Teraz jest Śr 13 lis, 2019 06:50

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 25 cze, 2009 19:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 maja, 2008 12:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Splash 1.0 '08r. / swift 1.0 3d '01r.
Witam. Dzisiaj, podczas dużych opadów deszczu zdarzyła się następująca rzecz. Najpierw zaczął mi się ślizgać pasek klinowy napędzający alternator, dodałem troszkę gazu aby nabrał mocy. Następnie zaczęła migać kontrolka "check engine" - mrugała sobie i zgasła, niestety po kilku minutach (i kałużach) znów się zapaliła. Tym razem pomrugała i już została zapalona. Podejrzewam, że coś się zalało bo wątpię by nagle powstała jakaś usterka np sondy. Co możecie poradzić?


Góra
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 cze, 2009 20:35 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:25
Posty: 3839
Lokalizacja: Łódź
Model:: Baleno navy blue
Wysusz auto, jeśli zalałeś alternator są szanse, że lampka zgaśnie. Jeśli nie - alternator do wyjęcia i skontrolowania - tu przyczyny bym upatrywał w pierwszej kolejności.


Góra
I co dalej?

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 cze, 2009 22:26 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
lampka od checku to chyba nie świeci jak padnie alternator, ale najlepiej zacząć od wysuszenia.

a potem podłaczyć komputer


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 25 cze, 2009 23:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
z którego roku jest ten swift ?
Należało by kody wybłyskać :)


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 cze, 2009 12:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 maja, 2008 12:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Splash 1.0 '08r. / swift 1.0 3d '01r.
Rocznik 2001, węgier. Autko stoi w słonku - zobaczymy niebawem co z tego wyszło.


Góra
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 cze, 2009 14:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
SM31 napisał(a):
ocznik 2001, węgier. Autko stoi w słonku - zobaczymy niebawem co z tego wyszło.


jak coś to może to Ci się przyda :

http://www.swiftklub.pl/index.php?optio ... &Itemid=86

tylko w Mk IV i V chyba było trochę inaczej ...


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 cze, 2009 20:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 maja, 2008 12:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Splash 1.0 '08r. / swift 1.0 3d '01r.
OK samochodzik stał trochę w słonku, przejechałem się trochę aby się rozgrzał - problem nie zniknął. Pytania - czy jeżeli jest jakaś usterka, to kontrolka zapali się znowu jeśli skasują błąd (odłączając aku. na jakiś czas) czy może zostanie błąd "trwale skasowany"? Pytam, bo najprościej byłoby zdjąć klemy. Jeżeli usterka jest wówczas znów się zapali po uruchomieniu - dobrze kombinuje (czy może zniknie i już nie będzie kontrolka świecić?). Jeżeli nie jest tak, to chyba lepiej jednak ustalić kod błędu i szukać prawda?

PS: Byłem przy autku i szukałem tych patentów aby wymrugać kod.
Sposób nr 1 - nie znalazłem żadnego przełącznika, macałem, zagladałem - nic,
sposób nr 2 - nie natrafiłem na "biała kostkę" - była żółta, nie przymocowana, w poprzek i nie miała żółto-fioletowego przewodu,
sposób nr 3 - nie mam wolnego miejsca w bezpiecznikach - wszystkie pola zajęte.

Czyli nic nie zdziałałem - proszę o kolejne rady.


Ostatnio edytowano Pt 26 cze, 2009 20:37 przez SM31, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 cze, 2009 22:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
dlatego właśnie pisałem, że chyba w Mk IV i V jest inaczej ... wiem, że na 100% w kabinie po stronie kierowcy jest gniazdo do kompa ...

a tu post pomocniczy kolegi C-zar ze złośnika, man nadzieję że pomoże :

Cytuj:
Jak patrzysz pod maską, stojąc przed samochodem, po prawej stronie koło kielicha przy podszybiu masz kostkę z taką gumową zaślepką. W tej kostce jest 6 "otworów", z tym, że jest tylko 5 pinów a jeden otwór jest pusty. Musisz zmostkować 2 piny, które są bezpośrednio obok tego pustego, czyli piny B i D (A jest pusty) - najlepiej spinaczem. Później już tylko przekręcasz kluczyk i obserwujesz kontrolkę. Dla pewności w tym temacie masz schemat tej kostki:
http://zlosnik.pl/showthreaded.php?Cat= ... =5&o=&vc=1


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 cze, 2009 10:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 maja, 2008 12:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Splash 1.0 '08r. / swift 1.0 3d '01r.
Ja na złośniku znalazłem info o 16pinowym gnieździe diagnostycznym. Miałem zamiar szukać tego dzisiaj - do zwycięstwa - lecz... rano podczas odpalania, przy przekręceniu kluczyka w pozycję 2 kontrolka się zaświeciła a po odpaleniu zgasła. Czyli chyba "naprawiłosię".


Góra
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 cze, 2009 12:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
SM31 napisał(a):
Czyli chyba "naprawiłosię".


lepiej zrób to co napisałem powyżej.
Co do gniazda diagnostycznego - było ono w Mk I do Mk III
W Mk IV i V niestety jest to co wyżej + wcześniej opisane wejście pod kompa


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 cze, 2009 14:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 maja, 2008 12:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Splash 1.0 '08r. / swift 1.0 3d '01r.
Porażka, szukałem raz jeszcze i nie znalazłem nic, w co mógłbym wpiąć tą spinkę. Nie odnalazłem kostki, o której piszesz. Jest jedynie 16 pionowe gniazdo, w którym zajęte jest kilka pinów reszta wolna. Da się to zrobić z tego poziomu? Ewentualnie jakaś podpowiedź gdzie szukać tej kostki z linka do złośnika? Nie mam już siły :|


Góra
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 27 cze, 2009 14:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
to jeśli nie masz tej kostki, tam gdzie było opisane :

Cytuj:
Jak patrzysz pod maską, stojąc przed samochodem, po prawej stronie koło kielicha przy podszybiu masz kostkę z taką gumową zaślepką.


to zostaje tylko serwis i podłączenie pod kompa, który tak jak pisałem znajduje się w środku auta ( OBD II )


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 28 cze, 2009 14:56 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 21:58
Posty: 5516
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Model:: KZJ95 2" AT
Hellsin napisał(a):
to zostaje tylko serwis i podłączenie pod kompa, który tak jak pisałem znajduje się w środku auta ( OBD II )


Kilku userów ma złącza diagnostyczne to wystarczy z nimi załatwić. Nie trzeba kasy w serwisie zostawiać.


Góra

było Suzuki, jest Toyota
:-D

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 28 cze, 2009 15:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
właśnie mi coś zaświtało przy okazji postu Blizzarda :)

http://www.sendspace.pl/file/mK3IEgYJ/ - książka z kodami błędów i opisami złącz tzw. know how :D

+

http://www.sendspace.pl/file/tfZEtkQ3/ - OBD II

jak przeczytasz to i nie znajdziesz, to nie da się prościej niestety
Co do samej wtyczki - pewnie gdzieś się schowała, ja szukając kostki do ściemniacza, znalazłem bodajże 4 inne kostki :D

EDIT:
powstał kolejny temat w FAQ : viewtopic.php?t=5061


Ostatnio edytowano N 28 cze, 2009 16:01 przez Hellsin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 04 lip, 2009 06:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 maja, 2008 12:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Splash 1.0 '08r. / swift 1.0 3d '01r.
Po zapoznaniu się w powyższymi postami stwierdziłem, że chyba kupię sobie tester kompa - nie mam innej możliwości weryfikacji kodu a lampka znów świeci. Poradźcie mi który z poniższych testerów wybrać:

1- http://allegro.pl/item668052339_obd2_sk ... nator.html

2- http://allegro.pl/item670395297_skaner_ ... mocja.html

Jeśli już któryś kupię, to w razie czego służę pomocą gdyby ktoś z okolic potrzebował.


Góra
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 04 lip, 2009 08:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
Hellsin napisał(a):
Po zapoznaniu się w powyższymi postami stwierdziłem, że chyba kupię sobie tester kompa - nie mam innej możliwości weryfikacji kodu a lampka znów świeci. Poradźcie mi który z poniższych testerów wybrać:


najlepiej jak by oglądnął to jakiś diagnosta elektronik, ja nie znam się na testerach, ale na oko pierwszy jest lepszy.


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 06 sie, 2009 19:41 
Offline

Dołączył(a): Cz 06 sie, 2009 18:31
Posty: 15
Lokalizacja: czaplinek
Model:: suzuki swift mk3
witam. mam problem z check engine-chodzi mi o kody. przelanczam przelacznik ( w mk3 z 95r.) i nic. nawet ani razu nie zamrugala. moze dlatego ze wczesniej aku odlaczylem. wczesniej nie wiem czy dzialalo bo od niedawna jestem posiadaczem suzuki. czekam na pomoc


Góra
to fast to furios:)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 06 sie, 2009 20:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 19:56
Posty: 6762
Lokalizacja: Ślunsk/EU
Model:: SS/SSS/E46 Cd
jest odpowiedni temat w FAQ ... zrobiony w postaci litanii ... wystarczyło poszukać :/


Góra
Co to znaczy zero kompromisów ? - tzn. zero pieniędzy od 1 danego miesiąca do 1 przyszłego :D
Były moderator forum - podziękowałem wraz z 17.03.2011

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 07 sie, 2009 13:42 
Offline

Dołączył(a): Cz 06 sie, 2009 18:31
Posty: 15
Lokalizacja: czaplinek
Model:: suzuki swift mk3
aha. ok. dzieki
... mlody jestem... zakrecony. :P na innym forum napisalem o temp. silnika. tez mam problem


Góra
to fast to furios:)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 27 lip, 2010 17:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N 25 maja, 2008 12:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:: Splash 1.0 '08r. / swift 1.0 3d '01r.
Problem powrócił. Po czerwcowych ulewach zapalił się check engine. Czasem gasł, ale aktualnie pali się prawie ciągle (prawie, bo kiedy uruchamiam ciepły silnik i nie wchodzi na wysokie obroty to lampka zapala się dopiero po chwili, kiedy dziś odpalałem w chłodny poranek to również zapaliła się po czasie). Jest bardzo duża szansa, że zapala się z uwagi na niewłaściwe informacje z sondy lambda. Kasowanie (wyjęcie aku na 2 min.) daje niewielki pożytek, gdyż po chwili usterka wraca. Czy ktoś w okolicach Sosnowca ma tester/złącze diagnostyczne i byłby uprzejmy pomóc? Ostatnio zauważyłem także wzrost zużycia paliwa.


Góra
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 10 wrz, 2010 20:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 24 paź, 2009 21:05
Posty: 84
Lokalizacja: POZNAŃ
Model:: SWIFT
Mi sie czasem zapala check gdy smigam na gazie,auto chodzi a monowtryk jest wyłaczony i sterownik mysli ze jest awaria :053: :053: :053:

Jak kasuje sie zeby zgasła lampka? wystarczy odpiąc akumulator? czy są inne metody .Torche mi sie popali i po czasie gasnie znow na jakis czas.Ale chetnie bym skasował to bo w nocy mnie razi ta lampka :diabelek:


Góra
Pozdrawiam Robert

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 10 wrz, 2010 21:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 05:52
Posty: 10551
Lokalizacja: WARSZAWA/OTWOCK/PL
Model:: brak
Ściągamy przewody + i - z akumulatora i zwieramy na kilka sekund ze sobą.
Następnie zakładamy przewody na akumulator (kontrolka powinna zgasnąć) ;)


Ostatnio edytowano Pt 10 wrz, 2010 21:41 przez mrquad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 12 wrz, 2010 14:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 24 paź, 2009 21:05
Posty: 84
Lokalizacja: POZNAŃ
Model:: SWIFT
mrquad napisał(a):
Ściągamy przewody + i - z akumulatora i zwieramy na kilka sekund ze sobą.
Następnie zakładamy przewody na akumulator (kontrolka powinna zgasnąć)
:piwo: :piwo: :piwo: :piwo: Dzięki ! pomogło :okulary:


Góra
Pozdrawiam Robert

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .