Teraz jest Pn 20 sie, 2018 19:10

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
na shellu nie ma 98 :] przynajmniej na tym na którym ja tankuję :)

a 95 VP to nie to samo zwykła 95 eurosuper :) przynajmniej w teorii :D


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 12:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
na shellu jest tak
euro 95
VP95
98 brak
VP racing
i pytanie o to ostatnie :D jakaś różnica w porównaniu do pb98?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 12:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
no na pewno taka, że ma 100 oktanów :D

Mnie bardziej intersuje co ma takiego VP95 że kosztuje więcej niż Ultimate 98 :)

Bo VPR to już ma cenę KOSMOS! :galy:


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 12:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Jak dla mnie lanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej niz zaleca producent w wiekszosci wypadkow mija sie z celem (podstawa to nie ma co liczyc na wzrost mocy). Wyzszy RON jest zalecany do silnikow o wysokim stopniu sprezania (wyzylowane silniki sportowe aby uniknac spalania stukowego). Dla zwyklych aut 95 wystarczy.

Co do VP nie wiem bo nie tankuje wydaje mi sie ze posiada jakies dodatki.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 12:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
WES82 napisał(a):
Mnie bardziej intersuje co ma takiego VP95 że kosztuje więcej niż Ultimate 98


dodatki czyszczące, tym się VP chwali, że zachowuje czystość w silniku.

jano_3 napisał(a):
Jak dla mnie lanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej niz zaleca producent w wiekszosci wypadkow mija sie z celem


dla mnie też

jano_3 napisał(a):
Wyzszy RON jest zalecany do silnikow o wysokim stopniu sprezania


stopień sprężania w sporcie 11,1:1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 13:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Onyx napisał(a):
stopień sprężania w sporcie 11,1:1


i producent zaleca 98? Nie wiem, nie jezdze sportem.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 13:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
Tak sport ma zapis że 98
dlatego pytam o VPR czy jest różnica.
A co ceny to skoro i tak juz jest po 5 zł i więcej to już mam w nosie ;-) byle było za co


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 13:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Az tak nie nikalem w temat tych paliw do 1.3 gdzie stopien sprezania wynosi chyba 9 zalecaja 95 i nigdy nie zalalem nic innego bo i po co.


Góra
Call by so many different names, but your glory still remains the same. Never will i change, the way that i feel about jah love.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 13:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Może tak rozdzielić tematy :?:
Dodatki pozostają, a paliwa i róznice wynikające z ich stosowania do nowego tematu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 21 lut, 2011 14:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
Onyx napisał(a):
Tak sport ma zapis że 98
dlatego pytam o VPR czy jest różnica.
A co ceny to skoro i tak juz jest po 5 zł i więcej to już mam w nosie byle było za co

podejrzewam że różnica jest skoro ma +2 oktany :] oczywiście w odczuciach to pewnie tylko subiektywnie
a co do ceny to już jest ponad 5,5 PLN więc według mnie się nie opłaca


Ostatnio edytowano Pn 21 lut, 2011 19:14 przez WES82, łącznie edytowano 2 razy

Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 22 lut, 2011 14:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 15 gru, 2007 12:32
Posty: 1266
Lokalizacja: Nadarzyn
Model:: Swift 1.3 GTi mk4 & Mitsubishi Galant 2.5 V6
hoodzix napisał(a):
a tankuje ktos na lukoil'u? ceny maja podobne do neste, ale nie mam pojecia jak z jakoscia?


Ja mam koło domu prawie Luk Oil (zamiast JET'a) i nigdy tam nie tankowałem bo każdy mi stanowczo odradzał.


Góra
Obrazek

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 22 lut, 2011 14:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 kwi, 2008 21:30
Posty: 5878
Lokalizacja: Poznań
Model:: <-Baleno 1.8, ->Astra H
troszke na necie poczytalem o lukoilu i raczej nie bede tam tankowac ;) Choc tak samo kiedys o neste napisalem... :okulary:


Góra
Suzuki Baleno 1.8 - niepozorne i zadziorne :diabel2:
"Każdy problem ma rozwiązanie - skoro nie ma rozwiązania, to nie ma problemu" :okulary:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 22 lut, 2011 14:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 15 gru, 2007 12:32
Posty: 1266
Lokalizacja: Nadarzyn
Model:: Swift 1.3 GTi mk4 & Mitsubishi Galant 2.5 V6
WES82 napisał(a):
Onyx napisał(a):
Tak sport ma zapis że 98
dlatego pytam o VPR czy jest różnica.
A co ceny to skoro i tak juz jest po 5 zł i więcej to już mam w nosie byle było za co

podejrzewam że różnica jest skoro ma +2 oktany :] oczywiście w odczuciach to pewnie tylko subiektywnie


Będzie płynniej/ciszej pracował silnik ale może też mieć mniejszą moc (w starszych silnikach) - choć to raczej nieodczuwalne będzie. Generalnie będzie "łagodniej" spalana mieszanka.


Góra
Obrazek

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 28 lut, 2011 10:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
W weekend zrobiłem swój mały prywatny test VPR
dystans 500km 400 trasa, 100 miasto
wrażenia żadna odczuwalna różnica w jeździe, kulturze pracy silnika, dynamice itp.
różnica w spalaniu w górę, niewiele ale zawsze z 8,3 na 8,4
wniosek bez sensu jest płacić 69 gr drożej za litr paliwa tylko dla świadomości paliwa stworzonego dla ferrari


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 28 lut, 2011 19:53 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
Onyx napisał(a):
wniosek bez sensu jest płacić 69 gr drożej za litr paliwa tylko dla świadomości paliwa stworzonego dla ferrari


bez sensu wniosek :D


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 09:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:37
Posty: 5294
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Model:: Citroen C5 :P
Zrobiłem eksperyment i zatankowałem do pełna V-power 95. Cena 5,19 :/
Mam mały zbiornik i przejechałem na 27 litrach 330 Km, co daje spalanie w granicach 8,1
z czego 100 km to była trasa :/ Więc nawet nie liczę ile by wyszło w samym mieście.

Na normalnej PB95 tez z Shella (obecnie za 4,79) robię spokojnie 400 km na zbiorniku w takiej samej konfiguracji czyli 100 km trasy.

Tak więc stała się rzecz odwrotna i moje auto spaliło więcej tej rzekomo lepszej benzyny. Sporo więcej.


Góra
Nieznajomy nie był stary, ale włosy miał prawie zupełnie białe. Pod płaszczem nosił wytarty skórzany kubrak, sznurowany pod szyją i na ramionach. Kiedy ściągnął swój płaszcz, wszyscy zauważyli, że na pasie za plecami miał miecz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 14:40 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
ale to dalej RON95 tylko z środkami czyszczącymi chyba odpowiedz na Ultimate w BP
ztc czytałem to bardziej "ekonomiczna" jest RON98

na 100% było wklejane na forum porównanie paliw 95 vs 98 vs VPR, gdzie pisali ze 98 spala się dłużej niż 95 ale VPR(100) jeszcze szybciej niż 95 z powodu dodatków


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 15:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 27 kwi, 2010 08:11
Posty: 242
Lokalizacja: Kraków
Model:: Grand Vitara 1.9 DDiS
A ja wlałem 3 dni temu STP do wtrysków w mojej vitarce.
Czy miało to jakiś sens, dam znać. Obecnie pali mi prawie 12 l/100. jeżeli spadnie spalanie bo faktycznie wtryski ten środek wyczyści to się odezwę, ale nie chce mi się w to wierzyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 16:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 23 sty, 2011 17:59
Posty: 146
Siemion napisał(a):
witam,

paliwo (benzyna) jakie jest, każdy wie :/
po ostatniej, przymusowej wizycie w ASO zalecono mi lać systematycznie dodatek/uszlachetniacz do paliwa - mimo, iż nabywam drogą kupna paliwo na stacjach znanej sieci i w dodatku "to lepsze"...

czy ktoś z Was używa i co możecie polecić?


Zaproponowali od razu w ASO zakup dodatku :)?

Nie ma rożnicy między paliwami na markowych stacjach, ponieważ dostawcą paliw do róznych stacji/koncernów ( poza najdroższym Shell Vpower) jest albo Orlen albo Lotos, to raz, a dwa w danym terenie, ze względu na koszty transportu, paliwa są dostarczane z najbliższej bazwy paliw, w okolicach Poznania jest to Rejowiec.
Kolejna sprawa to dodatki uszlachetniajace do paliw zawarte w paliwie. Dodatki te wyrażone są w jednostce PPM, można sobie poczytać ile litrów dodatku wchodzi na 1 milion litrów paliwa i policzyć ile dodatku będzie w np 45 litrowym baku, marketing działa, ktos kupił droższe paliwo, tzn, że pojedzie szybciej :D haha ... . Dostępne są w necie testy, pomiary osiągów na zwyklych 95, 98 i lepszych 98,99. W autach wolnosących, niewysilonych rożnic brak, w autach wysilonych, doładowanych typu seat leon cupra czy subaru impreza, róznice mierzalne po przecinku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 18:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
Bandit1 napisał(a):
W autach wolnosących, niewysilonych rożnic brak, w autach wysilonych, doładowanych typu seat leon cupra czy subaru impreza, róznice mierzalne po przecinku.


w seryjnych pewnie masz rację

Natomiast bardzo często dłubane samochody strojone są pod VPR ale tu chodzi o stabilność paliwa spalanie stukowe itp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 21:42 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
Czyli konkluzja - do zwykłych wolnossących silników można sobie darować "powery" a od czasu do czasu wlać coś czyszczącego.
A w takim razie - co myślicie o Statoilowych paliwach bezsiarkowych :?: Norwedzy ciągną jakościowo świetną ropę spod dna Północnego, ale czy paliwa na stacjach w PL to rzeczywiście z niej rafinowane?
Bardzo często tankuję na Statoilu, ale po prostu mam ją najbliżej, i czuję się psychicznie spokojniejszy [być może bezzasadnie :okulary: ]


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 21:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
Do konkluzji sie zgadzam :)

co do statoil to tankuje albo na niej albo verve na orlenie.

dobre paliwko i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 01 mar, 2011 23:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 23 sty, 2011 17:59
Posty: 146
Onyx napisał(a):
Bandit1 napisał(a):
W autach wolnosących, niewysilonych rożnic brak, w autach wysilonych, doładowanych typu seat leon cupra czy subaru impreza, róznice mierzalne po przecinku.


w seryjnych pewnie masz rację

Natomiast bardzo często dłubane samochody strojone są pod VPR ale tu chodzi o stabilność paliwa spalanie stukowe itp


Dlatego dodałem niewysilonych.


Boreal napisał(a):
A w takim razie - co myślicie o Statoilowych paliwach bezsiarkowych Norwedzy ciągną jakościowo świetną ropę spod dna Północnego, ale czy paliwa na stacjach w PL to rzeczywiście z niej rafinowane?
Bardzo często tankuję na Statoilu, ale po prostu mam ją najbliżej, i czuję się psychicznie spokojniejszy [być może bezzasadnie ]


Jeśli Orlen lub Lotos jako dostawcy paliw, o czym wspomniałem wyżej , ''przerabiają'' norweską ropę to jeżdzimy na tym norweskim paliwie, natomiast nie sądze, żeby Statoil dla siebie sprowadzał paliwo z Norwegii.
Co do paliw ''bezsiarkowych'' , celowo pisze w cudzysłowie, bo wyczytałem, że jest to nazwa umowna, ponieważ każde paliwo zawiera siarkę, ale ze względu na ekologie i zaostrzanie róznych norm, paliwa mają mniej siarki i stąd ''bezsiarkowe''. Takie paliwa ma w ofercie nie tylko Statioil, ale także np Orlen, bo Verva to ''bezsiarkowe'' paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 02 mar, 2011 08:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 19:35
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa
Model:: rodzinnie Mazda 6 MPS ;-)
Jedynym sprowadzanym paliwem jest VPR. Jedzie do nas z niemiec, reszta jest od nas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 02 mar, 2011 14:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 23 sty, 2011 17:59
Posty: 146
Wbrew panującym opiniom, nawet Lukoil ma krajowe paliwo http://www.flota.v10.pl/LOTOS,dostarczy ... 25279.html


Ostatnio edytowano Śr 02 mar, 2011 14:08 przez Bandit1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 03 mar, 2011 03:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
Biorac pod uwage tylko LO, nie ma benzyny lepszej i gorszej.
W silniku trzy parametry sa ze soba scisle zwiazane - stopien sprezania(cisnienie sprezania), statyczny kat wyprz. zaplonu i LO paliwa.
Stopien sprezania (konkretny dla danego silnika) decyduje o pozostalych dwoch parametrach.
LO benzyny to tylko parametr okreslajacy jej wlasciwosci przeciwstukowe i nic poza tym.
Uzywanie benzyny o wiekszej LO niz przewidziana dla danego silnika, nie ma zadnego wplywu na zwiekszenie mocy silnika.
Mowienie o"lepszosci" benzyny moze byc uzasadnione, ale tylko gdy zawiera ona wiecej lub lepsze dodatki (czyszczace, antykorozyjne, separujace wode itd.) ktore i tak nie wplywaja na moc, osiagi i jednostkowe zuzycie paliwa.


Ostatnio edytowano Cz 03 mar, 2011 03:45 przez etom, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .