Teraz jest Wt 22 wrz, 2020 07:57

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 16:59 
Offline

Dołączył(a): Wt 05 maja, 2009 14:37
Posty: 3
Lokalizacja: wlkp
Model:: Suzuki
Witam serdecznie,

Reprezentuję firmę, która zajmuje się sprzedażą oraz serwisowaniem samochodów . Istniejemy na rynku od bardzo dawna. W związku z chęcią podniesienia jakości obsługi oraz możliwości pojawiliśmy się na tym forum. Temat ten ma na celu zbieranie sugestii oraz waszych propozycji i życzeń, dotyczących sprzedaży i serwisowania samochodów.

„Co by Cię zachęciło do zakupu nowego samochodu oprócz obniżki ceny”?
„Co by Cię zachęciło do serwisowania w danym serwisie”?

Pzdr
Dealer


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 17:13 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
Dealer napisał(a):
„Co by Cię zachęciło do zakupu nowego samochodu oprócz obniżki ceny”?


Proszę bardzo. Z punktu widzenia kierowcy 4x4.
Aby sprzedawca nie opowiadał, że tak to tylko w Erze. Jak chcę opony AT, zamiast standardowych i mały lifcik zawieszenia bez utraty gwarancji to poprostu powinno się to zaproponować, a nie wciskać badziewnych rurek z PCV i opowiadać, że teraz to mam zabezpieczenie. A inne modyfikacje są złe.

Dealer napisał(a):
„Co by Cię zachęciło do serwisowania w danym serwisie”?

Poza ceną :D umiejętności(i wiedza) pracowników połaczone z ich uczciwością. Inaczej to jest jak w serialu Alternatywy 4


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 17:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 04 maja, 2008 07:58
Posty: 1016
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna
Model:: Suzuki Baleno Kombi , 1.6 16v
Obniżka ceny, dobre wyposażenie autka w cenie (po obniżce).
Przede wszystkim profesjonalna obsługa , a nie typowi handlowcy, potrzeba ludzi naprawde znających się na rzeczy i wiedzących o czym mówią.
Katalog każdy może przeczytać i dowiedzieć się o parametry.

Podstawa oprócz powyżej opisanych rzeczy to rzetelne i profesjonalne podejście do każdego klienta.


Góra
"Jest tylko jeden sposób nauki - poprzez działanie."-PAULO COELHO

"Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia."-EINSTEIN



Marzenia się spełniają... czekam na spełnienie.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 18:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 17 kwi, 2008 18:18
Posty: 1670
Lokalizacja: Czarna/Skierniewice
Model:: SWIFT 1,5 GS
Dealer napisał(a):
„Co by Cię zachęciło do serwisowania w danym serwisie”?

cena napraw-może być wyższa niż w warsztacie u pana X ale nie bez przesady. Ceny niektóre są z kosmosu.
Oczywiście wiedza osób, które serwisują bo jak człowiek nie powie, nie naprowadzi, nie będzie namolny to nie naprawią a wypowiedzi typu bo ten typ tak ma, nic się nie da zrobić to ręcę opadają :(:


Góra
brodal78

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 18:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Cytuj:
„Co by Cię zachęciło do serwisowania w danym serwisie”?

Oczywiście na pierwszym miejscu uczciwość i rzetelność. Nie wymieniac odrazu wszystkiego na nowe, jeśli jest inna opcja, informować o wszystkim klienta. Jeśli już płace więcej to chcę mieć pewność, żę jest za co.


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 19:07 
Offline
Wiceprezes Stowarzyszenia
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 lis, 2007 18:32
Posty: 4952
Lokalizacja: Puszcza Kampinoska
Model:: Inny 4WD
Nie wypraszać właściciela samochodu z sali napraw do saloniku z kawą. To są NASZE samochody i mamy pełne prawo patrzeć każdemu na ręce, kto majstruje przy NASZYCH hamulcach, silniku , itp. W końcu chodzi o NASZE życie. :czytaj:

Nie traktować klienta serwisu tylko jak właściciela karty płatniczej. My też interesujemy się sprawami technicznymi i chcemy sie dowiedzieć więcej o naszych wozach od ... - PROFESJONALISTÓW. :kosci:

Czasami popełniamy głupie błędy, ale to nie znaczy, że jesteśmy GŁUPI. Te błędy, to po części efekt kontaktów z serwisem, który jest niekompetentny albo traktuje klienta tylko jak maszynkę do wydawania pieniędzy. :;>:

Kierownik czy pracownik Biura Obsługi Klienta w serwisie, ubrany w garnitur pod krawatem wcale nie wzbudza we mnie poczucia fachowości czy profesjonalizmu - to jakiś obłęd w tych autoryzowanych serwisach z tym ubieraniem się jak do TV. :(::
Przecież ci ludzie współpracują z mechanikami, muszą zajrzeć pod samochód, dotknąć jakiegoś elementu - to jest normalna praca!!! :one:

Standardem jest że lepiej bezpośrednio porozmawiać bezpośrednio z mechanikiem, bo przy okazji czegoś się człowiek dowie, niż rozmawiać z gościem w garniturku, który często przekręca informację przekazując je mechanikowi. :(:

Jeszcze mam wiele takich spraw, które mi leżą na wątrobie, może z czasem je poukładam i dopiszę. :P

Gratuluję Dealer za podjęcie tematu, bo jak widzisz to temat-rzeka. :D


Góra
Pozdrawiam, Jarek.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 19:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Jarekch napisał(a):
Nie wypraszać właściciela samochodu z sali napraw do saloniku z kawą.

Racja, racja, racja ... o tym zapomniałem a właśnie też mocno drażni.


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 19:40 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
Dealer, służymy tylko za "króliki doświadczalne" czy będą jakieś nagrody ? :D


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 20:39 
Offline

Dołączył(a): N 01 mar, 2009 02:26
Posty: 537
Lokalizacja: Sverige
Model:: inny
jackkk napisał(a):
Jarekch napisał(a):
Nie wypraszać właściciela samochodu z sali napraw do saloniku z kawą.

Racja, racja, racja ... o tym zapomniałem a właśnie też mocno drażni.

niby przepisy BHP... ja jesli juz musze to wybieram serwis w ktorym moge byc przy naprawie... nawet caly dzien... niestety wiekszosc nie pozwala na to... nieuczciwi mechanicy (szczegolnie ASO) podmieniaja czesci... wiem co mowie :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 06 maja, 2009 20:41 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
"Tych nie obsługujemy" ;)


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 07 maja, 2009 09:59 
Offline

Dołączył(a): Wt 05 maja, 2009 14:37
Posty: 3
Lokalizacja: wlkp
Model:: Suzuki
Witam,
Widzę, że temat wzbudził nie małe zainteresowanie na forum. Dziękuję za wszelkiego rodzaju uwagi. Większość dotyczy serwisu, na nie które, mogę odrazu odpisać.

Jeśli chodzi o możliwość obecności przy serwisowaniu samochodu z racji bezpieczeństwa nie wolno przebywać na hali serwisowej, natomiast dążymy do uruchomienia pomieszczenia przeszklonego, które sąsiadowałoby z serwisem i pozwoliło na konsultację z mechanikami oraz bezpośredni podgląd czynności naprawczo-serwisowych.

Serwisanci jak prezenterzy "Wiadomości" :)
Ci chłopacy nie raz chcieliby się wysmarować smarem, ale standardy narzucone przez importerów nakazują taki strój. Również takie czasopismo jak Auto Świat testując poziom standardów obsługi wymagają "koszuli i spodni na kancik".

jasne w pewien sposób jesteście królikami doświadczalnymi, ale to dla waszego dobra. A co do nagród - hmm - wszystkie wasze sugestie zostaną przekazane wyżej.

Jakie macie jeszcze propozycję dotyczące akcji promocyjnych lub specjalnych warunków przy zakupie samochodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 07 maja, 2009 10:24 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
Dealer napisał(a):
Jakie macie jeszcze propozycję dotyczące akcji promocyjnych lub specjalnych warunków przy zakupie samochodu?


z racji tego że sprzedawałem kiedyś Suzuki u jednego z dealerów na południu Polski a obecnie sprzedaje samochody luksusowe na L :) wiem że możliwości upustowe (z marży delaera są małe) sugestią moją jest wprowadzenie programu lojalnościowego dla obecnym właścicieli samochodów Suzuki przy zakupie kolejnego modelu tej samej marki tj. rabat z racji marki posiadanego samochodu kupionego jako nowy w oficjalnej sieci dealerskiej.


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 07 maja, 2009 11:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Dealer napisał(a):
Również takie czasopismo jak Auto Świat testując poziom standardów obsługi wymagają "koszuli i spodni na kancik".

Dobrze, że Auto Świat nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem :)


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 07 maja, 2009 12:04 
Offline
Wiceprezes Stowarzyszenia
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 lis, 2007 18:32
Posty: 4952
Lokalizacja: Puszcza Kampinoska
Model:: Inny 4WD
adamov2 napisał(a):
Dealer napisał(a):
Jakie macie jeszcze propozycję dotyczące akcji promocyjnych lub specjalnych warunków przy zakupie samochodu?


z racji tego że sprzedawałem kiedyś Suzuki u jednego z dealerów na południu Polski a obecnie sprzedaje samochody luksusowe na L :) wiem że możliwości upustowe (z marży delaera są małe) sugestią moją jest wprowadzenie programu lojalnościowego dla obecnym właścicieli samochodów Suzuki przy zakupie kolejnego modelu tej samej marki tj. rabat z racji marki posiadanego samochodu kupionego jako nowy w oficjalnej sieci dealerskiej.


W salonie Synoradzkiego (Renault) w Warszawie takie coś jest stosowane od wielu lat - przy zakupie kolejnego Kangura dostałem upust 10% dodatkowo (poza aktualną promocją) - to było 3 lata temu.


Góra
Pozdrawiam, Jarek.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 07 maja, 2009 12:55 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
Jarekch napisał(a):
Kierownik czy pracownik Biura Obsługi Klienta w serwisie, ubrany w garnitur pod krawatem wcale nie wzbudza we mnie poczucia fachowości czy profesjonalizmu - to jakiś obłęd w tych autoryzowanych serwisach z tym ubieraniem się jak do TV.
Przecież ci ludzie współpracują z mechanikami, muszą zajrzeć pod samochód, dotknąć jakiegoś elementu - to jest normalna praca!!!


sorry, ale ubiór świadczy o szacunku dla klienta...

w mojej ocenie koszula i krawat są jak najbardzej si, pełnego garnituru nie wymagam, ewentualnie krawat tez mozna odpuscic ;)

ale koszula koniecznie :)


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 07 maja, 2009 22:40 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
to ja dodam jeszcze coś, co mi się przypomniało:
- wysoka kultura osobista serwisantów,
- dokładność i dbałość o klienta (sami dzwonią, że autko gotowe albo ustalono co jest i będzie gotowe za 2h, dzwonią też od razu z informacją, czy przyszła już częśći mozna podjechac),
- cenię, gdy wyjda z własną inicjatywą np. zauważyliśmy dwa odpryski, użylismy zaprawki, wszystko jest ok :)
- fajnie, jak czasami zrobią drobną rzecz dla nich, a dla mnie bedzie to duza sprawa ;) np. darmowo cos tam poptrawią

nie cierpię, gdy:
- bez pytania dolewaja spryskiwacza i kasują za to krocie,
- za wymiane samych gumek do wycieraczek kasują kilka dych... ogolnie wkurza niesamowita przebitka cenowa przy najprostszych rzeczach...


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 07 maja, 2009 22:57 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
chronos napisał(a):
Hmmm....mnie w JM powiedziano 40 zł za komplet z wymianą. To chyba nie jest zbyt dużo...


gumek!! bez ramek!! mi za wymiane samych piór skasowali 48 zeta :P


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 08 maja, 2009 07:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 09 kwi, 2009 06:47
Posty: 183
Lokalizacja: Poznan or Matrix
Model:: SX4 SEDAN
- uczciwosc i kompetencja
w serwisie Renault na Koscielnej w Poznaniu koles wciskal mi, ze wymiana modulu klimy w Meganie z 96 wymaga demontazu deski... modol jest dostepny bez odkrecenia chocby pol srobki pod maska
w serwisie VW w Kaliszu robilem przeglad przed kupnem Polo - nie dowiedzialem sie o ani jednej usterce, a zaplacilem jak za remont samochodu (ktos wziol w lape? innego wyjscia nie widze)

- jezeli widza, ze cos jest nie tak to niech sie zapytaja i doradza, ale nic nie wolno serwisantom robic na wlasna reke (wspomniane dolewanie plynu czy wymiana wycieraczek po chorych cenach)

- owe przeszkolne pomieszczenia przylegajace do warsztatu i mozliwosc komunikacji z mechanikiem + jakas kawa czy chocby woda
da sie - bylem w takim warsztacie (Mercedes - wymiana silownika zamka kosztowala 400pln czyli dokaldnie tyle samo co w Megane - ale w cenie w Mesiu byl samochod zastepczy na te kilka godzin, a w Renault nic i trwalo to 2 dni, na dodatek nie skrecili dobrze zaczepu zamka, wiec po wyjechaniu odezwal sie alarm)

- oferowanie alternatywnych rozwiazn w normalnych cenach, szczegolnie w przypadku starszych aut
a dlaczego niby nikt nie serwisuje samochodow po gwarancji w ASO? pytanie zdaje sie retoryczne
chyba, ze ASO jest tak oblozone robota, ze ma w d. tych potencjlnych dodatkowych klientow ze autkami bardziej wiekowymi


to tyle na temat serwisu
a w salonie sprzedazy? hmm, irytuje mnie jak ktos na dzien dobry twierdzi, ze nic sie nie da zrobic, a potem nagle jest w stanie dac gratisy za 2000pln
niby dalem cos rade wynegocjowac, ale z drugiej strony zostalem bezczelnie oklamany na dziendobry... i jak takiemu salonowi zaufac?
no i oczywisice przeszkoleni i kompetentni sprzedawcy
potrafiacy sie przyznac, ze czegos nie wiedza i potrafiacy to cos sprawdzic dla klienta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 10 maja, 2009 22:57 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
nimal napisał(a):
- owe przeszkolne pomieszczenia przylegajace do warsztatu i mozliwosc komunikacji z mechanikiem + jakas kawa czy chocby woda


racja, zapomniałem :P po prostu ludzkie warunki w poczekalni ;) świeże gazety itd ;)

żadnych zasyfionych dywaników i innych syfów jak w pewnym ASO w Pniu :P


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 11 maja, 2009 13:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 09 kwi, 2009 06:47
Posty: 183
Lokalizacja: Poznan or Matrix
Model:: SX4 SEDAN
w ktorym jest ten syf - na zachodzie czy na wchodzie poznania?
bylem w tym na zachodzi i nie mailem wiekszych powodow do narzekan
choc z koncertu zyczen to milo by bylo miec tam WiFi (koszty dla serwisu zadne - tylko kupic router i juz - net i tak placa) i kubki na wode (dozownik z mineralka byl, ale kubkow brak - to juz bylo zalosne)
ale co do czystosci wiekszych uwag nie mialem (szpital to to nie byl, ale uszlo)
gazet brak, ale i tak czytalem cos na PDA
automat z napojami i przekaskami byl (platne)
koncze, bo ta ocena powina trafic do innego watku - i trafi, jak zrobia co maja zrobic - wtedy ocenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 11 maja, 2009 13:09 
Offline

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 15:20
Posty: 6768
Lokalizacja: Poznań
Model:: Swift 5D 1.3 GS '05
nimal napisał(a):
w ktorym jest ten syf - na zachodzie czy na wchodzie poznania?


nie jezdze tam, wiec dane mam sprzed pol roku, kiedy wreszcie zmienili zasyfiony dywanik... poczytaj moje opinie dot. ASO z Pnia i wszystko bedzie jasne


Góra
Pozdrawiam

wiem, że nic nie wiem :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 18 cze, 2009 13:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Byloby pieknie, gdybym mogl swoj samochod ogladac nie tylko przez kamere, ale przez przeszklone pomieszczenie.
Przy serwisowaniu auta, oczekuje 'ojcowskiego' podejscia do auta, troskliwosci, a nie sztampy - przyzwyczailem sie do wiejskich mechanikow, ktorzy naprawde indywidualnie podchodza do kazdego klienta i samochodu.
No i uczciwosc: nie chce, by wymieniano mi pol auta, bo ktos chce na mnie zarobic, jesli tylko wystarczy cos nasmarowac.
W czasie sprzedazy oczekuje od pracownika zaangazowania, ale nie nachalnosci, elastycznosci i wiedzy, nie wymadrzania sie, ale sluzacego radami. I nie chce, by krytykowal inne marki lecz wykazal wyzszosc swojej. Ogolnie: kultura i szacunek - tego oczekuje od salonu i serwisu. Na razie (w Opolu) nie jest zle, ale jeszcze mozna wiele poprawic.

Adr

p.s. Podoba mi sie podejscie Dealera, widac, ze mu zalezy na podnoszeniu poziomu uslug - gratulacje.


Ostatnio edytowano Cz 18 cze, 2009 13:53 przez Adr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .