Teraz jest N 08 gru, 2019 00:50

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz 12 lut, 2009 08:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Czy trzymanie przez dluzszy czas, np. godzine, wlaczonego zaplonu jest szkodliwe? Otoz, zeby posluchac zintegrowanego z autem radia/odtwarzacza, musi byc przekrecona (przynajmniej o jedna pozycje) stacyjka. Ale wtedy, gdy sie podniesie maske, slychac, ze caly czas cos cichutko 'bzyczy', znaczy sie, ze cos pracuje. Zawsze jezdzilem dieslami i wlaczenie stacyjki powodowalo, ze swiece zarowe podgrzewaly sie, wiec mam zakodowane, ze nie powinienem bez potrzeby wlaczac zaplonu. A jak to jest w przypadku SX-a? Czy wlaczony zaplon przez dlugi czas (bez pracy silnika) nie spowoduje jakiegos psikusa?

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 lut, 2009 14:36 
Offline

Dołączył(a): So 08 mar, 2008 20:48
Posty: 1573
Lokalizacja: Miami/Florida
Model:: był SX4
Ja czasami mam tak przekręconą stacyjkę przez 4h. bo tyle średnio zajmuje mi wyczyszczenie auta...do tej pory nie miałem żadnych problemów z elektryką...


Góra
Teraz...STi i E46 330cd


Pozdrawiam
Dudek

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 lut, 2009 14:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
No wlasnie, czlowiek chce sobie posluchac radyjka przy myciu, ale nie wiem, czy to czegos nienadwyrezy. Dzieki za opinie Dudek_2001, czekam jeszcze na innych.

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 lut, 2009 19:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Za Dudkiem, też myję czasem samochód z włączonym radyjkiem. Nie zaobserwowałem problemów z elektryką.


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz 12 lut, 2009 21:04 
Offline
Klubowicz KSP
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:58
Posty: 2898
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift'06 GLX 1,3 jp
Pozycja ACC najczęściej używana na postoju, silnik unieruchomiony(bez zapłonu), lecz akcesoria takie jak radio mogą zostać włączone. U mnie w ten sposób radio czasami grało dość długo i nie miałem żadnych problemów z późniejszym uruchamianiem. :)


Góra
Pozdrawiam :)swift[ , Baleno , ignis , liana , Wagon R+, Splash , Vitara, Grand Vitara , sx4 , Jimny, Samurai
亚洛斯拉夫
http://www.klubsuzuki.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt 13 lut, 2009 05:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Uspokoiliscie mnie, dzieki. Ukoronowaniem bylaby jeszcze wypowiedz kogos, kto zna sie na elektryce samochodowej (z calym szacunkiem dla poprzednikow).
Ja takze niczego niepokojacego nie zaobserwowalem, ale chce miec 100 proc. pewnosc, ze czegos tam przypadkiem przedwczesniej nie wykoncze :) .

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 14 lut, 2009 21:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2245
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
Słyszałem jakis czas temu negatywne opinie na temat trzymania kluczyka przekręconego w tej pozycji przez dłuższy czas ze względu na sondę lambda, katalizator i pompę paliwa. Nie wnikałem co mogło by sie im stać.
Ostatnio podczas wizyty w serwisie spytałem czy przy tej pozycji kluczyka coś się może stać. Gość mnie zapewniał, że nic złego stać się nie może.
Wczoraj o 2 w nocy, wracając do domu uznałem, że nie jestem już w stanie dalej jechać i muszę się choć chwilę przespać. Zatrzymałem się na stacji benzynowej. Żeby nie zamarznąć i móc włączyć nawiew przekręciłem kluczyć w tę pozycję.
Spałem ok godziny i nic się przez ten czas złego nie wydarzyło.


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So 14 lut, 2009 23:45 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
bo mowa tutaj o pozycji ACC ? a nie o pozycji ON bo tutaj dopiero prądu dostaje pompa paliwa i cewka i cała reszta


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 05:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Jasne: tak, chodzi o pierwsza pozycje (gdy gra juz radio, ale szyb jeszcze nie otworzysz)
Kitza: dzieki. Swoja droga, dobrze zrobiles z ta drzemka. Widac, masz olej nie tylko w silniku, ale i w glowie. Rozumiem, ze szkodliwe jest trzymanie wlaczonego zaplonu (dla katalizatora) w tej drugiej pozycji? W pierwszej - nie?

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 07:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
Adr napisał(a):
Rozumiem, ze szkodliwe jest trzymanie wlaczonego zaplonu (dla katalizatora) w tej drugiej pozycji? W pierwszej - nie?

Nie wydaje mi sie, ze jest to szkodliwe.
W pozycji kluczyka "ON" roznica przy zalaczonym i wylaczonym silniku jest tylko jedna - silnik pracuja lub nie.
Dlaczego cos innego i niedobrego mialoby sie dziac przy unieruchomionym silniiku, skoro przy pracujacym jest OK? :zdziw:


Ostatnio edytowano N 15 lut, 2009 07:55 przez etom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 08:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Caly czas przeplywa prad, byc moze 'cos' jest w gotowosci, a byc moze to 'cos' nie lubi byc za dlugo w gotowosci? Nie wiem. Gdybym wiedzial, nie pytalbym sie Was.

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 09:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
No tak, ale jak jedziesz pare godzin to tez przez to "cos" stale przeplywa prad i nic sie nie dzieje. :-)
Nie wiem, ale nie wydaje mi sie, by bylo "cos" co jest pod napieciem jak silnik nie pracuje a nie bylo jak silnik pracuje. Tylko wtedy moglo by to stanowic roznice i ewentualnie byc szkodliwe. ?


Ostatnio edytowano N 15 lut, 2009 09:12 przez etom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 09:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
To takie subiektywne i metafizyczne: ...ale ten prad jakos znajduje ujscie, auto jedzie. Nie wiem. Dlatego czekam na kolejne opnie :)

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:40
Posty: 245
Lokalizacja: Kęty
Model:: miałem SX4 4x4 GS '07
W Punto które miałem wcześniej nie było ACC i żeby włączyć radio trzeba było przekręcić na ON (działało wszystko), słuchało się nie raz radia 2h i nic się nie działo.

Myślę że nic nie powinno się stać trzymając auto na ON (poza może minimalnie szybszym rozładowaniem akumulatora w przypadku trzymania tak załączonego zapłonu przez długi czas), a na ACC nic nie będzie się działo na bank bo po to on właśnie jest żeby sobie radia na parkingu posłuchać.


Góra
Już nie ma SUZUKI SX4 GS 4x4

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
To racja, choc wolalbym, by radio gralo nawet bez kluczyka w stacyjce.

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
Dawno dawno temu w poprzednim samochodzie gdy włączyło się go na odpowiednik Suzukowego ON cewki zapłonowe grzały się niemiłosiernie, gdyż wysokie napięcie do świec nie miało ujścia i po chwili po prostu się paliły.
A że auto to także nie posiadało ACC wszystko co miało działać na postoju trzeba było podłączać bezpośrednio do acu.
Tyle mojego mądrzenia się


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
No wlasnie. Czy jest ktos w stanie autorytatywnie stwierdzic, ze to nie dotyczy aut Suzuki?

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 22 gru, 2007 10:59
Posty: 3757
Lokalizacja: Galicja
Model:: IGNIS 1.3 4WD (Japan)
Adr napisał(a):
wolalbym, by radio gralo nawet bez kluczyka w stacyjce

Dla mnie nie byłoby to chyba dobre rozwiązanie, gdybym zapomniał wyłaczyć (np. miałbym wyciszone) to mógłbym już po powrocie do samochodu nie odjechać :|


Góra
Nie wierz sondażom, którymi sam nie manipulowałeś...

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
To prawda, ale chodzi o takie rozwiazanie jak z automatycznie wlaczanymi swiatlami - mozesz to wylaczyc i sam zadecydowac jak ma w danej chiwli byc. Przydaloby sie...

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:38 
Offline
Klubowicz KSP
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 08 paź, 2007 20:58
Posty: 2898
Lokalizacja: Warszawa
Model:: Swift'06 GLX 1,3 jp
Ciekawe jak to jest w autkach z elektronicznym kluczykiem :) :624:


Góra
Pozdrawiam :)swift[ , Baleno , ignis , liana , Wagon R+, Splash , Vitara, Grand Vitara , sx4 , Jimny, Samurai
亚洛斯拉夫
http://www.klubsuzuki.pl

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 10:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Dobre pytanie - poza tym jak jest wlaczony zaplon, a drzwi uchylone (by radio slychac), to piszczy piszczyk (lampke mozna wylaczyc).

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 12:54 
Offline

Dołączył(a): So 08 mar, 2008 20:48
Posty: 1573
Lokalizacja: Miami/Florida
Model:: był SX4
Adr napisał(a):
poza tym jak jest wlaczony zaplon, a drzwi uchylone (by radio slychac), to piszczy piszczyk (lampke mozna wylaczyc).


A mnie ta piszcząca kanalia tak wnerwiała, że wywaliłem od niej bezpiecznik...
To i tak w Suzuki jest jeszcze spokój z wszelkiego rodzaju pikawkami...jak wsiadam do auta sąsiada (Infinity)...to cokolwiek się nie zrobi to on pika...nawet jak jest niedomknięta szyba, a silnik jest wyłączony...normalnie MASAKRA...


Góra
Teraz...STi i E46 330cd


Pozdrawiam
Dudek

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 12:58 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
Domino napisał(a):
cewki zapłonowe grzały się niemiłosiernie, gdyż wysokie napięcie do świec nie miało ujścia i po chwili po prostu się paliły


a autko miało już komputer sterujący ? było na wtryskach czy jeszcze gaźnik ?


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 13:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 16:21
Posty: 613
Lokalizacja: Kraków
Model:: Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic
jasne, dawno temu, tj bez komputera i gaźnik. Ba, nawet nie czterosuw :)


Góra
:...:
Pozdrawiam
Domino
Suzuki SX4 1.6L 4WD GS Cosmic Black Metalic

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 13:43 
Offline
Współzałożyciel Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 09 paź, 2007 13:49
Posty: 7013
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:: Ignis Sport
bo to o grzaniu a nawet paleniu cewek też słyszałem ale to właśnie w silnikach starszej generacji


Góra
Baleno GS > Ignis Sport

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N 15 lut, 2009 14:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 09:45
Posty: 1271
Lokalizacja: KRAKÓW-okolice
Model:: GV 2,0 benz 2008r
jasne napisał(a):
w silnikach starszej generacji


silnik jak silnik, raczej chodziło o układ zapłonowy jaki był zastosowany.
Użytkowałem dwa "super auta", w których cewki się dosyć mocno grzały w przypadku jaki opisał Adr czyli kluczyk w pozycji ACC, jednym z nich był poczciwy PF126p a drugim dwie sztuki PF125p


Góra
Jest GV 2,0benz z 2008r, a były:P3008, SUZUKI SX4 GS 4x4 w kolorku ZEE i JIMNY 1,3
Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 lut, 2009 00:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 11:24
Posty: 2584
Lokalizacja: ok. G-dz
Model:: Swift 1,3 GS (Węgier)
keraj napisał(a):
Ciekawe jak to jest w autkach z elektronicznym kluczykiem :) :624:


podobnie. aby posluchać radia muszę przekrecic "kluczyk" na "1 pozycję"


Góra
Pozdrawiam Jarek :-)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 lut, 2009 00:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007 20:47
Posty: 2245
Lokalizacja: Nowy Sącz
Model:: Suzuki Bandit
Tak dla wyjaśnienia. Nie pamiętam jakie ma oznaczenie pozycja w jakiej była przekręcony kluczyk gdy spałem ale była to pozycja gdy można uruchomić nawiew i opuszczać szyby. To jest już raczej "druga" pozycja.


Góra
Jak to powiadają starzy górale: alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach :619:

Jeśli możesz, pomóż proszę - www.piecioraczki.pl

Forum Klub Suzuki

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 lut, 2009 01:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 lis, 2007 11:24
Posty: 2584
Lokalizacja: ok. G-dz
Model:: Swift 1,3 GS (Węgier)
kitza napisał(a):
ale była to pozycja gdy można uruchomić nawiew i opuszczać szyby. To jest już raczej "druga" pozycja.

dla mnie również - to pozycja nr2


Góra
Pozdrawiam Jarek :-)

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 lut, 2009 02:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 11 mar, 2008 01:12
Posty: 577
Lokalizacja: Katowice
Model:: Swift 1.2 2014r.
Domino napisał(a):
Dawno dawno temu w poprzednim samochodzie gdy włączyło się go na odpowiednik Suzukowego ON cewki zapłonowe grzały się niemiłosiernie, gdyż wysokie napięcie do świec nie miało ujścia i po chwili po prostu się paliły.

Nie rozumiem co znaczy ze : "wysokie napięcie do świec nie miało ujścia" :zdziw:
Przeciez gdy rozdzielacz sie nie kreci to wysokie napiecie w obwodzie wtornym w ogole nie jest wytwarzane, wiec nie ma co "uchodzic".
Nigdy nie spotkalem sie z diagnoza, ze cewka saplila sie z powodu niewylaczenia zaplonu na postoju i to jeszcze po chwili.

W starych rozdzielaczowych ukladach zaplonowych, czy silnik sie kreci czy nie ( jak nie, to jeszcze palec musial byc akurat zwarty) przez pierwotne uzwojenie cewki plynie prad zalezny od opornosci tego uzwojenia.

W obecnych, bezstykowych/elektronicznych ukl. zaplonowych jest dokladnie tak samo z ta roznica, ze jak sterownik stwierdzi brak pracy silnika to po kilku sekundach odcina doplyw pradu do cewki.
Cel tego jest tylko jeden - nie dopuscic do rozladowania akumulatora.

Adr napisał(a):
To takie subiektywne i metafizyczne: ...ale ten prad jakos znajduje ujscie, auto jedzie.

Owszem, subiektywne - to przeciez moja opinia - ale dlaczego metafizyczne ???
Wydawalo mi sie, ze wywnetrzam sie zgodnie z (moja) znajomoscia fizyki.
Juz raczej to "ujscie pradu" jak auto jedzie i - w domysle - brak ujscia pradu gdy stoi, mozna by pod to okreslenie podciagnac :)
W kazdy badz razie nie rozumiem roznicy.


Ostatnio edytowano Pn 16 lut, 2009 03:20 przez etom, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn 16 lut, 2009 07:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Etom: dziekuje za tak obszerne wyjasnienie, nie podwazam Twojej wiedzy, raczej ubolewam nad brakiem mojej w tej dziedzinie - stad, tam gdzie brak konkretow, jest metafizyka :)
Gdy czytam te wszystkie posty, wniosek nasuwa sie taki: dawniej mogly byc problemy, dzisiaj wlaczona stacyjka (poz.1) - nie szkodzi, ale rozladowuje bardziej akumulator niz gdyby tylko same radio gralo.
Chyba, ze ktos ma inne doswiadczenia?

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt 17 lut, 2009 18:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 21 sty, 2009 20:07
Posty: 1764
Lokalizacja: Wwa
Model:: suzuki swift 1.3 GLX
Ja potwierdzam to co pisali koledzy. W instukcji do skody 120 pisali aby nie trzymac zbyt dluo kluczyka w pozycji zaplon gdyz cos tam moze stac sie z cewka.
Co sie tyczy nowych aut nie ma takiej mozliwosci kluczyk moze byc w kazdej pozycji i nic zlego nie powinno sie dziac! Zwlaszcza jesli chodzi o pozycje ACC ktora pozwala na uruchomienie chyba tylko radia!
Troche inaczej ma sie sprawa z dieslami bo tam moga grzac swiece gdy silnik jest zimny co moze prowadzic do rozladowania akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 lut, 2009 09:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 13 lut, 2009 16:05
Posty: 604
Lokalizacja: Podkarpacie
Model:: Baleno 3D GS
No u mnie na ACC to tylko radio może grać i zegarek na panelu się włącza. Za to pikawka zawsze pika, gdy jest kluczyk w stacyjce i otworzy się drzwi kierowcy. Nawet gdy jest w neutralu a nie na ACC. I to jest już trochę wnerwiające... :/


Góra
Miami Vice FAN

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr 18 lut, 2009 10:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 24 wrz, 2008 10:12
Posty: 2042
Lokalizacja: Opole
Model:: SX4 sedan
Rzeczywiscie, wystarczy, ze kluczyk niemal dotknie stacyjki, a pipkacze pobudzaja sie...
W dieslach swiece grzeja sie tylko na poczatku (i przez kilka sekund po zgasnieciu kontrolki 'sprezynki'), wiec tez nie powinno sie rozladowac akumulatora.

Adr


Góra
Adr

 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum-سيارات للبيع .