Teraz jest Śr 23 wrz, 2020 20:29

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 11:27 
Offline

Dołączył(a): Śr 20 lip, 2011 09:00
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Model:: GV I 2005
Witam Was,

Z góry przepraszam jeśli ten temat powinien być w jakimś wątku, ale w wyszukiwarce hasło "prośba o opinię" poskutkowało postami raczej zamkniętymi i indywidualnymi, więc też stwierdziłem że napiszę oddzielnego posta.
Jeśli nie tak powinno to wyglądać to proszę o pouczenie :) i przepraszam.

Przymierzam się do zakupu tego auta:
http://otomoto.pl/suzuki-grand-vitara-d ... 48177.html

Prosił bym Was o opinię. Może ktoś się na to auto natknął i np stwierdził że jest be bo np zgnite.

Dzwoniłem do sprzedawcy.
Auto z Danii.
Nie konserwowane, nie malowane, nie kombinowane, etc. Wszystko jak w oryginale. Mogę podobno sprawdzać na dziesiątą stronę i jeśli coś znajdę (jakiś dowód kombinacji, malowania jakiegoś elementu, ukrywania jakiegoś faktu, nieprawidłowego przebiegu) to auto mam gratis. Gość przebieg chce mi na papierze zagwarantować.

Umówiłem się w sobotę do ASO w Kielcach (bo stamtąd to auto) na sprawdzenie.
Co radzicie?

Czy na tych rocznikach bardzo widać rdzę od spodu? Jeśli ktoś ma jakieś foty 2005 rocznika GV od spodu to baaardzo bym prosił o podesłanie, bo nie wiem na jaki widok się nastawić. Planuję przed zimą wyczyścić i zakonserwować, ale chciałbym mniej więcej przed zakupem ocenić czy zardzewiałe w stanie normalnym czy bardziej.

Pozdrawiam Was serdecznie!


Góra
Miłego dnia...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 11:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
CICHYTHX napisał(a):
Co radzicie?

Na Twoim miejscu skontaktowałbym się z Dominikiem, który jest z Kielc i niedawno taki samochód sprzedawał i pewnie mógłby podpowiedzieć na co zwracać uwagę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 11:49 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
na 6 zdjęciu widać troszkę rdzy na podwoziu przy przednim kole, będziesz musiał zainwestować w konserwację podwozia


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 12:19 
Offline

Dołączył(a): Śr 20 lip, 2011 09:00
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Model:: GV I 2005
Właśnie dlatego chciałem jakieś fotki poglądówki od spodu, bo nie wiem czego się spodziewać.
Mam nadzieję że jak jest troszkę zarudzona to że postęp rudej nie poleci błyskawicznie i za 3 lata nie będę miał auta a'la Flinstonowie.
Jak szukać kontaktu do tego Dominika z Kielc?
Dominikuuuuu..... :D


Góra
Miłego dnia...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 12:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21 lip, 2009 09:14
Posty: 79
Lokalizacja: Kraków
Model:: Grand Vitara
A jak to wychodzi teraz cenowo wliczając rejestrację samochodu w polsce? Bo powiem szczerze, że jak na taki rocznik, taki przebieg (po zakupy tylko ktoś jeździł?) i tak idealny stan jak w opisie, to cena atrakcyjna. Swojej GV bym za tyle nie oddał :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 13:06 
Offline

Dołączył(a): Śr 20 lip, 2011 09:00
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Model:: GV I 2005
29900 cena bazowa (może coś utarguję), do tego 750 zł w wydziale komunikacji (reszta podobno opłacona), ubezpieczenie tzw zjazdowe na 30 dni - 60zł, później ubezpieczenie docelowe - pakiet ok 2000zł, koszt instalacji gazowej (planuję Landirenzo wtrysk) 3500, oponki Kumho KL71 ok 1500zł. Na razie tyle w kosztach jakie planuję ponieść.
Z czasem planuję jakiś nieduży lift, oraz opłytować od spodu, ale to za jakiś czas.

Przebieg podobno (jak tu kurna sprawdzić) autentyczny. Wychodzi że ktoś tym jeździł 16000km rocznie. Niby ciężko wierzyć, ale mam w rodzinie 2 przypadki gdzie roczny przebieg jest jeszcze niższy więc mogę w ten tu uwierzyć.
Gość mówi że mogę przebieg sprawdzić na dowolny sposób, i że on mi go na piśmie zagwarantuje.
Boję się tylko tej rdzy.


Góra
Miłego dnia...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 13:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
CICHYTHX napisał(a):
Jak szukać kontaktu do tego Dominika z Kielc?

seeker.php
Wpisz Doominik i wyślij PW


Ostatnio edytowano Śr 20 lip, 2011 14:57 przez mrquad, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 14:55 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
:kiera:


Ostatnio edytowano Śr 20 lip, 2011 18:16 przez kzaremba2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 14:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Poprawione prawidłowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 20:15 
Offline

Dołączył(a): Śr 20 lip, 2011 09:00
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Model:: GV I 2005
Dzięki!
Doominik zaoferował pomoc w oględzinach (jeśli w weekend będzie na miejscu w Kielcach bo wyjazd mu się kroi) za co tu na forum ogólnym bardzo mu dziękuję :)
Będę wisiał :piwo:


Góra
Miłego dnia...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 20 lip, 2011 21:11 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
CICHYTHX napisał(a):
29900 cena bazowa (może coś utarguję), do tego 750 zł w wydziale komunikacji (reszta podobno opłacona), ubezpieczenie tzw zjazdowe na 30 dni - 60zł, później ubezpieczenie docelowe - pakiet ok 2000zł, koszt instalacji gazowej (planuję Landirenzo wtrysk) 3500, oponki Kumho KL71 ok 1500zł. Na razie tyle w kosztach jakie planuję ponieść.
Z czasem planuję jakiś nieduży lift, oraz opłytować od spodu, ale to za jakiś czas.

Przebieg podobno (jak tu kurna sprawdzić) autentyczny. Wychodzi że ktoś tym jeździł 16000km rocznie. Niby ciężko wierzyć, ale mam w rodzinie 2 przypadki gdzie roczny przebieg jest jeszcze niższy więc mogę w ten tu uwierzyć.
Gość mówi że mogę przebieg sprawdzić na dowolny sposób, i że on mi go na piśmie zagwarantuje.
Boję się tylko tej rdzy.



Ja mam GV I z 2004 z udokumentowanym przebiegiem 105tys km wiec rok młodsza jak najbardziej może mieć 96.
Co do rdzy to sprawdź czy to powierzchniowa, której skutki dość łatwo usunąć na tyle przynajmniej aby znacznie spowolnić korozję czy też coś głębszego. Wydaje mi się jednak, że to pierwsze.
Przy zakupie sprawdź koniecznie wyjścia półosi z przedniego mostu - mogą tam się pojawić przecieki. Warto też zapewnić sobie dłuższą jazdę z włączonym 4x4 bo tylko wtedy takie przecieki się pokazują.
Generalnie od samochodu z 6 letniego z takim przebiegiem nie można oczekiwać, że będzie jak nowy. Niemniej jednak to GV I więc jeśli nie będzie naprawdę dużych uszkodzeń to kupować i jeździć - będzie dobrze. !!!


Ostatnio edytowano Śr 20 lip, 2011 21:12 przez MML, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lip, 2011 07:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21 lip, 2009 09:14
Posty: 79
Lokalizacja: Kraków
Model:: Grand Vitara
Zgadzam się. Lekka rdza to zazwyczaj nie jest głęboki problem i łatwo sobie z nim poradzić, a poza tym 6 letni samochód to nie nowy samochód i nie można chcieć za dużo :)

Natomiast dobrze obejrzałbym np. słupki, albo jeśli masz dostęp do sprzętu, to sprawdził grubość lakieru, czy nie szła szpachla. Ten niski przebieg to albo wynik tego, że ktoś mało jeździł (i to nie jest żadna nieprawdopodobna sprawa, sam robię maks 18k rocznie), albo wynik tego, że auto stało. A jeśli stało, to może dlatego, że było puknięte, dachowało, cokolwiek. Przy poważnym uszkodzeniu łatwo znaleźć spawy na słupkach, bo tego się nie da ukryć. Oczywiście życzę, żeby nic takiego nie zostało znalezione :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lip, 2011 11:34 
Offline

Dołączył(a): Śr 20 lip, 2011 09:00
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Model:: GV I 2005
Podobno ASO sprawdza również lakier. W ASO jestem na ogólne sprawdzenie tego auta umówiony w sobotę na 10:30 w Folwarku w Kielcach.
Sprawdzają:
-lakier
-zawieszenie
-luzy
-czy bezwypadkowe było
-podpinają do komputera
-napędy sprawdzają
-filtr cząstek stałych w celu weryfikacji przebiegu (tu go nie ma bo to benzyna)
biorą za to 250 zł ale dam tyle żeby mieć głowę spokojniejszą.


Góra
Miłego dnia...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lip, 2011 12:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21 lip, 2009 09:14
Posty: 79
Lokalizacja: Kraków
Model:: Grand Vitara
No pewnie.

Dopisz sobie tylko do listy zaraz po kupnie:

- zmiana oleju i filtrów wszystkich,
- rozrząd, bo to już najwyższa pora,
- klocki bym też zmienił, bo szkoda potem tarcz zrysować.

Potem to już tylko dbać i wszystko będzie lux.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lip, 2011 14:44 
Offline

Dołączył(a): Śr 20 lip, 2011 09:00
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Model:: GV I 2005
Dzięki za info.
Jakie koszty takiego serwisu mogą wyjść (zbliżone oczywiście)?
Rozrząd już na łańcuchu tu będzie czy takowy tylko w wersji 2,5 V6?

Pozdrawiam!

Edit:

Dzwoniłem do ASO na Jasnogórską w Krakowie:
Gość mi wmawiał że rozrządu na łańcuchu nie trzeba wymieniać, że to dopiero przy naprawie głównej silnika po ok 300 000km ??? Wierzyć czy nie?
Koszt tej operacji ok 4000zł :galy:

Koszt wymany olej + filtry ok 700zł :galy:

Myślę że filtry, oleje itp zmienię z Waszą pomocą sam (czy nie warto się za to brać?)
Narzędzia i podwórko mam. Kanał też się znajdzie.


Ostatnio edytowano Cz 21 lip, 2011 14:56 przez CICHYTHX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Miłego dnia...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 21 lip, 2011 21:27 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
Jeśli to jest 2.0 benzyna to silnik powinien być J20A czyli rozrząd na łańcuchu.
Teoretycznie nie ma sztywnego terminu wymiany takiego łańcucha ale większość użytowników skłania się do tego aby to jednak zrobić przed upływem 200tys.
Robią to "przy okazji" kiedy np. silnik i tak otwarty i się wtedy oszczędza na robociźnie albo wtedy kiedy łańcuch na tyle hałasuje, że ryzyko iż się coś stanie jest na tyle duże, że nie warto czekać.
Rozróżnia się trzy rodzaje takiego hałasu:
1) krótki terkot (1-2 sek) przy starcie na zimnym silniku - dość typowe zjawisko wynikające z tego, że w tym silniku jest napinacz hydrauliczny więc olej musi dojść gdzie trzeba. Taki sygnał to znak, że sie troche coś zużyło ale można dalej jeździć. Dodam, że to jest to stan mojego auta przy 105 tys przejechanych km.
2) terkot przy starcie trwający znacznie dłużej (kilkadziesiąt sekund lub więcej) ale słabnący do zera w miarę nagrzewania się silnika - jeśli powtarza się regularnie to trzeba w najbliższym możliwym terminie udać się na sprawdzenie rozrządu.
3) terkot ciągły - natychmiast udać się na sprawdzenie rozrządu.

Jak będziesz miał już auto w ASO to poproś o diagnozę rozrządu. Jeśli chodzi o wymianę to kojarzy mi się cena raczej koło 2000 PLN ale może jestem w błedzie. Tak czy inaczej robione w ASO nie jest to tanie.


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 lip, 2011 12:07 
Offline

Dołączył(a): Pn 15 mar, 2010 21:02
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Model:: xl7 2,7V6 2005
Witam,

Sam mam XL7 z 2005 i przy aktualnych 121 000 km skóry wyglądają podobnie (może siedzisko kierowcy nie jest tak wyciagnięte.) Tak więc przebieg może byc realny - dodam że moja weekendowa Suzi zrobiła przez 16 miesięcy 11000 km (w tym 4 wyjazdy typu morze czy Słowacja).

daj znać jak kupisz


Góra
Datajan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lip, 2011 08:20 
Offline

Dołączył(a): Śr 20 lip, 2011 09:00
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Model:: GV I 2005
Witajcie,

A więc kupiłem :)

Suzi w ładnym stanie. Sprawdzone że nie bita, ładnie utrzymana, brak wycieków, napędy działają. Jedynie to mam do wymiany klocki z przodu (co do tarcz to niekoniecznie, ale jeszcze ocenię), osłonę przegubu (gumową) po prawej stronie, no i planuję sobie zmienić oleje i filtry. Opony jeszcze dadzą radę dojeździć do końca sezonu ale zmienię (za namową Dominika) prawdopodobnie na Kumho KL78 a nie na Kumho - nie KL71 jak wcześniej planowałem.

W związku z tym najpierw postaram się poczytać forum, ale niewykluczone że będę miał pytanie o jakiś dobry sprawdzony serwis w Krakowie (niekoniecznie ASO ze względu na $$$).

Jeszcze raz bardzo ale to bardzo chciałbym podziękować Doominikowi za pomoc przy sprawdzeniu auta :) :piwo:

Jak się odrobię z rejestracją i ubezpieczeniem to może zamieszczę parę fotek w okolicach weekendu.

Dziękuję Wam wszystkim za wsparcie i porady i POZDRAWIAM!


Góra
Miłego dnia...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 lip, 2011 11:05 
Ja bym na siłę łańcucha nie wymieniał, jeśli nic poważnjego się z nim nie dzieje. Moja GV ma juz ponad 208 tys km i łańcuch ciągle jest w dobrej kondycji. A swoją drogą wydaje mi się, że gdzieś w sieci widziałem zestawy rozrządu do J20A za ok. 1200zł.

CICHYTHX, gratuluję zakupu :D


Góra
  
 
PostNapisane: Pn 25 lip, 2011 22:30 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
Gratulacje!!! Witamy w klubie i udanych podróży - mam nadzieje do zobaczenia na jakiejś imprezie.
Pamietaj jeszcze o trzymaniu dość wysokiego poziomu oleju - tak 1/4 poniżej poziomu maksymalnego - te silniki to lubią. Przy długiej, szybkiej jeździe np. na autostradzie ten olej pewnie spadnie do 1/2 ale to normalne.


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 27 lip, 2011 07:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 02 cze, 2008 10:45
Posty: 2914
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie
Model:: GS500F
CICHYTHX napisał(a):
Jeszcze raz bardzo ale to bardzo chciałbym podziękować Doominikowi za pomoc przy sprawdzeniu auta


Polecam się na przyszłość :P

Jeszcze raz gratuluję zakupu :)


Góra
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 paź, 2011 19:44 
Offline

Dołączył(a): Wt 11 paź, 2011 17:35
Posty: 2
Lokalizacja: Łuków
Model:: Grand Vitara XL 7
Jeśli można, odświeżę trochę wątek :) Czy ktoś mógłby rzucić okiem na to ogłoszenie http://otomoto.pl/suzuki-grand-vitara-x ... 19056.html i powiedzieć mi czy jest sens się tym egzemplarzem interesować? Z opisu wygląda apetycznie, a gdyby przeszła oględziny w serwisie to być może byłaby moja :D A może ktoś zetknął się z tym sprzedającym? Bardzo dziękuję za pomoc.


Ostatnio edytowano Wt 11 paź, 2011 19:46 przez UTI1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 paź, 2011 20:41 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
Wygląda dobrze. Sprawdź na pewno te przeglądy bo ile wiem to chyba Suzuki sie raczej serwisuje co 15tys km. Przynajmniej tyle ma moja GV I ale to 5d a nie XL7.


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 paź, 2011 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 20 mar, 2011 16:10
Posty: 133
Lokalizacja: Szczawa, małopolskie
Model:: Grand Vitara 2,0TD '00r
Przed zakupem żuć okiem na silnik czy nie ma wycieków no i skrzynię reduktor oraz mosty, sprawdź też czy napędy działają. Z zewnątrz wygląda niczego sobie.


Góra
GraVita :diabel2:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 paź, 2011 20:53 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
Zwłaszcza przedni most przy wejściu półosi...


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 11 paź, 2011 21:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 20 mar, 2011 16:10
Posty: 133
Lokalizacja: Szczawa, małopolskie
Model:: Grand Vitara 2,0TD '00r
No na prawej półosi uszczelniacze lubią puszczać


Góra
GraVita :diabel2:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 12 paź, 2011 19:46 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
Myślałem, że tylko mi na prawej ;)


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 12 paź, 2011 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 20 mar, 2011 16:10
Posty: 133
Lokalizacja: Szczawa, małopolskie
Model:: Grand Vitara 2,0TD '00r
Raczej jest to przypadłość vitarek i GraVitarek pierwszej generacji


Góra
GraVita :diabel2:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 13 paź, 2011 21:12 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
Wiesz może czy to ma nawroty? Wymieniałem w zeszłym roku.


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 14 paź, 2011 20:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 20 mar, 2011 16:10
Posty: 133
Lokalizacja: Szczawa, małopolskie
Model:: Grand Vitara 2,0TD '00r
Zależy na jaki uszczelniacz się trafi. Teraz mam zwykły bez kołnierza za 3 zeta i jak na razie od wymiany w zeszłym roku nie popuszcza. Podobno też w J20A lubi puszczać uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni.


Góra
GraVita :diabel2:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 16 paź, 2011 13:34 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
No mam nadzieję, że u mnie nie będzie lubił ;).


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 22 cze, 2012 20:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 08:27
Posty: 446
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift Sport '13 / S-Cross '13
witajcie,

jutro jade ogladac takie cudo:

http://otomoto.pl/suzuki-grand-vitara-x ... 34737.html

prosba o osoby majace stycznosc z takim autem o ogladniecie fotek i ewentualne sugestie co sie nie zgadza z tym co byc powinno fabrycznie.

na co zwrocic uwage przy ogledzinach szczegolnie?

ta gv ma juz OBD2?
jakim softem go przeskanowac?


Góra
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 22 cze, 2012 21:01 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
ma OBD a możesz zeskanować np PCMSCAN.

Z rzeczy ponadprogramowych możesz zobaczyć jaki ma numer silnika. Ten egzemplarz powinien mieć silnik o numerze: H27A-133320

Kolor: Z2T

Dzwoniłeś do serwisów podanych w aukcji aby sprawdzić jego historię po VINie?

Gość pisze że samochód wyceniony na 35300 a sam chce 36800...


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 22 cze, 2012 21:29 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
kzaremba2 napisał(a):
Kolor: Z2T

Mój ulubiony :D
Nie wiem tylko co ma blokada dyferencjału [jeśli rzeczywiście taką posiada ::?: ] do wyposażenia bezpieczeństwa?


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 16:08 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 16 gru, 2007 16:06
Posty: 2330
Lokalizacja: Warszawa
Model:: GV I
Driv3r napisał(a):
witajcie,

jutro jade ogladac takie cudo:

http://otomoto.pl/suzuki-grand-vitara-x ... 34737.html

prosba o osoby majace stycznosc z takim autem o ogladniecie fotek i ewentualne sugestie co sie nie zgadza z tym co byc powinno fabrycznie.

na co zwrocic uwage przy ogledzinach szczegolnie?

ta gv ma juz OBD2?
jakim softem go przeskanowac?


Zapytaj o przebieg bo mały trochę choć nie całkiem nieprawdopodobny. Sprawdź koniecznie czy nie ma wycieków w tym szczególnie z wyjść półosi z przedniego mostu. Ten wyciek ujawnia się jednak dopiero przy pracującym przednim moście więc poproś o jazdę próbną na nieutwardzonej drodze z włączonym 4x4 i to tak pewnie z kilometr lub więcej.
Do tego pewnie warto zobaczyć w jakim stanie są paski klinowe.
Badanie na ścieżce diagnostycznej oczywiście wskazane.

Jeśli nic nie było montowane dodatkowo to ta blokada raczej jest tylko przednim napędem dopinanym na sztywno co faktycznie działa jak zablokowany międzyosiowy mechanizm różnicowy.


Góra
Był Jimny 1.3 Cabrio, była GV I, jest coś większego terenowego. Co będzie dalej nie wiem ...Pozdrawiam :607:

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 16:41 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
Jako blokadę dyferencjału to ja rozumiem blokadę tego w moście tylnym. W "autobusie" XL7 posiadanie takiego to byłby ewenement, myślę raczej że ktoś nie do końca rozumie co pisze :/


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 17:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14 kwi, 2011 14:12
Posty: 2425
Lokalizacja: Pomorze/USA
Model:: Chevy Tracker/GV 2.0 1999
Witam,

..."Samochód w idealnym stanie technicznym, praktycznie bezusterkowy, kupiony u dealera w Polsce (nie jest to samochód sprowadzany), pierwszy właściciel"....

Wow... :galy: pierwsze slysze, ze te auta byly w 2004 sprzedawane w Polsce... ale moze o czyms nie wiem!


Góra
W tradycyjnych społeczeństwach ludzie nie zawierali małżeństw z miłości, lecz ze względów ekonomicznych lub politycznych. (...) Ludzie zawsze byli wyrachowani i brali ślub dla ekonomicznej lub politycznej wygody.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 17:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
adnikauto napisał(a):
Wow... pierwsze slysze, ze te auta byly w 2004 sprzedawane w Polsce... ale moze o czyms nie wiem!

Debiut na naszym rynku w 2002 roku
http://www.suzuki-moto.pl/index.php?id=historiasmp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 18:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14 kwi, 2011 14:12
Posty: 2425
Lokalizacja: Pomorze/USA
Model:: Chevy Tracker/GV 2.0 1999
Dzieki Mr.Quad... faktycznie bylo... jesli jest wiec w dobrym stanie technicznym to przebieg 80K kilometrow to bardzo malo na silnik 2.7L. Tylko zuzycie paliwa (benzyny) jak na polskie warunki jest stosunkowo duze ale jezeli ktos potrzebuje duze auto- to czemu nie?!


Góra
W tradycyjnych społeczeństwach ludzie nie zawierali małżeństw z miłości, lecz ze względów ekonomicznych lub politycznych. (...) Ludzie zawsze byli wyrachowani i brali ślub dla ekonomicznej lub politycznej wygody.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 18:02 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
zapytajcie się szahida co myśli o tym silniku :kosci:


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 20:15 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 18 lut, 2008 21:29
Posty: 4191
Lokalizacja: z lasu
Model:: Jimny JX '08 vel Kermit
Ale na skutek różnych nieporozumień od dawna nie ma go na forum, może ktoś ma namiary prywatnie?


Góra
CzareK

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 20:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Wręcz przeciwnie szachid jest tutaj często, tylko mało pisze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 20:40 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
bez jego wiedzy nie mogę podać :( w każdym bądź razie spalone gniazda zaworowe (o ile dobrze pamiętam) w połączeniu z robotą którą przy okazji się robi (uszczelki pod głowicami itp.) to wydatek ok. 4k zł


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 08:27
Posty: 446
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift Sport '13 / S-Cross '13
od czego te gniazda zaworowe moga się spalić?

ogladalem autko i jeszcze kilka pytań:
- ile kosztować może zabezpieczenie ramy (jest powierzchowna korozja) w okolicach w-wy?
- czy da się do tego cuda zamontować tempomat?
- zużycie paliwa nie przeraża: w trasie jak spali 8-10 litrów przy z miarę spokojnej jeździe (do 140 km/h) będzie ok, w mieście nie bede tym mastodontem jezdzil przeciez...
- czy są jakies fabryczne kraty (metalowe) albo siatki oddzielające przestrzen bagazowa od paazerskiej (5 miejsc)
- czy jest jakas opcja wzmocnienia układu hamulcowego - jakieś lepsze tarcze / klocki?

Wrażenia z oględzin bardzo pozytywne, autko jest troche podniszczone wewnatrz (podsufitka / bagaznik) no i karoseria idealna nie jest, ale wrażenia z jazdy super no i dźwiek silnka bajka :D


Ostatnio edytowano So 23 cze, 2012 21:09 przez Driv3r, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 23 cze, 2012 21:18 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
gniazda przede wszystkim od LPG, zabezpieczenie w Otwocku (gość naprawdę wie co robi) ok 800 zł ze zdejmowaniem zderzaków, siatkę materiałową kupisz na allegro. Są hamulce i hamulce. Górna półka zawsze będzie hamowała lepiej,oczywiście po odpowiednim ułożeniu, co do tempomatu to powinna być taka możliwość ale nie wiem czy nie trzeba będzie zmienić kierownicy


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 cze, 2012 08:51 
Offline

Dołączył(a): N 01 mar, 2009 02:26
Posty: 537
Lokalizacja: Sverige
Model:: inny
kzaremba2 napisał(a):
zapytajcie się szahida co myśli o tym silniku :kosci:

wbrew pozorom mam dobre zdanie o silniku... elastyczny, dobrze sie zbiera.

kzaremba2 napisał(a):
w każdym bądź razie spalone gniazda zaworowe (o ile dobrze pamiętam) w połączeniu z robotą którą przy okazji się robi (uszczelki pod głowicami itp.) to wydatek ok. 4k zł

gniazda zaworowe, uszczelki pod glowicami, ale takze 18 sztuk popychaczy !! dla ciekawostki podam, ze koszt oryginalnych popychaczy do tego silnika to 471 zl sztuka !! oczywiscie jest opcja duzo tansza.

Naprawa u mnie polegala na wymienie kompletnych dwoch glowic, z praktycznie nowego silnika (widzialem przed montazem). koszt naprawy silnika to okolo 5700 zl.

oprocz tego podnioslem w trakcie naprawy silnika o 5 cm auto, wczoraj zalozylem duze chlapacze a wczesniej AT.

Driv3r napisał(a):
od czego te gniazda zaworowe moga się spalić?

od LPG, od braku mozliwosci sprawdzania luzow zaworowych (regulacja hydrauliczna).
Driv3r napisał(a):
- zużycie paliwa nie przeraża: w trasie jak spali 8-10 litrów przy z miarę spokojnej jeździe (do 140 km/h) będzie ok, w mieście nie bede tym mastodontem jezdzil przeciez...
zapomnij o 8 litrach w trasie przy 140 (przy tej predkosci ciezko mowic o komforcie podrozowania, choc tragedi nie ma, optymalna predkosc to 120)... aby takie spalanie osiagnac nie mozesz przekraczac 80 i jechac bardzo plynnie. Po miescie jezdzi sie calkiem calkiem, choc w korakach przydalby sie automat.
Driv3r napisał(a):
- czy jest jakas opcja wzmocnienia układu hamulcowego - jakieś lepsze tarcze / klocki?

Hamulce za slabe do tego auta. Ja mam zalozone te niby lepsze ale jak slabo hamowal, tak hamuje. Trzeba sie przyzwyczaic i nauczyc.

Oprocz tego co napisano wczesniej aby sprawdzic, rzuc okiem na sprzeglo. W XL7 czesto przy 120-130 tys jest ono do wymiany. Tylne amortyzatory sprawdz, u mnie jak kupowalem przy 55 tys tylne byly do wymiany. Przednie jesli sie nie katowalo auta bardzo dlugo posluza. Co do przebiegu, to dla mnie jest on bardzo maly. 10 tys rocznie to tyle co nic. Jesli autentyczny i auto poza tym sprawne techniczne i malo rdzy to brac. Daje duzo frajdy.
Swoja XL7 zrobilem juz prawie 120000 km, wiec moge co nieco o eksploatacji powiedziec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 cze, 2012 09:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 08:27
Posty: 446
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift Sport '13 / S-Cross '13
szahid napisał(a):
zapomnij o 8 litrach w trasie przy 140 (przy tej predkosci ciezko mowic o komforcie podrozowania, choc tragedi nie ma, optymalna predkosc to 120)... aby takie spalanie osiagnac nie mozesz przekraczac 80 i jechac bardzo plynnie. Po miescie jezdzi sie calkiem calkiem, choc w korakach przydalby sie automat.


na 8 litrow licze jadac do wlasnie 80-90.
na 10 jadac do 120.
w mieście nie planuje jezdzic tym autem - to ma byc dupowoz na weekendowe wyjazdy. Do miasta jest swift.

szahid napisał(a):
Hamulce za slabe do tego auta. Ja mam zalozone te niby lepsze ale jak slabo hamowal, tak hamuje. Trzeba sie przyzwyczaic i nauczyc.

to zauwazylem na jezdzie probnej - jakie masz hamulce zamontowane?

w xl-7 sa tylko 4 glosniki?


Góra
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 cze, 2012 14:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 08:27
Posty: 446
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift Sport '13 / S-Cross '13
i jeszcze jedno pytanko: gdzie jest złącze OBD2 w tym modelu?


Góra
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 25 cze, 2012 15:18 
Offline
Klubowicz KSP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11 kwi, 2009 12:47
Posty: 5679
Lokalizacja: Otwock
Model:: Już żodyn :-) wcześniej 4 jimny
pod osłoną kolumny kierowniczej


Góra
Kuba (mrquad)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 28 cze, 2012 18:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 29 lis, 2010 08:27
Posty: 446
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift Sport '13 / S-Cross '13
kupione :D
z ciekawszych newsów: zamyka szafę :D :D :D
dzięki wszystkim za pomoc raz jeszcze :piwo:


Ostatnio edytowano Cz 28 cze, 2012 18:10 przez Driv3r, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .