Teraz jest Cz 21 lis, 2019 13:08

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 16 gru, 2010 13:21 
Offline

Dołączył(a): Cz 24 kwi, 2008 10:28
Posty: 57
Lokalizacja: KR
Model:: SX4 Sedan
Witam,
Moje autko stało sobie przez ostatnie 8 dni na parkingu, nie ruszane i przez nikogo nie niepokojone :) Niestety, po powrocie i próbie uruchomienia akumulator był pusty. Musiałem go otworzyć z kluczyka bo gumka i pilot nie działały a po otwarciu nie zaświeciły się światła wewnątrz. Przy próbie odpalenia z kluczyka auto nawet dźwięku nie wydało. Dobrzy ludzie poratowali mnie prądem ale akumulator wziąłem do ładowania.
Czy to jest normalne żeby przez te kilka dni 2,5 letni akumulator szlag trafił? Wiem, jest zima, temp poniżej -10 w nocy ale ...
Trochę dziwne mi się to wydaje. Czy akumulatory są na gwarancji? Czy warto zawracać tym głowę serwisowi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 16 gru, 2010 14:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Zdecydowanie nie warto, ponieważ kazdy akumulator z którego nie jest zdjęta klema jest obciążony poborem prądu. Wystarczy sprawdzić odbiorniki podpięte bezpośrednio pod akumulator i sprawdzić obciążenie w stanie spoczynku. Jeżeli dojdą do tego warunki atmosferyczne, akumulator ma prawo się rozładować. Nastepnym razem ( przy dużych mrozach) odłącz klemy lub zabieraj akumulator do domu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 gru, 2010 02:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
Lider napisał(a):
Czy akumulatory są na gwarancji?


jak najbardziej

Lider napisał(a):
Czy warto zawracać tym głowę serwisowi?


tak, jeśli masz na to np. wezwanie pomocy, 3 x wezwanie jej podczas okresu gwarancji = nowy akumulator. W zależności jaki okres przeżył już akumulator, taki zwrot dostajesz za nowy ( chyba tylko w 1 roku jest 100% zwrotu )

mrquad napisał(a):
Jeżeli dojdą do tego warunki atmosferyczne, akumulator ma prawo się rozładować.


mój rodzinniak stał 1 miesiąc bez użytkowania i dopiero wtedy padł aku całkiem, fakt było to lato, ale mimo wszystko dobry wynik.

mrquad napisał(a):
Nastepnym razem ( przy dużych mrozach) odłącz klemy lub zabieraj akumulator do domu.


albo są jeszcze 2 wyjścia - kupić Optimę Yellow ( koszt duży ), ale jest to aku żelowy, zdolny do zakręcenia przy ekstremalnym rozładowaniu, lub kupno ładowarki typu Ctek i podpinanie go co jakiś czas na ładowanie bodajże impulsowe.


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 17 gru, 2010 09:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 27 gru, 2008 11:08
Posty: 272
Lokalizacja: Wadowice -- Trzebinia
Model:: Vitara
Według "techników" aku powinno się wymieniać do 3 lata.
Ja mam w A2 aku od produkcji (2001) i nie mam zamiaru wymieniać :)
O ile się stale jeździ, bo po zimie jak gonię GV to aku pada, ale ma prawo.


Góra
Kupię hard top do Vitary I.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 14:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 lut, 2008 11:16
Posty: 202
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: miałem SX4 GS 2WD
U mnie akumulator nie napawa optymizmem, po ponad 2,5 roku użytkowania, podczas mrozów słabo kręci (może jeszcze zgłoszę to do ASO.. na gwarancji jest do 20 marca 2011).


Góra
SX4 GS 2WD made in japan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 14:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Może trzeba tylko uzupełnić kwas w celach wodą destylowaną i doładować akumulator :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 14:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 lut, 2008 11:16
Posty: 202
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: miałem SX4 GS 2WD
sprawdzę i dam znać (chodź poprzedniej zimy też słabo kręcił).


Góra
SX4 GS 2WD made in japan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 14:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Niestety, jeżeli płyty w celach nie były zalane kwasem, akumulator bardzo często ulega uszkodzeniu. Dlatego tak ważne jest sprawdzanie ilości kwasu we wszystkich akumulatorach z odkręcanymi lub wyjmowanymi korkami (nawet jeśli na akumulatorze jest napis bezobsługowy )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 14:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
grenadier napisał(a):
(może jeszcze zgłoszę to do ASO.. na gwarancji jest do 20 marca 2011).


za dużo to nie da, tak jak pisałem wyżej - 3 zgłoszenia to dopiero wymiana.

mrquad napisał(a):
Dlatego tak ważne jest sprawdzanie ilości kwasu we wszystkich akumulatorach z odkręcanymi lub wyjmowanymi korkami (nawet jeśli na akumulatorze jest napis bezobsługowy )


bezobsługowy = bez korków.
Przynajmniej u mnie - nic się nie wykręca i nie da się dostać do niego.


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 15:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Hellsin napisał(a):
bezobsługowy = bez korków.

Niestety nie jest to równoznaczne.
Co oznacza termin "akumulator bezobsługowy"?
W większości opisów akumulatorów podane jest, iż jest on bezobsługowy. Co to tak naprawdę oznacza?

Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest w 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo „bezobsługowymi” posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami.

Przykładem faktycznie bezobsługowych akumulatorów są spotykane na rynku polskim akumulatory spiralne. Każda cela jest zwinięta w spiralę tzn. tak, jak gdyby wziąć normalną celę i ją zrolować „w naleśnik”. Przy czym pomiędzy płytami dodatnimi i ujemnymi znajduje się specjalna włóknina, w którym jest uwięziony elektrolit. Zwinięcie płyt w spiralę pozwoliło na znaczne obniżenie oporu wewnętrznego akumulatora co skutkuje wyższymi prądami rozruchu. Natomiast wprowadzenie włókna pozwala na obniżenie parowania wody z elektrolitu, czyli uzyskania akumulatora de facto bezobsługowego. To z kolei pozwala na całkowicie hermetyczne zamknięcie akumulatora. Zwinięcie cel w spiralę podniosło znacznie odporność na wibracje i wstrząsy. Akumulator może być montowany w każdej pozycji nawet „do góry nogami”.

żródło www.akumulator.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 15:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
źródło, źródłem - ja mam ten akumulator obecnie w domu, nie widzę tam żadnych ukrytych klapek, ani tak samo otworów.
Dodatkowo na nim napisane jest jakiś hybrid ( choć nie wiem na co to, ale to szczegół ) technology.


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 28 gru, 2010 16:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Jak pewnie zwróciłeś uwagę, nazwę bezobsługowy napisałem kursywą, aby zaznaczyć, że nie wszystkie akumulatory posiadające tą nazwę, właśnie takie są.
Widocznie Twój akumulator jest hermetyczny, co w rzeczywistości plasuje go w gronie bezobsługowych (mimo wszystko wolałbym sprawdzić pod naklejkami) :one:


Ostatnio edytowano Wt 28 gru, 2010 16:00 przez mrquad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 14 paź, 2012 19:47 
Offline

Dołączył(a): N 14 paź, 2012 19:36
Posty: 2
Lokalizacja: warszawa
Model:: SX4
Witam wszystkich, Jaki dobrać najlepszy akumulator pod względem parametrów do Suzuki SX4 102 KM 1490 cm. Rok produkcji 2008. Proszę o informację na temat marki. Chciałbym, aby akumulator jak najmniej zawodził (przede wszystkim w zbliżającym się sezonie zimowym). Być może moje pytanie wyda się naiwne ale jestem dyletantem w tych sprawach. Dziękuję z góry za wszelki sugestie.


Góra
andre

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 14 paź, 2012 20:00 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ja polecam Exide, masz 2 lata gwarancji bezwzględnej tzn w razie czegoś idziesz i wymieniasz, kontrolkę stanu baterii i korzystną cenę, ok 200zł. Akumulator 45Ah


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 14 paź, 2012 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11 lut, 2010 19:22
Posty: 5335
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Model:: Swift Sakura 1.3 - 2009r.
kzaremba2 napisał(a):
ja polecam Exide

Zgadzam się z Kubą. W moim poprzednim aucie wytrzymał 7 lat.


Góra
Zapal choćby świeczkę, gdy ciemność jest w nas.
Na przyjaznej fali popłyńmy choć raz.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 15 paź, 2012 22:30 
Offline

Dołączył(a): So 24 lis, 2007 00:32
Posty: 177
Lokalizacja: Górny Śląsk
Model:: SX
Exide=Centra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 17 paź, 2012 07:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 30 paź, 2010 20:58
Posty: 89
Lokalizacja: wwl
Model:: Swift Sport
Ja polecam akumulatory Autopart http://www.autopart.pl/

Używam od ponad 10 lat i mogę stwierdzić że dają radę

W jednej ciężarówce akumulatory maja 9 lat i działają bez problemu :galy:
gdzie nawet firmowe aku nie wytrzyma 5 lat eksploatacji

Ceny też maja normie :)


Góra
Brak podpisu

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 gru, 2012 15:14 
Offline

Dołączył(a): Pt 06 mar, 2009 17:46
Posty: 20
Lokalizacja: Radom
Model:: SX_4
A mój aku właśnie dziś odmówił współpracy, podczas przekręcania kluczyka było słychać jedynie jakieś turkotanie? Kolega z sąsiedniego garażu pożyczył mi kontrolkę i okazało się że jest rozładowany. Odpaliłem z jego akumulatora.
Przyczyną rozładowania była zapalona lampka nad lusterkiem, którą zostawiła moja żona.
Przejechałem kilkanaście kilometrów i po wyłączeniu silnika odpalił ponownie bez problemu. Czy ładować go jeszcze?


Góra
MISIO

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 gru, 2012 15:30 
Offline

Dołączył(a): Pt 28 gru, 2012 09:40
Posty: 7
Lokalizacja: POLSKA
Model:: brak
Sprawdzić stan elektrolitu i naładować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 29 gru, 2012 15:40 
misio_es napisał(a):
Czy ładować go jeszcze?


Tak, bo na tak krótkim odcinku nie zdążył się podładować. ;)


Góra
  
 
PostNapisane: Pt 06 wrz, 2013 06:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 lut, 2008 11:16
Posty: 202
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: miałem SX4 GS 2WD
Ja mój (między innymi lampkami) rozładowałem 2 czy 3 razy, kilkukrotnie go już ładowałem, ubiegłej zimy dosyć "dał mi się we znaki", przed zimą jeszcze go przemierzę i raczej zakup nowego nie unikniony przed zimą (5 lat i krótkie odcinki jazdy w większości 5-7km dały mu popalić).


Góra
SX4 GS 2WD made in japan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 27 lis, 2014 13:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
Odświeżę trochę temat.
Właśnie stanąłem przed koniecznością zmiany mojego acu na nowy w SXie 4WD 1,6. Sprawność miał już poniżej normy, a awaria alternatora w zeszłym sezonie i ostatnie rozładowanie lampką przy lusterku dobiły go już całkowicie.

Pytanie:
Jaki konkretnie akumulator kupić do tego modelu (paramerty itp).
Jakiego producenta? Oryginalny był Varty

PS czy da się te lampki jakoś przerobić aby centralny zamek je odcinał? (grrrr)


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 27 lis, 2014 15:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 02 lut, 2008 11:16
Posty: 202
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: miałem SX4 GS 2WD
Ja w końcu zmieniłem tydzień temu, polecono mi japoński o takim kształcie jak był u mnie (wyższy i węższy):
http://allegro.pl/akumulator-yuasa-3000 ... 75893.html
dałem 240zł z wymianą i utylizacją starego. (2 lata gwarancji)
Mój stary akumulator trzymał słabo, kilka tygodni temu jak temperatura spadła około 0 stopni, miałem problem z odpaleniem, nawet po naładowaniu prostownikiem.


Góra
SX4 GS 2WD made in japan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 27 lis, 2014 23:31 
Offline

Dołączył(a): So 31 maja, 2014 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:: S-cross 4x4 Pb
Domino napisał(a):

PS czy da się te lampki jakoś przerobić aby centralny zamek je odcinał? (grrrr)

To by jakiś elektronik musial pokombinować. Na pewno jest jakaś możliwość wpięcia wyłacznika czasowego. Coś takiego jak jest w bagażniku w S-crossie. 10-15min. i out!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .