Teraz jest Śr 29 sty, 2020 07:23

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So 14 cze, 2014 21:47 
Offline

Dołączył(a): Wt 27 maja, 2014 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: SX4 S-Cross
W mojej wersji (Comfort) brak tweeterów, są tylko przewidziane zaślepione otwory na montaż w półce pod szybą. Po wyjęciu zaślepek wygląda to tak, jak na zdjęciu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e81 ... a792e.html
Może ktoś z Was, właścicieli bogatszych wersji zerknąłby jak są zamontowane u niego tweetery ? Zmierzyłem średnicę otworu montażowego i wychodzi mi 35 mm, odległość pomiędzy 2-ma gniazdami prawdopodobnie mają być tam wkręty mocujące głośniki to z kolei 45 mm. Dostępne w handlu (Media Markt) tweetery (Clarion, Hertz) mają średnicę 25 mm. Przypuszczam, że wymagany jest jakiś pierścień kalibrujący/redukujący średnicę. Jest to o tyle istotne, że mój serwis wysokoautoryzowany Suzuki podejmie się wykonania instalacji (pociągnięcie równoległej pary przewodów z przednich głośników) tyle, że zaproponowana cena zakupu u nich głośników jest o 100 % wyższa od wyż. wym. marek. Dlatego wolałbym zakupić pasujący zestaw i trochę jednak zaoszczędzić. Trudno za robociznę mogę zapłacić, bo inaczej mógłbym mieć problemy z gwarancją. Montowałem już kiedyś Clariony z aucie mojej ślubnej (Twingo) i efekt jest odczuwalny. Tylko, że mogłem to zrobić sam bo auto było po gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 cze, 2014 12:41 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
Myślę, że oprócz kasy zaoszczędzonej, zyskasz lepszy dźwięk niż z fabrycznych (jeszcze nie spotkałem, jeśli to jakiś system JBL nie był, żeby fabryczne głośniki były wysokiej klasy). Ja myślę że wstawiłbym te mniejsze. Zrób jakąś redukcję z kawałka pianki (gwizdki nie będą rezonować) i umocuj kawałkiem blaszki do tych otworów 45mm. Będzie git!
Większym problemem będzie dostać się do radia. Próbowałem dostać się do kabli zapalniczki i po zdjęciu ramki doszedłem do śrubek ale chyba będzie trzeba zdjąć ramkę wokół radia ale nie chcę jej połamać. Nie bardzo wiem jak to zrobic bezpiecznie.
Co do tych gwizdków, to nie wiem czy jakichś prostych zwrotnic nie potrzeba. Ja za bardzo się nie znam, trzeba by było kogoś od CA sie dopytać. :one:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 cze, 2014 18:17 
Offline

Dołączył(a): Wt 27 maja, 2014 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: SX4 S-Cross
Do Macioo71
"..zyskasz lepszy dźwięk niż z fabrycznych.."
Nie do końca się z Tobą zgodzę. W przypadku głośników niskotonowych względnie kombajnów składających się z pary głośników są zapewne różnice w zależności od firmy (które też mają swój wymiar cenowy). W przypadku gwizdków trudno mówić o porównywaniu jakości. Ważne, że w ogóle są, gdyż w przestrzeni ograniczonej wnętrzem samochodu (w końcu średniej klasy) istotne jest aby źródło sygnału o wysokiej częstotliwości (tweeter) znajdował się jak najbliżej słuchającego i bez zbędnej przeszkody. Dźwięki tego zakresu źle znoszą odbicia i generalnie szybko się wytłumiają (stąd między innymi popularne określenie "dźwięk stłumiony" - taki, który jest pozbawiony składowych w.cz.). Dlatego umiejscowienie tweeterów na półce po szybą, która dość dobrze odbija dźwięk (bez zakłóceń fazy) jest w aucie najlepszym miejscem. Zatem system audio 4+2 głośniki będzie na pewno lepiej odtwarzał, szczególnie CD (przy mp3 i radio różnicę może odczuje audiofil).
"...Większym problemem będzie dostać się do radia..."
Raczej sam tego nie zrobię - wolę zapłacić za robociznę w serwisie Suzuki.
"..nie wiem czy jakichś prostych zwrotnic nie potrzeba.."
Montowałem już 2-krotnie tweetery. W obydwu przypadkach każdy przetwornik miał oryginalnie wlutowany szeregowo kondensator odcinający składowe poniżej 3 kHz. Przy równoległym połączeniu z oryginalnym głośnikiem przednim o impedancji 4 Ohm wystarcza to w zupełności (trzeba tylko zachować biegunowość, żeby membrany pracowały równolegle). Nie ma natomiast ryzyka wpływu obwodu tweetera na obciążenie stopnia końcowego wzmacniacza. Problem mógłby powstać gdyby ktoś pominął ten kondensator i wpiął teweeter bezpośrednio. Wtedy chyba nie przeżyłby ten ostatni (przy próbie lekkiego podgłośnienia).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 cze, 2014 18:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
To skoro się tak znasz, to wiesz jak przerobić te zaślepki i ukierunkować obojętnie jaki tweeter, skoro wszystkie grają tak samo ...


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 cze, 2014 19:15 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
piogol napisał(a):

Nie do końca się z Tobą zgodzę.... .

Pisałem, że specem od CA nie jestem więc ze szczegółami technicznymi nie polemizuję. Podpowiedziałem tylko jak bym umocował tweeter do tej zaślepki. Podejrzewam, że oryginał jest też prostopadle zainstalowany tylko tyle, że ma jakieś "uszy" do przykręcenia. Optymalnym miejscem dla takiego głośnika (to wiem od kolegi zajmującego się CA), jest słupek i skierowanie go " w słuchacza".
Co do jakości fabrycznego CA, to mam doświadczenie organoleptyczne. Nie jestem jakimś audiofilem ale większość fabrycznych systemów (z wyłączeniem tych dedykowanych przez dobre firmy CA zazwyczaj za dopłatą), gra tak, że rani narządy słychu. :sciana: W s-cross akurat nie jest dramatycznie ale już w SX4 było gorzej niż dramatycznie. Nie dość, że sama jednostka centralna miała fatalne parametry, to 16cm głośnik miał elektromagnes średnicy 5zł, masakra nie dźwięk z tego się wydobywało. Wymiana głośników i wytłumienie drzwi trochę pomogły. Jednak była to jedna z rzeczy która mnie wnerwiała przez 5 lat eksploatacji. W innych markach było niewiele lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 cze, 2014 20:36 
Offline

Dołączył(a): Wt 27 maja, 2014 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: SX4 S-Cross
Do Hellsin:
"..skoro się tak znasz, to wiesz jak przerobić te zaślepki.."
Po 2-montażach bynajmniej nie uważam się za omnibusa w tym przedmiocie. Oczywiście, że zawsze jakiś sposób dopasowania się znajdzie (jak uczyli mnie w wojsku, tylko 2 rzeczy nie da się zrobić) tylko najlepiej byłoby podpatrzyć jak zrobione to zostało w wersji droższej S-Crossa. Zaślepki u mnie i maskownice tweeterów w egzemplarzu Premium, który oglądałem w salonie wyglądają na identyczne (zobacz zdjęcie w moim poprzednim poście) dlatego mam prośbę o zamieszczenie takiego samego zdjęcia przez kogoś, kto ma wersję Premium, bo w salonie pan sprzedawca nie zgodził się na podważenie śrubokrętem maskownicy tweetera.
Do Macioo71:
To co miała moja żona w Twingo też było tragiczne (w przeciwieństwie do mnie ma słuch muzyczny). Ja słyszałem tam dźwięk jakbym głowę wsadził do jakiegoś garnka, a ona w ogóle nie chciała słuchać radia w samochodzie i prosiła mnie o wymianę. Faktycznie z tyłu nie było głośników, a te w przednich drzwiach z firmy "no name". Po wykonaniu instalacji tylnych głośników (te z przodu powędrowały na tył), wymiany przednich na Pioneery i dołożeniu tweeterów okazało się, że radio i CD grają bardzo fajnie. Ja i tak z racji wieku bardzo wysokich dźwięków nie słyszę więc na dobrą sprawę mam dość przeciętne odczucia jakości dźwięku. Zdarzyło mi się natomiast kiedyś podłączać sprzęt audio u znanego dyrygenta w jego domu i muszę przyznać ... słuch to gość miał. Natomiast nie opierał bym osądów odnośnie jakości wyłącznie na wymiarach głośników czy magnesów. Swego czasu firma Bose zrobiła duży wyłom w takich ogólnie przyjętych poglądach. Jako kierowca zgadzam się z Tobą całkowicie - najważniejsze żeby dźwięk nie kaleczył uszu słuchacza niezależnie od jego wykształconego lub nie słuchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 cze, 2014 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
piogol napisał(a):
Do Hellsin:
Po 2-montażach bynajmniej nie uważam się za omnibusa w tym przedmiocie. Oczywiście, że zawsze jakiś sposób dopasowania się znajdzie (jak uczyli mnie w wojsku, tylko 2 rzeczy nie da się zrobić) tylko najlepiej byłoby podpatrzyć jak zrobione to zostało w wersji droższej S-Crossa. Zaślepki u mnie i maskownice tweeterów w egzemplarzu Premium, który oglądałem w salonie wyglądają na identyczne (zobacz zdjęcie w moim poprzednim poście) dlatego mam prośbę o zamieszczenie takiego samego zdjęcia przez kogoś, kto ma wersję Premium, bo w salonie pan sprzedawca nie zgodził się na podważenie śrubokrętem maskownicy tweetera.


Jest coś takiego jak cytowanie, czasem dobrze go używać, co by nie wycinać tego, do czego się odnosiłeś ręcznie, to tak przy okazji.
Wracając do tematu - na co Ci wzorowanie się na wersji wyższej, skoro chcesz wsadzić coś nieseryjnego ( jeśli dobrze zrozumiałem ... ) ?
Rzeźb w tych zaślepkach co masz i po problemie, wiadomo wcześniej kup tweetery, lub cały zestaw odseparowany ze zwrotnicą, skoro cięć w podstawowym radiu próżno szukać :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 cze, 2014 08:38 
Offline

Dołączył(a): Śr 24 lis, 2010 15:11
Posty: 173
Lokalizacja: Białystok
Model:: Swift 1.3 Classic
Panowie, nie nadużywajcie słowa "audiofil" w odniesieniu do car-audio, mówmy fan/miłośnik CA. Żaden osłuchany fan dobrego dźwięku, czyli tzw. audiofil nie będzie zachwycał się odtwarzaniem muzyki w samochodzie, bo zna podstawowe przynajmniej prawa fizyki/akustyki. Zaadoptować akustycznie choćby salon 30m2 w mieszkaniu jest kosztownym i dużym wyzwaniem, a samochód to nadaje się do bardziej lub mniej udanego "plumkania" umilającego podróż i wysłuchania wiadomości w radio.
Sorry za drobne OT.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 cze, 2014 10:12 
Offline

Dołączył(a): Wt 27 maja, 2014 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: SX4 S-Cross
Do marius:
Właściciela i konstruktora w jednej osobie takiego zestawu wypadałby już nazwać audiofilem, jak myślisz ?:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/177 ... 1451f.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 cze, 2014 16:49 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
piogol napisał(a):
Ja i tak z racji wieku bardzo wysokich dźwięków nie słyszę więc na dobrą sprawę mam dość przeciętne odczucia jakości dźwięku. Zdarzyło mi się natomiast kiedyś podłączać sprzęt audio u znanego dyrygenta w jego domu i muszę przyznać ... słuch to gość miał. Natomiast nie opierał bym osądów odnośnie jakości wyłącznie na wymiarach głośników czy magnesów. Swego czasu firma Bose zrobiła duży wyłom w takich ogólnie przyjętych poglądach. Jako kierowca zgadzam się z Tobą całkowicie - najważniejsze żeby dźwięk nie kaleczył uszu słuchacza niezależnie od jego wykształconego lub nie słuchu.


Ja, pomimo, że nie najmłodszy słyszę nie najgorzej, jednak jeśli chodzi o słuch muzyczny, to mam 1-szy stopień, tzn. "jak grają to słyszę" :gitara: :gitara:
Imho posiadanie słuchu muzycznego nie przesądza o zdolności oceny, czy CA ładnie brzmi, czy rzęzi jak konająca wrona. Wiem, że firmy produkujące wysokiej klasy sprzęt mają niewątpliwie duże osiągnięcia. Ale jaka to by firma nie była, nie uzyska się ładnego brzmienia basu z głośnika jaki opisałem (montowanego seryjnie w Sedici/SX4 w 2009r.). Nie jestem fanem wielkich tub basowych na pół bagażnika, ale słucham dość mocnego rocka i więcej :koncert: i brak basu praktycznie uniemożliwia komfortowe słuchanie czegokolwiek poza wiadomościami.
Wiem, że minimum prawdziwego CA, to wymiana głośników na lepsze oraz przewodów głośnikowych. Jednostka centralna to odrębna sprawa. Podobnie zresztą jak w domowym audio, nawet hi endowy sprzęt nic nie da jak głośniki będą kiepskie, albo straty na cienkich przewodach.
:piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 cze, 2014 17:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
Macioo71 napisał(a):
Wiem, że minimum prawdziwego CA, to wymiana głośników na lepsze oraz przewodów głośnikowych. Jednostka centralna to odrębna sprawa. Podobnie zresztą jak w domowym audio, nawet hi endowy sprzęt nic nie da jak głośniki będą kiepskie, albo straty na cienkich przewodach.
:piwo:


to kabel głośnikowy gra :galy: - dobrze wiedzieć :689:


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 cze, 2014 17:59 
Offline

Dołączył(a): Wt 27 maja, 2014 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: SX4 S-Cross
Wracając do tematu...
Udało mi się po objeżdżeniu paru sklepów w okolicy dobrać wczoraj wspólnie ze sprzedawcą zestaw gwizdków jbl CS-6c. Pasują do średnicy otworu 35 mm bez żadnych redukcji, a w razie wątpliwości powinny pomóc 2-3 krople kleju. Zwrotnice są w zestawie. Czytałem w necie raczej pozytywne opinie, więc jestem dobrej myśli. Będę się umawiał na przyszły tydzień na montaż.
Do ostatnich postów Maciaa i Hellsina:
Wyszło zabawnie z tymi przewodami, choć prawdę mówiąc gostek, którego domowy zestaw hand-made wcześniej pokazywałem zrobił sobie doprowadzenia do głośników drutami ze srebra (po naciągnięciu wcześniej koszulek izolacyjnych). I po co jakaś tam miedź beztlenowa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 19 cze, 2014 18:55 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
piogol napisał(a):
zrobił sobie doprowadzenia do głośników drutami ze srebra (po naciągnięciu wcześniej koszulek izolacyjnych). I po co jakaś tam miedź beztlenowa :)

No to pocisnął :D Żona ma trochę tego w kasetce, może to jakiś sposób na tuning audio :rofl2:

-- Cz 19 cze, 2014 19:01 --

Hellsin napisał(a):


to kabel głośnikowy gra :galy: - dobrze wiedzieć :689:


Czasem "są na tym świecie rzeczy, które się fizjonomom nie śniły..." :one:
Dawno temu mój trener powiadał, że cyt. "biega się rękami" i jak zacząłem poważniej biegać, to przekonałem się, że miał rację. :one:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 27 cze, 2014 07:32 
Offline

Dołączył(a): Wt 27 maja, 2014 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: SX4 S-Cross
Wczoraj w warsztacie car-audio założyli mi tweetery jbl, o których wcześniej pisałem. Czas podłączenia: 60 min., cena 60 PLN - czyli koszt robocizny całkiem przyzwoity 1 zł/min. Efekt jest zdecydowanie widoczny (a raczej słyszalny). Nie trzeba korygować barwy dźwięku. Potwierdza się reguła inż. Aleksandra Witorta, który kiedyś w czasopiśmie Radioelektronik napisał, że korektor to takie urządzenie, które maskuje niedoskonałość aparatury odtwarzającej dźwięk. Podsumowując łączny koszt posiadania w aucie pary tweeterów to 120 + 60 = 180 zł. Polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 27 cze, 2014 21:27 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
Byłeś przy montażu? Chodzi mi o to, że nie wiem jak rozmontować środkową konsolę. Zdjąlem te srebrna listwy, odkreciłem śruby od panelu klimatyzacji i schowka z zapalniczką. Jednak nie mogę tego schowka wyjąć (chcę dostać się do zapalniczki). Obawiam się, że trzeba wyjąć też radio (tak jak w sx4) ale nie mam pomysłu jak. Boję się, że coś pourywam.
Byłbym wdzięczny za podpowiedź. :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 28 cze, 2014 11:04 
Offline

Dołączył(a): Wt 27 maja, 2014 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: SX4 S-Cross
Nie byłem przy montażu. Z własnej praktyki wiem, że monterzy nie lubią jak im się patrzy na ręce przy pracy. Z drugiej strony, gdyby wiedza nt. rozbierania i składania poszczególnych elementów w aucie była ogólnie dostępna, to musieliby szukać innej pracy. Niestety nie mogę w tym przypadku służyć konkretną pomocą. Jeśli chcesz podam Ci przez PW numer telefonu do tego warsztatu i może tam się dowiesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 28 cze, 2014 13:13 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
piogol napisał(a):
Z własnej praktyki wiem, że monterzy nie lubią jak im się patrzy na ręce przy pracy. Z drugiej strony, gdyby wiedza nt. rozbierania i składania poszczególnych elementów w aucie była ogólnie dostępna, to musieliby szukać innej pracy. Niestety nie mogę w tym przypadku służyć konkretną pomocą. Jeśli chcesz podam Ci przez PW numer telefonu do tego warsztatu i może tam się dowiesz.


Masz rację, jeśli chodzi o informacje o rozbieraniu. Ja to bym nawet za takowe zapłacił, bo zwyczajnie wolę takie rzeczy sam robić. Z drugiej strony trochę boję się zostawić auto w warsztacie gdzie nigdy takiego nie rozbierali. narzędzia do takiej pracy posiadam, ale producenci czasem takie utrudnienia tworzą, że łatwo coś urwać-złamać. Wolę żeby nie uczyli się na moim samochodzie.
Za telefon dziękuję, bo (tak jak piszesz) raczej taką wiedzą się nie dzielą. Za jakiś czas pojawią się części z rozbiórek na aukcjach. Ja sobie wtedy taką część podglądam i wiem gdzie i jakie zaczepy są. Tak połowę Sedici rozmontowałem bez urwania czegokolwiek.
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam! :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .