Teraz jest N 26 sty, 2020 19:09

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N 28 mar, 2010 11:52 
Offline

Dołączył(a): Cz 20 sie, 2009 17:15
Posty: 163
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Model:: Suzuki sx4 s-cross 2013
Witam.Klocki dobry temat, gdyż właśnie wymieniłam oryginalne klocki Suzuki gdyż zaczynały mi popiskiwać.Przy wymianie okazało się,że są jeszcze grube no ale to piszczenie podczas jazdy mnie denerwowało.Tak podczas jazdy nie hamowania:).Zwaliłam to na to że gdy się nagrzeją to okładziny się odklejają i dociskają lekko krawędziami do tarcz stąd popiskiwanie?.Wymieniałam na nowe firmy TRW no i było OK ale po zimie znowu to samo.Proszę o jakąś pomoc jakie byłyby dobre?Pozdrawiam i dziękuję z góry.


Góra
ASICZKA

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 28 mar, 2010 12:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Ja miałem kiedyś podobny problem, nie było piszczenia ale na przeglądzie wykryli zwiększone opory toczenia przednich kół. Okazało się, że klocki ocierają delikatnie o tarcze. Podobno coś się krzywo ścierało. Pomogło wyrównanie klocków i frez tarcz. Od tego czasu spokój. Dodam, że to wszystko na oryginalnych fabrycznych się działo.


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 mar, 2010 18:05 
Offline

Dołączył(a): Cz 20 sie, 2009 17:15
Posty: 163
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Model:: Suzuki sx4 s-cross 2013
No ja miałam też oryginały ale,wymieniałam na te TRW .A co do przetaczania tarcz to wiem bo kiedyś już to robiłam,ale wyrównywanie klocków ? na czym to polega,bo klocki mam prawie nowe.


Góra
ASICZKA

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 mar, 2010 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Chodzi o to, żeby wyrównać powierzchnię okładzin w przypadku, kiedy ścierają się nierównomiernie lub krzywo. Nie wiem czym to może być spowodowane, ale tak podobno się zdarza. Pewnie robią to brutalnie na jakiejś szlifierce ;)


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 mar, 2010 18:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 25 gru, 2009 11:17
Posty: 967
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: samuraj 1.9 D 2003
Jeżeli są niewielkie nierówności można wyrównać klocki na grubym papierze ściernym rozłożonym na prostej powierzchni.Jeżeli są krzywe po prostu się je wymienia.Nierównomierne zużycie może być spowodowane kilkoma powodami.Jeżeli będzie trzeba mogę je wymienić.


Ostatnio edytowano Pn 29 mar, 2010 18:53 przez matador, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 mar, 2010 18:55 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
matador, wal śmiało :)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 29 mar, 2010 19:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 25 gru, 2009 11:17
Posty: 967
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: samuraj 1.9 D 2003
Luzy na łożyskach,luzy na prowadnicach zacisków hamulcowych,luzy na prowadnicach klocków i wada klocków (skupienie nierównomierne wtrąceń metalowych w materiał cierny klocków).To tak na szybko powody nierównomiernego zużycia tarcz i klocków.Zdarza się też,że prowadnica zacisku jest zapieczona.


Ostatnio edytowano Śr 26 maja, 2010 17:00 przez matador, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 26 maja, 2010 07:10 
Offline

Dołączył(a): Cz 20 sie, 2009 17:15
Posty: 163
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Model:: Suzuki sx4 s-cross 2013
Witam.Mam jeszcze pytanie bo właśnie nadchodzi czas wymiany i chce wymienić tarcze,klocki i szczęki.Odnośnie tego mojego popiskiwania podczas jazdy i hamowania o czym opisywałam wyżej to mam założone nowe klocki TRW ale mogę je wymienić np.na FERRODY za 163zł, Kaszijama za 100 zł chyba tak to się pisze?,Tarcze mam założone oryginały ale mogą być:TEXTAR-150 zł, ATE 150 zł,Szczęki też oryginały ale do dyspozycji:Kaszijama-80zł,TRW-100zł.Wiem ze cena nie zawsze świadczy o jakości ale jeśli możecie to proszę o podpowiedź co wybrać.Na oryginałach czyli tych co były założone przy zakupie samochodu zrobione mam jakieś 60 tyś.Dzięki z góry.Pozdrawiam.


Góra
ASICZKA

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 26 maja, 2010 13:59 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
Kashiyama to niska półka jakościowo, w klocki celowałbym jednak w droższe Ferodo, co do tarcz to dziwne bo za 130PLN miałem do swojego tarcze przednie Zimmermana a są większe od zwykłych w 1.3 (257mm vs. 253mm)
Tarcze znalazłem jeszcze z Brembo które sobie w innym aucie chwaliłem http://www.allegro.pl/item1050419365_ta ... _2000.html 260pln z transportem

możesz jeszcze poczekać na naszego experta w tej dziedzinie ;) myślę że coś znajdzie do normalnego ignisa ;)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 26 maja, 2010 14:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 kwi, 2010 13:29
Posty: 26
Lokalizacja: Łódź
Model:: Suzuki SX4 1.6 4WD
matador napisał(a):
Luzy na łożyskach,luzy na prowadnicach zacisków hamulcowych,luzy na prowadnicach klocków i wada klocków (skupienie nierównomiere wtąceń metalowych w materiał cierny klocków).To tak na szybko powody nierównomiernego zużycia tarcz i klocków.Zdarza się też,że prowadnica zacisku jest zapieczona.

Pisk klocków to objaw rezonansu. Najkrócej można to opisać w ten sposób, że klocki powinny swobodnie przesuwać się w obu kierunkach w zacisku. Jak wiadomo klocki są z grubsza mieszanką opiłków różnych metali w środowisku węglowym. Podczas tarcia wysypują sie te opiłki osadzając na wszystkim, co w pobliżu. Utrudnia to swobodny ruch klocków i w momencie, kiedy klocek jest niezbyt równolegle ustawiony względem tarczy to wpada w rezonans. Żeby tak sie nie działo zaciski podczas wymiany klocków trzeba oczyścić szczotką, poskrobać delikatnie, wydmuchać syf, wymyc preparatem do hamulców (świetnie rozpala grille i niszczy mrówki mieszkające na wybrukowanych terenach przydomowych). Na końcu smaruje sie klocki/zaciski pastą wytrzymującą ponad 1100 st.C. Ale czasami to pomaga na krótko. Najczęściej w zaciskach sportowych, wielotłoczkowych, gdzie powierzchnia klocka jest 13 x 8 cm a klocek waży ponad pół kilograma. Drugi czynnik sprzyjający piskom to budowa zacisku. Tam, gdzie klocki są w "powietrzu" i mają wracać siła odrzutu (zaciski Bosch, japońskie Akebono, Sumitomo) jest to nagminne. I trzeci czynnik to skład mieszanki i jakość rozdrobnienia oraz skład bazy klocków. Im bardziej wyczynowe tym maleją szanse na cichą pracę. No i na koniec stan zużycia zacisków. Im bardziej rozkalibrowany z biegiem lat, tym większe luzy i łątwość niedopasowania klocków do nich.


Góra
Lech Wójcik
"Ferodo"

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 maja, 2010 19:05 
Offline

Dołączył(a): Cz 20 sie, 2009 17:15
Posty: 163
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Model:: Suzuki sx4 s-cross 2013
Witam.Dzięki za podpowiedzi.Dzisiaj rozebrałam hamulce z przodu i stwierdziłam że klocki trochę ciasno pracowały w gnieździe.Wyczyściłam gniazda i krawędzie klocków posmarowałam delikatnie pastą miedziawą i CICHO :).Zobaczymy jak długo, oby to było to.Co do tarcz to mam pytanie bo kupiłam te firmy BREMBO nie wymieniałem ich ale pisze na nich że sa do OPLA i SUBARU chyba? mają jakiś taki numer 09.9728.14 i wiele innych numerów np V03940005CD483.Czy będą pasowały do mojego Ignasia?.Jeszcze jedno zabrałam się za tył i tu problem,czy ktoś mógłby mi przysłać jakieś rysunki jak ściągnąć hmm dobrać się do szczęk i podpowiedzieć po kolei jak je wymienić?.Ponoś aby ściągnąć bęben to przez otwór po śrubie coś się tam zwalnia ale czy tak jest w SUZUKI??.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob 29 Maj, 2010 20:08 ]
A jeszcze jedno,szczęki które man zamiar założyć to TRW GS8476 E9 90R-01.116/409 typ MS251B.


Góra
ASICZKA

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 maja, 2010 20:07 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
jak zdjąć szczęki w Ignasiu nie wiem ale w ramach jakiejśtam pomocy masz tu jak to wygląda w bębnie.
Obrazek
Co do zdejmowania bębna to chyba podobnie jak w Jimnym czyli wkręcasz dwie śuby w otwory w bębnie, działają na zasadzie ściągacza i bęben powninien zejść.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 maja, 2010 20:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 kwi, 2010 13:29
Posty: 26
Lokalizacja: Łódź
Model:: Suzuki SX4 1.6 4WD
ASICZKA napisał(a):
Co do tarcz to mam pytanie bo kupiłam te firmy BREMBO nie wymieniałem ich ale pisze na nich że sa do OPLA i SUBARU chyba? mają jakiś taki numer 09.9728.14 .Czy będą pasowały do mojego Ignasia?.
A jeszcze jedno,szczęki które man zamiar założyć to TRW GS8476

OPEL Agila 9.03- / SUZUKI Ignis (II) , Wagon R+ 03- (253x17mm)
szczeki 180 x 26
Teoretycznie powinno pasować.


Góra
Lech Wójcik
"Ferodo"

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 maja, 2010 22:18 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
ASICZKA, mam nadzieje że tym smarem nie za blisko okładzin posmarowałaś, co do tych tarcz to powinno pasować z moim kompletem było podobnie ze na opakowaniu były inne modele aut (pewnie pakowane wg wymiarów a nie pod dany model auta)

tylny bęben ściągniesz tak że:
ściągasz koło masz cały bęben, możesz albo śrubami 8 wycisnąć bęben (wkręcasz 2 śruby 8 w dwa otwory pomiędzy szpilkami - wkręcając je śruby będą opierały się o piastę i wycisną bęben) albo delikatnie wybić bęben co ćwierć obrotu zależy jaki jego stan, oczywiście przed demontażem wrzucamy 1 bieg i zwalniamy ręczny hamulec :)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 30 maja, 2010 10:48 
Offline

Dołączył(a): Cz 20 sie, 2009 17:15
Posty: 163
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Model:: Suzuki sx4 s-cross 2013
OK.Dzięki.Moje obawy wynikały również z tego, że jeśli mam podtarte bębny to od środka nie są gładkie i mogłabym mieć problem z ich ściąganiem aby sobie np.nie uszkodzić łożysk lub piast.Dlatego moje pytanie było również odnośnie może jakiegoś zwalniania tych szczęk tak aby opadały poniżej krawędzi wew.bębna.Ponoć w niektórych markach samochodów tak jest?:).Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie 30 Maj, 2010 12:02 ]
A jeszcze jedno może ktoś ma rysunek całej piasty?.Pozdrawiam.


Góra
ASICZKA

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 30 maja, 2010 11:49 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
ObrazekObrazek

o to chodzi ? jakoś nie umiem znaleźć rysunku żeby było to rozrysowane razem z piastą

i interesuje cię bęben do 2WD ??

ps. od strony wewnętrznej na bębnie mogą być takie otwory zakryte gumowymi grzybkami przez które możesz sprawdzić stan okładzin na szczękach (w baleno w bębnach były)


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 30 maja, 2010 13:41 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ja mam jeszcze coś takiego
Obrazek


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 30 maja, 2010 16:19 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
ta, ta 9tka to u mnie jest przy tarczy (nierozbieralna piasta) piasta pod bęben jest inna


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 03 cze, 2010 10:53 
Offline

Dołączył(a): Cz 20 sie, 2009 17:15
Posty: 163
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Model:: Suzuki sx4 s-cross 2013
Chyba mi się troszkę namieszało?.Ja mam tylny hamulec chyba taki jak na rysunku od kolegi jane,czyli jest ten dekielek ,nakrętka no i dalej widzę tylko łożysko.Rozumiem,że ściąga się poprzez wkręcenie tych śrub i bęben powinien zejść?Łożyska się nie uszkodzą?.A która wersja jest nierozbieralna? ta na rysunku od kolegi kzaremby2 oznaczona nr.9 ?, i co oznacza przy wymianie szczęk.No i jeszcze jedno jak ściągnąć te bębny jeśli są podtarte i haczą o szczęki przecież przy wyciskaniu można coś uszkodzić lub złamać.Pozdrawiam.


Góra
ASICZKA

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 03 cze, 2010 14:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 25 gru, 2009 11:17
Posty: 967
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: samuraj 1.9 D 2003
Trzeba postukać młotkiem w bęben raz z lewej,raz z prawej strony,aby szczęki się trochę cofnęły oczywiście jeżeli bęben nie jest przykręcony śrubką do piasty. Powinien, chociaż nie zawsze łatwo zejść.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 03 cze, 2010 18:06 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
ASICZKA napisał(a):
Rozumiem,że ściąga się poprzez wkręcenie tych śrub i bęben powinien zejść?


tak :) śruby odpychają bęben od piasty

ASICZKA napisał(a):
która wersja jest nierozbieralna?


1.5 Sport :) z tarczami z tyłu

ASICZKA napisał(a):
jak ściągnąć te bębny jeśli są podtarte i haczą o szczęki przecież przy wyciskaniu można coś uszkodzić lub złamać.


wymieniałem szczęki tylko w leno, rant był ~1mm i nic przy ściąganiu się nie uszkodziło chociaż zdejmowałem bęben metodą stukania młotkiem co ćwierć obrotu :D
szczęki nie dochodzą aż tak bardzo do bębna jak np klocki do tarcz, w bębnie jest mechanizm samoregulacji, są sprężyny trzymające, jest to trochę bardziej skomplikowane niż tarcza i zacisk z klockiem


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .