Teraz jest N 26 sty, 2020 19:49

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt 19 lut, 2010 08:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 22 mar, 2009 16:19
Posty: 37
Lokalizacja: Rdziostów
Model:: Suzuki Ignis 1.3
Mam pytanie czy w Suzuki Ignis z 2001r. w silniku 1300 16V jest pasek rozrządu czy łańcuszek. :niewiem: :D


Góra
Pozdrawiam Daniel suzuki ignis 1.3 16v

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 19 lut, 2010 11:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
O ile mi wiadomo we wszystkich Ignisach były montowane łańcuchy rozrządu. W 1.3 16V (czyli M13A) jest na pewno łańcuch... czyli przez długi czas nie masz się czym przejmować ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 19 lut, 2010 11:46 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
jeśli silnik to M13 to łańcuch, no chyba że to G13 to pasek


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 20 lut, 2010 06:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 22 mar, 2009 16:19
Posty: 37
Lokalizacja: Rdziostów
Model:: Suzuki Ignis 1.3
Dzięki za odpowiedz mój model silnika to chyba M13A także mam spokój :D


Góra
Pozdrawiam Daniel suzuki ignis 1.3 16v

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 lut, 2010 19:07 
Offline

Dołączył(a): N 17 sty, 2010 06:47
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Model:: ignis 1.3 ddis
ktos wie jak jest w wersji 1.3 ddis z 2004 roku?

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 lut, 2010 19:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
simon, Z13DT też ma łańcuch :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 28 lut, 2010 17:29 
Offline

Dołączył(a): N 17 sty, 2010 06:47
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Model:: ignis 1.3 ddis
:D dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 20 lip, 2012 16:23 
Offline

Dołączył(a): Pt 13 kwi, 2012 12:18
Posty: 307
Lokalizacja: PL
Model:: Ignis 4WD, GV XL7
jackkk napisał(a):
jest na pewno łańcuch... czyli przez długi czas nie masz się czym przejmować

Zbliżam się dużymi krokami do 90kkm.
I czytam w serwisówce:
przy 90kkm wymienić "drive belt" choć wyraźnie w silniku jest łańcuch.
Czyli nawet łańcuch mam wymieniać przy 90kkm?
Przecież to jest kupa korowodu w porównaniu z paskiem.
Po jakie licho tak cudaczyć skoro przebieg łańcucha ma być taki jak paska.
Podobna sprawa jest z luzami zaworowymi.

Ta cała konstrukcja Ignisa zaczyna mnie przerażać.
Wymieniając gumy na stabilizatorze mamy moment dokręcania od 50 do 150Nm.
Różnica jest kolosalna.
Mam z tych gum soki powyciskać?
To się kupy nie trzyma.
:/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 20 lip, 2012 16:27 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
jeśli jest łańcuch to spoko 200kkm wytrzyma. A jeśli chodzi o gumy to dali taka rozbieżność bo to zależy od jakości stosowanego zamiennika


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 20 lip, 2012 16:44 
Offline

Dołączył(a): Pt 13 kwi, 2012 12:18
Posty: 307
Lokalizacja: PL
Model:: Ignis 4WD, GV XL7
kzaremba2 napisał(a):
jeśli jest łańcuch to spoko 200kkm wytrzyma

Mój kumpel na pasku też jeździł bo spoko wytrzyma, zrobił dwa razy tyle po czym wymieniał głowicę.
Firma powinna wiedzieć co pisze czyli przy 90kkm wymieniamy łańcuch.
I nie ma innej możliwości.
kzaremba2 napisał(a):
A jeśli chodzi o gumy to dali taka rozbieżność bo to zależy od jakości stosowanego zamiennika

Dokręcanie tych nakrętek wpływa na zbieżność.
Ta konstrukcja jest absurdalna, to jest mały, miejski samochodzik o konstrukcji cepa.
Tylko że cep jest bardziej wytrzymały.
Cała konstrukcja nie nadąża za silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 20 lip, 2012 17:03 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
Cytuj:
przy 90kkm wymienić "drive belt" choć wyraźnie w silniku jest łańcuch


trochę źle to sobie tłumaczysz ;)

w mkII namieszali tak z tymi momentami, w mkI jest 65kN.


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 20 lip, 2012 17:25 
Offline

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 10:05
Posty: 4047
Lokalizacja: Czeladź/Katowice
Model:: Swift'07 1.3 GLX, Clio Kombi '11 na gnĂłj
UFO, drive belt to pasek osprzętu ;) nijak się ma to do pasku rozrządu ;)


Góra
nie jestem zupą pomidorową! Nie wszyscy muszą mnie lubić :)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 20 lip, 2012 19:17 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
UFO a wytłumacz mi jaka jest różnica w zbieżności koła jak nakrętka od gumy stabilizatora jest dokręcona z siłą 50Nn a 100Nn?? :galy:


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 21 lip, 2012 03:41 
Offline

Dołączył(a): Pt 13 kwi, 2012 12:18
Posty: 307
Lokalizacja: PL
Model:: Ignis 4WD, GV XL7
adamov2 napisał(a):
UFO, drive belt to pasek osprzętu nijak się ma to do pasku rozrządu

Być może, nie znam się, nie jestem językoznawcą.
Czekam zatem na konstruktywną opinię odnośnie terminu wymiany łańcucha rozrządu oraz sprawdzania luzów zaworowych.
Odnośnie luzów może ktoś ma praktykę kiedy warto tak naprawdę do nich zajrzeć.
Sprawdzanie pod deklem i rujnowanie wszystkiego po drodze nie uśmiecha mi się.

kzaremba2 napisał(a):
UFO a wytłumacz mi jaka jest różnica w zbieżności koła jak nakrętka od gumy stabilizatora jest dokręcona z siłą 50Nn a 100Nn??

Zasadnicza.
Dokręcając nakrętkę stabilizatora spęczasz gumę i przyciągasz końce wahaczy do przodu, do przednich tulejek stabilizatora. Nie ma tam żadnego oporu metalu.
Przy momencie 150Nm spoko dociągniesz ze 2 obroty więcej niż przy 50Nm.
Te 2 obroty to jest spokojnie ze 3mm ( nie wiem jaki tam jest skok gwintu ale pręt jest gruby).
I te 3mm na końcu wahacza mają kolosalne znaczenie.
Poza tym guma się wyciera, sztywność takiego "świeżego dokręcenia" maleje bo jak napisałem spęczamy gumę.
Nie można tej konstrukcji brać poważnie.

Ponieważ przymierzam się do małego remontu tego zawieszenia postaram się wszystko dokładnie sprawdzić z kluczem dynamometrycznym w ręku.
:piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 21 lip, 2012 07:54 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
nie jestem do tego przekonany ale poczekam na efekty pracy :)


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 21 lip, 2012 12:12 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
UFO napisał(a):
Dokręcając nakrętkę stabilizatora spęczasz gumę i przyciągasz końce wahaczy do przodu, do przednich tulejek stabilizatora. Nie ma tam żadnego oporu metalu.


ze jak ? :) przecież masz "talerzyki" na stabilizatorze, im bardziej będziesz dokręcał to tylko ściskasz gumę


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 21 lip, 2012 18:36 
Offline

Dołączył(a): Pt 13 kwi, 2012 12:18
Posty: 307
Lokalizacja: PL
Model:: Ignis 4WD, GV XL7
jasne napisał(a):
przecież masz "talerzyki" na stabilizatorze, im bardziej będziesz dokręcał to tylko ściskasz gumę

Guma ściskana nie zmniejsza swej grubości?
Praktycznie aż do talerzyka można dociągnąc wahacz.
kzaremba2 napisał(a):
nie jestem do tego przekonany ale poczekam na efekty pracy

Od 35 lat grzebię we wszystkim co jeździ, jestem spokojny.
;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 21 lip, 2012 21:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
UFO napisał(a):
Sprawdzanie pod deklem i rujnowanie wszystkiego po drodze nie uśmiecha mi się.

W tych silnikach przecież wszystko jest na wierzchu. Sprawdzenie luzu to ok 20 minut roboty (plus pół dnia czekania aż wystygnie) :D


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 30 sie, 2012 20:13 
Offline

Dołączył(a): Pt 13 kwi, 2012 12:18
Posty: 307
Lokalizacja: PL
Model:: Ignis 4WD, GV XL7
kzaremba2 napisał(a):
nie jestem do tego przekonany ale poczekam na efekty pracy

Przypomniałem sobie że mam się pochwalić.
Zatem:
wymieniłem te gumki na stabi i praktycznie o żadnym momencie dokręcania nie może być mowy.
No jakiś tam jest ale on jest bez znaczenia.
Wszystko jest tak zrobione że dokręcając klucz ręką dokręcamy do końca czyli oparcia nakrętki o podtoczenie żeby weszła zawleczka.
Innej możliwości nie ma.
Podczas ściskania tych gum zmienia się jednak zbieżność kół w małym zakresie.
Było mierzone.
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .