Teraz jest Pn 20 sie, 2018 19:10

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr 03 wrz, 2008 20:37 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 21:50
Posty: 984
Lokalizacja: Gdynia
Model:: 2006 GV 2.0 M/T
Gdyby nie przypadek kręta i wąska chorwacka droga może byłaby ostatnią jaką podrózowaliśmy z moją rodzinką :/

Pewnie wszyscy o tym doskonale wiedzą, a ja oczywiście nie wiedziałem. Niemniej jednak postanowiłem podzielić się z Wami moim doświadczeniem.

Przed wyjazdem na wakacje zmieniłem koła ze stalowych na aluminiowe. Przed wyruszeniem w podróż własnoręcznie sprawdziłem czy są dokręcone. Beztrosko przejechałem ok 2000 km z tego część po krętych drogach.
W dzień powrotu do domu okazało się że jedno z kół jest niemal luźne, a jednej nakrętki brak :galy: . W pozostałych kołach wszystkie nakrętki były lekko poluzowane.
Jaki był powód :?: Pierwsza myśl: złodziej - ale dlaczego wszystkie nakrętki :(:: ; sabotaż - raczej nie bo po co :zdziw: ; szpilki się lekko rozciągnęły (agresywna jazda na zakrętach, częste hamowanie gorące piasty) - może :?: ; ale ostatnia możliwość jaką podsunął mi mój kolega wydaje się najbardziej prawdopodobna - miękka felga aluminiowa potrafi się odkształcić. Miał on ten sam przypadek i od tamtej pory po wymianie kół, po przejechaniu 100 - 200 km dokręca je. Myślę że trzeba potraktować to jako rutynową czynność.


Góra
Suzuki Grand Vitara :D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 03 wrz, 2008 20:44 
Offline

Dołączył(a): So 23 lut, 2008 18:28
Posty: 954
Witam
Ja miałem podobny przypadek poluzowania się szpilek i od tej pory po zmianie koła po przejechaniu ok 100 km sprawdzam czy nie poluzowały się szpilki.Znajomy wulkanizator podpowiedział mi ze tak należy robić po każdej zmianie koła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 04 wrz, 2008 07:46 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia

Dołączył(a): Śr 10 paź, 2007 22:34
Posty: 1103
musisz kontrolować co jakiś czas, szczególnie jak jeździsz w terenie, tam koła dostają mocniej w tyłek i nakrętki się luzują.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 04 wrz, 2008 09:59 
Offline
Klubowicz KSP
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:22
Posty: 11921
Lokalizacja: Koszalin
Model:: GV 2.o 5MT
O tym przypadku Kubus informował mnie telefonicznie natychmiast jak to dostrzegł.
Pewnie w trosce o moje życie za co jestem mu bardzo wdzięczny. Jak wiecie nasze Suzy pokonywały podobne drogi w Dalmacji , natychmiast po otrzymaniu tej informacji sprawdziłem stan kół i ich mocowanie. Wszystko było w nienagannym stanie z tym że ja podróżowałem na felgach stalowych. I to jedyna różnica stąd wniosek jest bardzo prosty felgi alu mają niestety taką skłonność o której pisał Kubus.
To doświadczenie które mogło być tragiczne w skutkach upewniło mnie w przekonaniu o przewadze felg stalowych nad alu w tym modelu auta.


Góra
Pozdrawiam były
Administrator Forum

http://www.klubsuzuki.pl

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .