Teraz jest N 27 wrz, 2020 02:10

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt 11 wrz, 2009 17:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Witam wszystkich użytkowników IGNISA!
Jak w temacie, znajomy kupił żonie IGNISA pojeździła trochę wszystko ok, pojechała do rodziny 40km chciała wrócić, no i klops IGNIS umarł, wrócił do domu na holu, znajomy nie chce na razie oddawać auta do serwisu, zwrócił się do mnie z prośbą o pomoc, no i tak to wyszło że mam dzisiaj lub jutro zdiagnozować pacjenta i spróbować przywrócić do życia, niestety informacji o IGNISIE w necie jak na lekarstwo manuala brak, schematu też (przyznaję nie szukałem za długo nie mam czasu)
Oto kilka danych jakie udało mi się uzyskać od znajomego w rozmowie telefonicznej:
IGNIS 1.3benz. 2002r.
objawy: znajomy twierdzi kategorycznie że nie słyszy pompki paliwa
wszystkie kontrolki świecą, rozrusznik kręci
podejrzane są dla mnie:
a) pompka paliwa
b) przekaźnik pompki
c) bezpiecznik (choć znajomy twierdzi że na pewno wszystkie bezpieczniki są dobre)
tyle moich pewnych podejrzeń
jeszcze podejrzewam immobiliser oraz taki wyłącznik odcinający pompkę paliwa w razie kolizji ale nie wiem czy w IGNISIE takie coś jest, u mnie w SWIFCIE chyba nie ma, a w FIACIE miałem, a może to komputer o tym decyduje np. jeśli odpala poduszki odcina również paliwo, bo na pewno on steruje pracą pompki poprzez przekaźnik????
Proszę o konkretne podpowiedzi może ktoś z was koledzy grzebał troszkę w swoim autku i może mnie nakierować, proszę również o wszelkie informacje co do rozmieszczenia elementów np. gdzie znajduje się przekaźnik pompki pod maską czy w kabinie, gdzie ECM, gdzie bezpiecznik, kolory przewodów itp. itd.
Dziękuje z góry i czekam na odpowiedzi.


Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 01:00 przez guli, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 11 wrz, 2009 18:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Pompa paliwa jest w Ignisie jak dla mnie bardzo dobrze słyszalna przed zapłonem, więc jeżeli nie działa to będzie od razu wiadomo ;) Poniżej wrzucam parę schematów, które mogą się przydać a jak znajdę chwilę to później dopiszę co sugerują sprawdzić w takich sytuacjach fachowcy :P

Tutaj ogólny wycinek układu paliwowego od strony baku
Obrazek

a tutaj sam układ pompy z czujnikami
Obrazek

Na koniec schemat elektryczny
Obrazek

Za jakiś czas krótki opis toku postępowania, może się na coś przyda... a jeśli nie to zostaje warsztat :(:

EDIT
-------------
Oto i obiecany tekst :) Na początku sugerują sprawdzanie układu silnika, ale z tym jest chyba więcej roboty więc lepiej pominąć punkt 1 ;)

Obrazek


Ostatnio edytowano Pt 11 wrz, 2009 19:30 przez jackkk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 13 wrz, 2009 00:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 01 lut, 2008 12:24
Posty: 207
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model:: SWIFT GLX 5D, Sunlight Copper Pearl
Witam ponownie, niestety wczoraj jak zwykle z braku czasu nie udało mi się zajrzeć do IGNISA :/ ale to chyba nawet lepiej, ponieważ po tym co zaprezentował kolega jackkk w swoim poście, dzisiaj sprawa wskrzeszenia IGNISA była dużo prostsza, tak tak IGNIS żyje i ma się dobrze, usterka była niewielka, rzeczywiście pompka nie podawała paliwa, przyczyna leżała w kostce znajdującej się pod tylnym siedzeniem z prawej strony (trzeba wymontować kanapę) kostka ma cztery piny dwa z nich to sygnał z pływaka do wskaźnika poziomu paliwa, kolejne dwa to zasilanie pompki różowy plus i czarny masa, i właśnie w tym czarnym był problem, konektor w kostce nie stykał :galy: na szczęście konektor wyciąga się bez większych problemów z kostki za pomocą cieniutkiego śrubokręta, konektor żeński został dogięty spryskany szprejem do styków zamontowany i wszystko działa, swoją drogą to niebezpieszna sprawa,wyobraźcie sobie że w kostce zabraknie styku podczas wyprzedzania :galy: już teraz wiem dlaczego w MAZDZIE cztery przewody zasilają pompkę paliwa dwa plusy i dwie masy, po prostu przewody są zdublowane.
Wielkie dzięki dla kolegi jackkka klikam na pomógł ponieważ naprawdę pomógł, ja słabo coś szukałem bo nic nie mogłem znaleźć do IGNISA no ale forum po raz kolejny okazało się niezawodne :)


Ostatnio edytowano N 13 wrz, 2009 00:15 przez guli, łącznie edytowano 3 razy

Góra
Pozdrawiam Guli

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 13 wrz, 2009 12:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
guli, cieszę się niezmiernie, że już wszystko działa :) Nie pomogłem w kwestii dostania się do złącza bo najzupełniej nie wiedziałem (nie wyrywałem nigdy siedzeń ;) ). Dzięki Tobie - pionierowi będzie na przyszłość dla ludu :P


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .