Teraz jest Śr 13 lis, 2019 06:50

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 11 gru, 2008 19:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 24 maja, 2008 22:15
Posty: 179
Lokalizacja: Gotenhafen/Rheda
Model:: Wagon R+ 2001
tak jak w temacie.Poszukuje kogoś kto mi pomoże stworzyć pewien schemat z przekaźnikami.Chodzi o to że chce zamontować światła do jazdy dziennej.żeby działały dobrze potrzebuje je podłączyć tak aby się zapalały gdy włączę światła pozycyjne a gasły gdy przełączę na światła mijania.Wg mnie powinno to wyglądać mniej więcej tak ze przekaźnik nr1 gdy dostanie sygnał-napięcie ze świateł pozycyjnych załącza światła.Przekaźnik nr2 powinien w chwil gdy niema sygnału napięcia ze świateł mijania powinien prze poszczać prąd i być przed przekaźnikiem nr1.W chwili gdy przekaźnik nr 2 dostanie napięcie sygnał ze świateł mijania odcina napięcie do przekaźnika nr1.
Tyle co udało mi się wy myśleć ale że nie znam się na elektronice prosił bym o pomoc w rozrysowaniu schematu oraz doradzenia jakie przekaźniki powinienem zakupić.


Góra
Zanim kupisz oryginalne części do wagonika sprawdź cenę w oplu!!
Wagon R+ - Niemiecka precyzja Japoński temperament :P
http://www.drywaserwis.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 gru, 2008 01:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
froq83 napisał(a):
Chodzi o to że chce zamontować światła do jazdy dziennej.żeby działały dobrze potrzebuje je podłączyć tak aby się zapalały gdy włączę światła pozycyjne a gasły gdy przełączę na światła mijania.

Takie podlaczenie eliminuje mozliwosc zalaczenie tylko samych swiatel pozycyjnych a to jest (chyba?) niezgodne z przepisami.
Wydaje mi sie, ze bez dodatkowego przelacznika/wlacznika dla swiatel do jazdy dziennej sie nie obejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 gru, 2008 21:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 24 maja, 2008 22:15
Posty: 179
Lokalizacja: Gotenhafen/Rheda
Model:: Wagon R+ 2001
nigdzie nie wyczytałem aby jeszcze potrzebny byłby dodatkowy wyłącznik aby nie paliły się z pozycjami.Najważniejsze to żeby się nie paliły razem ze światłami mijania lub długimi bo to niezgodne z przepisami niestety ;/

No chyba ze porostu zrobię dodatkowy włącznik którym bym tylko włączał i wyłączał światła dzienne i obyło by się bez przekaźników ale nie chce mi się ciągnąc kabli


Góra
Zanim kupisz oryginalne części do wagonika sprawdź cenę w oplu!!
Wagon R+ - Niemiecka precyzja Japoński temperament :P
http://www.drywaserwis.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 gru, 2008 00:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
froq83 napisał(a):
nigdzie nie wyczytałem aby jeszcze potrzebny byłby dodatkowy wyłącznik aby nie paliły się z pozycjami

Nie o tym pisalem.
Chodzilo mi o to, ze takie podlaczenie jakie proponujesz - dzienne swieca po zalaczeniu pozycyjnych - uniemozliwia zalaczenie tylko samych swiatel pozycyjnych.


Ostatnio edytowano Pt 26 gru, 2008 00:35 przez etom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 gru, 2008 16:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 24 maja, 2008 22:15
Posty: 179
Lokalizacja: Gotenhafen/Rheda
Model:: Wagon R+ 2001
Hmmm ale po co mi same pozycje skoro i tak z nich nie korzystam a podłączenie dziennych pod pozycje jest właśnie najlepszym rozwiązaniem i nie wiem czy nawet tak nie jest zastosowane w autach z seryjnie montowanymi dziennymi światłami


Góra
Zanim kupisz oryginalne części do wagonika sprawdź cenę w oplu!!
Wagon R+ - Niemiecka precyzja Japoński temperament :P
http://www.drywaserwis.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 gru, 2008 00:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
Do niczego Cie nie namawiam, zrobisz jak chcesz. :)
Pisze tylko jak to wyglada od strony przepisow, bo moze sie zdarzyc, ze np. na przegladzie to nie przejdzie.
Swiatla pozycyjne musza byc samodzielne i watpie by w samochodach z fabrycznie montowanymi swiatlami do jazdy dziennej byly one wlaczane na pozycji "swiatlo pozycyjne".

ps
jest jeszcze jedno utrudnienie - trzeba (znowu wg przepisow) tak je zamontowac by wylaczaly sie po zalaczeniu swiatel drogowych (i oczywiscie mijania) ale jednoczesnie nie wylaczaly sie kiedy uzywa sie tych swiatel do krotkotrwalego sygnalizowania ostrzegawczego.
http://www.patronat.pl/Akty_prawne/Plik ... 2_0262.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 gru, 2008 11:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 24 maja, 2008 22:15
Posty: 179
Lokalizacja: Gotenhafen/Rheda
Model:: Wagon R+ 2001
"Obowiązujący w UE i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Polskie przepisy jednak nakazują takie podłączenie elektryczne świateł do jazdy w dzień, by tylne pozycyjne także musiały być włączone. Jest to sprzeczność, ponieważ pojazd, który uzyskał homologację na zgodność z Regulaminem nr 48 powinien być dopuszczony do ruchu w Polsce na podstawie przepisów obowiązujących w UE."

Ehh szkoda ze nasz wspaniałym kraj zawsze wszystko komplikuje.

W sumie to najważniejsze dla mnie żeby się wyłączały przy włączeniu mijania czy długich a że będą gasły przy miganiu długimi to trudno.Poza tym policjant jak by chciał się czepiać to na pewno na dzień dobry o homologacje by się przyczepił.na szczęście mam homologacją która jest na lampach oznaczona no i w schowku cały dokument odnośnie homologacji.

W sumie gdyby u nas nie było tych dziwnych przepisów to tylko pod akumulator bym je podłączył bo samoczynnie się włączając i po przekręceniu stacyjki


Ostatnio edytowano So 27 gru, 2008 11:26 przez froq83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Zanim kupisz oryginalne części do wagonika sprawdź cenę w oplu!!
Wagon R+ - Niemiecka precyzja Japoński temperament :P
http://www.drywaserwis.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 28 gru, 2008 04:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
Moze to Ci sie przyda ?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic101054.html
Opis w przedostatnim poscie a schemat wrzucilem tu ( bo tylko zarejestrowani maja dostep do plikow)
http://www.sendspace.pl/file/uEMfXVKY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 28 gru, 2008 11:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 24 maja, 2008 22:15
Posty: 179
Lokalizacja: Gotenhafen/Rheda
Model:: Wagon R+ 2001
no powinno coś się dać zrobić z tego.


Góra
Zanim kupisz oryginalne części do wagonika sprawdź cenę w oplu!!
Wagon R+ - Niemiecka precyzja Japoński temperament :P
http://www.drywaserwis.pl

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .