Teraz jest Pt 25 wrz, 2020 21:03

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn 09 cze, 2014 20:43 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Witam
Jako że zmuszony jestem do wymiany klocków i tarcz w Ignisie (bo stare się kończą) a postanowiłem je kupić sam ale nie bardzo mogę się zdecydować więc proszę was o pomoc. Jakie najlepsze klocki i tarcze można do ignisa założyć? Co polecacie?
Nie jeżdżę sportowo ale zależy mi na trwałości najwyższej jakości skuteczności i co najważniejsze żeby nie piszczały. Tak więc proszę o pomoc i porady w tej kwestii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 17:09 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Nikt nie jest w stanie nic konkretnego polecić?


Ostatnio edytowano Wt 10 cze, 2014 17:18 przez Master_one, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 17:14 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Poczekaj do wieczora

Wysyłane z mojego V5 za pomocą Tapatalk 2


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 17:19 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Hmm do wieczora? Na co?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 17:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Az wróci do domu i poszuka w hurtowniach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 18:06 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Aaa to chyba źe tak. Ja w sumie już po sklepach szukałem i najbardziej spodobały mi się produkty brembo i ferodo ale mam obawy czy aby napewno to jest jakość wyższa niż u konkurencji w seicento miałem klocki ferodo i dobre nie były dlatego się obawiam a w dodatku nie wiem co będzie najlepsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 19:49 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Bardzo ciekawy zestaw (do tego rozsądnie skalkulowany) to tarcze ATE 24.0117-0108.1 (ok. 130zł/szt) oraz klocki Bosch Premium 0986424695 (ok. 100-110zł/kpl.)


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 20:10 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Hmm z kolei klocki ferodo premium to koszt 150zł za komplet i tarcze brembo do tego to jakieś 135zł. Różnica więc nie duża tylko jak z jakością takiego zestawu? Czy to będzie lepsze od ATE i Bosha i podobnych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 20:25 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
będzie porównywalne, wszystko co wymieniliśmy to wysoka półka jakościowa. W takim samochodzie jak ignis, jimny, swift czy inny podobny nie odczujesz różnicy w skuteczności hamowania pomiędzy tarczami Brembo czy ATE. Po prostu- nie tak klasa aut (chodzi mi o bardziej wyczynowe)


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 20:46 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Nie chodzi mi o wyczynowość brembo i ferodo tylko o jakość i wytrzymałość w sensie że ten zestaw powinien wytrzymać więcej niż standard. Tylko czy tak jest rzeczywiście czy to tylko moje urojenia? Piszesz że tarcze ATE kosztują 130zł/szt brembo kosztują 135zł ale za dwie a nie za sztukę pytanie czy ATE jest lepsze od brembo? Czy porównywalne?
Co do jakości to chodzi mi o to żeby były jak najskuteczniejsze i najważniejsze żeby nie piszczało mi nic. We fiacie miałem klocki ferodo i piszczały na zakrętach niemiłosiernie :/ więc chciałbym tego uniknąć. Z drugiej strony bosha nie cenie bo większość w chinach robi a nic co chińskie dobre nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 21:20 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Żadne z powyższych wymienionych części nie są robione w Chinach więc nie ma co z góry tego zakładać. ATE jest porównywalne z Brembo, nikt przez internet nie napisze Tobie które jest lepsze bo to zależy od samochodu i tysiąca innych czynników. Wyżej wymienieni producenci są jakościowo jednymi z najlepszych. Nie ma co teoretyzować bo to tylko wróżby


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 21:30 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Czyli mssówka jak wszędzie i zarówno ATE jak i brembo czy ferodo może się trafić trefna i będzie piszczeć itp? Nie chodzi mi o ocenę dosłowną jakości przez internet tylko bardziej o opinię czy te firmy robią podzespoły dobrej jakości do ignisów konkretnie i czy to nie jest masówka bez żadnej jakości. Codo zależności od modelu auts itd to ja się cały czas do ignisa odnoszę.

-- Wt 10 cze, 2014 21:42 --

Czyli mssówka jak wszędzie i zarówno ATE jak i brembo czy ferodo może się trafić trefna i będzie piszczeć itp? Nie chodzi mi o ocenę dosłowną jakości przez internet tylko bardziej o opinię czy te firmy robią podzespoły dobrej jakości do ignisów konkretnie i czy to nie jest masówka bez żadnej jakości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 21:46 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
zdecydowanie mniejsza jest szansa że trafisz na lipną tarczę i klocek tych producentów niż np. TRW. Swoją opinię opieram na ilości reklamacji zgłaszanych w dwóch największych hurtowniach w Polsce


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 10 cze, 2014 22:16 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Trw mam teraz we fiaciku i nie piszczą klocki a ferodo piszczały stąd moje obawy i stąd ten wątek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 10:36 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
No dobra więc wybór padnie na brembo i ferodo i mam nadzieje że się nie zawiodę. Jeśli będą jakieś problemy to nie kupię już niczego tych firm. Teraz pytanie czy wymieniać od razu czy poczekać te 3-4 tysiące km aż klocki się skończą? Na tyle mniej więcej jeszcze klocków zostało a tarcze od wewnątrz pordzewiały więc i tak do wymiany i tak i krzywdy za bardzo i tak im nie zrobię ale może coś innego ucierpi na tym i nie warto czekać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 12:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Może połącz wymianę ( tarcz + klocki ) z wymianą uszkodzonych elementów zawieszenia, czyszczeniem zacisków, wymiana płynu hamulcowego. Robota właściwie ta sama i zaoszczędzisz na kosztach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 12:21 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Mrguad też o tym myślałem ale Panowie z Gadimexu oświadczyli że za każdą usługę biorą kasę oddzielnie i wio ryba czy zrobię na raz czy oddzielnie bo koszt ten sam. Dają 10 rabatu dla posiadaczy kart suzuki i tyle żadnego dogadywania się obniżki ani niczego nie będzie więc suma summarum koszt ten sam czy zrobię na raz czy nie. Uprzedzę od razu pytanie do gadimexu chcę mimo wszystko jechać bo skoro się już na jeden warsztat zdecydowałem to się tego trzymam. Choć masz racje że robota ta sama więc powinno być taniej a że wahacz powinno się wymienić już więc muszę się spieszyć z jego wymianà natomiast tarcze z klockami jeszcze na te 3-4 tysiące wystarczą.


Ostatnio edytowano Śr 11 cze, 2014 12:39 przez Master_one, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 12:31 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
wymiana tarcz i klocków a wymiana sworznia to zupełnie dwie oddzielne czynności liczone oddzielnie. Jedyna wspólną czynnością dla obu jest... demontaż koła


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 12:42 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
No właśnie i oni liczą oddzielnie za obie rzeczy nie ważne czy zrobię razem czy oddzielnie dlatego pytam czy przy okazji sworznia wymieniać tarcze z klockami razem jeśli klocków jeszcze na 3-4 tysiące starczy a tarcze są pordzewiałe od wewnątrz i też kwalifikują się do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 13:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Kuba, zrób kalkulację z częściami na wymianę wszystkiego w jednym z Otwockich warsztatów, może kolega będzie miał o czym myśleć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 14:25 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
wymiana wahacza ok.80zł za sztukę

wymiana tarcz i klocków hamulcowych ok. 100zł za komplet


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 14:34 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Części nie są drogie wahacz 130zł tarcze 129zł klocki 140zł :p robota w gadimexie 149zł wahacz i 187zł tarcze z klockami minus 10% rabatu. Plus ewentualna zbieżność w gadimexie 148zł na towarowej 99zł a w niezależnym warsztacie 70-99zł. Ceny roboty porównywałem w 4 warsztatach w okolicy i różnica wyszła rzędu 100zł na całości bez zbieżności (nie licząc rabatu w Gadimexie. Po rabacie 90zł).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 17:24 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Kzaremba gdzie takie dobre ceny za naprawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 17:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Ty chyba nie czytasz postów, przecież napisałem, aby zrobił kalkulację w Otwocku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 18:15 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Ceny ze zwyklego warsztatu w Otwocku

Wysyłane z mojego V5 za pomocą Tapatalk 2


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 18:23 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Mrguad czytam :) chodziło o dokładne namiary. Hmm wychodzi jakieś 40% różnicy w stosunku do gadimexu ale historii serwisowej wtedy brak :p Nie no do Otwocka mam dość kawałek a u mnie różnica cenowa na poziomie 20zł w stosunku do wyżej podanych ale dla 100 czy 120zł w sumie oszczędności na całej naprawie to chyba jednak nie skuszę się na warsztat nieautoryzowany. Gdyby to była połowa ceny to może wtedy bym się skusił :p

-- Śr 11 cze, 2014 18:37 --

Mrguad czytam :) chodziło o dokładne namiary. Hmm wychodzi jakieś 40% różnicy w stosunku do gadimexu ale historii serwisowej wtedy brak :p Nie no do Otwocka mam dość kawałek a u mnie różnica cenowa na poziomie 20zł w stosunku do wyżej podanych ale dla 100 czy 120zł w sumie oszczędności na całej naprawie to chyba jednak nie skuszę się na warsztat nieautoryzowany. Gdyby to była połowa ceny to może wtedy bym się skusił :p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 18:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Albo nie czytasz, albo niedokładnie piszesz
Warsztat Otwock wymiana 2 x 80 +100 =260
Gadimex 2 x 149 + 187 = 485 - 10% = 436,50
Reszta, to twoja decyzja i chyba nie warto tego dalej ciągnąć ;)

Ps. Oczywiście o cenach części nie piszemy.
Co do reszty Twoich tematów, dopóki ich trochę nie uporządkujesz, będzie się to czytało jak delirkę osoby uzależnionej.
W jednym temacie poruszasz zbyt wiele wątków, dodając do tego za dużo teoretycznych rozważań.
Prawdę powiedziawszy, aż zachodzę w głowę, że armia zielonych ludków nie interweniowała ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 19:04 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
tu czerwony ludek ma władzę :D


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 19:29 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Mrguad ja liczę jeden wahacz bo jeden jest do wymiany i zasadniczo jego kwestia jest zamknięta :p
Różnica kosztów przy jednym wahaczu 180 vs 336(302 po rabacie) czyli tak jak liczyłem ale to jest rozkmina serwisować w jednym warsztacie i mieć pełną historie vs serwisować byle gdzie byle taniej. Dodatkowo u mnie to wychodzi u mechanika za wahacz i resztę 230zł vs 302zł w gadimexie więc różnica troche mniejsza a za 50zł różnicy nie wiem czy mi się opłaci do otwocka z łomianek śmigać. Tym bardziej że te 230zł to cena średnia (w jednym warsztacie drożej w innym taniej).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Czerwony ludek nie lubi się powtarzać, a prosił już w innym wątku o separację poruszanych tematów.


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 11 cze, 2014 23:11 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Zasadniczo wszystko jasne. Temat do zamknięcia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 03:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Tematów technicznych się nie zamyka, dlatego regulamin nakazuje trzymania się jednego zagadnienia i opisywania podjętych działań, oraz uzyskanych efektów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 07:38 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Co tu opisywać przy tarczach i klockach efekt jest jeden a wymiana to kwestia indywidualna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 09:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Może się jednak okazać, że zastosowany zestaw hamuje mniej skutecznie, lub piszczy. Warto też napisać o kosztach ostatecznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 09:20 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
W poprzednim autku mi piszczały klocki ferodo na zakrętach. Tutaj jak tak będzie to nigdy więcej nie kupie niczego marki brembo czy ferodo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 10:44 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
A co ma brembo do ferodo?

Wysyłane z mojego V5 za pomocą Tapatalk 2


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 11:23 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
A nie wiem tak jakoś mi się jednoznacznie ze sobą kojarzą. Nie używałem tarcz brembo więc o ich jakości nie mogę się wypowiedzieć ale ferodo mnie troche zawiodło. Jeśli tym razem się zawiodę na obu to sobie je odpuszczę :p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 11:46 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
A jak poznasz czy to wina tarcz czy klockow?

Wysyłane z mojego V5 za pomocą Tapatalk 2


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 12:05 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Hmm nie wiem ale jak usłysze jakieś piski to wywale i tarcze i klocki chyba albo najpierw klocki potem tarcze. Apropo klocki ATE to wysoka czy niska półka? Jaka to jakość? I tarcze ATE?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 13:09 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
Zarowno klocki jak i tarcze to najwyzsza seryjna półka

Wysyłane z mojego V5 za pomocą Tapatalk 2


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 cze, 2014 18:12 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Panowie jeszcze jedno pytanie czy lepsze są klocki i tarcze brembo ferodo lub ATE czy te zamienniki z Gadimexu marki luprint (ponoć japońskie i ponoć bardzo dobre)? Słyszał w ogóle ktoś coś o luprincie co to za twór?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 26 lis, 2014 09:57 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Witam
Jako iż nastał czas kiedy wreszcie klocki w Ignasiu się skończyły lub kończą(słychać popiskiwanie czasem przy skręcaniu) czas na ich wymianę.
Rozważałem wcześniej tarcze Brembo i klocki Ferodo komplet znalazłem za 348zł. Jest tylko jeden problem. Dzwoniłem wczoraj do sklepu z częściami do Suzuki i zaproponowano mi tarcze i klocki zamienniki oryginału produkcji węgierskiej za 190zł komplet. Pytanie czy klocki i tarcze Brembo i Ferodo wyróżniają się jakoś szczególnie podwyższoną trwałością jakością wytrzymałością itp? Czy nie ma sensu sobie zawracać głowy i brać zamienniki węgierskie za 190zł bo różnicy w trwałości raczej nie powinno być?
Zdaję sobie sprawę że przy zakupie sportowych klocków i tarcz płaci się sporo za markę lecz chciałbym wiedzieć czy przy okazji odzwierciedla się to także w zwiększonej wytrzymałości a jeśli już to czy może to być o 100% zwiększona wytrzymałość? Po prostu nie wiem czy warto do tego auta tego typu osprzęt zakładać czy lepiej inwestować w standardowy i czy to jest warte dopłaty w wysokości 100% ?
Jeśli ktoś byłby uprzejmy proszę o pomoc, poradę.
Ten zestaw za 190zł pochodzi ze sklepu suzuki-ladmar i ponoć przez nich jest firmowany. Kupowałem już u nich wahacz również firmowany przez nich i był ok więc tutaj raczej nie powinno być problemu bardziej chodzi o to czy warto inwestować w ferodo i brembo do tego auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 28 lis, 2014 22:08 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Hmm nikt się nie wypowie :>


Ostatnio edytowano So 29 lis, 2014 14:16 przez Master_one, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 28 lis, 2014 22:15 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
napisz ile chcesz wydać

za 330zł można kupić cały zestaw (klocki + dwie tarcze) firmy ATE, wg. mnie i nie tylko to najwyższa półka jeśli chodzi o zestawy standardowe. Gwarantuje że będziesz zadowolony.

Jak chcesz wydać mniej kasy odpowiedni będzie zestaw tarcze Bosch a klocki Galfer. Całość ok. 275zł


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 lis, 2014 14:21 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Kzaremba nie chodzi o to ile chce wydać bo jak będzie trzeba wydam i 400zł na zestaw. Chodzi o to czy warto kupować zestaw węgierskiej produkcji zamiennik oryginału czy lepiej zainwestować w ATE lub Brembo i Ferodo? Głównie sęk w tym czy cena przełoży się na podwójną żywotność?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 lis, 2014 14:38 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
tego nigdy nikt nie zagwarantuje


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 lis, 2014 14:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Master_one napisał(a):
Głównie sęk w tym czy cena przełoży się na podwójną żywotność?

O to powinieneś zapytać swoją głowę, bo to przeważnie czynnik decydujący o przedłużonej sprawności układu hamulcowego.
Cena, to przeważnie zasługa marketingu i zastosowanych materiałów, ale nie idzie to w parze z przedłużoną trwałością, tylko raczej ze zwiększoną sprawnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 lis, 2014 15:47 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Zwiększoną sprawnością? Masz na myśli większą skuteczność hamowania?
Generalnie skuteczność hamowania oryginału mi pasowała. Nie jeżdżę szybko ani jakoś dynamicznie. Jeśli nie ma różnicy w trwałości (w sensie długości użytkowania i szybkości korodowania) między oryginałem a takim zamiennikiem węgierskiej produkcji czy zestawem ATE lub brembo & ferodo i dodatkowo między nimi nie ma jakiejś wielkiej różnicy w skuteczności hamowania to wezmę zwyczajnie opcję najtańszą (jeśli skuteczność jest na poziomie oryginału). Co do ATE vs Brembo to we fiaciku miałem klocki brembo ale piszczały przy skręcaniu :/ potem były ATE i bezproblemowo się sprawowały do końca.

MrQuad masz na myśli że o żywotności układu hamulcowego decyduje styl jazdy? O to chodzi z tą głową?

Skoro żywotność będzie podobna i wszystkie wymienione powinny wytrwać 100/50 tysięcy to w takim razie czy w tych sportowych lub ATE skuteczność hamowania będzie jakoś znacząco wyższa czy przy takim aucie nie ma to znaczenia i wystarczy żeby były zbliżone lub ciut lepsze od oryginału?
Swoją drogą zawsze myślałem że sportowe tarcze i klocki są grubsze i trwalsze od standardowych.


Ostatnio edytowano So 29 lis, 2014 15:54 przez Master_one, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 lis, 2014 15:53 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
myślę że między tymi zestawami będzie jednak różnica zarówno w trwałości (miękkie klocki szybciej się zużywają a twarde szybciej niszczą tarcze) jak i w skuteczności hamowania choć biorąc pod uwagę masę auta (i to że to raczej spowalniacze a nie hamulce) uważam że nie powinno być czuć dużej różnicy. Pamiętaj, że warto wymienić również blaszki mocujące klocki ( a w nie każdym komplecie klocków są dołączone) oraz koniecznie sprawdzić pracę zacisku.


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 lis, 2014 16:06 
Offline

Dołączył(a): Cz 22 maja, 2014 20:37
Posty: 489
Lokalizacja: Wawa
Model:: Ignis II
Kzaremba wymiana będzie w Gadimexie czego nie kupie to wymienie u nich. Chodzi tylko o to żeby wybrać jak najlepszy zestaw do zamontowania żeby była różnica na plus względem obecnych albo żeby nie było różnicy względem oryginału. Kierując się ceną wziąłbym najtańsze, ale jednak chciałbym zakupić zestaw najlepszy do tego auta uwzględniając jego masę i właściwości. Natomiast jeśli mam kupić ATE czy zestaw sportowy typu brembo& ferodo to chciałbym wiedzieć czy warto przy tym aucie.

P.s Mówisz, że w oryginale to też spowalnicze a nie hamulce?
Hmm a nie ma wypośrodkowanych klocków ani twardych ani miękkich?
Dzięki za radę z tymi blaszkami zwrócę uwagę przy zakupie czy są takowe w zestawie. Zaciski też tam coś szepne żeby sprawdzili.

Zastanawiam się czy nie przetoczyć starych tarcz i nie odłożyć gdzieś na wszelki wypadek(poza rdzą na rantach są ok).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .