Teraz jest Pt 21 lut, 2020 01:04

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn 24 mar, 2014 12:27 
Offline

Dołączył(a): Pn 24 mar, 2014 11:54
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift 1.2 Comfort
Witam,
Czy ktoś posiada Swifta od 2010 r z ledami w miejsce halogenów ?
Problem polega na tym że aby słuchać radia, zapalają się ledy.


Ostatnio edytowano Śr 10 wrz, 2014 19:08 przez 68L, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 29 sie, 2014 06:15 
Offline

Dołączył(a): Wt 14 cze, 2011 20:41
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: Swift 1,2 3D COMFORT
Posiadam dokładnie taką samą wersję Swifta. U mnie, aby słuchać radia, należy przekręcić stacyjkę w pierwszą pozycję (ACC), Ledy się nie zapalają, radio daje się włączyć. Ledy zapalają się w drugiej pozycji stacyjki (ON).
Radzę sprawdzić stan akumulatora po długotrwałej jeździe na światłach Led. Ja mam z tym kłopoty, akumulator jest prawie nie ładowany podczas jazdy.


Góra
mstefan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 08 wrz, 2014 12:21 
Offline

Dołączył(a): Pn 24 mar, 2014 11:54
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift 1.2 Comfort
Byłem w serwisie, już naprawili problem. Teraz mogę słuchać radia bez ledów. Natomiast z ładowaniem akumulatora nie ma problemu.


Ostatnio edytowano Śr 10 wrz, 2014 19:11 przez 68L, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 09 wrz, 2014 07:41 
Offline

Dołączył(a): Wt 14 cze, 2011 20:41
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: Swift 1,2 3D COMFORT
Ja niestety mam nadal problem z ładowaniem akumulatora. Występuje wyłącznie podczas jazdy na światłach dziennych LED. Pewnego pięknego poranka 3 letni akumulator odmówił współpracy i nie mogłem uruchomić samochodu, stąd moje zainteresowanie problemem. Po podładowaniu wszystko OK. Ale pojechałem do serwisu, by sprawdzili układ ładowania, oczywiście wszystko w porządku, usłyszałem, że musiałem zostawić coś włączone itp.
To mnie nie usatysfakcjonowało, więc sam pomierzyłem napięcie ładowania. W stanie włączonych świateł pozycyjnych czy drogowych wszystko książkowo – 14.28 do 14,38 V.
Natomiast przy jeździe na światłach LED – po uruchomieniu silnika 13,1 V, po kilku minutach jazdy, gdy silnik złapie temperaturę napięcie podczas jazdy spada do 12,5 – 12,4 V. Na biegu jałowym jest ok. 13 V. Jak dla mnie nie jest to stan prawidłowy, ale może ten typ tak ma. Na razie jeżdżę na światłach drogowych i jest OK.


Góra
mstefan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 09 wrz, 2014 23:30 
Offline

Dołączył(a): Pn 24 mar, 2014 11:54
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift 1.2 Comfort
Sprawdzę u siebie, jakie mam napięcie. Dam znać. Kto ci zakładał ledy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 10 wrz, 2014 08:22 
Offline

Dołączył(a): Wt 14 cze, 2011 20:41
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: Swift 1,2 3D COMFORT
Ledy były zakładane w serwisie przy zakupie samochodu.
Problem wyszedł mi po trzech latach, ale akurat w tym roku od wiosny jeździłem wyłącznie na ledach,
praktycznie nie włączałem drogowych i dopiero wtedy zaczęły się problemy z akumulatorem.


Góra
mstefan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 10 wrz, 2014 18:06 
Offline

Dołączył(a): Pn 24 mar, 2014 11:54
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift 1.2 Comfort
Moje pomiary (przy pracującym gorącym silniku) :
- ledy 14,70 V, po kilku minutach powoli spada do 13,03 V, po wyłączeniu silnika, nadal 13,03 V .
Ponownie uruchomienie silnika, znów pokazuje 14,70 V , po kilku minutach znowu powoli spada do 13 V, dalej przełączam na pozycyjne, mijania lub drogowe napięcie wzrasta do 14,73 V i stoi w miejscu.
Wygląda na to, że mam to samo co u ciebie, wskazuje na to że nie ładuje się na ledach.
Ciekawy jestem, jak jest u innych, bez zamontowanych ledów, czy objaw byłby ten sam.
Akurat teraz nie mam problemów z akumulatorem, ale w przyszłości mogę mieć ten sam problem, kiedy mi spadnie sprawność akumulatora, bo mój jeszcze jest nowy i się trzyma dzięki ładowaniu podczas świateł mijania lub drogowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 11 wrz, 2014 09:27 
Offline

Dołączył(a): Wt 14 cze, 2011 20:41
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: Swift 1,2 3D COMFORT
Podejrzewam, że bez zamontowanych ledów jest tak samo. Wygląda to mi na taką konfigurację fabryczną nastaw regulatora napięcia.
Ale wtedy serwis nie powinien montować ledów.
Chętnie zapytałbym producenta a nie serwis, o tą cechę, ale na stronie Suzuki nie znajduję adresu mailowego do korespondencji.


Góra
mstefan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 12 wrz, 2014 12:00 
Offline

Dołączył(a): Pn 24 mar, 2014 11:54
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift 1.2 Comfort
Może i tak, ci którzy nie mają ledów, obowiązkowo używają świateł mijania do jazdy dziennej przez to nie mają problemów.
Wysłałem dwa maile do głównego Suzuki motor Poland i do dealera tam gdzie kupowałem. Zobaczymy co odpiszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 18 wrz, 2014 17:57 
Offline

Dołączył(a): Wt 14 cze, 2011 20:41
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: Swift 1,2 3D COMFORT
Daj znać, jak coś odpiszą (o ile w ogóle odpiszą).


Góra
mstefan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 26 wrz, 2014 20:52 
Offline

Dołączył(a): Pn 24 mar, 2014 11:54
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift 1.2 Comfort
Witam,
Auto było w serwisie, ten typ tak ma. Automatycznie odcina ładowanie, by nie potrzebnie obciążać alternatora. Wznawia ładowanie, kiedy akumulator słabnie lub elektryka będzie obciążona np. dmuchawa, światła dużej mocy, szyba ogrzewana itd. Ledy nie mają nic z tym wspólnego. Więc w twoim przypadku, musiałeś zostawić coś włączone np. światła, lub coś robiłeś z elektryką albo masz prądożerny alarm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 01 paź, 2014 06:42 
Offline

Dołączył(a): Wt 14 cze, 2011 20:41
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: Swift 1,2 3D COMFORT
Nie mam prądożernego alarmu, nic nie robiłem z elektryką i nie zostawiłem nic włączonego.
I pozostaję przy swojej opinii ,że takie rozwiązanie nie jest dobre. Wątpliwy zysk z nieznacznie oszczędzanego alternatora jest niwelowany przez szybszą degradację akumulatora. Faktycznie wystarczy włączyć dmuchawę na drugi bieg przy jeździe na ledach i już ładowanie jest OK. Natomiast przy jeździe tylko na ledach ładowania praktycznie brak, co powoduje jego rozładowywanie.
Pytanie, jak głęboko musi rozładować się akumulator, aby regulator uznał, że należy wznowić ładowanie. Tak czy inaczej powoduje to jazdę na nie doładowanym akumulatorze i przy długotrwałym takim stanie jego szybsze zasiarczanie, spadek pojemności itd.
W moim przypadku akumulator wytrzymał 3 lata, a powinien zdecydowanie więcej.


Góra
mstefan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 01 paź, 2014 22:31 
Offline

Dołączył(a): Pn 24 mar, 2014 11:54
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift 1.2 Comfort
Jak sprawdzili moje auto, wpierw odlączyli ledy. Jest nadal tak samo, więc napewno nie wina ledów.
Napewno to jest fabrycznie tak skonfigurowane, nie wiem czy to nie wada fabryczna.


Ostatnio edytowano Pt 03 paź, 2014 21:17 przez 68L, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 03 paź, 2014 06:14 
Offline

Dołączył(a): Wt 14 cze, 2011 20:41
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Model:: Swift 1,2 3D COMFORT
Przynajmniej poznaliśmy z grubsza działanie regulatora alternatora.
Szkoda, że nie jest dostępny w instrukcji krótki opis, ale jak widać, również w serwisach nie jest to powszechna wiedza.
Chyba wyjaśniliśmy problem.


Góra
mstefan

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 07 paź, 2014 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 02 paź, 2014 21:53
Posty: 2
Model:: Grand Vitara 3D
Witam a ja zastosowałem w swoim mobilku automat do halogenów i mam światła dzienne bez montowania dodatkowych zabawek .
Są pojazdy nie dostosowane do ledów i komputer ich nie widzi ale to temat dla fachowców .

bazini1953


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 12 gru, 2014 02:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 04 lis, 2009 11:51
Posty: 239
Lokalizacja: ///
Model:: MY16 Cupra 280
Ja mam te:
http://allegro.pl/halogeny-swiatla-dzie ... 85173.html
http://alfaamore.hu/tagok/7878/autok/9325/blog/20347

i polecam, bo święcą super i wygląda to po prostu porządnie i praktycznie seryjnie, a przy tym zachowuje się przeciwmgielne. miałem od nowości automat załączający światła mijania przy odpaleniu, ale elektryk mi to wszystko poogarniał w 2h i śmiga jak trzeba :) polecam te lampy- może nie tanie, ale bardzo solidnie wykonane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .