzona siateczka w środku przez co 2 sonda zaczyna łapać błędy. Niedawno byłem sprawdzić katalizator w serwisie na analizatorze spalin i wszystko było w porządku. Z tego też może wynikać, że 2 sonda jest zbyt czuła na spaliny i stąd ten błąd. Czytałem na jednej ze stron, że jazda z włączonym check engine nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Zobaczymy, u mnie jak na razie Suzi chodzi bez problemu, mam nadzieję, że kontrolka już się nie zapali, pozdrowienia :)


Ostatnio edytowano Pt 09 mar, 2012 22:14 przez warriorek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 09 mar, 2012 23:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 13 lut, 2008 22:53
Posty: 1194
Lokalizacja: Katowice
Model:: Suzuki Swift S1300 ;-)
warriorek napisał(a):
Błąd P0420 pojawia się gdy występuję niesprawność katalizatora, może być częściowo nadpalony, uszkodzona siateczka w środku przez co 2 sonda zaczyna łapać błędy. Niedawno byłem sprawdzić katalizator w serwisie na analizatorze spalin i wszystko było w porządku. Z tego też może wynikać, że 2 sonda jest zbyt czuła na spaliny i stąd ten błąd. Czytałem na jednej ze stron, że jazda z włączonym check engine nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Zobaczymy, u mnie jak na razie Suzi chodzi bez problemu, mam nadzieję, że kontrolka już się nie zapali, pozdrowienia :)


To nie sonda jest "zbyt czuła" tylko ECU jeśli już ;) Sonda to tylko proste urządzonko co generuje napięcie i podaje je do sterownika. Gdyby to sondy były wadliwe w SSS to je by wymieniali na gwarancji a nie katalizatory ;)


Góra
Swift 1.3 8v 97" --> Baleno 1.6 "01 --> Swift 1.3 Gti 94" ==> Swift Super 1300 ;-)
Suzuki Swift Sport "08
Suzuki Grand Vitara "09
http://www.rd.siec2000.pl/av.jpg

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 10 mar, 2012 00:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Jednym słowem katalizatory w SSS są niezbyt udane :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 10 mar, 2012 09:25 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
Pewnie to celowy zabieg żeby zarobić na serwisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 13 mar, 2012 14:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 lis, 2009 11:51
Posty: 239
Lokalizacja: ///
Model:: MY16 Cupra 280
Ja miałem wymienianego kata na nowy przy ~40tys, mam nadzieję, że wstawili jakąś ulepszoną wersję i nie będzie już problemów. W każdym razie teraz mam 75tys km i odpukać nic już nie wyskakuje. Sam Swift Sport jest super-niezawodny, pomimo mojego stylu jazdy, faktu, że go nie oszczędzam oraz dziurawych dróg wydaje się niezniszczalny i idiotoodporny, a ten katalizator to taka pięta Achillesa.. Cóż- gdyby nie to SSS byłby idealny, ale ponoć takie rzeczy nie istnieją. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 25 mar, 2012 15:33 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
fakt ze go nie oszczedzasz i przypalasz pozwala na prawidłową pracę. Temat jest odgrzebywany co 2-3miesiace od nowa mimo ze wszystko juz zostalo powiedziane. Prosilbym moderatora aby stworzyl jakis topik o kacie w suzuki w dziale FAQ czy gdzies tam, gdzie kazdy nowy juz sobie go przeczyta zamiast co 2 miesiace odgrzewac kotleta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 30 mar, 2012 18:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
U mnie jak na razie wszystko w porządku po zastosowaniu przedłużki sondy lambda. Wczoraj miałem dłuższą trasę i check engine się nie zapalił, mimo, że jechałem najczęściej w granicach 2 tysięcy obrotów (wcześniej check od razu się zapalał). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 31 mar, 2012 09:48 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
Wsadziłeś ten dystans tak? Jesli to działa to przedłużenie kabelka tez da rade. Masz moze wymiary?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 23 kwi, 2012 20:37 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
nie wiem kto jeszcze "paczy" na ten temat ale bardzo przydałoby mi się napięcie z drugiej sondy lambda przy zapalonym silniku na postoju po rozgrzaniu. Oczywiście temat dotyczy tylko SSSów. Jak ktoś ma ELMa albo inny czytnik proszę o pomoc. Byłbym turbo wdzięczny gdyby zrobił to ktoś w SSSie z małym przebiegiem albo takim z wymienionym katem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 28 lip, 2012 22:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Witam serdecznie, ponownie wracam do tematu. Jak kiedyś pisałem miałem problem z P0420 - niska sprawność katalizatora. Katalizator nowy, wiadomo, bardzo drogi w serwisie ASO. Kupiłem na allegro przedłużkę sondy lambda, niestety nie zdała rezultatu. Po założeniu sonda nie dawała znaku życia. Po rozwierceniu otworu w przedłużce taki sam objaw - brak czułości sondy. Teraz w fazie testów mam założony emulator sondy z regulowanym napięciem. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy nie wyskoczy błąd. Może ktoś wie czy katalizator od 1.3 pasuje do Sporta ? Na stronie angielskiej piszą, że nie powinno być problemu z zamocowaniem. Pozdrawiam, Grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 29 lip, 2012 10:53 
Offline

Dołączył(a): N 06 lis, 2011 14:26
Posty: 71
Lokalizacja: Tychy
Model:: Swift 1.5GS / AR Giulietta 1,4TB MA
U mnie przedłużka/emulator (jak zwała, tak zwał) pomogła w osiągnięciu rekordowego spalania - ok. 18l/100km :D Teraz po wykasowaniu błędu w warsztacie zaproponowali przepalenie katalizator - czyli kilka km na 2 biegu i ok. 6000 obrotów utrzymać, podobno ostatnio im w audi pomogło, jeżeli nie pomoże oddam do regeneracji katalizator (wymiana wkładu).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 29 lip, 2012 11:27 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
tomnet jaki masz przebieg?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 29 lip, 2012 13:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Najprościej chyba wyciąć katalizator w diabły :)

[ Dodano: Nie 29 Lip, 2012 15:03 ]
Jeśli już ktoś chce naprawdę dobry katalizator, chyba musi się skusić na coś takiego : http://www.monster-sport.com/e/parts/ex ... index.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 29 lip, 2012 14:13 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
aaa nie lubie tych monster i RS z japoni, 4-2-1 pipera i kat na końcu:P

tak BTW mam przepis na te tzw "Titanium" wygląd końcówki wydechu:D

a jest ktos na forum kto pozbył się kata? obojętnie 1.3 czy 1.6?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 29 lip, 2012 19:04 
Offline

Dołączył(a): So 08 sty, 2011 16:05
Posty: 101
Lokalizacja: Jabłonna k. Warszawy
Model:: Swift 1.5 GS
Dydek to podziel sie tym przepisem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 29 lip, 2012 19:28 
Offline

Dołączył(a): N 06 lis, 2011 14:26
Posty: 71
Lokalizacja: Tychy
Model:: Swift 1.5GS / AR Giulietta 1,4TB MA
Dydek7 napisał(a):
tomnet jaki masz przebieg?
115+ tkm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 30 lip, 2012 06:40 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
no to juz troche jest, ten kat moze byc przypchany

Seta patentów się nie sprzedaje ze frajer:P

Kładziesz końcówke wydechu w sztorc na płycie (może być płyta położona na płycie grzejnej starej kuchenki elektrycznej) i podgrzewasz do 200stopni Powyżej 170 zacznie zmieniać kolory możesz sobie wtedy wybrać czy bardziej zielony, niebieski czy fiolet. Tez zalezy od stopu ja bawiłem się 1.2311 i przy 200 stopniach wychodzi piękny czysty niebieski.

Oczywiście na oryinalnej końcówce tego nie zrobisz. Nie próbuj na chromowanych. Musi być czysta powierzchnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 20 wrz, 2012 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
No to wracam moi mili do błędu P0420. Po ponad roku mogę stwierdzić, że udało mi się znaleźć receptę na w/w błąd. Zakładanie emulatora tzw. przedłużki nie dawało rezultatu, błąd wyskakiwał po ok. 200 kilometrach, założenie emulatora sondy też nic nie dało, dopiero po założeniu emulatora katalizatora, udało się, urządzenie działa w 100 % bez żadnych problemów :) Emulator zastępuje sygnał z sondy lambda za katalizatorem swoim sygnałem, dzięki czemu sterownik ECU silnika otrzymuje optymalną informację o pracy katalizatora. Na stronie : www.lepard.eu można poczytać więcej o tym urządzeniu. Pozdrawiam serdecznie wszystkich klubowiczów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 22 wrz, 2012 13:01 
Offline

Dołączył(a): N 06 lis, 2011 14:26
Posty: 71
Lokalizacja: Tychy
Model:: Swift 1.5GS / AR Giulietta 1,4TB MA
warriorek napisał(a):
No to wracam moi mili do błędu P0420. Po ponad roku mogę stwierdzić, że udało mi się znaleźć receptę na w/w błąd. Zakładanie emulatora tzw. przedłużki nie dawało rezultatu, błąd wyskakiwał po ok. 200 kilometrach, założenie emulatora sondy też nic nie dało, dopiero po założeniu emulatora katalizatora, udało się, urządzenie działa w 100 % bez żadnych problemów :) Emulator zastępuje sygnał z sondy lambda za katalizatorem swoim sygnałem, dzięki czemu sterownik ECU silnika otrzymuje optymalną informację o pracy katalizatora. Na stronie : www.lepard.eu można poczytać więcej o tym urządzeniu. Pozdrawiam serdecznie wszystkich klubowiczów ;)

Już chyba lepiej wymienić wkład katalizatora, ja już w cudowne urządzenia nie wierzę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 22 wrz, 2012 15:00 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
warriorek a ile ta zabawka kosztuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 23 wrz, 2012 19:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Tomnet tylko powiedz, po co wymieniać wkład katalizatora, jeśli katalizator jest dobry ? :) Byłem kilka razy sprawdzać normę spalin i wszystko wyszło idealnie :) Wymienisz wkład katalizatora, a za jakiś czas znowu się pojawi kontrolka, że katalizator do wymiany. Urządzenie u mnie działa od ponad miesiąca, zrobiłem na nim ponad 1000 km, jeździłem głównie w przedziałach obrotów pomiędzy 2, a 3 tysiące, czyli wtedy kiedy pracuje 2 sonda. Na innych emulatorach po 200 km pojawiał się błąd. Na programie Scanmaster, wykres drugiej sondy lambda jest w granicach 0,600 v z lekkimi odchyłami w górę i w dół. Porównywałem również wykres 2 sondy lambda za katalizatorem z Toyoty Yaris, pokrywa się idealnie z sinusoidą z 2 sondy lambda Swifta Sporta z założonym emulatorem. Mam nadzieję, że mogłem pomóc tym, którzy wciąż się męczą z w/w problemem. Cena tego urządzenia w firmie Lepard to 199 zł. Pozdrawiam, Grzesiek.

P.S. Urządzenie tak wygląda : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 98107.html


Ostatnio edytowano N 23 wrz, 2012 19:50 przez warriorek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 23 wrz, 2012 20:21 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
to wyglada że faktycznie warriorek znalazł dobre rozwiazanie. Dobrze, bardzo dobrze!

i tez jestem zdania zeby nie wymieniac dobrego wkładu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 23 wrz, 2012 20:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Szkoda, że katalizatory w Suzuki są wadliwe, gdyby nie to, byłyby to bezawaryjne auta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 24 wrz, 2012 07:07 
Offline

Dołączył(a): Cz 23 kwi, 2009 17:16
Posty: 108
Lokalizacja: Calishfornia
Model:: Swift Sport
katalizatory okey, program do pupci:P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 24 wrz, 2012 07:56 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
warriorek napisał(a):
Szkoda, że katalizatory w Suzuki są wadliwe, gdyby nie to, byłyby to bezawaryjne auta :)

Bezawaryjne ? Nie uogólniaj, chyba że masz na myśli tylko sporta (tu sie nie wypowiadam), ja odnośnie swifta takiego ogólnika nie potwierdzam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 24 wrz, 2012 08:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
marius napisał(a):
Bezawaryjne ? Nie uogólniaj, chyba że masz na myśli tylko sporta (tu sie nie wypowiadam), ja odnośnie swifta takiego ogólnika nie potwierdzam.


Temat dotyczy SPORTA!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 24 wrz, 2012 11:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Marius, temat dotyczy Swifta Sporta, ale problem dotyczy wszystkich Swiftów. Koledzy z niemieckiego klubu, mają z tym problem we wszystkich benzynowych wersjach silnikowych : http://www.myswift.de/technik-allgemein ... entry33737


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 24 wrz, 2012 15:13 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
Ja już kupiłem i czekam na założenie.

Niestety niedawno temu i mnie problem dopadł...

Ja na alledrogo zakupiłem od tej firmy ten sam emulator za 149zł plus wysyłka.


Ostatnio edytowano Pn 24 wrz, 2012 15:13 przez mLo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 gru, 2012 09:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 lis, 2010 21:02
Posty: 118
Lokalizacja: GKA
Model:: GV 2.0 16v
witam,

wczoraj oglądałem SSS i zauwazyłem najpierw migotanie a potem świecenie sie cały czas kontrolka CHECK ENGINE. Co ciekawe, zdarzylo sie przy rownej jezdzie, +- 80km/h. Sprzedawca powiedzial ze diagnostykowali błędny odczyt drugiej sondy lambda, ale nie ma to wplywu na silnik ani na osiagi. spaliny są w normie, tylko czasami sie swieci, a po kilku uruchomien gasnie. Troche poszperalem na forum i znalazlem niniejszy temat. Moje pytanie : skoro kat jest ok, a tylko swieci sie kontrolka, wystarczy wiec zalozyc ten emulator? czy to zadzialalo? a jaki sygnal daje sonda (na urzadzeniu jest kilka wartosci do wyboru). Samochod jest ok (2008r - 24000 do negocjacji), wyglada jak nowy, historia ASO kompletna - polski salon. ale boje sie ze ta zabawa z katem moze na poczatku mi kosztowac 7 kola i niekoniecznie bedzie to słuszna naprawa i trwała. poza tym, to bedzie drugi samochod w rodzinie, tylko dla mnie do miasta i do zabawy w week-end, wiec wolalbym miec kase na ładne 17" lub na inne upiekszenia niz na naprawe.

pzdr

ced


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 gru, 2012 09:23 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
Nie wiem jak inni ale mnie check engine świecił ciągle! Tzn. jak już się zaświecił to jedynie wykasowanie błędu przez komputer pomagało (gasła kontrolka). Żadnego migotania czy też sytuacji takich że raz świeci a raz nie nie!

Nie kupił bym nigdy w życiu auta ze świecącym się czekiem bez sprawdzenia tego dogłębnie.

Na emulatorze już troszkę przejeździłem i zdaje egzamin w 100%! Zero błędów, spalanie w normie, auto jeździ jak powinno.

Obawiam się że egzemplarz który miałeś okazję oglądać ma inne dolegliwości niż błąd katalizatora/sondy lambda.


Ostatnio edytowano Wt 11 gru, 2012 09:32 przez mLo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 gru, 2012 09:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Po pierwsze, to podłączyłbym do kompa i zobaczyłbym czy to na pewno sonda, bo może to coś bardziej poważnego (po moich przygodach z samochodami już nikomu nie ufam).

W umowie bym wpisał jakiś punkt auto ze zdiagnozowaną usterką sondy lambda bądź katalizatora (jeśli to lambda czy katalizator).

Negocjowałbym cenę ze sprzedawcą.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 gru, 2012 09:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 lis, 2010 21:02
Posty: 118
Lokalizacja: GKA
Model:: GV 2.0 16v
oto chodzi ze gosc ma zlecenie serwisu z 21.11.2012, widzialem, czytalem diagnostyke. wiec nie jest kombinowane.
oczywiscie przed zakupem pojade ponownie do serwisu w celu sprawdzenia calosci.

czyli emulator ok, a mLo, mozesz podpowiadac jak to zamontowales? jak jest ustawiony?

ps : napisalem migotanie, ale chodzilo mi o to ze kontrolka sie zaswiecila na chwile, potem zgasla na chwile, a potem na stale sie zapalila.


Ostatnio edytowano Wt 11 gru, 2012 09:56 przez ced105, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 gru, 2012 10:01 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
Ja Ci mówię jakie miałem objawy i z tego co wiem inni też mają takie objawy jak ja. Może jest problem ze sonda i dodatkowo coś innego wyszło temu sprzedaje?

Sprawdź koniecznie!

Mechanik mi to zamontował. Do emulatora dostajesz instrukcje i jeśli tylko masz lutownice i kumasz odrobinę schematy elektryczne to i sam dasz radę! Co do ustawień to nic nie zmieniasz a jak chcesz się upewnić to chyba pozostaje Ci miernik. Tak jak mówię ja sam się tym nie babrałem...

ced105 napisał(a):
ps : napisalem migotanie, ale chodzilo mi o to ze kontrolka sie zaswiecila na chwile, potem zgasla na chwile, a potem na stale sie zapalila.


Właśnie o to mi chodzi! Ja tak nigdy nie miałem! Jak już zaświeciła to świeciła do momentu wykasowania błędu przez komputer! Nigdy sama od siebie nie zgasła i zapaliła się ponownie.


Ostatnio edytowano Wt 11 gru, 2012 10:03 przez mLo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 12 gru, 2012 11:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 lis, 2009 11:51
Posty: 239
Lokalizacja: ///
Model:: MY16 Cupra 280
24 000 zł do negocjacji? trochę mało. ja bym się trzymał z daleka. ogólnie używanego sporta raczej bym nie kupił, chyba że od starszej babci, którą czasami widzę za sterami Sporta w Krakowie. ;)

błąd świeci się cały czas i jak pisał mLo dopiero skasowanie błędu powoduje zgaśnięcie kontrolki (na kilkaset kilometrów). Sprzedawca ściemnia, a Ty po wydaniu skromnych 50zł możesz się dowiedzieć w prawie każdym warsztacie (typu ogólny serwis lub elektryk samochodowy), czy to błąd katalizatora, czy nie.


Ostatnio edytowano Śr 12 gru, 2012 11:36 przez maciek89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 14 gru, 2012 22:48 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
ech, u mnie sie pojawilo drugi raz...

po raz pierwszy wymienilli mi na gwarancji katalizator, potem rok temu (po 3 latach) kontrolka sie zapalila i zgasla, i teraz po roku pali sie na stale...

poczekam troche, skasuje blad i jezeli znowu wyskoczy, to chyba tez zaopatrze sie w to urzadzenie ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 gru, 2012 11:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 06 lip, 2010 22:44
Posty: 87
Lokalizacja: Toruń
Model:: SSS 2007
Witam wszystkich, u siebie założyłem w sierpniu emulator katalizatora, przejechałem już ponad 2 tysiące kilometrów w trasie i w mieście, zero problemów, problemy się skończyły, spalanie idealne, komputer nie łapie już żadnych błędów, wykres sondy lambda za katalizatorem idealny. Tak jak kolega mLo wcześniej napisał, nie ma sensu bawić się w wymianę katalizatora czy sondy. Na stronie lepard.eu jest telefon do gościa, on wszystko wyjaśni, a instalacja emulatora jest banalnie prosta. Pozdrawiam serdecznie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 gru, 2012 15:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 lis, 2009 11:51
Posty: 239
Lokalizacja: ///
Model:: MY16 Cupra 280
spoono - jestem w dokładnie takiej samej sytuacji jak Ty, zdążyłem skasować i po kilkuset km znowu się pojawiło, a gwarancji oczywiście już nie ma. :) Żywotność katalizatora w tym aucie to 40 parę tysięcy km, drugi wytrzymał tyle samo co pierwszy. ;) Autem zamierzam jeszcze jeździć, więc nie uśmiecha mi się płacić za nowego kata, a za 2 lata znowu. Ciekawe tylko czy po wycięciu auto przejdzie badanie. Raczej nie ma na to szans.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 gru, 2012 16:09 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
maciek89
Emulator i nie kombinuj.

Co do jakiś badań technicznych to nie takie auta przechodzą:) Katalizator to nic w przypadku przyciemnianych szyb z przodu, przelotowego wydechu czy nawet każdej jednej rajdówki. Nie szukałbym tu żadnego problemu z przeglądem tylko czy jest sens go wycinać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 gru, 2012 17:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 lis, 2009 11:51
Posty: 239
Lokalizacja: ///
Model:: MY16 Cupra 280
To katalizator można zostawić? W końcu cały układ wydechowy jest liczony, biorąc pod uwagę jego obecność. Ogarnąłeś ten temat w Krakowie? Jeśli tak to w którym serwisie?


Ostatnio edytowano Wt 18 gru, 2012 17:34 przez maciek89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 18 gru, 2012 23:22 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
mi tylko chyba na stacji w Automobilklubie badali spaliny ;)

pożyjemy, zobaczymy ;)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 19 gru, 2012 09:09 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
maciek89
Tak jak inni się wypowiadają to katalizator jest jeszcze jak najbardziej ok a problem jest z bardzo czułym komputerem na odchyły sondy lambda.
Katalizator jest połączony z kolektorem wydechowym na stałe więc bez drutu i tak się nie obejdzie.
Bez katalizatora może być lepiej albo gorzej ale wcale nie jest powiedziane że jak go wytniesz to poprawisz osiągi auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 28 gru, 2012 12:20 
Offline

Dołączył(a): Pt 24 sie, 2012 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
Model:: SSS
Ja kata wywaliłem za pierwszym razem jak wyskoczył błąd. Do tego zainstalowany emulator sondy i po problemie na zawsze :)

mLo, Tak osiągi się poprawiają, przynajmniej w mojej sztuce tak było + dźwięk się zmienia .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 28 gru, 2012 13:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
wyskoczył w środę jak wracałem na trasie. Wlokłem się przez wioseczki na 4 60km/h
U mnie wyskakuje raz w roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 28 gru, 2012 15:41 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
maz8

Nie zrozum mnie źle ale o ile nie robiłeś pomiarów przed i po na hamowni to Twoje odczucia mogą być spowodowane właśnie dźwiękiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 31 gru, 2012 13:13 
Offline

Dołączył(a): Pt 24 sie, 2012 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
Model:: SSS
Robiłem pomiary :) nie jeden, a w dziale tuning możesz znaleźć więcej info o moim SSS łącznie z wykresami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 02 sty, 2013 13:00 
Offline

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 16:04
Posty: 148
Lokalizacja: krakow
Model:: EVO V
maz8
Zapomniałem Twój nick.

Masz jakieś nowe wykresy po tym ECU? Bo ten wcześniejszy ma różnicę temperatur 10 stopni!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .